Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross 2022: Η Yamaha ενημερώνει για την πορεία της

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

19/10/2022

 

Η Yamaha ενημερώνει για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross 2022

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

ΠΑΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ MOTOCROSS 2022

Η ΑΥΛΑΙΑ ΤΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ MOTOCROSS ΕΠΕΣΕ & ΠΑΛΙ ΕΙΧΕ ΧΡΩΜΑ ΜΠΛΕ – 4 ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΑ, ΒΑΘΡΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΛΛΙΑ

 

 

Ο 6ος αγώνας του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Motocross πραγματοποιήθηκε στην επιβλητική πίστα της Σπερχειάδας και έριξε την αυλαία του φετινού Πρωταθλήματος προσφέροντας θέαμα, ενθουσιασμό, συγκίνηση, χαρά και μπλε αποχρώσεις σε όλους όσους παραβρέθηκαν.

Η Yamaha ήταν παρούσα καθ’ όλη τη διάρκεια των αγώνων, φιλοξενώντας και προσφέροντας υποστήριξη σε όλους τους αθλητές ανεξαρτήτως χρώματος, προσπαθώντας να τονώσει από την πλευρά της το αίσθημα των αγώνων και την ευγενή άμιλλα του αθλητισμού.

Οι αναβάτες της φάνηκε να ανταποδίδουν με όλη τους την καρδιά χαρίζοντάς της 4 σημαντικά πρωταθλήματα, μαζί με πολλές καρό σημαίες και μετάλλια.

Ο πρωτοπόρος της μεγάλης κατηγορίας (ΜΧ1) Γιάννης Τουρατζίδης (100) με την ασταμάτητη ΥΖ450F, παρέμεινε στην 1η θέση και κέρδισε το φετινό πρωτάθλημα.

Ο Ανδρέας Ανδρέου (101) με την μοναδική YZ250, σταθερά δίπλα του κέρδισε την 3η θέση της ΜΧ1, απολαμβάνοντας ταυτόχρονα τη σιγουριά του πρωταθλητή στην κατηγορία του, ΜΧ300.

Την 4η θέση στην ΜΧ1 κέρδισε ο Δημήτρης Τουρατζίδης (200), πολύ κοντά στον πρωταθλητή αδελφό του και αυτός με την αγαπημένη του YZ450F.

Τουρατζίδης TEAM

Τουρατζίδης Γιάννης (100)

Τουρατζίδης Δημήτρης (200)

 

Ανδρέου Ανδρέας(101)

 

Ο πολλά υποσχόμενος Σωτήρης Φωτάκης (94) με την ασυναγώνιστη YZ125, παρά την ατυχία που του στέρησε το Πρωτάθλημα στον προηγούμενο αγώνα, οδήγησε εντυπωσιακά και στον τελευταίο αγώνα, κερδίζοντας τη 2η  θέση του Πρωταθλήματος στην κατηγορία του ΜΧ125 και την 6η στην ΜΧ2.

Ο Ιάκωβος Παπαδόπουλος (31) με την YZ125, βρέθηκε τελικά στην 5η θέση του Πρωταθλήματος, οδηγώντας με ιδιαίτερη σταθερότητα και τεχνική.

 

 

Σωτήρης Φωτάκης (94)

 

Ιάκωβος Παπαδόπουλος (31)

 

Οι «μικρές» κατηγορίες ΜΧ85 & ΜΧ65 χάρισαν αξέχαστες στιγμές σε όλους τους θεατές και παρευρισκόμενους.  Το πάθος, η αφοσίωση και ο σεβασμός προς τους συναθλητές και φίλους τους, γέμισαν το χώρο με την ελπίδα ότι η συνέχεια θα είναι όλο και καλύτερη.

 

Οι γυναίκες είναι εδώ και το απέδειξαν οδηγώντας Yamaha! Στην κατηγορία MX Women, Πρωταθλήτρια η Ιωάννα Λάμπρου (7) με την αδελφή της Αμαλία Λάμπρου (17) να ακολουθεί στη 2η θέση! Πολλά συγχαρητήρια σε όλες τις γυναίκες αθλήτριες για την έξυπνη οδήγηση και τη δύναμη που επέδειξαν ακολουθώντας όλο το Πρωτάθλημα!

