Pan America Beyond the Map, Μέρος 4ο - Ψάχνοντας τη Nessie στη Loch Ness [Γκάλερι]

Πέρασμα από τη Σκωτία στην Ιρλανδία για τον Κωνσταντίνο Μητσάκη
Κωνσταντίνος Μητσάκης Pan America 1250 SP Σκωτία
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

16/9/2025

Στη συνέχεια του ταξιδιού του με τη Harley-Davidson Pan America 1250 SP ο Κωνσταντίνος Μητσάκης ανακαλύπτει περισσότερες ομορφιές των Highlands και περνά και στην Ιρλανδία.

Ας δούμε τι μας λέει ο Κωνσταντίνος Μητσάκης στην τέταρτη κατά σειρά ανταπόκρισή του:

"Μπορεί με την άφιξή μας στη βόρεια εσχατιά της Σκωτίας (John o’ Groats) να αγγίξαμε την γεωγραφική κορύφωση του “Pan America Beyond the Map”, η Σκωτία ωστόσο διέθετε πολλά ακόμα τουριστικά “θέλγητρα”.

Έτσι, μετά από μια αυστηρή επιλογή αξιοθέατων, η οποία βασίστηκε στον υπολειπόμενο χρόνο μας (έχοντας καταγράψει 3.200 χλμ., βρισκόμασταν ημερολογιακά περίπου στη μέση του ταξιδιού), αποφασίσαμε να κινηθούμε νότια και να στρατοπεδεύσουμε πλησίον της λίμνης Loch Ness (στην κωμόπολη Drumnadrochit), απ’ όπου και θα εκδράμαμε στα πέριξ.
 
Μέσα στις δυο επόμενες ημέρες, η κοντινή ατμοσφαιρική πόλη Inverness, το παραλίμνιο μεσαιωνικό κάστρο Urquhart Castle και οι καταπράσινες δυτικές όχθες της Loch Ness μονοπώλησαν το ενδιαφέρον μας, προσφέροντάς μας έναν μεγάλο αριθμό εντυπωσιακών εικόνων και αναμνήσεων από τα κεντρικά Highlands. Ούτε κι εμείς πάντως καταφέραμε να εντοπίσουμε στα ασάλευτα νερά της λίμνης Loch Ness το θρυλικό τέρας της, την περιβόητη Nessie! 

Κάπου εδώ, ο Γιώργος πρότεινε να περικόψουμε κάποιες μέρες από το υπόλοιπο πρόγραμμα της Σκωτίας και να πάμε στην Ιρλανδία – η πρότασή του με βρήκε σύμφωνο. Αλλαγή ρότας λοιπόν και πορεία κατευθείαν για το λιμάνι Cairnryan (375 χλμ. νοτιοδυτικά της Drumnadrochit), απ’ όπου θα περνούσαμε ακτοπλοϊκώς στην Βόρεια Ιρλανδία. Σημείο αναφοράς της τελευταίας σκωτσέζικης διαδρομής αποτέλεσε η διάσχιση της πανέμορφης προστατευόμενης περιοχής Glencoe, ενώ καθοδόν για το λιμάνι Cairnryan η γκρι Harley-Davidson Pan America 1250 SP δεν έκανε τελικά στάση στη πόλη Γλασκόβη, αλλά την παράκαμψε περιφερειακά…
 
Μετά από ένα δίωρο ακτοπλοϊκό ταξίδι (κόστος περίπου 100 ευρώ) αποβιβαστήκαμε στο νησί της Ιρλανδίας και συγκεκριμένα στην πόλη Belfast, την πρωτεύουσα της βρετανικής Βόρειας Ιρλανδίας. Για τουλάχιστον 3 δεκαετίες, το Belfast (εξαιτίας της έκρυθμης πολιτικής κατάστασης που επικρατούσε στην Βόρεια Ιρλανδία) μονοπωλούσε στα δελτία ειδήσεων όλου του κόσμου, λόγω των επεισοδίων βίας και θανάτου μεταξύ Καθολικών Ιρλανδών και Άγγλων Προτεσταντών, τα οποία κόστισαν την ζωή σε χιλιάδες πολίτες. 

Έχοντας μια ολοκληρωμένη κατανόηση του πρόσφατου ιστορικού παρελθόντος και του σημερινού καθεστώτος του Belfast, επισκεφθήκαμε το συμβολικό “Τείχος της Ειρήνης” (Peace Wall), φωτογραφηθήκαμε στο κέντρο της πόλης μπροστά στον πύργο-ρολόι Albert Memorial Clock, απαθανατίσαμε πάμπολλα πολύχρωμα γκράφιτι στην περιοχή του Καθεδρικού ναού και σβήσαμε την δίψα μας σε μια από τις δεκάδες παραδοσιακές pubs του Belfast, απολαμβάνοντας μια δροσερή μπύρα Guiness!"

Το μεγάλο δώρο της KTM στους υπόλοιπους κατασκευαστές!

Μία στρατιά εξιδεικευμένων στελεχών δίνει πνοή στα R&D
Το μεγάλο δώρο της KTM στους υπόλοιπους κατασκευαστές!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

5/5/2026

Πνοή πήραν πολλά και διαφορετικά R&D από τη μείωση δυναμικού που συνέβη στην KTM το διάστημα μετά την εισαγωγή σε καθεστώς επιτήρησης έως και την πώλησή της στη Bajaj.

