Motocross Πτολεμαΐδα: Κουζής και Fantic νικητές στην ΜΧ1

Στο δρόμο για τον τίτλο
1
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

6/6/2023

Σε έναν αγώνα που καθορίστηκε από τις ιδιαίτερα αντίξοες καιρικές συνθήκες, με την έντονη βροχόπτωση να μετατρέπει κάποια σημεία της πίστας σε βάλτους και τον αγώνα να θυμίζει περισσότερο λασπόλουτρο, παρά αθλητικό γεγονός και να απαιτεί τεράστια σωματική και πνευματική προσπάθεια από τους αναβάτες, ο Παναγιώτης Κουζής κατάφερε να δείξει τις ικανότητές του. Όντας γρηγορότερος από όλους στον 1ο Αγώνα, πήρε την πρώτη θέση του βάθρου, ενώ στον 2ο καταβάλλοντας τιτάνια προσπάθεια, έχοντας έναν εξαρθρωμένο αντίχειρα στο δεξί του χέρι μετά από πτώση που σημείωσε κατά την διάρκεια του αγώνα και χάνοντας αρκετές θέσεις λόγω αυτού, κατάφερε να πλασαριστεί στην δεύτερη θέση του βάθρου, κρατώντας έτσι την πρώτη γενικής. Συνεχίζει έτσι ακάθεκτος για την κατάκτηση του Πανελληνίου Πρωταθλήματος MX, ενώ παραμένει πρώτος και στο Enduro.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου της Fantic, για έναν από τους δυσκολότερους και απαιτητικούς αγώνες στο φετινό Π.Π. MX:

2

ΚΟΥΖΗΣ ΚΑΙ FANTIC ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΕΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΚΛΗΡΟΤΕΡΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ MOTOCROSS

Το Σαββατοκύριακο 26 & 27 Μαΐου ολοκληρώθηκε ο 4ος αγώνα του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Μotocross στην Πτολεμαΐδα. Ο αγώνας διοργανώθηκε από τον Αθλητικό Μοτοσυκλετιστικό Όμιλο Εορδαίας (Α.Μ.Ο.Ε.), με τεράστια προσπάθεια ενάντια στις αντίξοες καιρικές συνθήκες που μετέτρεψαν τον αγώνα σε μια από τις δυσκολότερες δοκιμασίες στην ιστορία του Ελληνικού MX, για τους αναβάτες και τις μοτοσυκλέτες τους.

Το Σάββατο ολοκληρώθηκαν οι ελεύθερες και χρονομετρημένες δοκιμές, ενώ η καταιγίδα που ακολούθησε δεν επέτρεψε να διεξαχθούν οι αγώνες πρόκρισης με συνέπεια να  διατηρηθούν τα αποτελέσματα των χρονομετρημένων για τον προσδιορισμό της προτεραιότητας στην μπάρα εκκίνησης.

Την Κυριακή η μέρα ξεκίνησε με ελαφρά βελτιωμένες συνθήκες, αλλά η βροχή που ξεκίνησε το μεσημέρι θα μετέτρεπε την πίστα σε ένα πραγματικό στίβο μάχης .

Στο 1ο σκέλος της MX1 o Πάνος Κουζής (338) και το Fantic του (XXF450) έκαναν μια εντυπωσιακή εκκίνηση και βρέθηκαν να οδηγούν τον αγώνα μετά από μερικές στροφές. Από εκεί πέρα ο οδηγός της Fantic οδήγησε εντυπωσιακά γρηγορότερα από τον ανταγωνισμό πετυχαίνοντας ταχύτερο γύρο και κερδίζοντας το σκέλος, με διαφορά μεγαλύτερη του ενός λεπτού από τον 2ο .

