Τετρακύλινδρο Ninja ZX-250R: Τα δυομισάρια επιστρέφουν!

…όπως τα θέλει ο κόσμος!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

4/6/2019

Η Kawasaki ετοιμάζεται να βγάλει δυόμισι τετρακύλινδρο και πολύστροφο, όπως ακριβώς το θέλουν οι Έλληνες, και φυσικά θα το κάνει για την Ασιατική αγορά που αλλάζει μορφή και μπορεί πλέον να υποστηρίξει μοντέλα με μεγαλύτερο κόστος! Διαφορετικά δεν θα υπήρχε περίπτωση να δούμε κάτι τέτοιο στην Ευρώπη. Η Ινδονησία όμως, μία από τις μεγαλύτερες αγορές παγκοσμίως έχει ήδη αρχίσει να ξεφεύγει από τα παπιά, μιας και έχει περάσει μία δεκαετία με υπερκυβισμένα και ακριβά παπιά, φτιαγμένα όχι για να επιτελούν το ρόλο του μεταφορικού μέσου, αλλά όλους τους υπόλοιπους που εκφράζει ο μοτοσυκλετισμός.

Πριν από τέσσερα χρόνια, πρώτο ανάμεσα στον κόσμο, το ΜΟΤΟ έβλεπε από κοντά στο Τόκυο τον δικύλινδρο «πύραυλο» της Honda, το CB250RR που πέρασε ενάμιση χρόνο ζωής ως πρωτότυπο, πριν καταχτήσει την Ασία ως μοντέλο παραγωγής. Θυμάστε τι λέγαμε τότε για το τούρμπο Suzuki και το μεσαίο υπετροφοδοτούμενο της Kawasaki που είχαν εκεί; Όταν μιλούσαμε με τα υψηλόβαθμα Ιαπωνικά στελέχη και έλεγαν πως ο ένας περιμένει να δει τι θα κάνει ο άλλος; Πάντα ήταν έτσι με τους Ιάπωνες. Ζουν στον Ιαπωνικό τους μικρόκοσμο και παρακολουθούν ο ένας τον άλλο, αγνοώντας τα εξωτερικά ερεθίσματα. Ολοένα και λιγότερο τα τελευταία χρόνια, χωρίς όμως να είναι μία τάση που έχει σβήσει. Η επιτυχία της Honda στην Ασία με το CBR, εξασφάλισε την προσοχή της Kawasaki που το σχέδιο το είχε έτοιμο, χρόνια τώρα. Η φήμη μόνο καινούρια δεν είναι. Όπως τόσες και τόσες άλλες. Πόσες φορές έχετε διαβάσει πως «έρχεται το νέο Hayabusa» όχι από εμάς, αλλά γενικότερα εκεί έξω. Όπως και το turbo της Suzuki… όπως και τόσα και τόσα άλλα. Παρεμπιπτόντως το Hayabusa θα έρθει αυτή την φορά, αλλά τώρα είμαστε στο δυόμισι, τετρακύλινδρο Kawasaki που επίσης το ακούμε για σχεδόν μία πενταετία. Αυτή την φορά όμως, η φήμη διασταυρώνεται από περισσότερες από μία ή δύο πλευρές και αναμένεται να εμφανιστεί το Tokyo Motor Show, στα τέλη Οκτωβρίου φέτος. Εκεί που τέσσερα χρόνια πριν, είδαμε το δικύλινδρο Honda… Το MOTO θα είναι και φέτος στο Τόκιο αναμένοντας να το δει από κοντά με την υπόσχεση μάλιστα πως θα είναι «Made in Japan» ο κινητήρας και το πλαίσιο και θα συναρμολογείται στην Ινδονησία. Ώστε να καταφέρει να περάσει από την νομοθεσία της χώρας, την μόνη αιτία για την προσέλκυση ορισμένων από τα μεγαλύτερα εργοστάσια του κόσμου…

