Yamaha Vinoora: Νέο εξόφθαλμο σκούτερ της ασιατικής αγοράς!

Με χαρακτηριστική προσωπικότητα
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

13/10/2020

Η Yamaha παρουσίασε στην Ταϊβάν ένα ρετρό σκούτερ που η επιλογή των προβολέων του του δίνει μία τόσο χαρακτηριστική εμφάνιση που ξεπερνά τα σύνορα της χώρας και το κάνει να ταξιδεύει παντού. Θυμίζοντας χαρακτήρα ταινίας της Disney, το Vinoora κυκλοφορεί σε δύο εκδόσεις με την έκδοση Μ να έχει και γρίλιες στους προβολείς, βάζοντας γυαλιά στα χαρακτηριστικά «μάτια».

Η Yamaha δεν κρύβει πως το έχει σχεδιάσει με γνώμονα το γυναικείο κοινό και η χαρακτηριστική αυτή εμφάνιση στοχεύει να το κάνει «γλυκό» και προσιτό ξεχωρίζοντάς το έτσι από τα υπόλοιπα πιο απρόσωπα -κυριολεκτικά σε αυτή την περίπτωση- σκούτερ.

Αντίστοιχα έχει προσαρμόσει και τις διαστάσεις κρατώντας χαμηλά το βάρος και χρησιμοποιεί έναν μονοκύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα 125 κυβικών. Στην Ταϊβάν τα σκούτερ είναι εθνικό όχημα, κάνοντας απόλυτα διευρυμένη την ατομική μετακίνηση στην οποία δίνουν μεγάλη βαρύτητα.

Kawasaki: Καταθέτει αγωγή για τους αμερικανικούς δασμούς

Είναι πλέον μεγάλη η λίστα με τις εταιρείες που ακολουθούν τη νομική οδό
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

19/12/2025

Η Kawasaki Motors Manufacturing Corp USA συγκαταλέγεται σε έναν μακρύ κατάλογο εταιρειών που έχουν προσφύγει στο Αμερικανικό Δικαστήριο Διεθνούς Εμπορίου και ζητούν αποζημίωση από το κράτος για τους φόρους που επέβαλε η κυβέρνηση Trump.

Πρόκειται για μια απροσδόκητη νομική μάχη, η οποία όμως λέει πολλά για την τρέχουσα κατάσταση της παγκόσμιας βιομηχανίας. Η Kawasaki Heavy Industries αποφάσισε να συμμετάσχει στη νομική διαδικασία που ξεκίνησε στις Ηνωμένες Πολιτείες κατά των δασμών που επιβλήθηκαν από τον Ντόναλντ Τραμπ, ένα μέτρο του οποίου οι επιπτώσεις έχουν τεράστιο αντίκτυπο σε πολλές εταιρίες.

Kawasaki

Οι τελωνειακοί δασμοί επιβλήθηκαν με στόχο να προστατεύσουν την αμερικανική βιομηχανία από τις ξένες εισαγωγές. Στην πραγματικότητα, διαταράσσαν τις βαθιά παγκοσμιοποιημένες αλυσίδες παραγωγής, όπου η ίδια η έννοια του εγχώριου προϊόντος έγινε ασαφής.

Η Kawasaki είναι ένα τέλειο παράδειγμα. Ο ιαπωνικός κατασκευαστής συναρμολογεί ορισμένες από τις μοτοσυκλέτες του εκτός Ιαπωνίας, κυρίως στην Ταϊλάνδη, πριν τις εξάγει στην αμερικανική αγορά. Ως αποτέλεσμα, τα μοντέλα αυτά επιβαρύνονται με επιπλέον κόστη που μπορούν να φτάσουν το 25%, αυξάνοντας δραστικά την τελική τους τιμή.

Η Kawasaki μπορεί είτε να απορροφήσει αυτά τα κόστη σε βάρος της κερδοφορίας, είτε να τα μετακυλήσει στους Αμερικανούς πελάτες, με τον κίνδυνο να χάσει την ανταγωνιστικότητά της έναντι των τοπικών ανταγωνιστών ή των εμπορικών σημάτων που βρίσκονται σε καλύτερη θέση από φορολογική άποψη, όμως καμία από αυτές τις επιλογές δεν είναι βιώσιμη μακροπρόθεσμα. Έτσι, η εταιρεία προσέφυγε στα δικαστήρια κατά των μέτρων αυτών, τα οποία θεωρήθηκαν δυσανάλογα και οικονομικά αντιπαραγωγικά.

Βέβαια, η υπόθεση αυτή όπως είναι κατανοητό δεν αφορά μόνο την Kawasaki, αλλά πολλές εταιρείες από πολλούς διαφορετικούς τομείς. Η Kawasaki συμμαχεί έτσι με άλλες εταιρείες και κλάδους που πιστεύουν ότι αυτοί οι δασμοί είναι επιζήμιοι για την αμερικανική οικονομία και τους καταναλωτές.