MV Agusta - Μηδένισε όλα της τα χρέη και με τη βούλα δικαστηρίου
Ανατέλλει νέα εποχή για την εταιρεία του Timur Sardarov, με πορτοκαλί αποχρώσεις
Από τον
Κώστα Γκαζή
1/2/2023
Στις 29 Δεκεμβρίου του 2022, το δικαστήριο του Varese εξέδωσε απόφαση, σύμφωνα με την οποία η MV Agusta έχει πληρώσει όλα τα χρέη της, και έχει καλύψει όλες τις υποχρεώσεις που είχε στους πιστωτές της.
Η έξοδος από το καθεστώς Διακανονισμού με τους Πιστωτές της ολοκληρώνει την διαδικασία ανασυγκρότησης της MV Agusta Motor S.p.A. από την οικογένεια Sardarov, που πήρε τα ηνία της εταιρείας πριν από 4 χρόνια. Οι Sardarov υποστήριξαν αυτή την ανασυγκρότηση από την αρχή του Διακανονισμού με τους Πιστωτές της εταιρείας το 2017, επενδύοντας περισσότερα από 180 εκατομμύρια ευρώ για την ανασυγκρότηση όλων των επαγγελματικών πρακτικών της MV Agusta, την αποπληρωμή του χρέους της, τη στήριξη της εταιρικής λειτουργίας της σε καθημερινή βάση, και την σχεδίαση ενός νέου επαγγελματικού πλάνου για τη μελλοντική ανάπτυξη της.
H άφιξη της ΚΤΜ AG, του νέου στρατηγικού συνεργάτη της MV Agusta, αποδεικνύει -σύμφωνα με τους Ιταλούς- πως η MV Agusta βρίσκεται στο σωστό μονοπάτι, και σηματοδοτεί μια νέα θετική εξέλιξη υπό την ηγεσία του CEO Timur Sardarov.
Όπως αναγράφεται στο δελτίο τύπου της MV Agusta, “ο Timur Sardarov είναι σίγουρος πως η δύσκολη αυτή περίοδος στην ιστορία της εταιρείας έχει λάβει επίσημα τέλος, και τώρα η MV Agusta έχει μια σταθερή βάση για να ανταποκριθεί στο status της, ως μια από τις σπουδαιότερες εταιρείες στην ιστορία της μοτοσυκλέτας”.
Ο Sardarov αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής: “H συνεργασία μας με την KTM AG ήδη φέρνει νέα ενέργεια στις επαγγελματικές μας δραστηριότητες σε όλα τα μέτωπα, από την παραγωγή των νέων μοντέλων και την επέκταση του δικτύου των dealer μας, μέχρι τη βελτίωση των υπηρεσιών υποστήριξης μας. Τα δύσκολα μας χρόνια τελείωσαν, καθώς δημιουργήσαμε επιτέλους τις συνθήκες για την MV Agusta να γράψει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της μοτοσυκλέτας.”
Αυτό που δεν αναγράφεται στο δελτίο τύπου, μετά και την εξαγορά του 25,1% της MV Agusta από την KTM, είναι από ποιους ακριβώς θα γραφτεί αυτό το νέο κεφάλαιο, και οι επερχόμενες αλλαγές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της ιταλικής εταιρείας, που θα απασχολήσουν επόμενο άρθρο μας, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα
Zero Motorcycles – Για πρώτη φορά ηλεκτρική μοτοσυκλέτα κατακτά το Maudes Trophy
Διανύοντας 1.760 χιλιόμετρα σε 60 ώρες και πολικές θερμοκρασίες, πάνω σε δύο DSXR/X
Από τον
Αλέξανδρο Λαμπράκη
7/12/2023
Η Zero κατάφερε να γίνει η πρώτη εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών μοτοσυκλετών που κατέκτησε το Maudes Trophy, ένα βραβείο με εκατό χρόνια ιστορίας, με δύο DSR/X και μία ομάδα 7 ατόμων.
Το Maudes Trophy ξεκίνησε από τον George Petty το 1923, όταν ο ιδιοκτήτης του συνεργείου Maudes Motor Mart στο Λονδίνο είχε την ιδέα να δημιουργήσει ένα “έπαθλο αντοχής” για μοτοσυκλέτες. Ως υπεύθυνη για τη διεξαγωγή του αγώνα σύμφωνα με τους κανόνες και την απονομή του βραβείου ορίστηκε η ACU (Auto-Cycle Union), ο διοικητικός φορέας μηχανοκίνητου αθλητισμού για μοτοσυκλέτες της Μεγάλης Βρετανίας. Το έπαθλο αυτό δεν έχει συγκεκριμένο σκοπό (π.χ. τον ταχύτερο χρόνο), αλλά η ιδέα πίσω από την δημιουργία του ήταν η γενικότερη πίεση πέρα από τα όρια, είτε αυτό σημαίνει την μέση ωριαία, είτε τη μεγαλύτερη διανυθείσα απόσταση σε ένα συγκεκριμένο χρόνο, είτε γενικότερα οτιδήποτε άλλο σχετικό με την κατάρριψη κάποιου ρεκόρ ή τη θέσπιση ενός νέου. Όπως λοιπόν καταλαβαίνετε το συγκεκριμένο έπαθλο είναι κυρίως για… την τιμή των όπλων, αναδεικνύοντας ωστόσο και τις δυνατότητες των αναβατών και των μοτοσυκλετών τους.