 

ΜΧ  WOMEN

 

Ιωάννα Λάμπρου (7)

Ιωάννα Λάμπρου (7)

 

Αμαλία Λάμπρου (17)

 

 

Στην ΜΧ85 οι Λευτέρης Παπαδάκης (177),  Χρήστος Ταμβάκος (66) και Σόλων Τριανταφυλλοπουλος (241) με τις ΥΖ85 βρέθηκαν στην 3η, 4η και 5η θέση του Πρωταθλήματος αντίστοιχα, απέδειξαν ότι το μέλλον είναι εδώ και επιφυλάσσει πολλές ευχάριστες εκπλήξεις.

 

Λευτέρης Παπαδάκης (177)

 

Χρήστος Ταμβάκος (66)

Σόλων Τριανταφυλλόπουλος (241)

 

Μεγάλες συγκινήσεις προσέφερε η εικόνα των νεαρών αναβατών της ΜΧ65, οι οποίοι υπέδειξαν το σθένος και τη συμπεριφορά που αρμόζει σε έναν ενήλικα αθλητή. Βαμμένο ΜΠΛΕ το βάθρο του Πρωταθλήματος αφού δίπλα στον Πρωταθλητή Τσαλίκη Γιώργο (25) στην 2η και 3η θέση αντίστοιχα στάθηκαν οι Κουκαλιώτης Γιώργος (125) και Φωτόπουλος Δημήτρης (911), με τις ΥΖ65 τους.

Γιώργος Τσαλίκης (25)

 

Δημήτρης Φωτόπουλος (911)

 

Γιώργος Κουκαλιώτης (125)

 

Συγχαρητήρια σε όλους τους αθλητές που συμμετείχαν και αγωνίστηκαν προσφέροντας σώμα, ψυχή και αγάπη στο άθλημα, αλλά και στους γονείς τους που παραμένουν κοντά τους από τα πρώτα βήματα μέχρι το τέλος και τους στηρίζουν με οποιοδήποτε κόστος!

 

Ήρθε η ώρα για ανάπαυση, αξιολόγηση της χρονιάς που πέρασε και σχεδιασμό της νέας χρονιάς με περισσότερο πάθος και αγάπη για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και τη νέα γενιά!

 

 

 

 

SMX: Jo Shimoda – Το 2025 ήταν μια δυνατή και σκληρή χρονιά

H πορεία, το πρωτάθλημα και οι τραυματισμοί
Jo Shimoda
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

19/12/2025

Με βάθρα και νίκες στους αγώνες AMA Supercross και Motocross το 2025, την κατάκτηση του τίτλου SuperMotocross 250, τη συμμετοχή με την εθνική Ιαπωνίας στο Motocross of Nations αλλά και έναν σοβαρό τραυματισμό, το 2025 είναι αδιαμφισβήτητα η σημαντικότερη χρονιά στην έως τώρα καριέρα του νεαρού αναβάτη.

Γεννημένος στη Suzuka της Ιαπωνίας, ο 23χρονος Shimoda έμοιαζε προορισμένος για μια ζωή πάνω σε δύο τροχούς, αφού ήρθε σε επαφή με τη μοτοσυκλέτα από πολύ μικρή ηλικία χάρη στον πατέρα του.

“Ασχολήθηκα με το motocross λόγω του πατέρα μου. Ο ίδιος οδηγούσε και όταν ήμουν μικρός κάναμε πολλές δραστηριότητες στη φύση, όπως κάμπινγκ, βόλτες με pit bikes, ακόμα και κατασκευή πιστών. Μια μέρα μου πήρε μια μοτοσυκλέτα για τα Χριστούγεννα και από τότε άρχισα να οδηγώ λίγο, μετά λίγο περισσότερο, μέχρι που αυτό εξελίχθηκε σε αγώνες και έγινε πιο σοβαρό. Έτσι ξεκίνησαν όλα”.

Στο δωδέκατο έτος της καριέρας του, ο νεαρός Shimoda γύρισε μια μέρα από το σχολείο για να μάθει ότι μέσα σε μία εβδομάδα θα μάζευαν τα πράγματά τους και θα μετακόμιζαν στην Αμερική όπου και ξεκίνησε την διεθνή του πλέον καριέρα.