3

To 2ο σκέλος της MX1 είχε όλο το δράμα, την ψυχική δύναμη και την αγωνία που κάνουν τους αγώνες μοτοσυκλέτας ένα από τα συναρπαστικότερα αθλήματα: Η καταρρακτώδης βροχή έχει μετατρέψει πλέον σημεία της πίστας σε βάλτο και οι οδηγοί και όλη η ομάδα της Fantic προτείνει την ακύρωση του 2ου σκέλους για λόγους ασφαλείας. Η πρόταση ακύρωσης δεν στηρίζεται απ’ όλους τους συμμετέχοντες οπότε και η διοργάνωση οδηγείται στην απόφαση κανονικής διεξαγωγής. Ο Κουζής κερδίζει την εκκίνηση και ξεκινά έναν μοναχικό αγώνα ανοίγοντας συνεχώς τη διαφορά από τον 2ο. Περίπου στα μισά του σκέλους ο Πάνος συνεχίζει στον ίδιο καταιγιστικό ρυθμό, η διαφορά από τον 2ο έχει ξεπεράσει το 1 λεπτό και όλα δείχνουν πως η νίκη του 1ου σκέλους θα επαναληφθεί με μεγαλύτερη διαφορά. Ακριβώς τότε όλα αλλάζουν: Ο μπροστινός τροχός του XXF450 κολλάει στη λάσπη και ο αθλητής της Fantic πέφτει με ταχύτητα και εξαρθρώνει τον αντίχειρα του δεξιού χεριού. Βγαίνει αμέσως στα πιτς όπου ο μηχανικός της ομάδας Μενέλαος Κοντογιάννης επιδιορθώνει τα χειριστήρια της μοτοσυκλέτας και επανατοποθετεί τον αντίχειρα του Κουζή, αφού σκίζει το δεξί του γάντι για να το αφαιρέσει. Ο Πάνος ξαναμπαίνει στον αγώνα έχοντας χάσει αρκετές θέσεις και όλοι πιστεύουν πως ο αγώνας έχει χαθεί - όλοι εκτός από τον ίδιο τον Κουζή! Ο Πάνος συνεχίζει να οδηγεί σε καταιγιστικό ρυθμό κερδίζοντας τις χαμένες θέσεις μία-μία. Η σημαία του τερματισμού τον βρίσκει στη 2η θέση με μικρή διαφορά από τον 1ο Ράδο (97, GasGas). Έτσι ο Κουζής και η Fantic κερδίζουν τον αγώνα με 1-2 στα σκέλη και ανοίγουν ακόμα περισσότερο την πρωτοπορία τους στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα. 

6

Παναγιώτης Κουζής : «Οι συνθήκες του αγώνα ήταν εξαιρετικά αντίξοες και στο 2ο σκέλος τα πράγματα έγιναν ακόμα δυσκολότερα λόγω της καταιγίδας και της πτώσης μου. Παρόλες τις δυσκολίες προσπάθησα μέχρι την τελευταία στροφή και το αποτέλεσμα μας αποζημίωσε. Η ομάδα μου και το μηχανάκι μου ανταποκρίθηκαν αψεγάδιαστα στην τεράστια πρόκληση και βλέποντας βίντεο του αγώνα πραγματικά εντυπωσιάζομαι από τον τρόπο που δουλεύει το Fantic μου. Τώρα ξεκουραζόμαστε για λίγο με μοτο-βόλτες στα βουνά και μετά ξεκινάμε προετοιμασία για την επόμενη στάση του ΠΠ στην αρχαία Ολυμπία»

7

Στην ΜΧ2 / ΜΧ125 η μπάρα γεμίζει με 37 μοτοσυκλέτες. Μετά από μεγάλες μάχες και πτώσεις στην κατηγορία , ο Δημήτρης Βαγγελάκος (211, Fantic XXF250) δείχνει αξιοσημείωτη ταχύτητα και πείσμα και κατακτά την 6η θέση Γενικής (8η -7η   θέση στο 1ο και 2ο σκέλος αντίστοιχα). Ο Ηλίας Καραγιάννης (74, XXF250) έχει μια πτώση, τραυματίζει τον χιαστό του και εγκαταλείπει ενώ δεν μπορεί στη συνέχεια να συμμετέχει στο 2ο σκέλος. 

