Panamerican Crossing 2014: Lima – Kito

21/7/2014

Στη Lima έμεινα δυο μέρες, για ξεκούραση και ανασυγκρότηση ενόψει των υπόλοιπων 1.450 χιλιομέτρων που είχα ακόμα να κάνω στα βόρεια του Περού, από την πρωτεύουσα Lima ως τα σύνορα του Ισημερινού (Εκουαδόρ). Το γεγονός όμως που σημάδεψε την παραμονή μου στην Lima ήταν η αποτυχημένη απόπειρα κλοπής της φωτογραφικής μου μηχανής μέρα-μεσημέρι στο κέντρο της πόλης. Ευτυχώς, την γλίτωσα τελευταία στιγμή, χάρη στο γρήγορο τρέξιμό μου…
Για την πορεία μου στο βόρειο Περού, ο οδικός άξονας “Panamericana Norte” πρόσφερε το ασφάλτινο ίχνος του, ενώ οι πόλεις Trujillo, Punte και Tumbe ήταν εκείνες που είδαν την μαύρη ΚΤΜ να περνά μέσα από τους δρόμους τους. Κι όσον αφορά το τοπίο καθοδόν, το ίδιο και απαράλλαχτο μ’ εκείνο που μ’ είχε συντροφεύσει από την Nazca ως την Lima: έρημος και πάλι έρημος.


Με την παρουσία μου στο Εκουαδόρ, το σκηνικό άλλαξε άρδην. Μια πυκνή υποτροπική βλάστηση ανέλαβε να βάλει (πράσινο) χρώμα στην ζωή μου, ενώ τα αδιάβροχα που βγήκαν από τις αποσκευές ήταν η απόδειξη ότι βρισκόμουν πλέον στα γεωγραφικά όρια της τροπικής χώρας, που έχει να επιδείξει ένα κλίμα με ελάχιστες εποχιακές θερμοκρασιακές μεταβολές, αλλά με άφθονες βροχές, κυρίως στην υγρή περίοδο. Ειδικά το τελευταίο, το κατάλαβα από την πρώτη στιγμή που μπήκα στον Ισημερινό!
Η πρωτεύουσα Kito απείχε 540 χιλιόμετρα από τα σύνορα. Ο στενός οδικός άξονας, "βαρυφορτωμένος" με φορτηγά και επιβατικά αυτοκίνητα, με κούρασε αρκετά, αλλά αποζημιώθηκα με την τιμή της βενζίνης: 0,30 ευρώ/λίτρο!
Στο Kito με φιλοξένησε ένα νεαρό ζευγάρι ντόπιων, ο Αλφόνσο και η Μαργαρίτα, που έτυχε να γνωρίσω την προηγούμενη μέρα στα σύνορα. Αποδείχτηκε η καλύτερη ευκαιρία να γνωρίσω τα μικρά και τα μεγάλα μυστικά της πόλης, της οποίας το πανέμορφο ιστορικό κέντρο περιλαμβάνεται στην λίστα των Μνημείων της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco.
Και φυσικά, δεν παρέλειψα να επισκεφθώ το τεράστιο πέτρινο μνημείο "Mited Del Mundo", που βρισκόταν μόλις 30 χιλιόμετρα βόρεια του Kito. Έχει κτιστεί στο γεωγραφικό σημείο που περνά η νοητή γραμμή του Ισημερινού και θεωρητικά χωρίζεται το βόρειο από το νότιο ημισφαίριο της γης.

Προς πώληση μία MV Agusta F4 750 S με μηδέν χιλιόμετρα [Photos]

Το πιο πιθανό είναι να αποκτηθεί από κάποιον συλλέκτη
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

19/5/2026

Μια MV Agusta F4 750 S του 2000 με μηδέν χιλιόμετρα πωλείται από την εταιρεία The Bike Specialists (TBS) στο Sheffield του Ηνωμένου Βασιλείου, στην τιμή των 19.999 λιρών και με την εργοστασιακή αυτοκόλλητη ετικέτα να βρίσκεται ακόμα κολλημένη στον προβολέα της.

Η μοτοσυκλέτα που είναι πλέον 26 ετών βρίσκεται σε κατάσταση βιτρίνας, καθώς δεν έχει ταξινομηθεί και δεν έχει οδηγηθεί ποτέ! Βέβαια, ο νέος ιδιοκτήτης μπορεί να την ταξινομήσει σε περίπτωση που θέλει να την οδηγήσει σε δημόσιο δρόμο.

Ο Dave Higgins, Διευθυντής Πωλήσεων της TBS αναφέρει πως αν η μοτοσυκλέτα χρησιμοποιηθεί, ένα μεγάλο μέρος της αξίας της θα χαθεί και ανέφερε χαρακτηριστικά πως το πιθανότερο είναι να αποκτηθεί από κάποιον συλλέκτη που δεν θα την αγοράσει για να την οδηγήσει.

agusta

Η MV Agusta F4 750 ήταν μία μοτοσυκλέτα ορόσημο για την Ιταλική φίρμα, αφού σχεδιάστηκε από τον Massimo Tamburini και σηματοδότησε μια νέα εποχή για την εταιρεία υπό τη διοίκηση του Claudio Castiglioni, ενώ στην ανάπτυξη του κινητήρα που απέδιδε 126 ίππους στις 12.500 στροφές είχε αναμειχθεί και η Ferrari!

Το ανεστραμμένο πιρούνι της Showa είναι 49 mm, ενώ πίσω βρίσκουμε ρυθμιζόμενο αμορτισέρ Sachs που συνδυάζεται με μονόμπρατσο ψαλίδι, ενώ περισσότερες φωτογραφίες και λεπτομέρειες από τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα μπορείτε να βρείτε εδώ.

agusta

Μάλιστα το ΜΟΤΟ είχε επισκεφτεί το εργοστάσιο της MV Agusta στο Varese το 1999 και είχαμε συνομιλήσει με τον Andrea Goggi – αρχιμηχανικό τότε της εταιρείας – ο οποίος χαρακτηριστικά είχε αναφέρει πως ο συμπλέκτης είχε επανασχεδιαστεί επτά φορές συνολικά γιατί ο Massimo Tamburini δεν δεχόταν να κάνει τρύπα στο φέρινγκ!