Όμιλος ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ - Πωλήσεις ρεκόρ για το 2023, με αύξηση 28,7%, στα 170 εκ. ευρώ

Διψήφια, θεαματική άνοδος τόσο στη Yamaha, όσο και στην Porsche αλλά και στη Sixt
ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ - Yamaha
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

21/3/2024

Ο όμιλος ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ συνεχίζει την πορεία που έχει χαράξει τα τελευταία χρόνια με σημαντική ανάπτυξη σε όλα τα μεγέθη για το 2023.  Οι πωλήσεις παρουσίασαν αύξηση 28,7% και ανήλθαν στα 170 εκ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων & αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 29,1 εκ. ευρώ, αυξημένα κατά 16,5%, ενώ τα αποτελέσματα μετά από φόρους ανήλθαν στα 11,8 εκ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 28%.

Όλες οι επιμέρους δραστηριότητες συνεισέφεραν στην κερδοφόρα ανάπτυξη του ομίλου: Οι πωλήσεις της Yamaha (δίκυκλα & προϊόντα θάλασσας σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία) ανήλθαν στα 75,8 εκ. ευρώ (+22,4%).  Οι πωλήσεις της Porsche ανήλθαν στα 40,2 εκ. ευρώ (+50,1%). Η Sixt είδε τα έσοδα από τις ενοικιάσεις αυτοκίνητων να ανέρχονται στα 41,4 εκ. ευρώ (+7,9%) και τις πωλήσεις αυτοκινήτων στα 12,5 εκ. ευρώ.

Κατά το 2023, το μακροπρόθεσμο ενεργητικό του ομίλου  ανήλθε στα 62,3 εκ. ευρώ (εξαιρώντας την επίδραση του ΔΠΧΑ 16) παρουσιάζοντας αύξηση 14,8% έναντι του 2022.  Η αύξηση οφείλεται κυρίως στις επενδύσεις σε στόλο προς ενοικίαση (Sixt) και στην σημαντική επένδυση και αναβάθμιση στο Porsche Center Athens στην Μεταμόρφωση.

Ο καθαρός δανεισμός του ομίλου αυξήθηκε κατά 7,3 εκ. ευρώ και ανήλθε στα 26,3 εκ. ευρώ στις 31.12.2023. Οι θετικές λειτουργικές χρηματοροές του ομίλου καθώς και οι υφιστάμενες πιστωτικές γραμμές του ομίλου χρηματοδότησαν την εξαγορά των μετοχών της μειοψηφίας της θυγατρικής Λάιον Ρένταλ (7,7 εκ. ευρώ) και τις επενδύσεις στον στόλο αυτοκινήτων της Sixt κρατώντας τον δείκτη Net Debt/EBITDA στο 0.9 για το 2023.

Τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν σε 0,39 ευρώ από 0,31 το 2022. Η αύξηση αυτή οφείλεται στην ετήσια αύξηση της κερδοφορίας της εταιρίας καθώς και στην επιτυχή εξαγορά της μειοψηφίας της Lion Rental S.A (SIXT). Tο Δ.Σ, θα προτείνει στη Γενική Συνέλευση, διανομή μερίσματος στους μετόχους 0,12 ευρώ/μετοχή έναντι 0,09 ευρώ την περυσινή χρονιά, μια αύξηση ανάλογη με την αύξηση στα κέρδη ανά μετοχή.

