Royal Enfield: Νέο ορόσημο με πάνω από 1.000.000 πωλήσεις μοτοσυκλετών το 2024

Ρεκόρ παραγωγής για την ινδική εταιρεία και ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων
Royal Enfield ρεκόρ παραγωγής και πωλήσεων 2024
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

17/4/2025

Ένα ιστορικό για την ίδια ορόσημο-ρεκόρ έπιασε η Royal Enfield τη χρονιά που μας πέρασε με τις πάνω από 1.000.000 μοτοσυκλέτες που πούλησε το 2024.

Όπως είχατε διαβάσει και εδώ λίγους μήνες πριν, το 2024 ήταν η χρονιά που η Royal Enfield θα έφτανε ή και θα ξεπερνούσε σε παραγωγή το ένα εκατομμύριο μοτοσυκλέτες. Έτσι καθώς διανύουμε τον 4ο μήνα του 2025, η RE επιβεβαίωσε αυτό που είχαμε προβλέψει καταφέρνοντας όχι μόνο να φτάσει αλλά και να ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο στις μοτοσικλέτες που πούλησε σε όλον τον κόσμο.

Με μία λακωνική ανάρτηση στα κοινωνικά της δίκτυα, η εταιρεία δήλωσε: “Αυτό το εκπληκτικό κατόρθωμα δεν θα ήταν δυνατό χωρίς την υποστήριξη των συνεργατών μας, των αντιπροσώπων μας και κυρίως των πελατών μας. Σας οφείλουμε την επιτυχία αυτής της μάρκας. Σας ευχαριστούμε”.

Την παραπάνω δήλωση έρχονται να επιβεβαιώσουν και τα οικονομικά αποτελέσματα της RE, με το οικονομικό έτος 2024 για τους Ινδούς να λήγει στις 31 Μαρτίου 2025. Έναντι του 2023, οι πωλήσεις μοτοσυκλετών αυξήθηκαν κατά 11% και έφτασαν στο 1,09 εκατ. μονάδες.

Το εκπληκτικό, αν κάτσει και το σκεφτεί κανείς, με την Royal Enfield, είναι ότι παράγει αποκλειστικά μοτοσυκλέτες, ανάμεσα στις οποίες δεν έχει κανένα μοντέλο κάτω από 350 κυβικά! Στην αύξηση των πωλήσεων βοήθησαν οι νέες μοτοσυκλέτες που παρουσίασε η εταιρεία τους τελευταίους μήνες, όπως και οι εξαγωγές στον υπόλοιπο κόσμο που αυξήθηκαν κατά 37% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Η Enfield Cycle Company, όπως αρχικά ονομαζόταν η εταιρεία, ιδρύθηκε το 1901 στο Ηνωμένο Βασίλειο και είναι ο παλαιότερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών στον κόσμο με συνεχή παραγωγή. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός της “μετανάστευσης” της εταιρείας από το Ηνωμένο Βασίλειο στην Ινδία και θα το δούμε επιγραμματικά παρακάτω.

Μετά την ανεξαρτησία της Ινδίας το 1947, η ινδική κυβέρνηση χρειαζόταν αξιόπιστες μοτοσυκλέτες για την αστυνομία και το στρατό της. Το 1952, η ινδική κυβέρνηση δοκίμασε μερικές μοτοσυκλέτες της εταιρείας και βρήκε το Royal Enfield Bullet (το οποίο είναι σε συνεχή παραγωγή από το 1932 έως και σήμερα!) ξεχωριστό για την αντοχή και τις επιδόσεις του, έτσι παρήγγειλε 800 τέτοιες μοτοσυκλέτες.

Για να καλύψει την τεράστια ζήτηση, η Enfield συνεργάστηκε με την Madras Motors, μία ινδική εταιρεία και δημιουργήσαν τη Enfield India Ltd, με έδρα το Chennai. Το 1971 το εργοστάσιο στο Ηνωμένο Βασίλειο κλείνει και η παραγωγή μεταφέρεται εξολοκλήρου στην Ινδία. Το 1994, το γκρουπ Eicher Motors εξαγοράζει την Enfield India και το brand μετονομάστηκε σε Royal Enfield για να αρχίσει από εκεί και έπειτα η μεταμόρφωση της RE από μια σχεδόν τοπική εταιρεία με ιστορικό όνομα και ετήσια παραγωγή περίπου 25.000 μοτοσυκλετών σε έναν παγκόσμιο κατασκευαστή, από τους μεγαλύτερους στον κόσμο, ειδικά στους κυβισμούς 350-650. Χωρίς παπιά, χωρίς σκούτερ και χωρίς μοτοσυκλέτες σε κυβισμούς από 50 έως και 300 κ.εκ.!

Η εταιρεία διατηρεί πλέον τρεις σταθμούς παραγωγής – όλοι στην Ινδία – με τους δύο από αυτούς να ανοίγουν την τελευταία δεκαετία, δείχνοντας ξεκάθαρα την ανάπτυξη της εταιρείας. Πλέον έχει επίσης και μονάδα συναρμολόγησης στην Ταϊλάνδη (και άλλες πέντε Αργεντινή, Κολομβία, Βραζιλία, Μπαγκλαντές και Νεπάλ) που ξεκίνησε να λειτουργεί πριν από λίγο καιρό. Σήμερα, η Royal Enfield είναι μία παγκόσμια εταιρεία μοτοσυκλετών με 100% ινδικές ρίζες.

