MV Agusta: Ξανά στους Castiglioni

Από το

Μαύρο Σκύλο

1/9/2010

Στις 6 Αυγούστου 2010 ανακοινώθηκε η συμφωνία με την οποία η MV Agusta Motor S.p.A επανήλθε σε ποσοστό 100% στα χέρια του εξηνταπεντάχρονου Claudio Castiglioni Προέδρου της MV και του γιου του Giovanni, από την Harley-Davidson.
Τον Ιούλιο του 2008 είχε πουληθεί η οικογενειακή εταιρεία στην HD αντί του ποσού των 70 εκατομμυρίων ευρώ. Σε αυτό το ποσό περιλαμβανόταν η αποπληρωμή υφιστάμενων δανείων ύψους 45 εκατομμυρίων και επιπρόσθετα η καταβολή ενός ποσού της τάξης των 40 εκατομμυρίων στον Claudio Castiglioni το 2016, εάν όμως πετύχαιναν κάποιοι οικονομικοί στόχοι. Τώρα μετά την απόκτηση του 100% των μετοχών, μέσω της οικογενειακής της οικογενειακής εταιρείας χαρτοφυλακίου – αντί του ποσού των 5 ευρώ (!) – της MV Agusta Motor η οποία περιλαμβάνει και την Cagiva, o Claudio Castiglioni θα συνεχίσει να είναι Πρόεδρός της και μαζί με τον 29 ετών γιο του Giovanni, Διευθύνοντα Σύμβουλο, θα διοικούν την εταιρεία. O Giovanni, είχε εργαστεί στην MV Agusta το 2002 σαν υπεύθυνος επικοινωνίας, τώρα θα αφήσει την επιχείρηση μόδας που έχει για να ασχοληθεί πλήρως και καθημερινά με την MV.
Η Harley αποχώρησε έχοντας επενδύσει 60 εκατομμύρια δολάρια για να εξυγιάνει τον ισολογισμό της MV Agusta, να αναπτύξει τα δυο νέα μοντέλα του 2010, την καινούρια F4 και τις Brutale 990R και 1190R αλλά και για την εξέλιξη της τρικύλινδρης F3 των 675 κυβικών.
Ο Keith Wandell που ανέλαβε πέρυσι στις 15 Οκτωβρίου τη διοίκηση της Harley, αποφάσισε, εξαιτίας των οικονομικών προβλημάτων της που προκλήθηκαν από την ύφεση, να κλείσει την Buell και να πουλήσει την MV. “ Η απόφασή μας να παραχωρήσουμε την MV αντανακλά τη στρατηγική μας να επικεντρώσουμε τις προσπάθειες και τις επενδύσεις μας αποκλειστικά στην Harley-Davidson, γιατί θεωρούμε ότι αυτό είναι το καλύτερο για την μακρόχρονή ανάπτυξή μας” είπε ο Wandell ανακοινώνοντας την πώληση της MV στην οικογένεια Castiglioni, μόλις για τρία ευρώ ή πέντε δολάρια. Αυτό δείχνει την επιθυμία του να τελειώνει η εποχή της εμπλοκής της Harley με την MV, ενώ η απόφαση του προηγούμενου προέδρου της Jim Ziemer θεωρείται ένα στρατηγικό σφάλμα του Milwaukee, που η Harley πρέπει να πληρώσει. Ένας άλλος λόγος για την επιστροφή της MV στους Castiglioni είναι ο όρος στη συμφωνία του 2008 που είχε βάλει ο Claudio για την υποχρέωση της Harley να του καταβάλει το ποσό των 40 εκατομμυρίων δολαρίων στην περίπτωση που πωλούσε την MV Agusta σε άλλον αγοραστή. Για την MV Agusta είχαν ενδιαφερθεί τρία ιταλικά Funds αλλά και ο πρώην πρόεδρος της Ducati Federico Minoli, όπως έχει παραδεχθεί.
“Πραγματικά δεν περίμενα να ξαναβρεθώ σε αυτή τη θέση” είπε ο Claudio Castiglioni μετά την υπογραφή της συμφωνίας “Ήμουν αποφασισμένος να μην αφήσω την εταιρεία να καταλήξει στα χέρια των καρχαριών των funds που δεν καταλαβαίνουν τι αντιπροσωπεύει το όνομα της MV”
Τo 2009 η MV παρήγαγε 3.000 μοτοσυκλέτες, έχοντας 34 εκατομμύρια τζίρο και γράφοντας ζημιές 29 εκατομμυρίων, στην πρώτη χρονιά που ανήκε στον έλεγχο της Harley. Για φέτος η παραγωγή θα φθάσει μόνο τις 4.500 μοτοσυκλέτες και οι ζημιές τα 60 εκατομμύρια. Θα πρέπει να αυξήσουν πολύ την παραγωγή τους οι 250 εργαζόμενοι στην εταιρεία για να γίνει βιώσιμη. Ο Claudio πιστεύει ότι το κλειδί για την επιτυχία της MV είναι η τρικύλινδρη F3 που θα πωλείται στη τιμή των 10-11.000€, ενώ θα ακολουθήσει και μια πιο προσιτή έκδοση Brutale που μέσα στο εργοστάσιο αποκαλούν Brutalina. Ο Castiglioni έκανε ακόμη μια σημαντική κίνηση φέρνοντας και τον Massimo Bordi στο δυναμικό της MV Agusta. Ο Bordi είχε εργαστεί στην Ducati επί είκοσι τρία χρόνια, αντικαθιστώντας τον Fabio Taglioni από το 1985, δημιουργώντας τους υγρόψυκτους τετραβάλβιδους Desmo και φθάνοντας να είναι ο γενικός διευθυντής της Ducati μέχρι το 2003. H 916 και δεκατέσσερα παγκόσμια πρωταθλήματα αποκτήθηκαν εκείνα τα χρόνια.

