Norton Commando: Τα πρώτα που θα κατασκευαστούν

… και μετά το V4
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

3/12/2020

Έχουν περάσει μόλις λίγες ημέρες από τότε που η Norton ανακοίνωσε πως δέχεται παραγγελίες για το δικύλινδρο υγρόψυκτο εν σειρά Atlas, όμως σύμφωνα με τις δηλώσεις του νέου προέδρου της εταιρείας John Russell, το πρώτο μοντέλο που θα βγεί από την γραμμή παραγωγής είναι το Commando σε μόλις 40 αντίτυπα . Πρόκειται για ένα μοντέλο που η Norton είχε πάρει ήδη προκαταβολές από πελάτες πριν την χρεοκοπία, αλλά ποτέ δεν είχε παραδώσει! Έτσι η νέα διοίκηση υπό την ιδιοκτησία της ινδικής TVS που εξαγόρασε το καλοκαίρι την Norton, αποφάσισε να δώσει ένα τέλος στην ταλαιπωρία αυτών των ανθρώπων. Μόλις τελειώσουν με αυτή την υποχρέωση, το επόμενο μοντέλο που θα πάρει σειρά είναι το superbike με τον V4 κινητήρα και όχι το Atlas. Σύμφωνα με τον John Russell, η μοτοσυκλέτα χρειάζεται ακόμα εξέλιξη και δεν πρόκειται να ξεκινήσουν την παραγωγή της πριν είναι απόλυτα σίγουροι για την αξιοπιστία και την ποιότητά της. Αυτό δείχνει πως η Norton ποντάρει πολλά στο Atlas και θέλει να το κατασκευάσει σε πολλά αντίτυπα. Δηλαδή δεν είναι ένα μοντέλο περιορισμένης παραγωγής που αν έχει πάει κάτι στραβά θα παραπονεθούν 50-100 ιδιοκτήτες, αλλά ένα μοντέλο που απευθύνεται σε ευρύτερο κοινό και ως εκ τούτου η συνολική ποιότητά του θα αντανακλά και την ποιότητα κατασκευής ολόκληρης της εταιρείας. Σαφής στόχος της TVS είναι να κάνει την Norton την “Aston Martin των μοτοσυκλετών” δίνονταν βάρος στην ποιότητα κατασκευής και την Βρετανική καταγωγή της, στηριζόμενη στο “Made In England”. Δεν σκοπεύουμε να βάλουμε παντού σηματάκια με την βρετανική σημαία” δηλώνει ο John Russell, “η βρετανικότητα των μοτοσυκλετών μας θα φαίνεται από την ποιότητά τους”. Με δεδομένο πως η Triumph μετέφερε πλέον όλη την παραγωγή στην Ταϊλάνδη, η Norton θα έχει όντως το δικαίωμα να λέει πως είναι η μόνη που κατασκευάζει 100% βρετανικές μοτοσυκλέτες, αν και στον σύγχρονο κόσμο της βιομηχανίας είσαι αναγκασμένος να αγοράζεις όλα τα εξαρτήματα από   προμηθευτές και σίγουρα οι γραμμές παραγωγής τους δεν είναι στην Βρετανία…. 

Η Bajaj στις μικρομεσαίες on-off - Ετοιμάζει τη δική της έως 250 κ.εκ.

Μπαίνει και ο ινδικός κολοσσός στην κατηγορία - Έρχεται μαζί και νέα μάρκα
Bajaj on-off για την Ινδία 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/6/2026

Η Bajaj είναι η επόμενη από τους τεράστιες εταιρείες μοτοσυκλέτας της Ινδίας που θέλει να έχει εκπρόσωπο στις μικρομεσαίου κυβισμού on-off/adventure με την πρότασή της να απαθανατίζεται από τον κατασκοπικό φακό σε δοκιμές σε δημόσιο δρόμο.

Οι πωλήσεις πηγαίνουν πολύ καλά για την Bajaj τους τελευταίους μήνες παρόλο που μέχρι σήμερα δεν έχει στην γκάμα της adventure μοτοσυκλέτα, ούτως ή άλλως στις μικρές κατηγορίες κυβισμού οι on-off δεν είναι και τόσο δημοφιλείς στην αχανή εγχώρια αγορά.

Η Bajaj βλέπει πως έχει έρθει η ώρα να κάνει την είσοδό της σε μια κατηγορία που αποκτά όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον και στην Ινδία, προετοιμαζόμενη ίσως και για άλλες πιο ώριμες αγορές για αυτές τις μοτοσυκλέτες. 

Η on-off που βλέπετε να σουλατσάρει καμουφλαρισμένη στους δρόμους της Ινδίας είναι η πρώτη από τις οχτώ συνολικά που ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει η Bajaj φέτος στις κατηγορίες κυβισμού από 125 έως και 250 κ.εκ.

Οι Ινδοί έχουν καλή δουλειά με το καμουφλάζ και αυτό σε συνδυασμό με την κακή ποιότητα των φωτογραφιών που διέρρευσαν δεν δίνουν τη δυνατότητα να παρατηρήσουμε λεπτομέρειες. Από τις προστασίες των καλαμιών η μικρή on-off φαίνεται να χρησιμοποιεί συμβατικό πιρούνι, ενώ ο εμπρός τροχός μοιάζει περισσότερο με 19άρη παρά με 21 ιντσών. 

Στους "on-off" τροχούς φαίνεται να συνηγορούν και οι διαδρομές των αναρτήσεων που δεν δείχνουν τόσο μεγάλες -δείτε πιο προσεκτικά και την απόσταση του πίσω τροχού από την ουρά, ενώ και το σχήμα της σέλας δείχνει ότι πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που δεν ετοιμάστηκε για εντούρο αλλά για να αποτελεί έναν καλό συμβιβασμό μεταξύ ασφάλτου και χώματος.

Πολύ ενδιαφέρον θα έχει να δούμε τις προδιαγραφές του κινητήρα, ο οποίος αποκλείεται να μην έχει επηρεαστεί από τους μικρού κυβισμού μονοκύλινδρους της KTM, ενώ θα μπορούσε να είναι και ακριβώς ίδιος. Το ΚΤΜ 250 Adventure που πωλείται στην ινδική αγορά φέρει πάντως 250άρη κινητήρα που αποδίδει 31 ίππους και αυτό είναι αρκετό για να ανεβάσει μοτοσυκλέτα της Bajaj μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας στον τομέα της απόδοσης.

Μένει επίσης να δούμε αν η μοτοσυκλέτα θα φέρει το όνομα της Bajaj ή αν θα αποτελεί μέρος της γκάμας της νέας εταιρείας που ετοιμάζουν οι Ινδοί, το όνομα της οποίας δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό.

Ετικέτες