Voge 900DS - Στην παραγωγή στα τέλη του 2023

Οι νεότερες πληροφορίες
Voge 900DS Concept
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

2/1/2023

Η Voge εξελίσσει το 900 DS που είδαμε στην EICMA 2022 σε μορφή concept, με τη μοτοσυκλέτα παραγωγής να αναμένεται να φτάσει κοντά μας στα τέλη του 2023. Μέχρι τότε, η ελληνική αντιπροσωπεία μας ενημερώνει με περισσότερες πληροφορίες για τη νέα μεγάλη Adventure μοτοσυκλέτα της κινέζικης εταιρείας.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου της επίσημης ελληνικής αντιπροσωπείας Mototrend:

Όταν η τεχνολογία συναντά την περιπέτεια

H Voge παρουσιάζει το πρωτότυπο 900DS και μας δείχνει την πρόθεσή της για είσοδο με αξιώσεις στην κατηγορία των premium On/Off Adventure. Ο τεχνολογικός εξοπλισμός και ο σκληροτράχηλος χαρακτήρας υπογράφουν μια μοτοσυκλέτα που θα προσφέρει άνεση, οδηγική ευχαρίστηση και μεγάλη ασφάλεια σε κάθε είδους διαδρομή και σε κάθε είδους οδόστρωμα.

To 900DS είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα μεγάλου κυβισμού που θα ενταχθεί στην οικογένεια της Voge και είναι αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ Loncin και γνωστού premium γερμανικού εργοστασίου. Τα βασικά συστατικά αυτού του έργου είναι ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 895cc, ο full ηλεκτρονικός εξοπλισμός, η πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση με τις μεγάλες διαδρομές, οι ακτινωτές ζάντες και ο μπροστινός τροχός των 21".

Εξελιγμένη σχεδίαση και εργονομία

VOGE 900DS Concept

Η σχεδίαση του νέου 900DS είναι άκρως αιχμηρή και κατά βάση υιοθετεί τα στιλιστικά χαρακτηριστικά των μικρότερων μοντέλων Adventure της εταιρείας, πλην όμως τα εξελίσσει για να δώσει ζωή σε μια εξαιρετικά εκλεπτυσμένη εμφάνιση γεμάτη προσωπικότητα. Το ρεζερβουάρ των 20 λίτρων δείχνει τέλεια ενσωματωμένο στη μοτοσυκλέτα και εξασφαλίζει υψηλή αυτονομία, απαραίτητη για την αντιμετώπιση μεγάλων διαδρομών. Μπροστά, το 900DS διακρίνεται από το χαρακτηριστικό για την κατηγορία «ράμφος», το οποίο σε συνεργασία με το χαμηλό φτερό κρατάει νερά και λάσπες μακριά από τον αναβάτη στις πιο ακραίες συνθήκες οδήγησης. Διακρίνεται επίσης από τον εντυπωσιακό full LED DRL προβολέα, τον ρυθμιζόμενο σε ύψος (+-60mm) ανεμοθώρακα, το αμορτισέρ τιμονιού (σταμπιλιζατέρ) και τα διπλά προβολάκια τεχνολογίας LED! Στα πλαϊνά παρατηρούμε πλαστικές επιφάνειες κάθετης μορφής εκατέρωθεν του ευμεγέθους ψυγείου, οι οποίες φροντίζουν για τη βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή και διώχνουν αέρα και κρύο μακριά από τα πόδια του αναβάτη. Ο κινητήρας και τα πλαστικά μέρη προστατεύονται αντίστοιχα από πλαϊνά κάγκελα και ποδιά, με τις τύπου Rally” προστατευτικές “χούφτες” στο τιμόνι να αυξάνουν την αυτοπεποίθηση του αναβάτη, ειδικά στην οδήγηση εκτός δρόμου. Η σέλα είναι φτιαγμένη σε ένα ενιαίο και ανισόπεδο κομμάτι, με το τμήμα που είναι αφιερωμένο στον αναβάτη να είναι αρκετά πιο χαμηλό στα μόλις 825mm, σημείο αναφοράς στην κατηγορία που θα ανακουφίσει μελλοντικούς ιδιοκτήτες με μικρό σωματότυπο ή/και μικρή οδηγική εμπειρία.

