Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
3/10/2025
Σε λειτουργία τέθηκε η πρώτη φάση του νέου δικτύου καμερών ελέγχου κυκλοφορίας στην Αττική, με 41 σημεία σε 17 δήμους, με τους μοτοσυκλετιστές να βρίσκονται πλέον αντιμέτωποι με ένα νέο πλαίσιο ελέγχου, το οποίο καταγράφει αυτόματα βασικές παραβάσεις
Τι καταγράφουν οι κάμερες
Με αισθητήρες εικόνας και λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης, οι συσκευές “πιάνουν”:
- Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
- Υπέρβαση ορίου ταχύτητας
- Χρήση κινητού τηλεφώνου
- Μη χρήση ζώνης (για οδηγούς Ι.Χ.)
- Μη χρήση κράνους (για δίκυκλα)
Για τους μοτοσυκλετιστές, το σημαντικότερο σκέλος του αμφιλεγόμενου νέου Κ.Ο.Κ., λόγω της αυστηρότητας του, είναι το αυτόματο “γράψιμο” σε περίπτωση μη χρήσης κράνους, ενώ παραμένει ο κλασικός έλεγχος για ταχύτητα και παραβίαση κόκκινου.
Πώς λειτουργεί το σύστημα
Οι νέες κάμερες καταγράφουν 24/7 φωτογραφίες και βίντεο. Το υλικό αποστέλλεται στο Κέντρο Διαχείρισης, όπου ελέγχεται και βεβαιώνεται η παράβαση. Το πρόστιμο φτάνει είτε ταχυδρομικά είτε μέσω gov.gr, ενώ σύντομα αναμένεται και ενημέρωση με SMS. Αν το όχημα οδηγούσε άλλο πρόσωπο, ο ιδιοκτήτης μπορεί να το δηλώσει ηλεκτρονικά.
Σημεία τοποθέτησης – Πρώτη φάση
Η πρώτη φάση καλύπτει κομβικές αρτηρίες υψηλής επικινδυνότητας, όπως:
- Λ. ΝΑΤΟ & Μεγαρίδος (Δυτική Αττική)
- Πειραιώς & Χαμοστέρνας (Μοσχάτο)
- Π. Ράλλη & Αγ. Άννης
- Λ. Σχιστού & Γρ. Λαμπράκη (Δραπετσώνα)
- Λ. Κηφισού & Κωνσταντινουπόλεως (Περιστέρι)
- Λ. Αθηνών & Γ. Παπανδρέου (Χαϊδάρι)
- Θησέως & Δαβάκη (Καλλιθέα)
- Λ. Κηφισίας & Πεντέλης (Μαρούσι)
- Κατεχάκη & Πίνδου (Παπάγου)
Το νέο σύστημα σημαίνει αυστηρότερο έλεγχο στις καθημερινές μετακινήσεις. Για τους μοτοσυκλετιστές αυτό μεταφράζεται σε:
- Αυστηρή τήρηση ορίων ταχύτητας, ειδικά σε κόμβους με υψηλή κίνηση.
- Υποχρεωτική χρήση κράνους σε κάθε διαδρομή.
- Μεγαλύτερη προσοχή σε σηματοδότες, όπου πλέον δεν υπάρχει “περιθώριο” λαθών.
Το μέλλον του δικτύου
Μέχρι το 2026, το δίκτυο καμερών προβλέπεται να ξεπεράσει τα 500 σημεία, καλύπτοντας όλες τις βασικές αρτηρίες της πρωτεύουσας. Για τους μοτοσυκλετιστές αυτό σημαίνει ότι η οδήγηση χωρίς κράνος ή η υπερβολική ταχύτητα θα έχει πλέον πολύ μεγαλύτερη πιθανότητα καταγραφής και επιβολής προστίμου.