Στον αγώνα δεν συμμετείχε ο Δημήτρης Μπαξεβάνης (131, XXF450) που συνεχίζει να αναρρώνει, ενώ στην MX Open δεν συμμετείχε τελικά ο Χρήστος Κοτούλας (5, Fantic XXF40) λόγω του τραυματισμού που υπέστη κατά τη διάρκεια προπόνησης.

Αξίζει να σημειωθεί πως όλες οι μοτοσυκλέτες της επίσημης ομάδας της Fantic αγωνίζονται ακριβώς όπως βγαίνουν από το εργοστάσιο και δεν έχουν την παραμικρή μετατροπή, πέρα από τις προσωπικές ρυθμίσεις κάθε οδηγού και την άψογη προετοιμασία με προϊόντα της Motorex, αποδεικνύοντας στην πράξη πως το “factory feeling” δεν είναι απλά μια επινόηση του marketing.

Έχοντας τα πρωτεία στα Πανελλήνια πρωταθλήματα motocross και enduro o Πάνος Κουζής και όλη η υπόλοιπη ομάδα της Fantic Motor Hellas, μετά από μια σύντομη ξεκούραση, θα ξεκινήσουν προετοιμασία για τον επόμενο αγώνα MX στις 2-3 Σεπτεμβρίου στην Αρχαία Ολυμπία και τον επόμενο διπλό αγώνα Enduro που είναι προγραμματισμένος για 25-26 Νοεμβρίου .

9

 

SMX: Jo Shimoda – Το 2025 ήταν μια δυνατή και σκληρή χρονιά

H πορεία, το πρωτάθλημα και οι τραυματισμοί
Jo Shimoda
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

19/12/2025

Με βάθρα και νίκες στους αγώνες AMA Supercross και Motocross το 2025, την κατάκτηση του τίτλου SuperMotocross 250, τη συμμετοχή με την εθνική Ιαπωνίας στο Motocross of Nations αλλά και έναν σοβαρό τραυματισμό, το 2025 είναι αδιαμφισβήτητα η σημαντικότερη χρονιά στην έως τώρα καριέρα του νεαρού αναβάτη.

Γεννημένος στη Suzuka της Ιαπωνίας, ο 23χρονος Shimoda έμοιαζε προορισμένος για μια ζωή πάνω σε δύο τροχούς, αφού ήρθε σε επαφή με τη μοτοσυκλέτα από πολύ μικρή ηλικία χάρη στον πατέρα του.

“Ασχολήθηκα με το motocross λόγω του πατέρα μου. Ο ίδιος οδηγούσε και όταν ήμουν μικρός κάναμε πολλές δραστηριότητες στη φύση, όπως κάμπινγκ, βόλτες με pit bikes, ακόμα και κατασκευή πιστών. Μια μέρα μου πήρε μια μοτοσυκλέτα για τα Χριστούγεννα και από τότε άρχισα να οδηγώ λίγο, μετά λίγο περισσότερο, μέχρι που αυτό εξελίχθηκε σε αγώνες και έγινε πιο σοβαρό. Έτσι ξεκίνησαν όλα”.

Στο δωδέκατο έτος της καριέρας του, ο νεαρός Shimoda γύρισε μια μέρα από το σχολείο για να μάθει ότι μέσα σε μία εβδομάδα θα μάζευαν τα πράγματά τους και θα μετακόμιζαν στην Αμερική όπου και ξεκίνησε την διεθνή του πλέον καριέρα.

Jo Shimoda

Η σεζόν του Supercross 2025 ξεκίνησε ιδανικά, με νίκη στον πρώτο γύρο στο Anaheim. Ήταν η πρώτη του νίκη στα 250SX με την ομάδα Honda HRC Progressive και η τρίτη της καριέρας του. Στον επόμενο αγώνα στο San Diego, κράτησε για πρώτη φορά το κόκκινο αριθμοτάμπελο του πρωτοπόρου στο πρωτάθλημα. Ωστόσο, τα πράγματα άλλαξαν γρήγορα, δοκιμάζοντας τόσο τη σωματική όσο και την ψυχική του δύναμη.

