Vespa Elettrica στην παραγωγή!

Νέο μοντέλο γεμάτο καινοτομίες
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

27/8/2018

Εν όψει του ερχομού της φετινής EICMA η Piaggio Group αποφάσισε να προβεί στη κυκλοφορία της νέας Vespa Elettrica που είναι εφοδιασμένη με ηλεκτρικό κινητήρα και πολλές καινοτομίες. Ακολουθεί το δελτίο Τύπου:

 

Δελτίο τύπου

"Μένοντας πιστό στα προγράμματά τα οποία παρουσίασε στη πιο πρόσφατη EICMA, το Piaggio Group θα ξεκινήσει την παραγωγή της ηλεκτρικής Vespa το Σεπτέμβριο. Η πολυαναμενόμενη ηλεκτρική έκδοση του πιο διάσημου και πιο αγαπητού scooter θα παραχθεί στο εργοστάσιο της Pontedera στην επαρχία της Pisa, το ίδιο εργοστάσιο από το οποίο βγήκε η πρώτη Vespa το 1946 και σήμερα είναι ένας από τους παγκόσμιους τεχνολογικούς ηγέτες στο τομέα σχεδιασμού, ανάπτυξης και παραγωγής ανεπτυγμένων λύσεων στη μετακίνηση.

Τα πρώτα οχήματα μπορούν να κρατηθούν μόνο μέσω διαδικτύου, με τις κρατήσεις να ξεκινούν απ’ τις αρχές Οκτωβρίου. Η ηλεκτρική καινοτομία παίρνει την πιο εικονική μορφή της φίρμας, η οποία για άλλη μια φόρα θέτει νέες παραμέτρους στην αστική μετακίνηση. Η Vespa Elettrica θα είναι το πρώτο όχημα του ομίλου Piaggio εφοδιασμένο με την καινοτόμα διασυνδεσιμότητα αναβάτη και δίκυκλου.

Η Vespa Elettrica θα ξεκινήσει να εμφανίζεται σταδιακά από τα τέλη Οκτωβρίου στις βιτρίνες ενώ η εμφάνιση της θα ολοκληρωθεί το Νοέμβριο, συμπίπτοντας με την EICMA, ενώ στην αμερικάνικη και ασιατική αγορά θα εμφανιστεί στις αρχές του 2019.

Η Vespa Elettrica είναι μονάχα το πρώτο βήμα του ομίλου Piaggio προς την κατεύθυνσης μιας νέας πλούσιας ενδοσύνδεσης μεταξύ δικύκλου και αναβάτη. Η Vespa Elettrica θα είναι έτοιμη στο σύντομο μέλλον, να δεχθεί λύσεις που αναπτύσσει η Gita, το ρομπότ που βρίσκεται στο σχεδιαστικό πίνακα της PFF στη Βοστώνη (που θα βγει στη παραγωγή το 2019), όπως επίσης το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που προσαρμόζεται και αποκρίνεται σε κάθε ανθρώπινη παρέμβαση. Θα αντιλαμβάνεται ανθρώπους και άλλα οχήματα που υπάρχουν κοντά του, μεγαλώνοντας την ικανότητα του αναβάτη να αισθανθεί πιθανούς κινδύνους και θα προσφέρει σε πραγματικό χρόνο δεδομένα για τη κίνηση που θα συνεισφέρουν στην βελτίωση του σχεδιασμού των μεταφορών στις πόλεις. Κυρίως, αυτή η νέα γενιά οχημάτων θα γνωρίζει εκτενώς τους αναβάτες της: Αναγνωρίζοντάς τους χωρίς τη χρήση κλειδιών, προβλέποντας τις οδηγικές επιλογές τους, αντιδρώντας με άλλες συσκευές και οχήματα στο δρόμο και επιτρέποντας μέχρι ενός βαθμού την εξατομίκευση που με τα βίας μπορούμε να φανταστούμε σήμερα.

Η Vespa Elettrica λανσάρεται ως σύγχρονη εικόνα της ιταλικής τεχνολογίας στο κόσμο. Με την ηλεκτρική οδήγηση, η Vespa για άλλη μια φορά φτιάχνει ένα δυνατό όνομα ως σύμβολο του στυλ συνδυασμένο με τις καλύτερες καινοτομίες. Η Vespa Elettrica δεν είναι απλά ένα νέο ηλεκτρικό scooter. Είναι ένα έργο τέχνης της σημερινής εποχής, με έναν τεχνολογικό πυρήνα που έχει γεννηθεί για να κουβαλάει όλες τις αξίες του κόσμου της Vespa, την εικόνα της, το κοινωνικό και οικολογικό πνεύμα, τώρα με μεγαλύτερη ευαισθησία στην ποιότητα ζωής του αστικού περιβάλλοντος.

Vespa Elettrica σημαίνει εύκολη και φυσική οδήγηση. Σημαίνει ανεπτυγμένη συνδεσιμότητα και ησυχία, εξατομίκευση και προσβασιμότητα, αξίες οι οποίες ανήκαν πάντα στη Vespa και όπου σήμερα επιτεύχθηκαν πλήρως με την Vespa Elettrica."

Η φίρμα της Vespa βρίσκεται σήμερα στην πιο επιτυχή στιγμή της ιστορίας της, με πάνω από 1.500.000 οχήματα να πωλούνται τη περασμένη δεκαετία. Το πρώτο μισό του 2018 έκλεισε με αύξηση 10% στις πωλήσεις σε σύγκριση με πέρυσι.