SYM Roadtrip: Τρεις χιλιάδες χιλιόμετρα σε Σαρδηνία και Κορσική με 32 Συνεργάτες της SYM

Το SYM Roadtrip 2026 συνεχίζει δυναμικά την επιτυχημένη πορεία του θεσμού, με μια διαδρομή Ελλάδα, Ιταλία, Σαρδηνία και Κορσική.
sym roadtrip
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

27/5/2026

Με μια οργανωμένη αποστολή 32 συνεργατών της ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε. και συνοδοιπόρους τα SYM TTLBT και ADXTG 400, η φετινή διοργάνωση συνδυάζει την ταξιδιωτική εμπειρία με μια ξεχωριστή στιγμή για τη SYM στην Ευρώπη.

Οι συνεργάτες της ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε. από διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας συγκεντρώθηκαν στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας στις 24 Μαΐου, έτοιμοι να επιβιβαστούν με προορισμό την Ιταλία.

SYM ADXTG 400

Η Σαρδηνία αποτέλεσε τον πρώτο μεγάλο σταθμό, με παραθαλάσσια τοπία, αυθεντική μεσογειακή αρχιτεκτονική και οδηγικά ενδιαφέρουσες διαδρομές. Την ίδια περίοδο, το νησί φιλοξενεί την ευρωπαϊκή παρουσίαση των νέων SYM CRUISYM 400 και TTLBT, προσδίδοντας στη φετινή διοργάνωση έναν ξεχωριστό συμβολισμό και συνδέοντας το ταξίδι των Ελλήνων συνεργατών της ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε. με μια ξεχωριστή στιγμή για τη SYM στην Ευρώπη δίνοντας το παρών στην παρουσίαση.

Μετά τη Σαρδηνία, η διαδρομή θα συνεχιστεί στην Κορσική, όπου το οδηγικό ενδιαφέρον γίνεται ακόμη πιο έντονο. Συνεχείς στροφές, ορεινά περάσματα και εντυπωσιακά παραλιακά τοπία συνθέτουν το δεύτερο μεγάλο μέρος του οδοιπορικού.

SYM TTLBT

Μετά το πέρασμα από τα δύο ξεχωριστά νησιά της Μεσογείου και την επιστροφή μέσω Ιταλίας, το ταξίδι θα ολοκληρωθεί εκεί που άρχισε, στην Ηγουμενίτσα. Από εκεί, κάθε συνεργάτης θα επιστρέψει στον τόπο του, έχοντας προσθέσει τα δικά του χιλιόμετρα σε μια κοινή εμπειρία SYM.

Το SYM ROADTRIP δεν αποτελεί απλώς μια οργανωμένη απόδραση. Είναι η έμπρακτη απόδειξη της ισχυρής σχέσης της ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε. με το δίκτυο συνεργατών της και τον κόσμο του δικύκλου. Οι άνθρωποι της πρώτης γραμμής οδηγούν, ταξιδεύουν και δοκιμάζουν τα μοντέλα σε πραγματικές συνθήκες, μεταφέροντας στη συνέχεια αυτή την πολύτιμη, βιωματική εμπειρία στην καθημερινή επαφή με τον Έλληνα αναβάτη.

 

Ετικέτες