Sena 30K: Επικοινωνία σε άλλο επίπεδο!

Οι πρώτες εντυπώσεις από το νέο σύστημα της Sena
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

27/3/2019

Πολλοί θεωρούν ότι ένα από τα must της οδήγησης μοτοσυκλέτας είναι η απομόνωση και η έλλειψη επικοινωνίας, ακόμη και τους φίλους που μπορεί να έχετε βγει όλοι μαζί για μια βόλτα. Ότι η ανταλλαγή μιας κουβέντας περιορίζεται στην αφετηρία, στις στάσεις για βενζίνη και στον τελικό προορισμό. Λάθος! Αυτό υποστηρίζουν όσοι δεν έχουν δοκιμάσει έστω και για μια φορά την δυνατότητα της ενδοεπικοινωνίας, είτε με τον συνεπιβάτη, είτε ακόμη και με τους φίλους που τυχαίνει να οδηγούν παρέα. Κι αν θεωρείτε ότι κάτι τέτοιο προϋποθέτει μπελά, καλώδια, και πτυχίο τεχνικού τηλεπικοινωνιών, υποπίπτετε σε δεύτερο λάθος καθώς η Sena παρέχει μια από τις πλέον ολοκληρωμένες, απλούστερες και αποτελεσματικές προτάσεις, με απίστευτες δυνατότητες.
Πρόσφατα, πήραμε στα χέρια μας απευθείας από το εργοστάσιο, τρία σετ της πιο πρόσφατης και πιο προηγμένης τεχνολογικά πρότασης της Sena, της σειράς 30K, έχοντας ήδη μια μακρά εμπειρία από την προηγούμενη σειρά, την 20S Evo, για την οποία θα διαβάσετε σύντομα την δοκιμή μακράς διάρκειας. Πρόκειται για ένα από τα πιο εξελιγμένα συστήματα επικοινωνίας, που χρησιμοποιεί δύο πρωτόκολλα επικοινωνίας τα οποία διευρύνουν τις δυνατότητές του θεαματικά.


Όπως και το 20S Evo, το 30Κ διαθέτει Bluetooth 4.1, δυνατότητα multitasking (το να μπορείς να ακούς δηλαδή ταυτόχρονα μουσική, να μιλάς μέσω Bluetooth, να έχεις ενδοεπικοινωνία, να ακούς οδηγίες από το GPS, αλλά και να μπορείς να διαχειρίζεσαι τις κλήσεις σου), φωνητικές εντολές, έλεγχο θορύβου και δυνατότητα για τηλεχειρισμό. Η σημαντικότερη όμως διαφορά τους, είναι η δυνατότητα για "meshing" που διαθέτει το 30Κ. Τι σημαίνει αυτό; Είναι το έτερο πρωτόκολλο επικοινωνίας που επιτρέπει την διασύνδεση και την επικοινωνία, θεωρητικά με άπειρο αριθμό αντίστοιχων συσκευών και κατ' επέκταση αναβατών. Με το πάτημα ενός κουμπιού μπορεί να δημιουργηθεί μια τέτοια σύνδεση ανάμεσα σε απεριόριστο αριθμό αναβατών, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο αν οδηγείτε σε γκρουπ. Η εμβέλειά του είναι τα δύο χιλιόμετρα, ενώ αν κάποιος αναβάτης βγει εκτός ακτίνας, μόλις βρεθεί εντός εμβέλειας ξανά, επανασυνδέεται αυτόματα χωρίς να κάνει τίποτα. Μάλιστα, στο private mode, μπορεί να δημιουργηθεί ένα γκρουπ με μέγιστο αριθμό 16 αναβατών και εμβέλεια τα πέντε χιλιόμετρα, ενώ ο δημιουργός της ομάδας μπορεί να προσκαλέσει όσους επιπλέον αναβάτες θέλει οι οποίοι θα έχουν την δυνατότητα μόνο να ακούν. Αυτή είναι μια λειτουργία εξαιρετικά σημαντική, ειδικά σε εκπαιδευτικά γκρουπ –για παράδειγμα- όπου ο/οι εκπαιδευτής/ες θέλουν να παρακολουθούν και να ελέγχουν έναν μεγάλο αριθμό εκπαιδευόμενων αναβατών. Οι δυνατότητες του συστήματος διευρύνονται ακόμη περισσότερο, όταν συνδυαστούν με την εφαρμογή της Sena για την μονάδα 30Κ που υπάρχει διαθέσιμη για συσκευές με λειτουργικό android ή iOS, παρέχοντας ρυθμίσεις και προσαρμογή του συστήματος στα μέτρα του κάθε αναβάτη.