MotoGP Βαλένθια, FP1: Jack Miller και Yamaha στη κορυφή

Αναμενόμενες "εκπλήξεις" στα ελεύθερα λόγω επιλογών στα ελαστικά
Jack Miller Valencia FP1 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

14/11/2025

Ο Jack Miller ήταν ο αναβάτης που έγραψε τον καλύτερο χρόνο στα τελευταία ελεύθερα δοκιμαστικά της σεζόν, βάζοντας στο τέλος ένα φρέσκο ζευγάρι ελαστικών.

Οι αναβάτες που είναι συνήθως πιο αργοί άλλαξαν τα ελαστικά τους με φρέσκα ελαστικά και οι ταχύτεροι κράτησαν αυτά που χρησιμοποιούσαν από την αρχή και αυτός ήταν ο λόγος που ο Miller βρέθηκε στην κορυφή του session με χρόνο 1:30,382 που πέτυχε προς το τέλος του, ενώ για μεγάλο χρονικό διάστημα των ελεύθερων δοκιμαστικών -μέχρι περίπου τα μισά- ταχύτερος όλων ήταν ο Alex Marquez που έκανε τελικά τον 6ο χρόνο, κρατώντας τα ίδια ελαστικά.

Ο χρόνος του Miller ήταν μακριά από το απόλυτο ρεκόρ γύρου στη Βαλένθια που πέτυχε το 2023 ο Maverick Vinales (1:28,931), ο οποίος επέστρεψε στη δράση μετά τον τραυματισμό του για βρεθεί στη 19η θέση. Το ρεκόρ του Ισπανού δεν αναμένεται να κρατήσει για πολύ ακόμη.

Ο Αυστραλός της Prima Pramac Yamaha Team ήταν 3,2 δέκατα πιο γρήγορος από τον δεύτερο Ai Ogura (Trackhouse MotoGP Team), ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε ο Aleix Espargaro (Honda HRC Test Team) για να συμπληρώσει αυτή την μοναδική για φέτος τριάδα σε FP1.

Ο Raul Fernandez (Trackhouse MotoGP Team) έφερε μία ακόμη Aprilia στις πρώτες θέσεις με τον Franco Morbidelli (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) να κλείνει την πρώτη πεντάδα -ούτε αυτός άλλαξε ελαστικά.

Η V4 Yamaha YZR-M1 του Augusto Fernandez (Yamaha Factory Racing Team) ήταν 10η, ίσως στην πιο ελπιδοφόρα εμφάνισή της μέχρι τώρα, με το session βέβαια να μην έχει και ιδιαίτερη βαρύτητα για τον λόγο που σας αναφέραμε και αυτό φαίνεται και από τον χρόνο του Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) που βρέθηκε 14ος, ενώ στη 18η θέση βρέθηκε ο Marco Bezzecchi. 

Ο Pecco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) είχε τον 21ο χρόνο και ήταν 2,5 δέκατα πιο γρήγορος από τον Nicolo Bulega που ζει το όνειρό του με την ευκαιρία που του έχει δοθεί -ήταν και ο μόνος που δοκίμασε σκληρό εμπρός ελαστικό-, ενώ 24ος και τελευταίος, 1,541 δλ. από την κορυφή, ήταν ο Jorge Martin επίσης στην επιστροφή του στη δράση.
 

 

Αναβάτης

Ομάδα

Χρόνος

1

Jack MILLER

Prima Pramac Yamaha MotoGP

1'30.382

2

Ai OGURA

Trackhouse MotoGP Team

1'30.705

3

Aleix ESPARGARO

Honda HRC Test Team

1'30.707

4

Raul FERNANDEZ

Trackhouse MotoGP Team

1'30.800

5

Franco MORBIDELLI

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

1'30.860

6

Alex MARQUEZ

BK8 Gresini Racing MotoGP

1'30.884

7

Joan MIR

Honda HRC Castrol

1'30.926

8

Pedro ACOSTA

Red Bull KTM Factory Racing

1'30.998

9

Fabio DI GIANNANTONIO

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

1'31.033

10

Augusto FERNANDEZ

Yamaha Factory Racing Team

1'31.035

11

Fermin ALDEGUER

BK8 Gresini Racing MotoGP

1'31.113

12

Luca MARINI

Honda HRC Castrol

1'31.146

13

Johann ZARCO

CASTROL Honda LCR

1'31.171

14

Fabio QUARTARARO

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

1'31.204

15

Alex RINS

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

1'31.301

16

Brad BINDER

Red Bull KTM Factory Racing

1'31.319

17

Enea BASTIANINI

Red Bull KTM Tech3

1'31.326

18

Marco BEZZECCHI

Aprilia Racing

1'31.364

19

Maverick VIÑALES

Red Bull KTM Tech3

1'31.430

20

Somkiat CHANTRA

IDEMITSU Honda LCR

1'31.454

21

Francesco BAGNAIA

Ducati Lenovo Team

1'31.528

22

Miguel OLIVEIRA

Prima Pramac Yamaha MotoGP

1'31.715

23

Nicolo BULEGA

Ducati Lenovo Team

1'31.766

24

Jorge MARTIN

Aprilia Racing

1'31.923