The Walking Dead - Πώς ανέδειξε τις μοτοσυκλέτες: Η custom του Daryl Dixon

Το customizing για την επιβίωση
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

11/2/2019

Spoiler alert: Το άρθρο που ακολουθεί περιέχει πληροφορίες σχετικά με την εξέλιξη της υπόθεση της σειράς, γι' αυτό όσοι θέλουν να την ξεκινήσουν καλό θα ήταν να μην συνεχίσουν την ανάγνωση. Ενόψει της έναρξης της υπόλοιπης σεζόν ακολουθεί μια μικρή ανάλυση των μοτοσυκλετών του πιο badass “καλού” χαρακτήρα του σόου, Daryl Dixon.

Το "The Walking dead" (TWD) είναι μια σειρά που βρίσκεται ήδη στον ένατο κύκλο της πορείας της, έχοντας σημειώσει μεγάλη επιτυχία απ’ το πρώτο κιόλας επεισόδιο, που προβλήθηκε στις 31 Οκτωβρίου του 2010 (ναι, έχουν περάσει ήδη εννέα χρόνια). Η υπόθεση εξελίσσεται σ’ έναν κόσμο που οι νεκροί έχουν την τάση να μην παραμένουν στη θέση τους καθώς επιστρέφουν στη ζωή ως ζόμπι (εκτός αν τους τινάξεις τα μυαλά στον αέρα), με ελάχιστους εναπομείναντες ζωντανούς να παλεύουν για επιβίωση, ενώ τα αίτια της “ανάστασης” των νεκρών στη σειρά παραμένουν άγνωστα μέχρι τώρα

Σε όλα αυτά μέσα, ένας από τους κεντρικούς χαρακτήρες είναι ένας μοτοσυκλετιστής ο Daryl Dixon, που υποδύεται ο Norman Reedus, και εντυπωσίασε τόσο πολύ τους υπεύθυνους με το παρουσιαστικό του στην οντισιόν ώστε αποφάσισαν να δημιουργήσουν έναν ξεχωριστό χαρακτήρα γι’ αυτόν. Πώς ξεχώρισε; Ήταν "βαμμένος" μοτοσυκλετιστής!

Πολλοί, λοιπόν θα μπορούσαν να αναρωτηθούν τι σχέση έχουν τα παραπάνω με τις μοτοσυκλέτες και το customizing και γιατί ασχλούμαστε εμείς, αλλά έπρεπε να θέσουμε το πλαίσιο, μέσα στο οποίο ξεχώρισε μία μοτοσυκλέτα σε σημείο που να γίνει από μόνη της, χαρακτήρας της σειράς. Τίποτα δεν είναι τυχαίο, και στην κατασκευή του customizing, η έμπνευση είναι βασικό κομμάτι, κάτι που στις μέρες μας το έχουμε λίγο ξεχάσει. Ο Daryl λοιπόν τρέφει και στην σειρά αδυναμία για τις μοτοσυκλέτες ενώ αυτή που ως τώρα "έπαιζε" μαζί του μεταφέροντάς τον από την μία ερειπωμένη πόλη στην άλλη, δεν είναι τυχαία. Απ’ την πρώτη κιόλας σεζόν χρησιμοποιεί τη μοτοσυκλέτα του αδερφού του, ένα εκτενώς τροποποιημένο Triumph TR6C της δεκαετίας του ’60. Οι αλλαγές που έχουν γίνει αφορούν κυρίως το πλαίσιο, μεταβάλλοντας δραστικά τα περισσότερα χαρακτηριστικά του, καθώς και την αντικατάσταση των αναρτήσεων, του τιμονιού και του ρεζερβουάρ, μετατρέποντάς το σε chopper. Οι αλλαγές έχουν τις ρίζες τους στη χρονιά παραγωγής του μοντέλου -τη δεκαετία του ’60- τότε που στη μόδα ήταν περισσότερο τα choppers για βόλτες μικρού βεληνεκούς. Η TR6C του κράτησε συντροφιά μέχρι το όγδοο επεισόδιο της τέταρτης σεζόν, όπου αναγκάστηκε να την εγκαταλείψει όταν έφυγε εσπευσμένα με τους φίλους απ’ την φυλακή, που τη χρησιμοποιούσαν ως καταφύγιο εκείνο το διάστημα. Τότε οι παραγωγοί της σειράς εξέταζαν ποιο θα ήταν το επόμενο όχημα που θα ταίριαζε στον Daryl και πώς θα το παρουσίαζαν στη σειρά. Με όλα αυτά, έχουν δημιουργηθεί οι κατάλληλες προϋποθέσεις, ώστε να γίνει μία μεγάλη επένδυση σε χρόνο για τις μοτοσυκλέτες από την βιομηχανία του θεάματος, κάτι που δεν συμβαίνει συχνά. Όλα τα παραπάνω έθεσαν το πλαίσιο για να ακολουθήσουν τα επόμενα, διότι όπως είπαμε τίποτα δεν έρχεται τυχαία...