Σχεδιαστές και μηχανικοί της Voge μελέτησαν και εργάστηκαν για μεγάλο χρονικό διάστημα προκειμένου να δημιουργήσουν την ιδανική θέση οδήγησης. Στόχος είναι να κάνουν τη μοτοσυκλέτα άνετη στις μεγάλες αποστάσεις και εργονομική σε κάθε είδους οδική/οδηγική συνθήκη, ακόμα και όταν ο αναβάτης οδηγεί όρθιος στις χωμάτινες επιφάνειες. Η σχεδιαστική φιλοσοφία Adventure δίνει έντονο το παρόν της σε ολόκληρη τη μοτοσυκλέτα, όλα φωνάζουν και όλα μαρτυρούν μια ποιοτική κατασκευή ικανή να τα βγάλει πέρα σε κάθε συνθήκη και σε βάθος χρόνου.

Μηχανικά μιλώντας

VOGE 900DS Concept

Ο εν σειρά δικύλινδρος κινητήρας με τις τετραβάλβιδες κεφαλές και τους 2ΕΕΚ που εξοπλίζει το 900DS είναι η ίδια μονάδα που παράγει η Loncin για λογαριασμό γνωστού premium γερμανικού εργοστασίου. Ο κυβισμός των 895cc, η ισχύς των 96,5Hp και η μέγιστη ροπή των 91Nm καθιστούν τo DS σαν την πιο αποδοτική μοτοσυκλέτα που έχει παραχθεί ποτέ από τη Voge. Το κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει 6 σχέσεις και είναι εξοπλισμένο με σύστημα αμφίδρομου Quickshifter, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να αλλάζει ταχύτητα χωρίς χρήση συμπλέκτη και προς κάθε κατεύθυνση. Και όσον αφορά στο συμπλέκτη, αυτός είναι υποβοηθούμενος περιορισμένης ολίσθησης και αυτό μεταφράζεται τόσο σε λιγότερη κούραση στο χέρι του αναβάτη όσο και σε αποφυγή αναπηδήσεων του πίσω τροχού στη σκληρή χρήση.

Τα ηλεκτρονικά

VOGE 900DS Concept

Το 900DS είναι το πρώτο Voge που θα διαθέτει οδηγικά προγράμματα και αυτό οφείλεται στην -επίσης για πρώτη φορά- εφαρμογή συστήματος ηλεκτρονικού γκαζιού ride-by-wire. Ο αναβάτης θα μπορεί να προσαρμόσει την απόκριση του γκαζιού με βάση τη χαρτογράφηση του κινητήρα που έχει επιλέξει, μόλις ένα “κλικ” είναι το μόνο που θα χρειάζεται για να αλλάξει το χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, τόσο όταν θέλει να διασκεδάσει όσο και όταν πρέπει να οδηγήσει σε επιφάνειες με χαμηλή πρόσφυση. Επιπρόσθετα, traction control με δυνατότητα απενεργοποίησης, cruise control και δικάναλο ρυθμιζόμενο ABS με λειτουργία Off-Road” είναι συστήματα που θα δώσουν τις κατάλληλες λύσεις στην κάθε οδηγική/οδική συνθήκη. Λύσεις όμως θα δώσουν τόσο οι παροχές 12V και USB, καθώς είναι αυτές που θα κρατάνε φορτισμένες τις ηλεκτρικές συσκευές αναβάτη και συνεπιβάτη, όσο και τα θερμαινόμενα γκριπ και σέλα, που θα κάνουν πιο ευχάριστες τις χειμερινές διαδρομές.