KTM: Κλέβει και άλλο υψηλόβαθμο στέλεχος από τη BMW

Νέος Τεχνολογικός Διευθυντής ο Christof Lischka
Christof-Lischka
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/6/2026

Η KTM συνεχίζει την αναδιοργάνωσή της μετά τη δύσκολη οικονομική περίοδο που πέρασε τα τελευταία δύο χρόνια, ενισχύοντας τη διοικητική της ομάδα με ακόμη ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της BMW Motorrad.

Μετά την πρόσφατη μεταγραφή του Stephan Reiff στη θέση του Chief Commercial Officer (CCO), η αυστριακή εταιρεία ανακοίνωσε ότι ο Christof Lischka θα αναλάβει από την 1η Οκτωβρίου 2026 τα καθήκοντα του Chief Technology and Product Officer (CTPO).

Η KTM στρέφεται σε στελέχη με μακρά εμπειρία στη BMW Motorrad, επιδιώκοντας να ενισχύσει την τεχνολογική της ανάπτυξη και τη στρατηγική των μελλοντικών μοντέλων της μετά τις οικονομικές αναταραχές των τελευταίων ετών.

Από τα τέλη του 2024 και καθ' όλη τη διάρκεια του 2025, η KTM βρέθηκε αντιμέτωπη με σοβαρές οικονομικές δυσκολίες, οι οποίες δημιούργησαν αμφιβολίες ακόμη και για τη βιωσιμότητά της. Τελικά, η εταιρεία πέρασε σε νέα εποχή υπό την ισχυρότερη στήριξη της Bajaj, η οποία ανέλαβε κεντρικό ρόλο στη διάσωση και την επανεκκίνηση του αυστριακού κατασκευαστή.

Έκτοτε, η κατάσταση δείχνει να σταθεροποιείται. Τα αποθέματα αδιάθετων μοντέλων μειώνονται, η παραγωγή επανέρχεται στους κανονικούς ρυθμούς, νέα μοντέλα παρουσιάζονται στην αγορά και η εταιρική δομή αποκτά ξανά σταθερότητα. Παράλληλα, η KTM συνεχίζει να αντιμετωπίζει ορισμένες προκλήσεις, όπως η υπόθεση που εξελίσσεται στην Ευρώπη σχετικά με τις εκπομπές ρύπων ορισμένων enduro μοντέλων της.

Στο πλαίσιο αυτής της αναδιάρθρωσης, η KTM ανακοίνωσε ότι ο Christof Lischka θα αναλάβει την πλήρη ευθύνη για την εξέλιξη των νέων μοντέλων και την τεχνολογική στρατηγική των KTM, Husqvarna και GasGas.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας, "Ο Christof Lischka θα αναλάβει την πλήρη ευθύνη για την ανάπτυξη των οχημάτων, με στόχο να οδηγήσει την τεχνολογική υπεροχή των KTM, Husqvarna και GasGas στις επόμενες γενιές μοντέλων, ενώ παράλληλα θα καθοδηγήσει την εξέλιξη του προϊοντικού χαρτοφυλακίου και θα διασφαλίσει τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας."

Christof-Lischka

Η επιλογή του Lischka μόνο τυχαία δεν θεωρείται. Το στέλεχος της BMW Motorrad διαθέτει σχεδόν τρεις δεκαετίες εμπειρίας στον Βαυαρό κατασκευαστή, έχοντας περάσει από κρίσιμους τομείς όπως η ανάπτυξη νέων μοντέλων, η στρατηγική προϊόντων, η δυναμική συμπεριφορά, τα πλαίσια, τα συστήματα πέδησης και οι τεχνολογίες αιχμής.

Τα τελευταία χρόνια είχε ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση της γκάμας της BMW Motorrad, συμβάλλοντας στην εμπορική επιτυχία της εταιρείας και στα ιστορικά ρεκόρ πωλήσεων που πέτυχε η γερμανική εταιρεία. Η εμπειρία του στην κατανόηση των αναγκών της αγοράς και των καταναλωτών θεωρείται σημαντική για την KTM, η οποία αναζητά νέα κατεύθυνση μετά τις πρόσφατες αναταράξεις.

Ανακοινώνοντας τη νέα του θέση, ο Lischka δήλωσε, "Η KTM είναι μια εταιρεία όπου η τεχνολογία, η καινοτομία, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και το συναίσθημα συνδέονται άρρηκτα μεταξύ τους. Αυτό ακριβώς είναι που κάνει αυτόν τον ρόλο τόσο συναρπαστικό για μένα. Στόχος μου είναι να συνεργαστώ με τις ομάδες στο Mattighofen για την ανάπτυξη προϊόντων που θα είναι τεχνολογικά προηγμένα, θα προσφέρουν υψηλές επιδόσεις εντός και εκτός δρόμου και θα εμπνέουν τους πελάτες μας καθημερινά."

Η διπλή μεταγραφή στελεχών από τη BMW δείχνει πως η KTM επιδιώκει να αξιοποιήσει τη γνώση και την εμπειρία ανθρώπων που συνέβαλαν στην εμπορική και τεχνολογική επιτυχία του γερμανικού κατασκευαστή. Το κατά πόσο αυτή η στρατηγική θα αποδώσει καρπούς θα φανεί τα επόμενα χρόνια, καθώς η αυστριακή εταιρεία επιχειρεί να επιστρέψει σε τροχιά ανάπτυξης και να επαναπροσδιορίσει τη θέση της στην παγκόσμια αγορά μοτοσυκλέτας.

 

Ετικέτες