Tiziano Internò - 42 μέτρα κάτω από το νερό με ένα ειδικά διαμορφωμένο Honda HRC 450Rally! [VIDEO]

Μαγικά πλάνα, στη βαθύτερη θερμαινόμενη πισίνα του κόσμου
Μαγικά πλάνα, στη βαθύτερη πισίνα του κόσμου
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

25/11/2024

Στις 22 Οκτωβρίου του 2024, ο Ιταλός αναβάτης του Rally-Dakar Tiziano Internò βούτηξε στα 42 μέτρα κάτω από το νερό, στην βαθύτερη θερμαινόμενη πισίνα του κόσμου, καβάλα στο αγωνιστικό του Honda HRC 450Rally, ειδικά διαμορφωμένο με ηλεκτροκινητήρα και ρυθμιστές πλευστότητας, χαρίζοντας μας ένα βίντεο με απόκοσμα, μαγικά πλάνα, και με εκλεκτή παρέα που περιλάμβανε Πρωταθλητές Καταδύσεων, αλλά και τον Nicola Dutto, τον παραπληγικό αναβάτη Rally.

Μοτοσυκλέτα και βυθός. Δυο έννοιες φαινομενικά άσχετες μεταξύ τους -και ήταν αρκετοί εκείνοι που έσπευσαν να το υπογραμμίσουν στα σχόλια του βίντεο. Όμως ο Tiziano Internò διαφωνεί, και καταφέρνει να παντρέψει με εντυπωσιακό τρόπο δυο από τα μεγάλα του πάθη. Τους δυο τροχούς και τις καταδύσεις.

Ο Ιταλός που έχει στο ενεργητικό του τέσσερις συμμετοχές στο Dakar -και ετοιμάζεται για την πέμπτη, στα τέλη του Οκτωβρίου βούτηξε στα βάθη του “Y-40 The Deep Joy” στο Montegrotto Terme, τη βαθύτερη τεχνητή πισίνα στον κόσμο, χωρητικότητας 4.300.000 λίτρων νερού, που θερμαίνεται στους 32-34 βαθμούς Κελσίου και έχει μέγιστο βάθος 42,15 μέτρα.

Tiziano Internò

Με τη βοήθεια κινηματογραφικού συνεργείου, ο Internò βούτηξε ντυμένος με τη στολή και το κράνος που αγωνίζεται στο Dakar, καβάλα στη μοτοσυκλέτα του, που είχε διαμορφώσει ειδικά για τη βουτιά. Εξωτερικά το Honda HRC 450Rally δεν έμοιαζε να διαφέρει από τη μορφή με την οποία θα το οδηγήσει σε λίγο ο αναβάτης του στις ερήμους της Σαουδικής Αραβίας, με τον ίδιο πύργο οργάνων, το Road-Book (με ειδικά σχεδιασμένη διαδρομή που δείχνει την πορεία προς τον βυθό) το ρεζερβουάρ των 35 λίτρων, την εξάτμιση, τους τροχούς… όμως η μεγάλη διαφορά ήταν στην καρδιά της μοτοσυκλέτας.

Tiziano Internò

Αντί για βενζίνη στο ρεζερβουάρ υπήρχαν ειδικά όργανα όπως στις στολές των δυτών, που μπορούσαν να ρυθμίζουν την πλευστότητα της μοτοσυκλέτας και του αναβάτη, από ένα χειριστήριο στο τιμόνι! Επιπλέον, στη μοτοσυκλέτα τοποθετήθηκε κι ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας Teseo με προπέλα στο πίσω μέρος, ώστε να μπορεί ο Internò να οδηγήσει σε… αργή κίνηση, φέρνοντας τη μοτοσυκλέτα σε στάσεις που να θυμίζουν σούζα, ανάβαση λόφου, και στροφή!

Tiziano Internò

Στόχος, πέρα από το φανταστικό βίντεο, ήταν να πετύχει ο Internò και Παγκόσμιο Ρεκόρ, με το να καταδυθεί, να φτάσει στον βυθό και να αναδυθεί, πάντα στη σέλα της μοτοσυκλέτας του.

Nicola Dutto

Τον Internò, την ημέρα της κατάδυσης συνόδευσαν ο Gianluca Genoni, κάτοχος 18 ρεκόρ ελεύθερης κατάδυσης, ο Nicola Dutto, παραπληγικός αγωνιζόμενος ράλι με μοτοσυκλέτα, η Ilenia Colanero και ο Fabrizio Pagani, παραολυμπιονίκες ελεύθερης κατάδυσης και μοτοσυκλετιστές, για να δώσουν ζωή σε μια ιστορία που στόχο έχει να εμπνεύσει περισσότερες γενιές μεταδίδοντας ένα μήνυμα αγάπης για τη ζωή, και θίγοντας θέματα όπως το ξεπέρασμα των ορίων του ατόμου, η αναγέννηση και η εκ νέου προσαρμογή σε κάθε σωματικό και ψυχικό εμπόδιο. 