Η συνδεσιμότητα έχει γίνει μια βασική ανάγκη στις μέρες μας και το 900DS δεν θα μπορούσε να μείνει πίσω σε αυτόν τον καίριο τομέα. Μια μεγάλη έγχρωμη οθόνη TFT συνδέεται μέσω τεχνολογίας bluetooth με το smartphone του αναβάτη και προσφέρει διαχείριση πλοήγησης, τηλεφωνικών κλήσεων, μηνυμάτων κλπ. Οι ενδείξεις ιδιαίτερα πλήρεις, καθώς περιλαμβάνουν από μετρητή πίεσης ελαστικών σε πραγματικό χρόνο μέχρι και κλισιόμετρο στον εγκάρσιο άξονα! Όλες οι λειτουργίες ελέγχονται από μπουτόν στις άκρες του τιμονιού και δεν απαιτείται από τον αναβάτη και σε καμμία περίπτωση να σηκώσει το χέρι του από τα γκριπ. Η ασφάλεια πάνω από κάθε τι και σε αυτήν την περίπτωση.

Ατσάλι και αλουμίνιο

VOGE 900DS Concept

Το 900DS χαρακτηρίζεται από ατσάλινο περιμετρικό πλαίσιο και προσθαφαιρούμενο υποπλαίσιο, τα οποία συνεργάζονται με ένα ασύμμετρο αλουμινένιο ψαλίδι. Κατασκευασμένα όλα με προδιαγραφές σκληρής χρήσης έχουν σαν μοναδικό στόχο την κορυφαία οδική συμπεριφορά σε άσφαλτο και χώμα. Η έννοια Adventure δεν μένει μόνο στα λόγια και το 900DS θα απευθύνεται σε αναβάτες που τους αρέσουν οι extreme καταστάσεις και οι ατελείωτες περιηγήσεις. Η πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση με τις μεγάλες διαδρομές, τα φρένα της Brembo και οι ακτινωτοί τροχοί με τα tubeless Anakee III της Michelin (σε διαστάσεις 90/90–21 και 150/70-17) είναι συστατικά επιτυχίας σε κάθε οδηγικό τόλμημα, ενώ η ύπαρξη ρυθμιζόμενου αμορτισέρ τιμονιού θα φροντίσει να κρατάει την επιθυμητή σταθερότητα του συνόλου στις υψηλές, κυρίως, ταχύτητες.

Σύντομα κοντά μας

Το 900DS είναι αυτή τη στιγμή στο τελικό στάδιο εξέλιξης και η διάθεσή του στην αγορά αναμένεται προς τα τέλη του 2023.

Ετικέτες

Rally Dakar 2025 - Ακόμη πιο απαιτητικό με νέα διαδρομή και μικρότερη βοήθεια από τους μηχανικούς

Η έναρξη θα γίνει στην Bisha, με την ειδική 48h Chrono να μεγαλώνει σε απόσταση, ενώ επιστρέφει και το σκέλος του “Μαραθωνίου”
Rally Dakar 2025
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

21/5/2024

Ξεκινώντας στις 3 Ιανουαρίου 2025, το Rally Dakar 2025 -που παραμένει στη Σαουδική Αραβία- αλλάζει διαδρομή, ξεκινώντας από την Bisha, μετρώντας συνολικά 14 μέρες και 12 Σκέλη μέχρι και την περιοχή Shubaytah, με την ειδική 48h Chrono που είδαμε για πρώτη φορά πέρυσι να μεγαλώνει σε απόσταση, ενώ την επόμενη χρονιά επιστρέφει στο πρόγραμμα και το Σκέλος του “Μαραθωνίου”, έχοντας ως στόχο να μειώσει ακόμη περισσότερο τη βοήθεια των μηχανικών στους αγωνιζόμενους.

Στις 17/5/2024, ο εκπρόσωπος της διοργάνωσης, David Castera, παρουσίασε μπροστά σε 700 καλεσμένους που συγκεντρώθηκαν στην χωμάτινη πίστα Les Comes, κοντά στη Βαρκελώνη, τα πρώτα στοιχεία για την διαδρομή και το πρόγραμμα του 47ου Rally Dakar, το οποίο θα διεξαχθεί το 2025 για 6η συνεχόμενη χρονιά στους αμμόλοφους της Σαουδικής Αραβίας. Τις επόμενες εβδομάδες, το "Dakar Tour" θα ξεκινήσει ένα ταξίδι ενημέρωσης για τον αγώνα της επόμενης χρονιάς, ώστε να φτάσει σε όλους τους λάτρεις των rally-raid αγώνων σε Νότια Αφρική, Ιταλία, Αργεντινή, Μεξικό, Τσεχία και Ολλανδία.