Ο Norman, που έπλασε τον Daryl τον χαρακτήρα που υποδύεται, με το ίδιο πάθος για τις μοτοσυκλέτες, έχοντας κι ο ίδιος αρκετή εμπειρία ενώ ταυτόχρονα είχε εργαστεί για την Harley Davidson στην California πριν ξεκινήσει την καριέρα του ως ηθοποιός, αποφάσισε να προτείνει στους παραγωγούς της σειράς την Classified Moto για την δημιουργία μιας custom μοτοσυκλέτας που θα ταίριαζε στον ρόλο του. Η πρόταση δεν ήταν καθόλου τυχαία απ’ τη πλευρά του, καθώς εκείνο το διάστημα μόλις είχε παραλάβει την προσωπική του μοτοσυκλέτα απ’ αυτούς, μια εκτενώς τροποποιημένη Yamaha Virago 920 (το γνωστό μας XV που στην Αμερική πωλούνταν ως Virago) και είχε ενθουσιαστεί με το αποτέλεσμα.

Η XV920 της Classified Moto είναι μια απ' τις πολλές μοτοσυκλέτες του Norman Reedus

Η συμφωνία δεν άργησε να κλείσει κι έτσι οι custom builders ξεκίνησαν να κατασκευάζουν όχι μια αλλά δύο πανομοιότυπες μοτοσυκλέτες για τις ανάγκες της σειράς. Με τον Scott Michael Gimple, που ήταν διευθύνων παραγωγός της σειράς το 2014, να δίνει την κατευθυντήρια γραμμή για την εμφάνιση των μοτοσυκλετών και θέτοντας ως απαραίτητες προϋποθέσεις να είναι πρωτίστως ασφαλείς αλλά και αξιόπιστες για τους αναβάτες, επιλέχθηκε ως βάση γι’ αυτές το CB750 Nighthawk της Honda αφού η Classified Moto είχε ξαναδουλέψει μ’ αυτό στο παρελθόν.

Για να συνάδει η εμφάνιση των μοτοσυκλετών με τον κόσμο του TWD, αφενός μεν έπρεπε να δείχνουν πως έχουν κατασκευαστεί από εξαρτήματα διάφορων μοτοσυκλετών, τονίζοντας την ανάγκη που υπάρχει για την περισυλλογή οτιδήποτε μπορούσε να φανεί χρήσιμο για την επιβίωση των ανθρώπων και αφετέρου να έχει έντονα σημάδια εγκατάλειψης απ’ το ξέσπασμα της αποκάλυψης. Γι’ αυτό τα μέρη του κινητήρα βάφτηκαν με διαφορετικό χρώμα για να δείχνουν πως προέρχονται από διαφορετικές μοτοσυκλέτες. Για τη βαφή τους χρησιμοποιήθηκε μια ειδική τεχνοτροπία ώστε οι δύο κινητήρες να μην έχουν διαφορές μεταξύ τους και να μην φαίνεται πως είναι πρόσφατα βαμμένοι. Πάνω στις κεφαλές τους έχουν κολληθεί κάγκελα για να προσδίδουν στις μοτοσυκλέτες μια πιο ανθεκτική στις κακουχίες εικόνα.