“Στο San Diego είχα σπάσει το μικρό μου δάχτυλο όταν χτύπησα σε πινακίδα των pit. Ήταν πραγματικά στενάχωρο, γιατί ηγούμουν του πρωταθλήματος, ένιωθα καλά, είχα αυτοπεποίθηση, η μοτοσυκλέτα ήταν καλή και ξαφνικά όλα σταμάτησαν, χωρίς να το ελέγχω. Ήταν δύσκολο να το δεχτώ εκείνη τη στιγμή, αλλά συνέχισα να αγωνίζομαι για να μαζέψω όσους βαθμούς μπορούσα. Τώρα υπάρχει το SMX που συνδυάζει βαθμούς από Supercross και Pro Motocross και ίσως αν δεν είχα συνεχίσει, να μην είχα την ευκαιρία να διεκδικήσω τον τίτλο. Τη στιγμή που έσπασα το χέρι δεν ήταν καθόλου καλό, αλλά τώρα που το βλέπω πίσω, χαίρομαι που πίεσα τον εαυτό μου και συνέχισα”.

Ακολούθησαν δύσκολοι αγώνες και, παρά το γεγονός ότι δεν είχε αποθεραπευτεί πλήρως, πάλεψε μέχρι το τέλος, ολοκληρώνοντας τη σεζόν του Supercross στην τέταρτη θέση της κατάταξης 250 West.

Στο outdoor Pro Motocross ήρθαν πολλές νίκες και βάθρα, με τον Shimoda να δείχνει το πραγματικό του δυναμικό. Στον πρώτο γύρο στο Fox Raceway ξεκίνησε δυναμικά με αποτέλεσμα 2-2 και δεύτερη θέση γενικής. Στο RedBud, σε αγώνα με χορηγό τη Honda, πέτυχε το απόλυτο, κατακτώντας την πρώτη του συνολική νίκη για το 2025 με νίκες και στα δύο σκέλη.

Jo Shimoda

“Για μένα ήταν μια μεγάλη βελτίωση φέτος, στη δεύτερη χρονιά μου με την HRC. Μαζί με την ομάδα κάναμε πολύ καλή δουλειά, διορθώσαμε όσα χρειαζόταν και είχαμε σταθερή πρόοδο, κάτι που με βοήθησε πολύ. Όσο περισσότερο χρόνο περνάω με την ομάδα, τόσο καλύτερα γίνονται τα πράγματα”.

Ο Shimoda ολοκλήρωσε τη σεζόν δεύτερος στο πρωτάθλημα Pro Motocross 250, μια δίκαιη ανταμοιβή για τη σκληρή δουλειά μετά από ένα απαιτητικό Supercross.

Στον πρώτο γύρο των SuperMotocross Playoffs, κατάφερε να τερματίσει τρίτος παρά την πτώση του στο πρώτο σκέλος και ήταν έτοιμος να παλέψει στο δεύτερο, το οποίο όμως ακυρώθηκε λόγω ακραίων καιρικών συνθηκών.

Η ψυχική του αντοχή φάνηκε ξεκάθαρα στον δεύτερο γύρο στο St. Louis, όπου αγωνίστηκε άρρωστος αλλά κατάφερε ένα εντυπωσιακό 2-2, αρκετό για να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Το αποτέλεσμα αυτό τον έφερε επικεφαλής της βαθμολογίας των 250 με διαφορά 10 βαθμών πριν τον τελικό.

Το δεύτερο σκέλος του τελικού SMX, κάτω από τα φώτα του Las Vegas, ήταν γεμάτο δράμα. Ο βασικός του αντίπαλος για τον τίτλο, Haiden Deegan, έκανε αρκετές επιθετικές κινήσεις, με αποτέλεσμα και οι δύο να πέσουν. Παρ’ όλα αυτά, ο Shimoda συνέχισε να πιέζει μέχρι τον τερματισμό και με προσπέραση στον τελευταίο γύρο τερμάτισε 1-2, κατακτώντας τον τίτλο AMA SMX 250 και γράφοντας ιστορία ως ο πρώτος Ιάπωνας που το πετυχαίνει.