Απολαύστε παρακάτω το βίντεο από την κατάδυση.

Ετικέτες

Μείωση ΦΠΑ στα κράνη: Το νομοθετικό παράθυρο για το 6%!

Το ζητήσαμε από τον Υφυπουργό Υγείας
Μείωση ΦΠΑ στα κράνη: Το νομοθετικό παράθυρο για το 6%!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

14/4/2026

Η μείωση ΦΠΑ στα κράνη είναι ένα ζήτημα που μας απασχόλησε εδώ στο MOTO έντονα στις αρχές της δεκαετίας του ’90, όταν είδαμε μπροστά μας να ετοιμαζόμαστε ως χώρα να χάσουμε το μοναδικό νομοθετικό παράθυρο για την καθιέρωση μηδενικού συντελεστή. Όπως και τελικά συνέβη!

Εκείνη την εποχή όμως δεν υπήρχε η υποστήριξη του κόσμου για έναν βασικό λόγο: «Ας έχει και 50% ΦΠΑ, εμείς έτσι και αλλιώς δεν το φοράμε», ήταν μία από τις βασικές απαντήσεις κόντρα σε κάθε εκστρατεία που ουσιαστικά μηδένιζε την πίεση προς οποιονδήποτε κρατικό εκπρόσωπο.

Έτσι και αλλιώς μόνο εμείς κάναμε εκστρατεία για τη χρήση του εκείνη την εποχή, ούτε καν η ίδια η Πολιτεία!

Πέντε χρόνια μετά, το 1995, αποφάσισε το κράτος να αυστηροποιήσει τη χρήση ζώνης και κράνους με μηδαμινά ωστόσο αποτελέσματα, ιδιαίτερα στη χρήση κράνους. Τότε ήταν η πρώτη φορά που ακούστηκε παράπονο για τον ΦΠΑ, ήταν όμως ήδη αργά.

Το θέμα μηδενισμού ΦΠΑ στα κράνη επανήλθε στην επικαιρότητα μόνο όταν αυξήθηκε η φορολογία πάνω από τον μέσο όρο της Ευρώπης και τότε μόνο φάνηκε αυτό για το οποίο φωνάζαμε στις αρχές του ’90, πως δεν γίνεται να μειωθεί κάτω από το 12% καθώς η Ε.Ε. δεν επιτρέπει, για λόγους ανταγωνισμού, μικρότερους συντελεστές παρά μόνο σε αγαθά πρώτης ανάγκης.

Το παράδειγμα της Αγγλίας εξηγεί με τον καλύτερο τρόπο τι ακριβώς δεν άκουσε ο κόσμος το 1991: Προετοιμάζοντας την δημιουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 1993, τα κράτη μέλη είχαν ήδη συμφωνήσει σε μία σειρά από όρους, μέσα σε αυτούς ήταν πως θα έβαζαν ένα κατώτερο όριο στο ΦΠΑ, ώστε να μη μπορεί μία χώρα να τον μηδενίσει, με στόχο να προσελκύσει πολίτες άλλων χωρών να διασχίσουν τα σύνορα και να την επιλέξουν ως «παράδεισο της λιανικής πώλησης» πραγματοποιώντας τις αγορές τους εκεί, αντί για τη χώρα τους. Εξαίρεση θα γινόταν μόνο για αγαθά πρώτης ανάγκης που κάθε κράτος θα μπορούσε να επιβάλλει ό,τι ΦΠΑ ήθελε καθώς και μόνο για την προπαρασκευαστική περίοδο, άνοιγε ένα και μόνο παράθυρο, να διατηρήσουν το μηδενικό ΦΠΑ σε όσα αγαθά το είχαν πράξει ήδη.

Η Αγγλία ήταν η μόνη χώρα εκείνη την εποχή με μηδενικό ΦΠΑ στα κράνη και έτσι όταν στις 7 Φεβρουαρίου υπογράφτηκε η Συνθήκη του Μάαστριχτ που σε ισχύ θα έμπαινε την 1η Νοεμβρίου 1993, είχαν την ευκαιρία να επιλέξουν να διατηρήσουν τον μηδενικό συντελεστή ΦΠΑ και δεν παρέλειψαν να το κάνουν. Όσο η Αγγλία ήταν εντός της Ε.Ε. ήταν η μόνη χώρα της Ευρώπης με μηδενικό ΦΠΑ στα κράνη, τώρα προφανώς μπορεί να αυτορυθμίσει οποιονδήποτε συντελεστή, υπήρξε όμως το μοναδικό παράδειγμα εντός Ε.Ε. με μηδενικό ΦΠΑ στα κράνη μοτοσυκλετών.

Εμείς δεν τα λέμε αυτά πρώτη φορά, τα έχουμε εξηγήσει πολλές και εδώ αναλυτικά η πιο πρόσφατη που παράλληλα εξηγεί και την εγκληματικότητα της κυβέρνησης, να πληρώνει πρόστιμο γιατί διατηρεί τον ΦΠΑ σε αγαθά πρώτης ανάγκης!