Jo Shimoda

Η σεζόν του Supercross 2025 ξεκίνησε ιδανικά, με νίκη στον πρώτο γύρο στο Anaheim. Ήταν η πρώτη του νίκη στα 250SX με την ομάδα Honda HRC Progressive και η τρίτη της καριέρας του. Στον επόμενο αγώνα στο San Diego, κράτησε για πρώτη φορά το κόκκινο αριθμοτάμπελο του πρωτοπόρου στο πρωτάθλημα. Ωστόσο, τα πράγματα άλλαξαν γρήγορα, δοκιμάζοντας τόσο τη σωματική όσο και την ψυχική του δύναμη.

“Στο San Diego είχα σπάσει το μικρό μου δάχτυλο όταν χτύπησα σε πινακίδα των pit. Ήταν πραγματικά στενάχωρο, γιατί ηγούμουν του πρωταθλήματος, ένιωθα καλά, είχα αυτοπεποίθηση, η μοτοσυκλέτα ήταν καλή και ξαφνικά όλα σταμάτησαν, χωρίς να το ελέγχω. Ήταν δύσκολο να το δεχτώ εκείνη τη στιγμή, αλλά συνέχισα να αγωνίζομαι για να μαζέψω όσους βαθμούς μπορούσα. Τώρα υπάρχει το SMX που συνδυάζει βαθμούς από Supercross και Pro Motocross και ίσως αν δεν είχα συνεχίσει, να μην είχα την ευκαιρία να διεκδικήσω τον τίτλο. Τη στιγμή που έσπασα το χέρι δεν ήταν καθόλου καλό, αλλά τώρα που το βλέπω πίσω, χαίρομαι που πίεσα τον εαυτό μου και συνέχισα”.

Ακολούθησαν δύσκολοι αγώνες και, παρά το γεγονός ότι δεν είχε αποθεραπευτεί πλήρως, πάλεψε μέχρι το τέλος, ολοκληρώνοντας τη σεζόν του Supercross στην τέταρτη θέση της κατάταξης 250 West.

Στο outdoor Pro Motocross ήρθαν πολλές νίκες και βάθρα, με τον Shimoda να δείχνει το πραγματικό του δυναμικό. Στον πρώτο γύρο στο Fox Raceway ξεκίνησε δυναμικά με αποτέλεσμα 2-2 και δεύτερη θέση γενικής. Στο RedBud, σε αγώνα με χορηγό τη Honda, πέτυχε το απόλυτο, κατακτώντας την πρώτη του συνολική νίκη για το 2025 με νίκες και στα δύο σκέλη.

Jo Shimoda

“Για μένα ήταν μια μεγάλη βελτίωση φέτος, στη δεύτερη χρονιά μου με την HRC. Μαζί με την ομάδα κάναμε πολύ καλή δουλειά, διορθώσαμε όσα χρειαζόταν και είχαμε σταθερή πρόοδο, κάτι που με βοήθησε πολύ. Όσο περισσότερο χρόνο περνάω με την ομάδα, τόσο καλύτερα γίνονται τα πράγματα”.

Ο Shimoda ολοκλήρωσε τη σεζόν δεύτερος στο πρωτάθλημα Pro Motocross 250, μια δίκαιη ανταμοιβή για τη σκληρή δουλειά μετά από ένα απαιτητικό Supercross.

Στον πρώτο γύρο των SuperMotocross Playoffs, κατάφερε να τερματίσει τρίτος παρά την πτώση του στο πρώτο σκέλος και ήταν έτοιμος να παλέψει στο δεύτερο, το οποίο όμως ακυρώθηκε λόγω ακραίων καιρικών συνθηκών.

Η ψυχική του αντοχή φάνηκε ξεκάθαρα στον δεύτερο γύρο στο St. Louis, όπου αγωνίστηκε άρρωστος αλλά κατάφερε ένα εντυπωσιακό 2-2, αρκετό για να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Το αποτέλεσμα αυτό τον έφερε επικεφαλής της βαθμολογίας των 250 με διαφορά 10 βαθμών πριν τον τελικό.