Rally Dakar 2025 – Ακόμη πιο απαιτητικό με νέα διαδρομή και λιγότερη βοήθεια από τους μηχανικούς

Το αρχικό bivouac θα στηθεί στην Bisha, ενώ θα είναι η τρίτη συνεχόμενη χρονιά που η κατασκήνωση θα βρεθεί μακριά από αστικά κέντρα, μέσα στις αχανείς εκτάσεις της ερήμου. Εκεί, αγωνιζόμενοι και μηχανικοί θα έχουν τη δυνατότητα για ρυθμίσεις της τελευταίας στιγμής και τελειοποίηση της στρατηγικής τους. Το 2025, η ολοκλήρωση του Προλόγου θα γίνει στο κέντρο του bivouac, με το σημείο τερματισμού να βρίσκεται για πρώτη φορά ακριβώς δίπλα από το βάθρο.

Rally Dakar 2025 – Ακόμη πιο απαιτητικό με νέα διαδρομή και λιγότερη βοήθεια από τους μηχανικούς

Όσον αφορά το ειδικό σκέλος 48h Chrono, το οποίο είδαμε για πρώτη φορά στο Rally Dakar 2024, αναμένεται να αποτελέσει και την επόμενη χρονιά μέρος του προγράμματος. Κρατώντας τους ίδιους κανονισμούς με πέρυσι, που χάρισαν έντονες στιγμές και δυνατές συγκινήσεις, τόσο στους συμμετέχοντες, όσο και σε όσους παρακολουθούσαμε τον απαιτητικό rally-raid αγώνα, για το 2025 η συνολική χιλιομετρική απόσταση μεγαλώνει. Από το 540 χιλιόμετρα το 2024, ανεβαίνει πλέον στα 950, τα οποία θα λάβουν χώρα σε έδαφος μεγαλύτερης ποικιλομορφίας, εναλλάσσοντας τερέν μεταξύ γρήγορων και τεχνικών τμημάτων.

Το Dakar 2025 θα έχει τουλάχιστον πέντε σκέλη τα οποία θα έχουν ξεχωριστές διαδρομές για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, με στόχο να υπάρχουν λιγότερες προσπεράσεις, για μεγαλύτερη ασφάλεια των μοτοσυκλετών. Πέραν αυτού, τα αυτοκίνητα την επόμενη χρονιά θα μπαίνουν πρώτα στους αμμόλοφους, χάνοντας έτσι το πλεονέκτημα να μπορούν να ακολουθήσουν τα ίχνη από τα ελαστικά των μοτοσυκλετών. Οι ειδικές θα ξεκινούν παραδοσιακά με την αυγή του ήλιου, εξασφαλίζοντας -όσο αυτό είναι δυνατόν- ότι όλοι οι συμμετέχοντες θα μπορέσουν να φτάσουν στο bivouac, σχετικά νωρίς. Στα πλαίσια του Empty Quarter ένα από τα σκέλη που θα διεξαχθούν εκεί, προβλέπει ξεχωριστή διαδρομή για τα φορτηγά.

