Supercross 2024, Birmingham – Δεύτερη συνεχόμενη νίκη για τον Jett Lawrence στα 450SX [VIDEO]

Back to back νίκη και για τον Tom Vialle στα 250SX της Ανατολικής Ακτής
SX
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

11/3/2024

Ο ένατος γύρος της χρονιάς για το Supercross ο οποίος πραγματοποιήθηκε στο Protective Stadium του Birmingham είχε ως πρωταγωνιστές τους Jett Lawrence (450SX) και Tom Vialle (250SX Ανατολικής Ακτής) οι οποίοι αμφότεροι έγιναν οι πρώτοι που καταφέρνουν να κάνουν back to back νίκες τη φετινή χρονιά.

Η εκκίνηση στο αγώνα του Birmingham θα έδινε ίσως τη μισή νίκη καθώς η βροχή που έπεφτε θα δυσκόλευε τις προσπάθειες των αναβατών στα 450SX. Με το που έπεσαν οι μπάρες το Holeshot πήρε ο Jett Lawrence (Team Honda HRC), με τον Cooper Webb (Monster Energy Yamaha Star Racing) να ακολουθεί από κοντά.

Οι Ken Roczen (Progressive Insurance ECSTAR Suzuki) και Chase Sexton (Red Bull KTM Factory Racing) προσπαθούσαν με τη σειρά τους να μείνουν κοντά στους δύο πρώτους ωστόσο ο ρυθμός τους στα αρχικά στάδια του αγώνα ήταν πιο αργός.

Supercross 2024, Birmingham – Δεύτερη συνεχόμενη νίκη για τον Jett Lawrence στα 450SX [VIDEO]

Λίγο μετά το μισό του αγώνα ξεκαθάρισε και η υπόθεση νίκη στον ένατο γύρο της χρονιάς. Ο Lawrence χωρίς να κάνει λάθη ανέβασε ρυθμό πανηγυρίζοντας τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του στο πρωτάθλημα ενώ κατάφερε με αυτήν του την επιτυχία να αυξήσει τη διαφορά του στο πρωτάθλημα.

Ο Webb για ακόμη έναν αγώνα τερμάτισε δεύτερος με τον Roczen να συμπληρώνει το βάθρο. Όσον αφορά τη βαθμολογία του πρωταθλήματος στα 450SX, o Lawrence προηγείται έχοντας 185 βαθμούς, με τον Webb να βρίσκεται στη δεύτερη θέση έχοντας 172 βαθμούς. Στην τρίτη θέση βρίσκεται ο Sexton ο οποίος έχει 165 βαθμούς.

O Jett Lawrence δήλωσε μετά τη νίκη του: "Είμαι πολύ χαρούμενος γιατί κατάφερα να γίνω ο πρώτος που κερδίζει φέτος δύο αγώνες στη σειρά. Ταυτόχρονα αύξησα τη διαφορά στην βαθμολογία και είναι πολύ σημαντικό για τη συνέχεια του πρωταθλήματος”.

Supercross 2024, Birmingham – Δεύτερη συνεχόμενη νίκη για τον Jett Lawrence στα 450SX [VIDEO]

Στο Birmingham πραγματοποιήθηκε και ο τέταρτος γύρος για τα 250SX της Ανατολικής Ακτής. Τα φώτα από την αρχή του αγώνα ήταν στραμμένα στον Tom Vialle (Red Bull KTM Factory Racing) καθώς ο αναβάτης της αυστριακής εταιρείας ερχόταν από μία μεγάλη νίκη στην Daytona. Με το που έπεσαν οι μπάρες ο Vialle ξεκίνησε καλύτερα όλων παίρνοντας την πρωτοπορία.

Λίγο πιο πίσω είχε βρεθεί ο Cameron Macadoo (Monster Energy Pro Circuit Kawasaki), ο οποίος ήθελε να κερδίσει σε αυτόν τον αγώνα τον Vialle. Τελικά αυτό δεν συνέβη ποτέ καθώς ο Vialle οδήγησε από την αρχή μέχρι το τέλος τον αγώνα πανηγυρίζοντας με τον καλύτερο τρόπο τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη στην κατηγορία 250SX της Ανατολικής Ακτής.