Πρώτος κατασκευαστής που πήρε το βραβείο ήταν η Norton, το μακρινό 1923, ενώ για πρώτη φορά άλλαξε χέρια το 1926 πηγαίνοντας στην επίσης βρετανική BSA. Τελευταία φορά που υπάρχει κάποια καταγραφή γύρω από το Maudes Trophy είναι το 1994. Τότε 10 Νεοζηλανδοί αναβάτες κατάφεραν μέση ωριαία πάνω από 160 χ.α.ω. στην κατηγορία Supersport 600 TT με 10 τυχαία επιλεγμένες από Βρετανούς αντιπροσώπους Yamaha FZR600, στην στοκ μορφή τους.
Τώρα, 29 χρόνια αργότερα, έρχεται η Zero να γίνει ο 11ος συνολικά κατασκευαστής που θα πάρει το Maudes Trophy και ο μόνος που δεν χρησιμοποίησε ορυκτά καύσιμα για να το καταφέρει. Η εφταμελής ομάδα, με τους αναβάτες της να αλλάζουν βάρδιες κατά την διάρκεια της προσπάθειας, ήταν οι Craig Carey-Clinch (Εκτελεστικός διευθυντής του NMC/National Motorcyclists Council), Martin Fitz-Gibbons (δημοσιογράφος μοτοσυκλέτας και συνεργάτης του Visordown) και προσωπικό από διάφορες αντιπροσωπείες της Zero στη Μεγάλη Βρετανία: Andy Dalton, Matthew Drew, Macauley Perkins και Ben Grayson. Μαζί τους θα είχαν δύο ηλεκτρικά DSR/X, που θα τους βοηθούσαν να διανύσουν τα απαιτούμενα χιλιόμετρα.
Σκοπός του τολμηρού εγχειρήματος ήταν να δοκιμαστεί η αντοχή και η αποτελεσματικότητα στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, καθώς επίσης και το κατά πόσο αναπτυγμένο είναι το δίκτυο φόρτιση στο Η.Β. Η εκκίνηση δόθηκε από το Lands End ένα πρωινό Τετάρτης, με την πρώτη μέρα να κυλάει ομαλά μέχρι που έφτασαν στο ανατολικότερο σημείο της Μεγάλης Βρετανίας, το Lowestoft, που ήταν και ο τελικός τους προορισμός.
Η επόμενη μέρα όμως, δεν ήταν το ίδιο. Με κατεύθυνση βόρεια προς το Εδιμβούργο, την πρωτεύουσα της Σκωτίας, οι θερμοκρασίες άρχισαν να πέφτουν σημαντικά, ενώ στον δρόμο τους αντιμετώπισαν και σφοδρή χιονόπτωση. Αυτό τους ανάγκασε να ρίξουν τον ρυθμό τους, όμως όπως αποδείχτηκε η μπαταρία της Zero άντεξε τις ακραίες καιρικές συνθήκες και τις πρώτες πρωινές ώρες, το επταμελές πλήρωμα κατόρθωσε να φτάσει στην παγωμένη πρωτεύουσα.
Η πρόκληση για τους 7 αναβάτες και τις δύο μοτοσυκλέτες ολοκληρώθηκε την Παρασκευή, αφού πέρασαν την περιοχή Cumbria και εισήλθαν στη Βόρεια Ουαλία για το τελευταίο checkpoint στο Holyhead. Στην συνέχεια κάλυψαν άλλα 160 χιλιόμετρα μέχρι το Liverpool, όπου παρέλαβαν το Maudes Trophy από την ACU, λίγο πριν τα βραβεία της FIM, στην ίδια πόλη.
Μετά την ολοκλήρωση του δύσκολου και θαρραλέου εγχειρήματος ο Υπεύθυνος της Zero Motorcyles για το Η.Β. δήλωσε ότι ήταν ένας αγώνας αντοχής για τους αναβάτες περισσότερο, παρά για τις μοτοσυκλέτας, λόγω των θερμοκρασιών που επικρατούσαν. Μάλιστα, για να δείξει το πόσο δύσκολα ήταν τα πράγματα, είπε ότι ακόμα κι αν τα είχαν παρατήσει κανείς δεν θα τους κρατούσε κακία.
Όπως αποδείχτηκε το δίκτυο φόρτισης έχει αναπτυχθεί αρκετά στη Μεγάλη Βρετανία, και αυτό που λείπει είναι οι κατάλληλες εγκαταστάσεις, ειδικά για τους μοτοσυκλετιστές. Ο Craig Carey-Clinch, διευθυντής του NCU, δήλωσε ότι είναι κάτι που οι αρχές πρέπει να λάβουν υπόψη τους, προκειμένου να ενθαρρύνουν την ηλεκτρική μετάβαση, ειδικά όπου αφορά την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, ενώ τόνισε ότι το Εθνικό Συμβούλιο Μοτοσυκλετιστών θα ασχοληθεί περισσότερο με το θέμα αυτό.