Αυτή την στιγμή η KTM βρίσκεται σε περίοδο σταθεροποίησης με τους Ινδούς να κάνουν το σωστό, να μην ανακατεύουν τη ροή εργασίας και τα πρωτόκολλα των διαφόρων τμημάτων, διατηρώντας και τη γραμμή παραγωγής της Αυστρίας σε πλήρη ισχύ, κάτι που αναμένεται να κρατήσει πολύ καιρό ακόμη.

Μένει να δούμε τι θα αποφασίσουν οι άνθρωποι της Bajaj για το μέλλον, προς το παρόν όμως η KTM βαδίζει μπροστά με όλα όσα είχε ήδη προγραμματίσει πριν τα οικονομικά προβλήματα και τη συνέχιση της γραμμής παραγωγής εξασφαλισμένη.

Στο μεταξύ όμως είναι εκατοντάδες τα εξιδεικευμένα στελέχη, κυρίως από το R&D, που έφυγαν από την εταιρεία το προηγούμενο διάστημα αναζητώντας εργασία. Δεν πήγαν όλοι τους σε κατασκευαστές μοτοσυκλετών, όμως σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως στη CFMOTO, βρήκαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν νέα παραρτήματα κινούμενοι γρήγορα στην απορρόφηση στελεχών που έφευγαν από την KTM. Σημαντική ροή καταγράφθηκε και προς τη BMW, την ίδια στιγμή που ορισμένα στελέχη της BMW από τμήματα επικοινωνίας, δέχθηκαν προτάσεις και αποχώρησαν για να μεταβούν στην KTM.

Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό πως ένας από τους υπεύθυνους για το φιάσκο στην BMW με φωτογραφίες τεχνητής νοημοσύνης σε παρουσίαση νέου μοντέλου είναι τώρα στην KTM, όπου έως τώρα φημιζόταν για τις πιο σκληροπυρηνικές φωτογραφίσεις της σε κάθε παρουσίαση νέου μοντέλου. Στο μεταξύ, θυμίζουμε πως ο ίδιος ο CEO της BMW Motorrad, κος Markus Flaschδήλωσε στο MOTO πως ήταν λάθος η χρήση φωτογραφιών τεχνητής νοημοσύνης, όχι μόνο γιατί δεν προέτρεπαν το κοινό να οδηγήσει τη νέα μοτοσυκλέτα, αλλά και για πιο πρακτικό τρόπο, καθώς δεν αποτύπωναν ούτε τις πραγματικές διαστάσεις της μοτοσυκλέτας. Έτσι κάποιος που ήθελε να δει το νέο μοντέλο, έμενε ουσιαστικά με περισσότερες απορίες από αυτές που είχε πριν! Ας ελπίσουμε πως αυτό το λάθος δεν θα μεταφερθεί τώρα στην KTM από το στέλεχος της BMW που έχει αναλάβει εδώ και λίγες ημέρες θέματα επικοινωνίας.

Είναι αρκετές οι εταιρείες που αναζητούσαν καταρτισμένο προσωπικό με εμπειρία και δυσκολεύονταν να βρουν αντίστοιχα στελέχη, σε ένα πρόβλημα που δεν αφορούσε μονάχα τον κλάδο της μοτοσυκλέτας. Είναι λοιπόν πολλά τα στελέχη της KTM που στελεχώνουν νέα τμήματα σε υφιστάμενες εταιρείες σε διάφορους κλάδους ή, ακόμη περισσότερο, ενισχύουν το τμήμα R&D σε ανταγωνιστές.

Δεν υπάρχει φυσικά καταμέτρηση των μετακινήσεων, εμείς παρακολουθούμε όλο αυτό το διάστημα τις ανακοινώσεις από στελέχη που γνωρίζουμε, όπως επίσης και πληροφορίες για την αύξηση θέσεων εργασίας σε R&D που είχαν μείνει στάσιμα εδώ και καιρό και σκιαγραφούμε με τον τρόπο αυτό τη γενική εικόνα. Ενισχύθηκε και το τμήμα R&D που έχει η Yamaha στο Μιλάνο, εκεί όπου σχεδιάστηκε το Tracer7 και βρίσκεται μεταξύ άλλων και το σπίτι της ομάδας MotoGP.

Υπολογίζεται πως μόνο από το R&D της KTM έχουν φύγει σχεδόν 400 στελέχη, πολλά από τα οποία όμως ήταν επιφορτισμένα με την εξέλιξη ποδηλάτων, σε έναν τομέα από τον οποίο έχουν αποτραβηχτεί οι Αυστριακοί στη νέα τους δομή. Καθώς στο απόγειό του το R&D της KTM ήταν το πολυπληθέστερο στην ιστορία της μοτοσυκλέτας, η μείωση αυτή δεν μπόρεσε να τους ταρακουνήσει, όπως είδαμε με το 1390 Super Adventure που είναι το καλύτερο της οικογένειας και εξελίχθηκε σε αυτήν ακριβώς την ταραχώδη περίοδο. Το R&D αποδεδειγμένα λοιπόν παραμένει και τώρα πλήρως στελεχωμένο χωρίς να παρουσιάζει κενά, την ίδια στιγμή όμως που βοήθησε πολλούς από τους ανταγωνιστές, και όχι μόνο, να βελτιώσουν τα δικά τους!

Ετικέτες