“Νιώθω ότι έκανα καλή δουλειά στο να παραμείνω ήρεμος και συγκεντρωμένος. Για μένα, το πιο σημαντικό με την κατάκτηση του τίτλου ήταν ότι πέτυχα κάτι ουσιαστικό. Αυτό έψαχνα περισσότερο από τα χρήματα ή μια επέκταση συμβολαίου”.

Jo Shimoda

Ο Shimoda έγραψε ιστορία όχι μόνο στα AMA SX/MX, αλλά και στο Motocross of Nations, κατακτώντας τη δεύτερη θέση στην κατηγορία Open στο Ironman Raceway των ΗΠΑ. Στην πρώτη του εμφάνιση σε αγώνα 450, με τη CRF450RWE, εκπροσώπησε την Ιαπωνία απέναντι στους κορυφαίους αναβάτες του κόσμου.

Στον δεύτερο αγώνα (MX2 + Open) τερμάτισε δεύτερος, ενώ στον τρίτο (MXGP + Open) έκτος, παίρνοντας μάλιστα το holeshot μπροστά από τις εργοστασιακές 450. Συνολικά κατέλαβε τη δεύτερη θέση ατομικά στην κατηγορία, πίσω από τον ομοσταυλό του στην Honda HRC, Hunter Lawrence, βοηθώντας παράλληλα την εθνική του ομάδα να φτάσει στην 11η θέση.

Jo Shimoda

Οι εμφανίσεις του μέσα στη χρονιά απέδειξαν την αποφασιστικότητά του που ανταμείφθηκε με τον τίτλο και με νέο συμβόλαιο με την Honda HRC Progressive για το 2026.

“Σημαίνει πάρα πολλά για μένα. Η HRC είναι από τις πιο προηγμένες ομάδες στον χώρο και το να είμαι μέλος της είναι κάτι πραγματικά ξεχωριστό. Στη Suszuka, εκεί όπου μεγάλωσα, το όνομα της Honda είναι παντού, το HRC είναι δίπλα στο σπίτι μου. Όλα αυτά έχουν ιδιαίτερη σημασία.

Φέτος αγωνίστηκα με τραυματισμό στο χέρι, πίεσα τον εαυτό μου. Αγωνίστηκα άρρωστος στο St. Louis και στο SMX. Όλα αυτά πιστεύω ότι με δυνάμωσαν ψυχολογικά. Και φυσικά, μπαίνοντας στην τρίτη μου χρονιά με την ομάδα, ανυπομονώ για τη συνέχεια”.

Jo Shimoda

Ο Jo Shimoda βρίσκεται σε φάση αποκατάστασης μετά από σοβαρό τραυματισμό, που υπέστη σε ατύχημα κατά την διάρκεια προπόνησης του, στην Florida, στις 25 Νοεμβρίου.

Η σφοδρή πτώση δημιούργησε κατάγματα σε σπονδύλους του άτυχου αναβάτη, συγκεκριμένα στην περιοχή του άνω μέρους της πλάτης και του κατώτερου αυχένα.

Την επόμενη ημέρα του τραυματισμού του, υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση που κρίθηκε επιτυχής, χωρίς να υπάρξει κάκωση του νωτιαίου μυελού, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς διατηρεί πλήρη κινητικότητα και την αίσθηση.

Αυτή την περίοδο ακολουθεί πρόγραμμα αποθεραπείας και φυσικής αποκατάστασης, με την ομάδα του να δίνει απόλυτη προτεραιότητα στην πλήρη ανάρρωση πριν από οποιαδήποτε επιστροφή στην αγωνιστική δράση, χωρίς να έχει ανακοινωθεί ακόμη συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα επιστροφής αν και είναι πιθανό να μην καταφέρει να είναι σε πλήρη αγωνιστική φόρμα για το άνοιγμα της σεζόν Super Motocross 2026 στην California στις 10 Ιανουαρίου.