Με τα παραπάνω δεδομένα γίνεται πιο σαφές, πως το μικρό τετρακύλινδρο θα είναι προορισμένο στην σπορ οδήγηση και όχι στην εικόνα ή στην αίσθηση αυτή και μόνο. Πολύστροφη και φτιαγμένη με τα σημερινά δεδομένα, η μικρή supersport θα υπόσχεται αυξημένη και γραμμική απόδοση χωρίς υπερβολική κατανάλωση απέναντι στα οικονομικά μονοκύλινδρα και δικύλινδρα με τα οποία αναγκαστικά θα έρθει απέναντι, αν και θα τους χωρίζουν θέματα φιλοσοφίας και προσέγγισης.

Καλά και κακά νέα ταυτόχρονα, μιας και είναι δύσκολο να περιμένουμε κάτι τέτοιο στην Ευρώπη. Από πλευράς ρύπων και κατανάλωσης, ο σύγχρονος κινητήρας του δεν αναμένεται να έχει πρόβλημα προσαρμογής. Το πρόβλημα είναι πως δεν αναμένεται να έχει αγοραστικό ενδιαφέρον στην Ευρώπη, για να μπει το εργοστάσιο στην διαδικασία να το προσαρμόσει. Αυτό όμως είναι πολύ νωρίς να το προεξοφλήσει κανείς. Θέλουν και οι ίδιοι να μετρήσουν τις αντιδράσεις του κόσμου και σε περίπτωση που αυτές είναι πάνω από το αναμενόμενο να συζητήσουν μία τέτοια προοπτική. Σε κάθε περίπτωση στόχος είναι οι ασιατικές αγορές και πιο συγκεκριμένα η Ινδονησία, εκεί που το μοντέλο και η κουλτούρα του μοτοσυκλετισμού αλλάζει ραγδαία, κάνοντας άλματα.

Με τα σημερινά 250άρια και 300άρια ή 400άρια πλέον, έχουμε αποδείξει πως κινείσαι πολύ γρήγορα και στην πίστα διασκεδάζεις και μαθαίνεις χωρίς να καταναλώνεις τα ελαστικά σαν χαπάκια. Ένας τετρακύλινδρος κινητήρας χαρίζει αυτό το στιλ της οδήγησης που θα είχες από μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες, καθώς θα πρέπει να επαναπροσδιορίσεις τα όρια κρατώντας το γκάζι περισσότερο ανοικτό για να έχεις καλύτερη έξοδο από τις στροφές. Μαζί με τον ρυθμό, θα σε συντροφεύει και ένας γνήσιο αγωνιστικός ήχος, πράγμα εξίσου σημαντικό.

Μένει να δούμε με πιο «κόλπο» ακριβώς, θα καταφέρουμε να το έχουμε και στην ιδιαίτερη περίπτωση της Ελλάδας… Όπως επίσης και να επαληθευτεί η φήμη στο επόμενο Tokyo Motor Show…

 

Ετικέτες

Marc Marquez: Η προσπάθεια της Honda να τον φέρει πίσω και το συμβόλαιο με τη Ducati

Συναντήθηκε με τον Alberto Puig και ανθρώπους της HRC μετά τον 9ο Παγκόσμιο Τίτλο
Marquez
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

25/6/2026

Λίγες ώρες μετά την επίσημη ανακοίνωση της ανανέωσης της συνεργασίας του Marc Marquez με τη Ducati για τις σεζόν 2027 και 2028, έρχονται στο φως άγνωστες μέχρι σήμερα λεπτομέρειες που αποκαλύπτουν ότι η Honda διερεύνησε το ενδεχόμενο επιστροφής του Ισπανού Παγκόσμιου Πρωταθλητή στις τάξεις της.