Το σύστημα εξαγωγής είναι το εργοστασιακό όμως έχει επενδυθεί με θερμομονωτική ταινία, ενώ τα τελικά έχουν κοπεί και διαθέτουν χειροποίητους σιγαστήρες. Όσο για την ύπαρξη της μανιβέλας –που είναι διακοσμητική-, η μοναδική εξήγηση που μπορούμε να προσάψουμε σε όσους αρκετά προσεκτικούς το παρατήρησαν, είναι ότι τοποθετήθηκε με τη λογική πως σ’ έναν κόσμο που όλα έχουν σταματήσει να λειτουργούν, τα αποθέματα από λειτουργικές μπαταρίες θα σπανίζουν όλο και περισσότερο, με αποτέλεσμα η μανιβέλα να είναι μονόδρομος. Απ’ την άλλη είναι ιδιαίτερα αστείο στα μάτια των μοτοσυκλετιστών που γνωρίζουν πως μια τέτοια μετατροπή είναι σχεδόν αδύνατη χωρίς τη χρήση τουλάχιστον χυτηρίου για τη δημιουργία ενός νέου καπακιού που θα έχει υποδοχή για τη μανιβέλα… Τα καρμπυρατέρ έχουν δεχτεί με τη σειρά τους την δέουσα αισθητική ανανέωση, έχοντας πλέον δύο χοάνες κατασκευασμένες σε CNC εργαλειομηχανή με το υποτυπώδες συρματόπλεγμα για να φιλτράρει μόνο τα βασικά (δάχτυλα κι άλλα κομμένα μέλη απ’ τα ζόμπι).

Το ψαλίδι και ο πίσω τροχός έχουν παραμείνει ανέπαφα όμως τα δύο αμορτισέρ έχουν αντικατασταθεί με τα 970 piggybacks της Progressive Suspension, ενώ το υποπλαίσιο δεν γλύτωσε απ’ το πριόνι, καθώς το πίσω μέρος κόπηκε και κολλήθηκε ένας σωλήνας ώστε να ενωθούν οι δύο πλευρές. Πιο πίσω εγκαταστάθηκε μια βάση ώστε ο Daryl να μεταφέρει εύκολα τη βαλλίστρα του και το πίσω φανάρι μεταφέρθηκε στο κάτω μέρος του αριστερού αμορτισέρ που στηρίζεται μ’ ένα λαμάκι. Η θέση της μπαταρίας άλλαξε, ενώ πλέον χρησιμοποιείται μια μικρότερης διαστάσεων λιθίου. Στο κενό που δημιουργήθηκε κάτω απ’ τη νέα σέλα τοποθετήθηκαν γαντζάκια ώστε ο χαρακτήρας να εκμεταλλεύεται πλήρως τον διαθέσιμο χώρο, μεταφέροντας εύκολα τη δερμάτινη τσάντα του.

Τα ρεζερβουάρ είναι απ’ το XS650 της Yamaha και το μπροστινό φτερό είναι χειροποίητο, όμως το πιο δύσκολο κομμάτι ήταν επιτευχθεί η εμφάνιση της οξείδωσης στα ίδια σημεία μεταξύ των δύο μοτοσυκλετών που είναι φύση αδύνατο. Γι’ αυτό αποφάσισαν να εφαρμόσουν μια διαφορετική τεχνοτροπία αντί να τα βάψουν. Δημιούργησαν ένα μείγμα από υπεροξείδιο του υδρογόνου, ξύδι, κόκκους σκουριάς και ατσαλόσυρμα που κατά την εφαρμογή του πάνω στις επιφάνειες του μετάλλου το στέγνωναν με πιστολάκι, επιτυγχάνοντας εν μέρει μια τεχνητή διαδικασία οξείδωσης ενώ παράλληλα μπορούσαν να ορίσουν με ακρίβεια τα σημεία που το έκαναν.

Ως εκ τούτου κατάφεραν να έχουν την ίδια εμφάνιση και στις δύο μοτοσυκλέτες, ενώ σφράγισαν το τελικό αποτέλεσμα περνώντας το με διάφανο βερνίκι. Το πιρούνι, οι δίσκοι, οι δαγκάνες και η ζάντα προέρχονται απ’ τη Yamaha R6, ενισχύοντας περισσότερο το ύφος που ήθελαν οι παραγωγοί της σειράς, με την μοτοσυκλέτα να αποτελεί ένα σύνολο από διαφορετικά εξαρτήματα. Το τιμόνι έχει δώσει τη θέση του σ’ ένα φαρδύτερο και σε συνδυασμό με το διάτρητο μεταλλικό number plate και τα χωμάτινα ελαστικά, ολοκληρώνουν την εικόνα της custom κατασκευής, θυμίζοντας περισσότερο scrambler.

