ΥΜΕ - Μέχρι τέλος 2024 η ρύθμιση για έκδοση αδειών και πινακίδων για τρέιλερ

Ψηφίστηκε στη Βουλή η σχετική τροπολογία - 200 ευρώ το παράβολο
Νομοθετική ρύθμιση για τρέιλερ 2024
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

1/8/2024

Μέχρι και το τέλος του έτους θα έχουν τη δυνατότητα οι κάτοχοι τρέιλερ και ρυμουλκούμενων να προχωρήσουν σε ρύθμιση αναφορικά με την έκδοση αδειών και πινακίδων.

Με σχετική τροπολογία που ψηφίστηκε στη Βουλή την 31η Ιουλίου τροποποιήθηκε το άρθρο 69 του νόμου 5108/2024 που αφορά ρυθμίσεις για την έκδοση στοιχείων κυκλοφορίας για χρήση οχημάτων κατηγορίας Ο1 και Ο2 (ρυμουλκούμενα – τρέιλερ). Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και τα ειδικής χρήσης - ειδικού σκοπού μη μεταφοράς εμπορευμάτων. 

Η νέα νομοθετική διάταξη παρατείνει έως το τέλος του 2024 τη ρύθμιση που δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες ρυμουλκούμενων – τρέιλερ, που είχαν παλαιότερα τεθεί νόμιμα σε κυκλοφορία με Ειδικά Σημειώματα Ρυμούλκησης (Ε.Σ.Ρ.) και δεν είχαν εκδώσει στοιχεία κυκλοφορίας εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας που προέβλεπε η υπ’ αρ. 2805/7-1-2021 Υπουργική Απόφαση, να εκδώσουν στοιχεία κυκλοφορίας (άδεια και πινακίδες), κατόπιν καταβολής παραβόλου, ύψους 200 ευρώ.

Νομοθετική ρύθμιση για τρέιλερ 2024

Επιπλέον, στη νέα ρύθμιση υπάρχουν προβλέψεις για τα οχήματα Ο1 και Ο2, που δεν διαθέτουν αυτή την στιγμή Ε.Σ.Ρ. και ήταν στην κατοχή των ιδιοκτητών τους πριν από τις 30/6/2022. Συγκεκριμένα παρέχεται στους ιδιοκτήτες τους, η δυνατότητα να εκδώσουν άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας, κάτω από ένα συγκεκριμένο πλέγμα ενεργειών και τεχνικών πιστοποιήσεων. Το ίδιο προβλέπεται και για τα οχήματα κατηγορίας Ο1 και Ο2 ειδικής χρήσης – ειδικού σκοπού μεταφοράς εμπορευμάτων, τα οποία ήταν στην κατοχή των ιδιοκτητών τους πριν από τις 18 Ιουνίου του 2015.

Με αυτή τη διάταξη το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θέλει να αντιμετωπίσει συνολικά το ζήτημα με τα τρέιλερ και τα ρυμουλκούμενα των κατηγοριών Ο1 και Ο2, συμπεριλαμβανομένων και των ειδικής χρήσεως -ειδικού σκοπού μη μεταφοράς εμπορευμάτων, που αφορά χιλιάδες πολίτες και για να διευκολύνει την κατάσταση παρατείνει την διαδικασία έως το τέλος της χρονιάς.

Πυρκαγιά κατέκαψε κεντρική εγκατάσταση της Honda στην Ισπανία [Video]

Επλήγησαν αποθήκες μοτοσυκλετών και ανταλλακτικών, κέντρο συναρμολόγησης, η βάση αγωνιστικών ομάδων και άλλες υπηρεσίες της ισπανικής Honda
honda
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

9/6/2026

Ένα τεράστιο συγκρότημα της Honda στη βιομηχανική περιοχή Santa Perpetua de Mogoda στα περίχωρα της Βαρκελώνης στην Ισπανία καταστράφηκε από μεγάλη πυρκαγιά που εκδηλώθηκε το απόγευμα της Παρασκευής 5 Ιουνίου.

Η εγκατάσταση αυτή ήταν πρακτικά η καρδιά της ισπανικής αντιπροσωπείας της Honda, περιλαμβάνοντας μια σειρά από σημαντικά κτίρια που φιλοξενούν αποθήκες μοτοσυκλετών, καθώς και ανταλλακτικών και αξεσουάρ για μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα, μια γραμμή παραγωγής για μοτοσυκλέτες trial (Montesa), γραφεία εμπορικών και λογιστικών υπηρεσιών, το Honda Safety Institute και τη βάση των αγωνιστικών ομάδων της Honda στην Ισπανία.

Η δε επίδραση της καταστροφικής αυτής φωτιάς ξεπερνά τα όρια της Ισπανίας, καθώς από τις συγκεκριμένες αποθήκες εφοδιάζονται τόσο η εγχώρια αγορά, όσο και η Πορτογαλία και μεγάλο μέρος της νότιας Γαλλίας.

 

Σύμφωνα με τις ως τώρα πληροφορίες, η φωτιά ξεκίνησε περίπου στις 3 μ.μ. της Παρασκευής από το κέντρο logistics και έχει επιβεβαιωμένα προκαλέσει μεγάλες καταστροφές σε αποθηκευμένα υλικά. Ευτυχώς εκείνη την ώρα δεν υπήρχε πολύς κόσμος στις εγκαταστάσεις, ενώ όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας λειτούργησαν σωστά για να απομακρυνθούν όσοι εργαζόμενοι ήταν μέσα χωρίς να προκύψει τραυματισμός ή άλλο πρόβλημα. Ωστόσο η Honda επισήμως δεν έχει κάνει τον πλήρη απολογισμό της ζημιάς ως τώρα, καθώς η καταγραφή συνεχίζεται.

Το μήνυμα της Honda πάντως καθησυχάζει το κοινό δηλώνοντας πως η αποκατάσταση των ζημιών θα γίνει γρήγορα και η φωτιά δεν θα επηρεάσει τη ροή μοτοσυκλετών και εξαρτημάτων προς το δίκτυο της εταιρείας.