Πίσω από τον Vialle τερμάτισε ο Cameron Macadoo με τον teammate του στην Monster Energy Pro Circuit Kawasaki, Seth Hammaker να συμπληρώνει το βάθρο. Καταστροφικός ήταν ο αγώνας για τον μέχρι πρότινος πρωτοπόρο του πρωταθλήματος Max Anstie (Firepower Honda Racing Team). O Anstie αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα στην μοτοσυκλέτα του με αποτέλεσμα να μην συλλέξει καθόλου βαθμούς.

Την ατυχία του Anstie εκμεταλλεύτηκε ο Vialle ο οποίος προηγείται πλέον στην βαθμολογία έχοντας 74 βαθμούς. Έναν βαθμό πιο πίσω βρίσκεται ο Macadoo, με τον αναβάτη της Κawasaki να έχει 73 βαθμούς. O Pierce Brown της GASGAS βρίσκεται στην τρίτη θέση έχοντας 69 βαθμούς.

Ο Tom Vialle ανέφερε μετά την νίκη του: “Ένιωθα καλά όλο το Σαββατοκύριακο και αυτό μου έδωσε την ώθηση για να πιέσω. Η δεύτερη συνεχόμενη νίκη που πέτυχα με έφερε στην πρώτη θέση του πρωταθλήματος και είμαι πολύ χαρούμενος για αυτό. Θα συνεχίσουμε με τον ίδιο ρυθμό και στον επόμενο αγώνα”.

Οι πρωταγωνιστές του AMA Supercross στις 16 Μαρτίου θα βρεθούν στην Ινδιανάπολη όπου θα λάβουν μέρος στον δέκατο γύρο της χρονιάς.

 

Ετικέτες

SMX: Jo Shimoda – Το 2025 ήταν μια δυνατή και σκληρή χρονιά

H πορεία, το πρωτάθλημα και οι τραυματισμοί
Jo Shimoda
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

19/12/2025

Με βάθρα και νίκες στους αγώνες AMA Supercross και Motocross το 2025, την κατάκτηση του τίτλου SuperMotocross 250, τη συμμετοχή με την εθνική Ιαπωνίας στο Motocross of Nations αλλά και έναν σοβαρό τραυματισμό, το 2025 είναι αδιαμφισβήτητα η σημαντικότερη χρονιά στην έως τώρα καριέρα του νεαρού αναβάτη.

Γεννημένος στη Suzuka της Ιαπωνίας, ο 23χρονος Shimoda έμοιαζε προορισμένος για μια ζωή πάνω σε δύο τροχούς, αφού ήρθε σε επαφή με τη μοτοσυκλέτα από πολύ μικρή ηλικία χάρη στον πατέρα του.

“Ασχολήθηκα με το motocross λόγω του πατέρα μου. Ο ίδιος οδηγούσε και όταν ήμουν μικρός κάναμε πολλές δραστηριότητες στη φύση, όπως κάμπινγκ, βόλτες με pit bikes, ακόμα και κατασκευή πιστών. Μια μέρα μου πήρε μια μοτοσυκλέτα για τα Χριστούγεννα και από τότε άρχισα να οδηγώ λίγο, μετά λίγο περισσότερο, μέχρι που αυτό εξελίχθηκε σε αγώνες και έγινε πιο σοβαρό. Έτσι ξεκίνησαν όλα”.

Στο δωδέκατο έτος της καριέρας του, ο νεαρός Shimoda γύρισε μια μέρα από το σχολείο για να μάθει ότι μέσα σε μία εβδομάδα θα μάζευαν τα πράγματά τους και θα μετακόμιζαν στην Αμερική όπου και ξεκίνησε την διεθνή του πλέον καριέρα.

Jo Shimoda

Η σεζόν του Supercross 2025 ξεκίνησε ιδανικά, με νίκη στον πρώτο γύρο στο Anaheim. Ήταν η πρώτη του νίκη στα 250SX με την ομάδα Honda HRC Progressive και η τρίτη της καριέρας του. Στον επόμενο αγώνα στο San Diego, κράτησε για πρώτη φορά το κόκκινο αριθμοτάμπελο του πρωτοπόρου στο πρωτάθλημα. Ωστόσο, τα πράγματα άλλαξαν γρήγορα, δοκιμάζοντας τόσο τη σωματική όσο και την ψυχική του δύναμη.

