Πήραν φωτιά τα MotoE στη Jerez

Στην κυριολεξία κάηκαν!
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

14/3/2019

Ήταν μάλλον θέμα χρόνου να συμβεί, αν και επισήμως δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα η αιτία που προκάλεσε την πυρκαγιά στο box που ήταν παρκαρισμένες όλες οι μοτοσυκλέτες της MotoE στην πίστα της Jerez. Σύμφωνα με το Crash.net που μίλησε με εκπρόσωπο της Energica (της εταιρείας που κατασκευάζει τις μοτοσυκλέτες του πρωταθλήματος MotoE) αυτή τη στιγμή γίνονται έρευνες για να μάθουν την αιτία που προκάλεσε την πυρκαγιά και έχει καταστρέψει τις περισσότερες μοτοσυκλέτες του πρωταθλήματος, καθώς ήταν κοινό για όλες τις ομάδες. Με όσα έχουν συμβεί μέχρι σήμερα σχετικά με τις φωτιές σε ηλεκτρικά οχήματα, το πιθανότερο είναι η φωτιά να προκλήθηκε κατά την διάρκεια φόρτισης των μπαταριών, όπου προκλήθηκε υπερθέρμανση. Σε αυτό συνηγορεί και το γεγονός της έκτασης που πήρε η φωτιά, αφού αν υπήρχαν άνθρωποι μέσα στα πιτς, μάλλον θα κατάφερναν να την περιορίσουν. Οι φωτιές ηλεκτρικής φύσεων βέβαια, είναι πολύ δύσκολο να κατασβησθούν, καθώς αναπτύσσονται πολύ υψηλές θερμοκρασίες στα μέταλλα και τα πλαστικά, ενώ ο κίνδυνος ηλεκτροπληξίας για τους πυροσβέστες είναι πολύ μεγάλος. Θυμίζουμε πως το πρωτάθλημα της MotoE θα ξεκινούσε από την Jerez τον Μάιο, όμως όπως ήρθαν τα πράγματα, είναι αμφίβολο αν η Energica έχει τη δυνατότητα να κατασκευάσει τόσες πολλές μοτοσυκλέτες μέσα σε ένα μήνα για να αντικατασταθούν οι καμένες. Προς το παρόν, ολόκληρο το πρωτάθλημα της MotoE βρίσκεται στον αέρα… σε μορφή καπνού… στην κυριολεξία!   

Ανάκληση Yamaha XMAX στις Η.Π.Α. – Χαλάρωση του μπουλονιού της πλάκας ασφάλισης εκκεντροφόρου

Μετά την Ιαπωνία και στην άλλη μεριά του Ατλαντικού - Αφορά σκούτερ παραγωγής 2018-2022
xmax
Από τον

Παύλο Καρατζά

18/11/2025

Ο αμερικάνικος οργανισμός Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας Εθνικών Αυτοκινητοδρόμων (National Highway Traffic Safety Administration -NHTSA) ανακοίνωσε ανάκληση του Yamaha XMAX δίνοντας οδηγία στους ιδιοκτήτες να σταματήσουν να οδηγούν το σκούτερ.

Η σχετική ανακοίνωση του αμερικάνικου οργανισμού αναφέρει πως η πλάκα ασφάλισης του εκκεντροφόρου άξονα ενδέχεται να μην επαρκεί για να μείνει το μπουλόνι στη θέση του και να χαλαρώσει -λόγικά το πάχος της δεν είναι το προβλεπόμενο. Έτσι δεν θα συγκρατείται σωστά ο εκκεντροφόρος άξονας, με αποτέλεσμα να σβήσει ο κινητήρας, κάτι που μπορεί να προκαλέσει απώλεια ελέγχου του σκούτερ και ατύχημα.

Η ανάκληση αφορά 2.715 XMAX που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2018-2022 και αναμένεται ότι ένα στα τρία από αυτά θα έχουν αυτό το πρόβλημα. Ο NHTSA προτρέπει τους ιδιοκτήτες να μην οδηγούν το σκούτερ τους μέχρι να ολοκληρωθεί η επιδιόρθωση με την τοποθέτηση νέας πλάκας ασφάλισης.

Ο αριθμός ανάκλησης του NHTSA είναι ο 25V778000 και περιμένουμε να δούμε αν η συγκεκριμένη ανάκληση θα επεκταθεί και στην Ευρώπη.