Rally Dakar 2025 – Ακόμη πιο απαιτητικό με νέα διαδρομή και λιγότερη βοήθεια από τους μηχανικούς

Το 2025 επιστρέφει το σκέλος του “Μαραθωνίου”, το οποίο έρχεται να προστεθεί στο “48h Chrono”. Κρατώντας την παράδοση, o “Μαραθώνιος” στερεί την βοήθεια των μηχανικών στους αναβάτες, με το bivouac να έχει προγραμματιστεί να στηθεί σε σημείο που θα είναι εκτός ορίων για τα πληρώματα των μηχανικών. Στόχος είναι να καταφέρουν οι αγωνιζόμενοι, τόσο επαγγελματίες, όσο και ερασιτέχνες, να συντηρήσουν μόνοι τους το όχημά τους, για ένα σύνολο 800 χιλιομέτρων -ενώ προηγουμένως πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί να μην έχουν πτώσεις που θα δυσκολέψουν την παραπάνω συντήρηση. Όπως καταλαβαίνετε, με την προσθήκη του ειδικού σκέλους του “Μαραθωνίου” μαζί με το “48h Chrono”, το Rally Dakar 2025 θα κρατήσει για ακόμα περισσότερο χρόνο τους αναβάτες μακριά από τους μηχανικούς, καθιστώντας ακόμα πιο απαιτητική την διαδρομή.

Rally Dakar 2025 – Ακόμη πιο απαιτητικό με νέα διαδρομή και λιγότερη βοήθεια από τους μηχανικούς

Τις δύο τελευταίες χρονιές, ο θεσμός του Empty Quarter έχει επιστρέψει, με οδηγούς και αναβάτες να ξεκινούν από τη Shubaytah για να ξεχυθούν στις αχανείς αμμώδεις εκτάσεις της ερήμου. Αυτή την φορά, η Shubaytah θα αποτελέσει το σημείο ολοκλήρωσης του Empty Quarter, τρεις μέρες μάχης με τους αμμόλοφους, συμπεριλαμβανομένης μίας ειδικής 400 χιλιομέτρων. Στον τερματισμό θα δούμε να ολοκληρώνουν μαζί την απαιτητική αυτή διαδρομή, αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες.

Rally Dakar 2025 – Ακόμη πιο απαιτητικό με νέα διαδρομή και λιγότερη βοήθεια από τους μηχανικούς

Αλλαγές έχουμε και για την κατηγορία Dakar Classic, καθώς πλέον στα οχήματα εποχής που θα μπορέσουν να συμμετάσχουν συγκαταλέγονται και όσα αυτοκίνητα και φορτηγά έχουν ταξινομηθεί μεταξύ 2000 και 2005. Επομένως, ίσως δούμε την επιστροφή του θρυλικού Mitsubishi Pajero, που ο Stephane Peterhansel οδήγησε στην νίκη το 2004, την πρώτη του ίδιου στο θεσμό, ή ίσως ακόμα και το Bowler, με το οποίο οι Guerlain Chicherit και Mathieu Baumel έκαναν την παρθενική τους εμφάνιση το 2005.

Rally Dakar 2025 – Ακόμη πιο απαιτητικό με νέα διαδρομή και λιγότερη βοήθεια από τους μηχανικούς

Τέλος έχουμε και την κατηγορία Mission 1000, που το 2025 θα συνεχίσει για δεύτερη χρονιά να αποτελεί τμήμα του θεσμού. Η Mission 1000 αποτελεί στην ουσία ένα πεδίο δοκιμών νέων τεχνολογιών και καυσίμων, όπου περίπου 10 οχήματα εναλλακτικών καυσίμων (ηλεκτρισμός, υδρογόνο, κ.α.) δοκιμάζουν τα όριά τους στον πιο απαιτητικό rally-raid αγώνα του κόσμου. Οι διαδρομές για τη συγκεκριμένη κατηγορία είναι ξεχωριστές, και σχεδιασμένες έτσι ώστε να μην υπερβαίνουν την αυτονομία του εκάστοτε οχήματος, παρουσιάζοντας ωστόσο αντίστοιχα εμπόδια και δυσκολίες με τους υπόλοιπους. Το 2025 θα έχουμε ακόμα περισσότερες συμμετοχές στην Mission 1000, με στόχο να στηθούν οι πρώτες γερές βάσεις για το μέλλον των rally-raid αγώνων.

Rally Dakar 2025 – Ακόμη πιο απαιτητικό με νέα διαδρομή και λιγότερη βοήθεια από τους μηχανικούςBike Alert

 

Ετικέτες