Ο Πρόεδρος και  Διευθύνων Σύμβουλος, κος Πάρης Κυριακόπουλος δήλωσε: "O όμιλος ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ κατέγραψε μια εξαιρετική χρονιά, με σημαντική αύξηση πωλήσεων και κερδοφορίας σε όλες τις δραστηριότητες μας. Μετά από την χρονιά ρεκόρ του 2022, όλες οι ομάδες μας έθεσαν επιθετικούς στόχους για το 2023. Τόσο στην Yamaha όσο και στην Porsche ο κύκλος εργασιών αναπτύχθηκε με υψηλούς διψήφιους ρυθμούς: +22,4% και +50,1% αντίστοιχα. Η απόδοση αυτή οφείλεται στην δυναμική ανάπτυξη των επιμέρους αγορών που δραστηριοποιούμαστε, στην γενική ομαλοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά και σε συγκεκριμένες ενέργειες που οδήγησαν σε ανάκτηση μεριδίου αγοράς. Η ενοικίαση αυτοκίνητων συνεχίζει την σημαντική ανοδική πορεία των τελευταίων ετών, με τον εισερχόμενο τουρισμό να διαγράφει εξαιρετική πορεία και τις αφίξεις να υπερβαίνουν σημαντικά αυτές του 2019. Η κερδοφορία της δραστηριότητας επιστρέφει σε μια κανονικότητα και παραμένει πολύ υγιής. Τα έσοδα από τις ενοικιάσεις αυτοκίνητων το 2023 αυξήθηκαν κατά 7,9%, με περισσότερες κρατήσεις, αλλά και μειωμένη μέση τιμή σε σχέση με το 2022. Ιδιαίτερα αυξημένες ήταν και οι πωλήσεις παγίων, με την ομάδα να εκμεταλλεύεται την καλή αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και με στοχευμένες ενέργειες να καταγράφει σημαντική κερδοφορία. Μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς του μειοψηφικού πακέτου της Lion Rental συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτή την δραστηριότητα βάση του μεσοπρόθεσμου πλάνου μας. Παρακολουθούμε το ασταθές γεωοικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον και συνεχίζουμε να επενδύουμε στην στρατηγική και στις αγορές μας.  Η ομάδα και οι συνεργάτες του ομίλου ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ, έχουν βάλει τα θεμέλια, για περαιτέρω κερδοφόρα ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια."

Ετικέτες

1.000 παραβιάσεις για κινητό σε 4 μέρες από μία μόνο κάμερα ΑΙ: 500 με κόκκινο σε κεντρική διασταύρωση

Οι πρώτες κάμερες ΑΙ ξεκίνησαν πιλοτικά και ήδη καταγράφουν μαζικές παραβιάσεις του ΚΟΚ
1.000 παραβιάσεις για κινητό σε 4 μέρες από μία μόνο κάμερα ΑΙ: 500 με κόκκινο σε κεντρική διασταύρωση
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/12/2025

Παρότι βρίσκονται ακόμη σε φάση “εκπαίδευσης”, οι νέες κάμερες με Τεχνητή Νοημοσύνη στην Αττική κατέγραψαν χιλιάδες παραβάσεις σε ελάχιστες ημέρες, αποτυπώνοντας με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο την πραγματικότητα της επόμενης ημέρας.

Kάμερες Τεχνητής Νοημοσύνης τοποθετήθηκαν πιλοτικά σε κομβικά σημεία της Αττικής, το σύστημα βρίσκεται ακόμη στο αρχικό στάδιο λειτουργίας, καθώς απαιτείται χρόνος για την πλήρη “εκπαίδευσή” του, με τα πρώτα στοιχεία να δείχνουν καταιγισμό παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Οι πρώτες οκτώ κάμερες ΑΙ εγκαταστάθηκαν σε σημεία που υπέδειξε η Ελληνική Αστυνομία όντας χαρακτηρισμένα ως υψηλής επικινδυνότητας, για τροχαία ατυχήματα. Το επόμενο διάστημα θα διασυνδεθούν πλήρως με το υφιστάμενο σύστημα της Τροχαίας, ενώ παράλληλα ξεκίνησε και η εγκατάσταση των καμερών της Περιφέρειας Αττικής: 388 συνολικά συσκευές υψηλής τεχνολογίας (όχι ΑΙ οι συγκεκριμένες), οι οποίες θα ενταχθούν στο ίδιο ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα.

AI Cameras

Συνολικά, το σχέδιο προβλέπει τη λειτουργία 2.500 καμερών σε οδικούς άξονες και μέσα μαζικής μεταφοράς, εκ των οποίων οι 500 θα τοποθετηθούν σε λεωφορεία του ΟΑΣΑ, με βασικό στόχο, τουλάχιστον αρχικά, την επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων.

Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία από τη λεωφόρο Συγγρού, στο ύψος της Αγίας Φωτεινής (Νέα Σμύρνη - Καλλιθέα), όπου η κάμερα ΑΙ τέθηκε σε λειτουργία την περασμένη Τρίτη. Από το πρωί της πρώτης ημέρας έως το μεσημέρι της Παρασκευής, καταγράφηκαν περίπου 2.000 παραβάσεις.

Περισσότεροι από 1.000 οδηγοί εντοπίστηκαν είτε να μην φορούν ζώνη ασφαλείας είτε να χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο κατά την οδήγηση, ενώ πάνω από 800 οδηγοί ξεπέρασαν το όριο ταχύτητας των 90 χλμ./ώρα στο συγκεκριμένο σημείο.

