Παραβίαση Αρχής Αναλογικότητας στα Τέλη Κυκλοφορίας 2025! Δυσανάλογο πρόστιμο για μερίδα δικύκλων!

Κατάφωρη τριπλή αδικία που δεν τηρεί την αρχή της αναλογικότητας
Τέλη κυκλοφορίας άδικο πρόστιμο 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

8/1/2025

Μια κατάφωρη αδικία λαμβάνει μέρος για τους αναβάτες που για τον οποιονδήποτε λόγο δεν πλήρωσαν τα τέλη κυκλοφορίας στην ώρα τους και έχουν στην κατοχή τους δίκυκλο έως 300 κ.εκ.

Η προθεσμία για την καταβολή των τελών κυκλοφορίας έληξε στις 31 Δεκεμβρίου, όπως και κάθε χρόνο, μόνο που φέτος και σε αντίθεση με αυτό που γινόταν τα προηγούμενα χρόνια δεν δόθηκε κανενός είδους παράταση στις ιδιοκτήτες ΙΧ οχημάτων.

Έτσι μοτοσυκλετιστές και αυτοκινητιστές ήρθαν αντιμέτωποι με πρόστιμα από την πρώτη ημέρα του 2025, αν και για την εκπρόθεσμη καταβολή των τελών ισχύουν κλιμακωτά πρόστιμα που ξεκινούν από το 25% του ποσού που καλείται να καταβάλλει κανείς για το όχημά του και ανάλογα με την αργοπορία φτάνουν έως και το 100%.

Στην εκπρόθεσμη καταβολή των τελών κυκλοφορίας μια μεγάλη μερίδα πολιτών αδικείται κατάφωρα από την απόφαση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) να επιβάλλει ελάχιστο πρόστιμο ύψους 30 ευρώ. Για την ακρίβεια αυτή η μερίδα αδικείται τριπλά σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους και είναι φυσικά οι μοτοσυκλετιστές που έχουν στην κατοχή τους δίκυκλο με κυβισμό έως και 300 κ.εκ.

Τέλη κυκλοφορίας άδικο πρόστιμο 2025

Για αυτούς τους αναβάτες δεν ισχύει καμία χρονική "περίοδος χάριτος", όπως σε όλες τις άλλες περιπτώσεις. Παράλληλα, λόγω του ελάχιστου προστίμου των 30 ευρώ που ορίστηκε αυθαίρετα από την ΑΑΔΕ αναιρείται και η κλιμάκωση του προστίμου με τους αργοπορημένους να καλούνται να καταβάλλουν ολόκληρο το ποσό (τέλος και πρόστιμο) από την πρώτη ημέρα. 

Η τρίτη αδικία είναι το ίδιο το πρόστιμο που καλείται να καταβάλλει ο αργοπορημένος κάτοχος δικύκλου έως 300 κ.εκ. αφού σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες εδώ είναι η μοναδική περίπτωση που το πρόστιμο δεν φτάνει να είναι έως και ισόποσο με το τέλος κυκλοφορίας, δηλαδή έως και 100%. Για αυτούς το πρόστιμο είναι στο 136,5%.

Θα είχε ενδιαφέρον να μάθουμε γιατί η ΑΑΔΕ επέλεξε να επιβάλλει ελάχιστο πρόστιμο 30 ευρώ όταν τα 22 ευρώ είναι το ποσό για το μικρότερο τέλος κυκλοφορίας, ενώ την ίδια στιγμή δεν έκανε καμία εξαίρεση ή άλλη ρύθμιση για να μην θίξει τα δικαιώματα αυτής της μερίδας αναβατών. Το μόνο σίγουρο είναι ότι με αυτή την απόφασή δεν τηρείται η αρχή της αναλογικότητας, ενώ θίγονται και οι οικονομικά ασθενέστεροι πολίτες που έχουν στην κατοχή τους δίκυκλο έως 300 κ.εκ.

Πυρκαγιά κατέκαψε κεντρική εγκατάσταση της Honda στην Ισπανία [Video]

Επλήγησαν αποθήκες μοτοσυκλετών και ανταλλακτικών, κέντρο συναρμολόγησης, η βάση αγωνιστικών ομάδων και άλλες υπηρεσίες της ισπανικής Honda
honda
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

9/6/2026

Ένα τεράστιο συγκρότημα της Honda στη βιομηχανική περιοχή Santa Perpetua de Mogoda στα περίχωρα της Βαρκελώνης στην Ισπανία καταστράφηκε από μεγάλη πυρκαγιά που εκδηλώθηκε το απόγευμα της Παρασκευής 5 Ιουνίου.

Η εγκατάσταση αυτή ήταν πρακτικά η καρδιά της ισπανικής αντιπροσωπείας της Honda, περιλαμβάνοντας μια σειρά από σημαντικά κτίρια που φιλοξενούν αποθήκες μοτοσυκλετών, καθώς και ανταλλακτικών και αξεσουάρ για μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα, μια γραμμή παραγωγής για μοτοσυκλέτες trial (Montesa), γραφεία εμπορικών και λογιστικών υπηρεσιών, το Honda Safety Institute και τη βάση των αγωνιστικών ομάδων της Honda στην Ισπανία.

Η δε επίδραση της καταστροφικής αυτής φωτιάς ξεπερνά τα όρια της Ισπανίας, καθώς από τις συγκεκριμένες αποθήκες εφοδιάζονται τόσο η εγχώρια αγορά, όσο και η Πορτογαλία και μεγάλο μέρος της νότιας Γαλλίας.

 

Σύμφωνα με τις ως τώρα πληροφορίες, η φωτιά ξεκίνησε περίπου στις 3 μ.μ. της Παρασκευής από το κέντρο logistics και έχει επιβεβαιωμένα προκαλέσει μεγάλες καταστροφές σε αποθηκευμένα υλικά. Ευτυχώς εκείνη την ώρα δεν υπήρχε πολύς κόσμος στις εγκαταστάσεις, ενώ όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας λειτούργησαν σωστά για να απομακρυνθούν όσοι εργαζόμενοι ήταν μέσα χωρίς να προκύψει τραυματισμός ή άλλο πρόβλημα. Ωστόσο η Honda επισήμως δεν έχει κάνει τον πλήρη απολογισμό της ζημιάς ως τώρα, καθώς η καταγραφή συνεχίζεται.

Το μήνυμα της Honda πάντως καθησυχάζει το κοινό δηλώνοντας πως η αποκατάσταση των ζημιών θα γίνει γρήγορα και η φωτιά δεν θα επηρεάσει τη ροή μοτοσυκλετών και εξαρτημάτων προς το δίκτυο της εταιρείας.