Το δεύτερο σκέλος του τελικού SMX, κάτω από τα φώτα του Las Vegas, ήταν γεμάτο δράμα. Ο βασικός του αντίπαλος για τον τίτλο, Haiden Deegan, έκανε αρκετές επιθετικές κινήσεις, με αποτέλεσμα και οι δύο να πέσουν. Παρ’ όλα αυτά, ο Shimoda συνέχισε να πιέζει μέχρι τον τερματισμό και με προσπέραση στον τελευταίο γύρο τερμάτισε 1-2, κατακτώντας τον τίτλο AMA SMX 250 και γράφοντας ιστορία ως ο πρώτος Ιάπωνας που το πετυχαίνει.

“Νιώθω ότι έκανα καλή δουλειά στο να παραμείνω ήρεμος και συγκεντρωμένος. Για μένα, το πιο σημαντικό με την κατάκτηση του τίτλου ήταν ότι πέτυχα κάτι ουσιαστικό. Αυτό έψαχνα περισσότερο από τα χρήματα ή μια επέκταση συμβολαίου”.

Jo Shimoda

Ο Shimoda έγραψε ιστορία όχι μόνο στα AMA SX/MX, αλλά και στο Motocross of Nations, κατακτώντας τη δεύτερη θέση στην κατηγορία Open στο Ironman Raceway των ΗΠΑ. Στην πρώτη του εμφάνιση σε αγώνα 450, με τη CRF450RWE, εκπροσώπησε την Ιαπωνία απέναντι στους κορυφαίους αναβάτες του κόσμου.

Στον δεύτερο αγώνα (MX2 + Open) τερμάτισε δεύτερος, ενώ στον τρίτο (MXGP + Open) έκτος, παίρνοντας μάλιστα το holeshot μπροστά από τις εργοστασιακές 450. Συνολικά κατέλαβε τη δεύτερη θέση ατομικά στην κατηγορία, πίσω από τον ομοσταυλό του στην Honda HRC, Hunter Lawrence, βοηθώντας παράλληλα την εθνική του ομάδα να φτάσει στην 11η θέση.

Jo Shimoda

Οι εμφανίσεις του μέσα στη χρονιά απέδειξαν την αποφασιστικότητά του που ανταμείφθηκε με τον τίτλο και με νέο συμβόλαιο με την Honda HRC Progressive για το 2026.

“Σημαίνει πάρα πολλά για μένα. Η HRC είναι από τις πιο προηγμένες ομάδες στον χώρο και το να είμαι μέλος της είναι κάτι πραγματικά ξεχωριστό. Στη Suszuka, εκεί όπου μεγάλωσα, το όνομα της Honda είναι παντού, το HRC είναι δίπλα στο σπίτι μου. Όλα αυτά έχουν ιδιαίτερη σημασία.

Φέτος αγωνίστηκα με τραυματισμό στο χέρι, πίεσα τον εαυτό μου. Αγωνίστηκα άρρωστος στο St. Louis και στο SMX. Όλα αυτά πιστεύω ότι με δυνάμωσαν ψυχολογικά. Και φυσικά, μπαίνοντας στην τρίτη μου χρονιά με την ομάδα, ανυπομονώ για τη συνέχεια”.

Jo Shimoda

Ο Jo Shimoda βρίσκεται σε φάση αποκατάστασης μετά από σοβαρό τραυματισμό, που υπέστη σε ατύχημα κατά την διάρκεια προπόνησης του, στην Florida, στις 25 Νοεμβρίου.

Η σφοδρή πτώση δημιούργησε κατάγματα σε σπονδύλους του άτυχου αναβάτη, συγκεκριμένα στην περιοχή του άνω μέρους της πλάτης και του κατώτερου αυχένα.

Την επόμενη ημέρα του τραυματισμού του, υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση που κρίθηκε επιτυχής, χωρίς να υπάρξει κάκωση του νωτιαίου μυελού, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς διατηρεί πλήρη κινητικότητα και την αίσθηση.

Αυτή την περίοδο ακολουθεί πρόγραμμα αποθεραπείας και φυσικής αποκατάστασης, με την ομάδα του να δίνει απόλυτη προτεραιότητα στην πλήρη ανάρρωση πριν από οποιαδήποτε επιστροφή στην αγωνιστική δράση, χωρίς να έχει ανακοινωθεί ακόμη συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα επιστροφής αν και είναι πιθανό να μην καταφέρει να είναι σε πλήρη αγωνιστική φόρμα για το άνοιγμα της σεζόν Super Motocross 2026 στην California στις 10 Ιανουαρίου.