Οι παραγωγοί της σειράς έπραξαν σωστά -κινούμενοι με το ρεύμα των καιρών που έχει τις custom και scrambler μοτοσυκλέτες στο επίκεντρο- παρουσιάζοντας τη νέα μοτοσυκλέτα του Daryl με τον καλύτερο τρόπο. Και δεν ήταν άλλος απ’ το να τον βάλουν να την κατασκευάσει μόνος του μέσα σ’ ένα μικρό γκαράζ γεμάτο με διάφορα εξαρτήματα. Στο 13ο επεισόδιο της πέμπτης σεζόν, είχαμε την πρώτη επίσημη εμφάνισης της scrambler. Μάλιστα η μοτοσυκλέτα είχε τόσο μεγάλη απήχηση στο κοινό που αρκετοί δανείστηκαν στοιχεία της σχεδίασής της, ενώ οι πιο θαρραλέοι όπως ο Hubb Langedijk με τον πατέρα του, αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα όσο το δυνατόν πιστό αντίγραφο.

Η απήχηση που είχε ο χαρακτήρας του Daryl στη σειρά αλλά και σε συνδυασμό με τον ίδιο τον ηθοποιό, οδήγησαν την AMC, μετά την πέμπτη σεζόν το 2015, να δημιουργήσουν μια ξεχωριστή σειρά για τον Norman Reedus που προβλήθηκε για πρώτη φορά έναν χρόνο αργότερα, με τ' όνομα Ride with Norman Reedus. Αυτή τη φορά η υπόθεση δεν έχει να κάνει με ζόμπι και επιβίωση αλλά ξεκάθαρα με τις μοτοσυκλέτες, καθώς ο Norman ταξιδεύει σε διάφορες πόλεις των ΗΠΑ εξερευνώντας την κουλτούρα τους γύρω απ’ αυτές. Καθόλου τυχαίο γεγονός αν αναλογιστεί κανείς πως τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερος κόσμος έχει στραφεί σ’ έναν εναλλακτικό τρόπο διακοπών που περιλαμβάνει την ενοικίαση μοτοσυκλετών, με σκοπό την εξερεύνηση των προορισμών τους.

Ετικέτες

Σε πλήρη ισχύ από σήμερα ο νέος ΚΟΚ: Έως 2.000€ για κράνος - Έως 4.000€ για κινητό και αλκοόλ

Προβλέπονται πλέον αυστηρότερες ποινές κάθειρξης στην πρόκληση τροχαίου
Σε πλήρη ισχύ από σήμερα ο νέος ΚΟΚ: Έως 2.000€ για κράνος - Έως 4.000€ για κινητό και αλκοόλ
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

13/9/2025

Σε πλήρη ισχύ από σήμερα ο νέος ΚΟΚ: Έως 2.000€ για κράνος - Έως 4.000€ για κινητό και αλκοόλ

Προβλέπονται πλέον αυστηρότερες ποινές κάθειρξης στην πρόκληση τροχαίου

 

Μπήκε σε ισχύ από σήμερα ο νέος ΚΟΚ που σταδιακά ξεκίνησε την εφαρμογή του από το καλοκαίρι, στοχεύοντας περισσότερο στους υπότροπους και στην τιμωρία όσων προκαλούν ατύχημα και τραυματισμούς, διαφοροποιώντας την ποινή για την περίπτωση ελέγχου. Αυστηρότερες από πριν οι ποινές αλλά χαμηλότερες όταν κάποιος δεν υπακούει στον ΚΟΚ κατά τον τροχονομικό έλεγχο, συγκριτικά με την περίπτωση όπου προκαλείται τροχαίο ενώ ενεργούσε την παράβαση.

Ένα από τα παραδείγματα είναι η χρήση κινητού τηλεφώνου όπου μπορεί να φτάσει τα 2.000 Ευρώ την τρίτη φορά που κάποιος θα παρανομήσει οδηγώντας ενώ κρατά το κινητό τηλέφωνο και μιλά ή στέλνει και μηνύματα, σε αντίθεση με την πρόκληση συμβάντος που στην ίδια περίπτωση το πρόστιμο ανεβαίνει στις 4.000 Ευρώ και αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 8 χρόνια, αντί του ενός έτους.