“Στο San Diego είχα σπάσει το μικρό μου δάχτυλο όταν χτύπησα σε πινακίδα των pit. Ήταν πραγματικά στενάχωρο, γιατί ηγούμουν του πρωταθλήματος, ένιωθα καλά, είχα αυτοπεποίθηση, η μοτοσυκλέτα ήταν καλή και ξαφνικά όλα σταμάτησαν, χωρίς να το ελέγχω. Ήταν δύσκολο να το δεχτώ εκείνη τη στιγμή, αλλά συνέχισα να αγωνίζομαι για να μαζέψω όσους βαθμούς μπορούσα. Τώρα υπάρχει το SMX που συνδυάζει βαθμούς από Supercross και Pro Motocross και ίσως αν δεν είχα συνεχίσει, να μην είχα την ευκαιρία να διεκδικήσω τον τίτλο. Τη στιγμή που έσπασα το χέρι δεν ήταν καθόλου καλό, αλλά τώρα που το βλέπω πίσω, χαίρομαι που πίεσα τον εαυτό μου και συνέχισα”.

Ακολούθησαν δύσκολοι αγώνες και, παρά το γεγονός ότι δεν είχε αποθεραπευτεί πλήρως, πάλεψε μέχρι το τέλος, ολοκληρώνοντας τη σεζόν του Supercross στην τέταρτη θέση της κατάταξης 250 West.

Στο outdoor Pro Motocross ήρθαν πολλές νίκες και βάθρα, με τον Shimoda να δείχνει το πραγματικό του δυναμικό. Στον πρώτο γύρο στο Fox Raceway ξεκίνησε δυναμικά με αποτέλεσμα 2-2 και δεύτερη θέση γενικής. Στο RedBud, σε αγώνα με χορηγό τη Honda, πέτυχε το απόλυτο, κατακτώντας την πρώτη του συνολική νίκη για το 2025 με νίκες και στα δύο σκέλη.

Jo Shimoda

“Για μένα ήταν μια μεγάλη βελτίωση φέτος, στη δεύτερη χρονιά μου με την HRC. Μαζί με την ομάδα κάναμε πολύ καλή δουλειά, διορθώσαμε όσα χρειαζόταν και είχαμε σταθερή πρόοδο, κάτι που με βοήθησε πολύ. Όσο περισσότερο χρόνο περνάω με την ομάδα, τόσο καλύτερα γίνονται τα πράγματα”.

Ο Shimoda ολοκλήρωσε τη σεζόν δεύτερος στο πρωτάθλημα Pro Motocross 250, μια δίκαιη ανταμοιβή για τη σκληρή δουλειά μετά από ένα απαιτητικό Supercross.

Στον πρώτο γύρο των SuperMotocross Playoffs, κατάφερε να τερματίσει τρίτος παρά την πτώση του στο πρώτο σκέλος και ήταν έτοιμος να παλέψει στο δεύτερο, το οποίο όμως ακυρώθηκε λόγω ακραίων καιρικών συνθηκών.

Η ψυχική του αντοχή φάνηκε ξεκάθαρα στον δεύτερο γύρο στο St. Louis, όπου αγωνίστηκε άρρωστος αλλά κατάφερε ένα εντυπωσιακό 2-2, αρκετό για να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Το αποτέλεσμα αυτό τον έφερε επικεφαλής της βαθμολογίας των 250 με διαφορά 10 βαθμών πριν τον τελικό.

Το δεύτερο σκέλος του τελικού SMX, κάτω από τα φώτα του Las Vegas, ήταν γεμάτο δράμα. Ο βασικός του αντίπαλος για τον τίτλο, Haiden Deegan, έκανε αρκετές επιθετικές κινήσεις, με αποτέλεσμα και οι δύο να πέσουν. Παρ’ όλα αυτά, ο Shimoda συνέχισε να πιέζει μέχρι τον τερματισμό και με προσπέραση στον τελευταίο γύρο τερμάτισε 1-2, κατακτώντας τον τίτλο AMA SMX 250 και γράφοντας ιστορία ως ο πρώτος Ιάπωνας που το πετυχαίνει.