AI Cameras

Αντίστοιχα ανησυχητικά είναι τα στοιχεία και από άλλους κόμβους. Στη διασταύρωση Μεσογείων – Χαλανδρίου, μέσα σε μόλις τέσσερις ημέρες, η κάμερα ΑΙ κατέγραψε 480 διελεύσεις με κόκκινο φανάρι, ενώ στη λεωφόρο Βουλιαγμένης – Τήνου καταγράφηκαν άλλες 285 παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη.

Οι ΑΙ κάμερες είναι “εκπαιδευμένες” όχι μόνο να καταγράφουν τον αριθμό κυκλοφορίας, αλλά και να αναγνωρίζουν μάρκα, μοντέλο και χρώμα οχήματος. Ζουμάρουν αυτόματα στον οδηγό και, με τη βοήθεια λογισμικού Τεχνητής Νοημοσύνης, μπορούν να διαπιστώσουν αν χρησιμοποιεί κινητό τηλέφωνο, αν φορά ζώνη ασφαλείας ή κράνος, καθώς και αν παραβιάζει τον ερυθρό σηματοδότη ή το όριο ταχύτητας.

AI Cameras

Οι παραβάσεις κατηγοριοποιούνται και καταχωρούνται στο κεντρικό σύστημα, ενώ τα δεδομένα (εικόνες, βίντεο, χρονικά και γεωγραφικά δεδομένα) διαβιβάζονται κρυπτογραφημένα στο Ενιαίο Ηλεκτρονικό Σύστημα Καταγραφής και Διαχείρισης Παραβάσεων (ΕΗΣ).

Παρόν στην εγκατάσταση των πρώτων καμερών ήταν και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, ο οποίος έχει τονίσει από την πρώτη στιγμή ότι οι κάμερες δεν έχουν εισπρακτικό χαρακτήρα.

AI Cameras

"Οι κάμερες είναι εμφανείς και λειτουργούν με στόχο να αποτρέψουν την παράβαση. Δεν υιοθετούμε μια λογική τιμωρίας", έχει δηλώσει, επισημαίνοντας ότι το εγχείρημα θα θεωρηθεί επιτυχημένο όχι αν κόβονται πολλές κλήσεις, αλλά αν μηδενιστούν τα ατυχήματα στα συγκεκριμένα σημεία.

Όπως υπογραμμίζει, πρόκειται για μια συνειδητή πολιτική επιλογή με ξεκάθαρο κοινωνικό πρόσημο, στοχεύοντας στην μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και τη σωτηρία ανθρώπινων ζωών. Οι κάμερες αποτελούν το πρώτο βήμα μιας ευρύτερης μεταρρύθμισης που περιλαμβάνει την πλήρη ψηφιοποίηση της διαδικασίας ελέγχου, βεβαίωσης και επίδοσης των παραβάσεων μέσω του gov.gr, με ταχύτητα και κυρίως διαφάνεια.

Οι κάμερες του πιλοτικού συστήματος λειτουργούν ήδη σε οκτώ σημεία υψηλής επικινδυνότητας

  1. Δήμος Αθηναίων – Πανεπιστήμιο και Λ. Βασ. Σοφίας
  2. Δήμος Αγίας Παρασκευής – Λ. Μεσογείων και Λ. Χαλανδρίου
  3. Δήμος Ραφήνας-Πικερμίου – Λ. Μαραθώνος και Φλέμινγκ
  4. Δήμος Καλλιθέας – Λ. Συγγρού και Αγίας Φωτεινής
  5. Δήμος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης – Λ. Ποσειδώνος και Ερμού
  6. Δήμος Αλίμου – Λ. Ποσειδώνος και Λ. Αλίμου
  7. Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης – Λ. Βουλιαγμένης και Τήνου
  8. Δήμος Φιλοθέης-Ψυχικού – Λ. Κηφισίας και Εθν. ΑντιστάσεωςAI Cameras

     

Η πλήρης ανάπτυξη και διασύνδεση του συστήματος σε όλη τη χώρα να αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2026 με τα πρώτα στοιχεία από τη λειτουργία των καμερών ΑΙ να λειτουργούν ήδη ως ηχηρό καμπανάκι για την οδηγική κουλτούρα στους δρόμους της Αττικής.