Αντίστοιχα η μη χρήση κράνους που μέχρι σήμερα ΔΕΝ είχε χρηματικό πρόστιμο και μόλις 60 ημέρες αφαίρεσης άδειας οδήγησης και πινακίδων, τώρα στην τρίτη φορά το πρόστιμο φτάνει τα 2.000 Ευρώ και αφαιρείται η άδεια οδήγησης για ένα έτος. Πληρώνει όμως και ο συνεπιβάτης 350 Ευρώ κάθε φορά που δεν φορά κράνος και αντίστοιχα χρεώνεται εκ νέου και ο αναβάτης, το ήμισυ της χρηματικής ποινής.

Παράδειγμα: Σε περίπτωση που αναβάτης με συνεπιβάτη δεν φορούν κράνη κατά τον έλεγχο της τροχαίας, τότε το συνολικό πρόστιμο είναι 350+350+175. Σύνολο 875 Ευρώ για την πρώτη παράβαση.

Για πρόκληση τροχαίου έχοντας καταναλώσει αλκοόλ αφαιρείται το δίπλωμα έως και για 10 χρόνια ενώ προβλέπεται και αντίστοιχη ποινή φυλάκισης.

Στο μεταξύ η Ελλάδα έχει τον μοναδικό δείκτη θνησιμότητας που ανέβηκε στην Ευρώπη. Δηλαδή ενώ τα τροχαία μειώθηκαν ως σύνολο, αυξήθηκε η σοβαρότητα των επιπτώσεών τους, το οποίο αποδίδεται πρωτίστως στην αυξημένη ταχύτητα, την μη χρήση ζώνης και κράνους.

Τα ποσοστά για μη χρήση ζώνης και κράνους είναι στην Ελλάδα 29% και 34,5% όταν αντίστοιχα ο μέσος όρος της Ευρώπης είναι 6,7% και 6%.
Δηλαδή στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι ΛΙΓΟΤΕΡΟΙ εκείνοι που οδηγούν χωρίς κράνος από εκείνους που οδηγούν χωρίς ζώνη! Εδώ παρουσιάζουν μία σημαντική διαφορά προς τα πάνω ενώ συνολικά τα ποσοστά είναι χαοτικά, όπως άλλωστε και η εικόνα που αντικρύζει κανείς όταν ταξιδέψει στο εξωτερικό.

Από εκείνα τα μέτρα για τα οποία ΚΑΝΕΙΣ δεν μπορεί να φέρει αντίρρηση είναι τα έως 2.000 Ευρώ με ένα χρόνο αφαίρεση διπλώματος που θα πρέπει κανείς να πληρώσει αν σταθμεύει σε θέση ΑμεΑ ή εμποδίζει την πρόσβαση σε ράμπα! Μία ματιά έξω από κάθε σουπερμαρκετ σε ολόκληρη την χώρα, θα φανερώσει το μέγεθος του προβλήματος.

 

Αναλυτικά ορισμένες από τις νέες ποινές:

Παράβαση

Νέα Ποινή

1η υποτροπή

2η υποτροπή

Χρήση κινητού τηλεφώνου χωρίς πρόκληση συμβάντος

Πρόστιμο 350 ευρώ,
αφαίρεση άδειας
για 30 ημέρες.

Πρόστιμο 1.000 ευρώ,
αφαίρεση άδειας
για 180 ημέρες.

Πρόστιμο 2.000 ευρώ,
αφαίρεση άδειας για 1 έτος.

Χρήση κινητού με πρόκληση συμβάντος

Πρόστιμο 350 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες.Υπάρχει εφαρμογή του άρθρου 290Α Ποινικού Κώδικα για την επικίνδυνη οδήγηση που περιλαμβάνουν ποινές κάθειρξης. ** Μπορεί να γίνει και άρση απορρήτου

Πρόστιμο 2.000 ευρώ,
αφαίρεση άδειας
για 4 έτη

Πρόστιμο 4.000 ευρώ,
αφαίρεση άδειας για 8 έτη.