“Νιώθω ότι έκανα καλή δουλειά στο να παραμείνω ήρεμος και συγκεντρωμένος. Για μένα, το πιο σημαντικό με την κατάκτηση του τίτλου ήταν ότι πέτυχα κάτι ουσιαστικό. Αυτό έψαχνα περισσότερο από τα χρήματα ή μια επέκταση συμβολαίου”.

Jo Shimoda

Ο Shimoda έγραψε ιστορία όχι μόνο στα AMA SX/MX, αλλά και στο Motocross of Nations, κατακτώντας τη δεύτερη θέση στην κατηγορία Open στο Ironman Raceway των ΗΠΑ. Στην πρώτη του εμφάνιση σε αγώνα 450, με τη CRF450RWE, εκπροσώπησε την Ιαπωνία απέναντι στους κορυφαίους αναβάτες του κόσμου.

Στον δεύτερο αγώνα (MX2 + Open) τερμάτισε δεύτερος, ενώ στον τρίτο (MXGP + Open) έκτος, παίρνοντας μάλιστα το holeshot μπροστά από τις εργοστασιακές 450. Συνολικά κατέλαβε τη δεύτερη θέση ατομικά στην κατηγορία, πίσω από τον ομοσταυλό του στην Honda HRC, Hunter Lawrence, βοηθώντας παράλληλα την εθνική του ομάδα να φτάσει στην 11η θέση.

Jo Shimoda

Οι εμφανίσεις του μέσα στη χρονιά απέδειξαν την αποφασιστικότητά του που ανταμείφθηκε με τον τίτλο και με νέο συμβόλαιο με την Honda HRC Progressive για το 2026.

“Σημαίνει πάρα πολλά για μένα. Η HRC είναι από τις πιο προηγμένες ομάδες στον χώρο και το να είμαι μέλος της είναι κάτι πραγματικά ξεχωριστό. Στη Suszuka, εκεί όπου μεγάλωσα, το όνομα της Honda είναι παντού, το HRC είναι δίπλα στο σπίτι μου. Όλα αυτά έχουν ιδιαίτερη σημασία.

Φέτος αγωνίστηκα με τραυματισμό στο χέρι, πίεσα τον εαυτό μου. Αγωνίστηκα άρρωστος στο St. Louis και στο SMX. Όλα αυτά πιστεύω ότι με δυνάμωσαν ψυχολογικά. Και φυσικά, μπαίνοντας στην τρίτη μου χρονιά με την ομάδα, ανυπομονώ για τη συνέχεια”.

Jo Shimoda

Ο Jo Shimoda βρίσκεται σε φάση αποκατάστασης μετά από σοβαρό τραυματισμό, που υπέστη σε ατύχημα κατά την διάρκεια προπόνησης του, στην Florida, στις 25 Νοεμβρίου.

Η σφοδρή πτώση δημιούργησε κατάγματα σε σπονδύλους του άτυχου αναβάτη, συγκεκριμένα στην περιοχή του άνω μέρους της πλάτης και του κατώτερου αυχένα.

Την επόμενη ημέρα του τραυματισμού του, υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση που κρίθηκε επιτυχής, χωρίς να υπάρξει κάκωση του νωτιαίου μυελού, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς διατηρεί πλήρη κινητικότητα και την αίσθηση.

Αυτή την περίοδο ακολουθεί πρόγραμμα αποθεραπείας και φυσικής αποκατάστασης, με την ομάδα του να δίνει απόλυτη προτεραιότητα στην πλήρη ανάρρωση πριν από οποιαδήποτε επιστροφή στην αγωνιστική δράση, χωρίς να έχει ανακοινωθεί ακόμη συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα επιστροφής αν και είναι πιθανό να μην καταφέρει να είναι σε πλήρη αγωνιστική φόρμα για το άνοιγμα της σεζόν Super Motocross 2026 στην California στις 10 Ιανουαρίου.