Ήδη από τις πρώτες μέρες που χρησιμοποιούμε τις συσκευές 30Κ, οι εντυπώσεις μας είναι εξαιρετικές, καθώς μας έχει φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο κατά την διάρκεια των φωτογραφίσεων, έχοντας συνεχή ενημέρωση και επικοινωνία με τον φωτογράφο μας σε real time, για θέματα ασφαλείας, αν υπάρχουν αυτοκίνητα στο δρόμο και συγκεκριμένες οδηγίες για τα περάσματα. Αυτό που κάποτε γινόταν μέσω ασυρμάτων και VHF, με άλλα δύο επιπλέον άτομα βοηθητικά, τώρα γίνονται με τόση ευκολία, όσο το πάτημα ενός κουμπιού. Η ποιότητα του ήχου είναι εξαιρετική, μιας και τα ακουστικά της Sena ταιριάζουν άψογα στους περισσότερους τύπους κρανών, δίχως να ενοχλούν καθόλου ως όγκος το σημείο που ακουμπούν τ' αυτιά μέσα στο κράνος.

Τα καλώδια κρύβονται πάρα πολύ εύκολα στο εσωτερικό της επένδυσης, ενώ και το εύκαμπτο μικρόφωνο τοποθετείται χωρίς καμία απολύτως δυσκολία. Η όλη τοποθέτηση γίνεται σε λιγότερο από τρία λεπτά, ενώ και ο ήχος της ομιλίας μέσα από το κράνος μεταφέρεται στους υπόλοιπους με εντυπωσιακή πιστότητα, ανεξάρτητα από την ταχύτητα που ταξιδεύεις, αφού το σύστημα ελέγχου και μείωσης του εξωτερικού θορύβου κάνει τον συνομιλητή σου να νομίζει ότι του μιλάς μέσα από κάποιο κλειστό χώρο!
Πολύ σύντομα οι συσκευές της Sena 30K θα δοκιμαστούν και σε ακόμη πιο ζόρικες συνθήκες, καθώς θα αποτελέσουν την ενδοεπικοινωνία μας κατά τη διάρκεια του MEGA TEST, όπου θα αναλύσουμε διεξοδικά την αποτελεσματικότητά τους σε τέτοιου είδους χρήση.

Ανάκληση Yamaha XMAX στις Η.Π.Α. – Χαλάρωση του μπουλονιού της πλάκας ασφάλισης εκκεντροφόρου

Μετά την Ιαπωνία και στην άλλη μεριά του Ατλαντικού - Αφορά σκούτερ παραγωγής 2018-2022
xmax
Από τον

Παύλο Καρατζά

18/11/2025

Ο αμερικάνικος οργανισμός Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας Εθνικών Αυτοκινητοδρόμων (National Highway Traffic Safety Administration -NHTSA) ανακοίνωσε ανάκληση του Yamaha XMAX δίνοντας οδηγία στους ιδιοκτήτες να σταματήσουν να οδηγούν το σκούτερ.

Η σχετική ανακοίνωση του αμερικάνικου οργανισμού αναφέρει πως η πλάκα ασφάλισης του εκκεντροφόρου άξονα ενδέχεται να μην επαρκεί για να μείνει το μπουλόνι στη θέση του και να χαλαρώσει -λόγικά το πάχος της δεν είναι το προβλεπόμενο. Έτσι δεν θα συγκρατείται σωστά ο εκκεντροφόρος άξονας, με αποτέλεσμα να σβήσει ο κινητήρας, κάτι που μπορεί να προκαλέσει απώλεια ελέγχου του σκούτερ και ατύχημα.

Η ανάκληση αφορά 2.715 XMAX που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2018-2022 και αναμένεται ότι ένα στα τρία από αυτά θα έχουν αυτό το πρόβλημα. Ο NHTSA προτρέπει τους ιδιοκτήτες να μην οδηγούν το σκούτερ τους μέχρι να ολοκληρωθεί η επιδιόρθωση με την τοποθέτηση νέας πλάκας ασφάλισης.

Ο αριθμός ανάκλησης του NHTSA είναι ο 25V778000 και περιμένουμε να δούμε αν η συγκεκριμένη ανάκληση θα επεκταθεί και στην Ευρώπη.