Μη χρήση προστατευτικού κράνους

Πρόστιμο 350€, αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες. Η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τον συνεπιβάτη τιμωρείται με πρόστιμο για τον ίδιο (350 ευρώ), αλλά και για τον οδηγό, ακόμη κι αν αυτός φορούσε

Πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 180 ημέρες

Πρόστιμο 2.000 ευρώ,
αφαίρεση άδειας έως 1 έτος

Μη χρήση ζώνης ασφαλείας

Πρόστιμο 350 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες και συνεπιβάτης: Η μη χρήση ζώνης από τον συνεπιβάτη τιμωρείται με πρόστιμο 150 ευρώ για τον ίδιο αλλά και για τον οδηγό, ακόμη κι αν αυτός φορούσε

Πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 180 ημέρες

Πρόστιμο 2.000 ευρώ,
αφαίρεση άδειας έως 1 έτος

Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ (0,50 – 1,10 g/l)

Για επήρεια αλκοόλ 0,50 – 0,80 g/l: Πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες
Για όριο 0,80 g/l – 1,10 g/l: Πρόστιμο 700 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 90 ημέρες

Πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 180 ημέρες και στις 2 περιπτώσεις

Πρόστιμο 2.000 ευρώ,
αφαίρεση άδειας για 1 έτος.

Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ (άνω του 1,10 g/l)

Πρόστιμο 1.200 ευρώ και αφαίρεση άδειας – πινακίδων για 180 ημέρες, το όχημα ακινητοποιείται υποχρεωτικά και φυλάσσεται Φυλάκιση από 2 μήνες έως 5 έτη, αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας οχήματος για 10 ημέρες – 6 μήνες από το δικαστήριο

Πρόστιμο 2.000 ευρώ, αφαίρεση διπλώματος για 7 έτη

Πρόστιμο 4.000 ευρώ,
αφαίρεση διπλώματος
για 10 έτη

Υπέρβαση ορίου ταχύτητας > 50km/h

Πρόστιμο 700 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 60 ημέρες.

Πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας έως 180 ημέρες

Πρόστιμο 2.000 ευρώ,
αφαίρεση άδειας
για 1 έτος

Ταχύτητα >200km/h ή «κόντρες»

Πρόστιμο 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 1 έτος

Πρόστιμο 4.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 2 έτη

Πρόστιμο 8.000 ευρώ,
αφαίρεση άδειας
για 4 έτη

Παραβίαση σηματοδότη

Πρόστιμο 700 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 60 ημέρες.

Πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας έως 180 ημέρες

Πρόστιμο 2.000 ευρώ,
αφαίρεση άδειας
για 1 έτος

Παραβίαση STOP (χωρίς πρόκληση συμβάντος)

Πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες.

Πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας έως 180 ημέρες

Πρόστιμο 2.000 ευρώ,
αφαίρεση άδειας για 1 έτος

Παραβίαση STOP (με πρόκληση συμβάντος)

Πρόστιμο 700 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 60 ημέρες

Πρόστιμο 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 4 έτη

Πρόστιμο 4.000 ευρώ και
αφαίρεση άδειας
για 8 έτη

Οδήγηση χωρίς δίπλωμα

Πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 1 έτος, φυλάκιση έως 2 έτη. Σε περίπτωση ατυχήματος, ισχύουν οι διατάξεις του Ποινικού Κώδικα για την επικίνδυνη οδήγηση

Πρόστιμο 2.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 4 έτη

Πρόστιμο 4.000 ευρώ,
αφαίρεση άδειας
για 8 έτη

Παρακώλυση κίνησης σιδηροδρόμων

Πρόστιμο 1.200 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 60 ημέρες, φυλάκιση έως 5 έτη και χρηματική ποινή 2.000 ευρώ

Πρόστιμο 2.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 4 έτη

Πρόστιμο 4.000 ευρώ,
αφαίρεση άδειας
για 8 έτη

Παρακώλυση δημόσιας συγκοινωνίας

Πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση της άδειας για 70 ημέρες.

 

 

Κυκλοφορία ταξί στις λεωφορειολωρίδες

Πρόστιμο 150 ευρώ, εξαιρούνται Επιβίβαση,
Αποβίβαση (όταν δεν παρεμποδίζεται λεωφορείο),Νυχτερινές ώρες,Ταξί Μηδενικών Ρύπων,
Ταξί Ειδικού Τύπου ΑΜΕΑ

 

 

Παρκάρισμα σε θέση ΑμεΑ

Πρόστιμο 150 ευρώ. Αφαίρεση άδειας οδήγησης και πινακίδων για 60 ημέρες, ενώ το όχημα απομακρύνεται επί τόπου.

Πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση διπλώματος για 180 ημέρες.

Πρόστιμο 2.000 ευρώ,
αφαίρεση διπλώματος
για 1 έτος.

 

Εδώ ο πίνακας συγκριτικά με τις ποινές που ίσχυαν έως τώρα