Για ένα σημαντικό ποσοστό κρατών-μελών που η μοτοσυκλέτα δεν αποτελεί καθημερινό όχημα μετακίνησης, το ζήτημα αυτό είναι άνευ ουσίας, για την Ιταλία, την Ισπανία, τη Γαλλία, την Πορτογαλία και φυσικά και για εμάς, το ύψος φορολογίας στα κράνη έχει διαφορετική σημασία.

Για αυτό και ήταν αναπάντεχο το γεγονός πως πριν από έξι χρόνια, στις αρχές του 2020, ο συντελεστής ΦΠΑ έπεσε στο 13% αντί του 24%, μία όμως αλλαγή που έγινε για να ψαλιδίσει την αύξηση του κόστους που ήδη ερχόταν και δεν έκανε μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό.

Μία περαιτέρω μείωση στο 6% θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά, αν φυσικά δεν απορροφηθεί, ενώ θα άνοιγε και τον δρόμο για μελλοντικό μηδενισμό, που ήταν και ο αρχικός μας στόχος, πριν από 35 χρόνια!

Το παράθυρο για μείωση κάτω από το όριο που θέτει η Ε.Ε. είναι να εγγραφούν τα κράνη ως απαραίτητος εξοπλισμός ασφαλείας, όπως δηλαδή είναι στην πράξη! Ωστόσο η Ε.Ε. έχει νομοθετήσει μέχρι στιγμής για τα κράνη των εργοταξίων, όχι και εκείνα των μοτοσυκλετών, καθότι όπως πολλές φορές έχουμε εξηγήσει, η μοτοσυκλέτα είναι κάτι άγνωστο στα έδρανα των Βρυξελών. Ένα παράθυρο υπάρχει μέσω γνωμοδότησης από το Υπουργείο Υγείας και αυτό ακριβώς ζητήσαμε πριν λίγες ημέρες.

Στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2026, που το MOTO ήταν το μόνο αμιγώς μοτοσυκλετιστικό μέσο που είχε περίπτερο, για να είμαστε κοντά στους επισκέπτες και αναγνώστες, πέρασε μεταξύ άλλων και ο Υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους και όταν βρέθηκε στο περίπτερο του MOTO, είχαμε την ευκαιρία να του καταθέσουμε αίτημα για τη θετική του εισήγηση προς το 6% στο ΦΠΑ για τα κράνη μοτοσυκλετών. 

Ο δρόμος είναι μακρύς, τουλάχιστον τώρα εκτός από ένα πρώτο βήμα, υπάρχει και η υποστήριξη του κόσμου, που δεν κάνει το ίδιο λάθος με το 1990.

 

 

 

Όπως είχαμε τονίσει και εδώ, η χώρα μας κάνει το έγκλημα να επιβάλλει φορολογία εκτός κανόνων της Ε.Ε. και να πληρώνει πρόστιμο για τον λόγο αυτό. Όσο η διαφορά εισπραχθέντων από την παράνομη φορολογία μείον του προστίμου καταλήγει με θετικό πρόσημο, τόσο θα συνεχίζει το έγκλημα αυτό. Εκτός από το παράδειγμα με την ενσωμάτωση της οδηγίας για τον μηδενισμό ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης, στο θέμα των μοτοσυκλετών που μας αφορά, η χώρα μας εγκληματεί και με το Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης. Η Ε.Ε. το γνωρίζει αυτό και σχεδιάζει να ανεβάσει το πρόστιμο σε τέτοιο ύψος που πλέον να μη συμφέρει η διατήρησή του.

Αν κάποιος αφαιρέσει την διαφορά ΦΠΑ και το Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης από την τελική τιμή, τότε θα καταλάβει πως οι μοτοσυκλέτες στην Ελλάδα δεν πωλούνται ακριβότερα από άλλες χώρες λόγω κέρδους, αλλά εξαιτίας αυξημένης φορολογίας που ως ένα σημείο καταλήγει και ζήτημα ασφάλειας, ιδιαίτερα στις μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών που η διαφορά αυτή διαφαίνεται περισσότερο.

Άρα το συμπέρασμα είναι πως μία χαρά θα μπορούσε να μειώσει η Πολιτεία το ΦΠΑ στο 0% και να πληρώνει έπειτα πρόστιμο στην Ε.Ε. αλλά αυτό δεν θα το κάνει αν δεν υπάρχει άμεσο όφελος στο ταμείο. Το μακροχρόνιο όφελος για την κοινωνία είναι δεδομένο, αλλά αυτό δεν το κοιτά κανείς. Ας ελπίσουμε λοιπόν πως από την πλάγια οδό θα έρθει η περαιτέρω μείωση στο 6% για αρχή και πως αυτή θα περάσει στην τελική τιμή και βλέπουμε έπειτα και για τον στόχο του 1990!