Την αποκάλυψη έκανε δημοσιογράφος της ισπανικής εφημερίδας El Periódico, που θεωρείται άνθρωπος κοντά στο περιβάλλον του Marquez. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, στελέχη της HRC συναντήθηκαν με τον εννέα φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή αμέσως μετά τον τελευταίο αγώνα της σεζόν του 2025 στη Valencia, λίγες μόλις εβδομάδες μετά την κατάκτηση του ένατου παγκόσμιου τίτλου της καριέρας του.

Marquez

Η συνάντηση οργανώθηκε από τον Alberto Puig, καθώς οι δύο Ισπανοί στην διάρκεια της πολυετούς συνεργασίας τους ανέπτυξαν και φιλικούς δεσμούς, πέρα από αμοιβαίο σεβασμό και επαγγελματική εκτίμηση, με αμφότερους να έχουν τοποθετηθεί δημοσίως ανά τα χρόνια κολακευτικά ή προστατευτικά απέναντι στον άλλον. Στόχος της συνάντησης ήταν να διαπιστώσει η Honda αν υπήρχε έστω και μακροπρόθεσμα η πιθανότητα επιστροφής του αναβάτη που της χάρισε έξι τίτλους MotoGP και σημάδεψε την πιο επιτυχημένη περίοδο της σύγχρονης ιστορίας της.

Marquez

Παρά το γεγονός ότι η συνεργασία τους ολοκληρώθηκε στο τέλος του 2023, όταν ο Marquez αποφάσισε να αποχωρήσει αναζητώντας ένα πιο ανταγωνιστικό πακέτο, ο Ισπανός δέχθηκε αμέσως την πρόσκληση της Honda. Μια κίνηση που, σύμφωνα με το Ισπανό δημοσιογράφο Emilio Pérez de Rozas, επιβεβαιώνει τον αμοιβαίο σεβασμό που εξακολουθεί να υπάρχει ανάμεσα στις δύο πλευρές.

Marquez

Το ενδιαφέρον είναι ότι τη στιγμή της συνάντησης ο Marquez είχε ήδη πάρει ουσιαστικά την απόφασή του. Το αγωνιστικό project της Ducati τον είχε πείσει πλήρως και η παραμονή του στο Borgo Panigale για δύο ακόμη χρόνια αποτελούσε ήδη την επικρατέστερη επιλογή του.

Στη διάρκεια της συνάντησης δεν συζητήθηκαν οικονομικοί όροι, ούτε κατατέθηκε κάποια συγκεκριμένη πρόταση συνεργασίας. Οι άνθρωποι της Honda παρουσίασαν το πλάνο ανασυγκρότησης της εταιρείας και την πεποίθησή τους ότι η RC213V θα μπορούσε σύντομα να επιστρέψει στην κορυφή. Ωστόσο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο Marquez δεν εξέτασε ποτέ σοβαρά το ενδεχόμενο να εγκαταλείψει τη Ducati.

Marquez

Παρόλα αυτά, η συμβολική σημασία της συνάντησης παραμένει μεγάλη. Από τη μία πλευρά βρίσκεται η Honda, η οποία εξακολουθεί να συνδέει το όνομα του Marquez με τις μεγαλύτερες επιτυχίες της στα MotoGP. Από την άλλη, ένας αναβάτης που, παρά τη νέα του πορεία, δεν έχει πάψει να αναγνωρίζει τον καθοριστικό ρόλο που έπαιξε η ιαπωνική εταιρεία στη δημιουργία και εδραίωση του θρύλου του.

Marquez

Με την υπογραφή του νέου συμβολαίου του Marc Marquez και της Ducati έως το τέλος του 2028, ένα πιθανό comeback στη Honda μοιάζει πλέον εξαιρετικά δύσκολο. Η ιστορία που αποκαλύπτει το El Periódico, όμως, δείχνει ότι οι δεσμοί ανάμεσα στις δύο πλευρές παραμένουν ισχυροί, βασισμένοι στον αμοιβαίο σεβασμό, την εκτίμηση και την κοινή ιστορία που έγραψαν μαζί στα Grand Prix.