Supercross 2024, Nashville – O Lawrence κερδίζει στα 450SX και επανακτά την κορυφή του πρωταθλήματος [VIDEO]
Για πρώτη φορά τη φετινή χρονιά είδαμε τους αναβάτες της Ανατολικής και Δυτικής Ακτής να μάχονται στην ίδια πίστα
Από τον
Γιάννη Τσινάβο
23/4/2024
Ο 14ος γύρος της χρονιάς πραγματοποιήθηκε στο Nashville του Tennessee με τους Jett Lawrence (Honda), και RJ Hampshire (Husqvarna) να κερδίζουν στην κατηγορία 450SX και τον 250SX WEST/EAST αντίστοιχα.
Με το που έπεσαν οι μπάρες ο Eli Tomac της Yamaha πήρε το Holeshot του Main Event στα 450SX και κράτησε την πρωτοπορία μέχρι τα μισά του αγώνα. Κάπου εκεί είχαμε το τρομακτικό ατύχημα του μέχρι εκείνη τη στιγμή δεύτερου Ken Roczen. Ο αναβάτης της Suzuki ενώ έμπαινε στο σημείο της πίστας με τα συνεχόμενα σαμάρια είδε το αμορτισέρ της μοτοσυκλέτας του να ανατινάζεται και αυτός να πετάγεται σαν να είναι ελατήριο. Τυχερός στην ατυχία του ο Roczen καθώς γλύτωσε από αυτό το ατύχημα με μόνο ένα διάστρεμμα στο πόδι του.
Στη συνέχεια του αγώνα ο Jett Lawrence (Honda), ξεκίνησε να αποκτά ρυθμό και να φτάνει ταχύτατα πίσω από τον Tomac. Λίγο αργότερα ο αναβάτης της Honda θα εκμεταλλευόταν το λάθος του Tomac όταν ο τελευταίος στην προσπάθεια του να αποφύγει δύο πεσμένους αναβάτες άνοιξε την τροχιά του.
Από και έπειτα ο αγώνας ήταν εύκολος για τον Lawrence, με τον ίδιο να κατακτά την έκτη νίκη του στην φετινή χρονιά. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Tomac με τον Cooper Webb της Yamaha να κλείνει την τριάδα.
Στην βαθμολογία του πρωταθλήματος ο Jett Lawrence βρίσκεται στην πρώτη θέση με 286 βαθμούς, με τον Cooper Webb να βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 281 βαθμούς και τον Eli Tomac να έχει 253 βαθμούς στην τρίτη θέση.
O Jett Lawrence ανέφερε μετά τη νίκη του: “Δεν είδα το ατύχημα του Roczen αλλά από τους καπνούς που υπήρχαν φαινόταν τρομακτικό, ελπίζω να γυρίσει γρήγορα στην δράση. Εγώ με τη σειρά μου πήρα τη νίκη και είμαι χαρούμενος καθώς πλέον είμαι και πρώτος στη βαθμολογία”.
Στο Nashville πραγματοποιήθηκε και ο αγώνας 250SX της Ανατολικής και της Δυτικής Ακτής. Απόλυτος κυρίαρχος του αγώνα ήταν ο αναβάτης της Husqvarna RJ Hampshire ο οποίος πήρε μία εύκολη όπως φάνηκε νίκη. Καταστροφικός ήταν ο αγώνας για τον Levi Kitchen. Ο αναβάτης της Kawasaki μετά από πτώση βρέθηκε στις τελευταίες θέσεις του αγώνα ενώ μετά το τέλος του αγώνα έπρεπε να πάει στο νοσοκομείο για να υποβληθεί σε κάποιες εξετάσεις καθώς υπήρχε η πιθανότητα να έχει σπάσει κάποια πλευρά.
Πίσω από τον νικητή RJ Hampshire βρέθηκε ο Jo Shimoda της Honda με τον Tom Vialle της KTM ο οποίος προέρχεται από την Ανατολική Ακτή να συμπληρώνει το τρίτο σκαλί του βάθρου.
Όσον αφορά την βαθμολογία της Δυτικής και Ανατολικής Ακτής, ο RJ Hampshire (Husqvarna), προηγείται στην Δυτική Ακτή με 166 βαθμούς με τον Levi Kitchen (Kawasaki), να ακολουθεί στη δεύτερη θέση με 164 βαθμούς και τον Jordon Smith (Yamaha), να βρίσκεται στην τρίτη θέση έχοντας 148 βαθμούς.
Ο Tom Vialle (ΚΤΜ) είναι στην κορυφή της βαθμολογίας με 136 βαθμούς στην Δυτική Ακτή, με τον Haiden Deegan (Yamaha), να βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 123 βαθμούς και τον Cameron Mcaddo (Kawasaki), να έχει 120 βαθμούς και να φιγουράρει στην τρίτη θέση της βαθμολογίας.
Ο RJ Hampshire μετά τη νίκη του ανέφερε: "Είμαι χαρούμενος για την οδήγηση μου. Κατάφερα να οδηγήσω τον αγώνα από την αρχή μέχρι το τέλος ενώ με το συγκεκριμένο αποτέλεσμα ανέβηκα στην πρώτη θέση της βαθμολογίας”.
O επόμενος αγώνας του AMA Supercross θα διεξαχθεί στην Philadelphia στις 27 Απριλίου.
SMX: Jo Shimoda – Το 2025 ήταν μια δυνατή και σκληρή χρονιά
H πορεία, το πρωτάθλημα και οι τραυματισμοί
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
19/12/2025
Με βάθρα και νίκες στους αγώνες AMA Supercross και Motocross το 2025, την κατάκτηση του τίτλου SuperMotocross 250, τη συμμετοχή με την εθνική Ιαπωνίας στο Motocross of Nations αλλά και έναν σοβαρό τραυματισμό, το 2025 είναι αδιαμφισβήτητα η σημαντικότερη χρονιά στην έως τώρα καριέρα του νεαρού αναβάτη.
Γεννημένος στη Suzuka της Ιαπωνίας, ο 23χρονος Shimoda έμοιαζε προορισμένος για μια ζωή πάνω σε δύο τροχούς, αφού ήρθε σε επαφή με τη μοτοσυκλέτα από πολύ μικρή ηλικία χάρη στον πατέρα του.
“Ασχολήθηκα με το motocross λόγω του πατέρα μου. Ο ίδιος οδηγούσε και όταν ήμουν μικρός κάναμε πολλές δραστηριότητες στη φύση, όπως κάμπινγκ, βόλτες με pit bikes, ακόμα και κατασκευή πιστών. Μια μέρα μου πήρε μια μοτοσυκλέτα για τα Χριστούγεννα και από τότε άρχισα να οδηγώ λίγο, μετά λίγο περισσότερο, μέχρι που αυτό εξελίχθηκε σε αγώνες και έγινε πιο σοβαρό. Έτσι ξεκίνησαν όλα”.
Στο δωδέκατο έτος της καριέρας του, ο νεαρός Shimoda γύρισε μια μέρα από το σχολείο για να μάθει ότι μέσα σε μία εβδομάδα θα μάζευαν τα πράγματά τους και θα μετακόμιζαν στην Αμερική όπου και ξεκίνησε την διεθνή του πλέον καριέρα.
Η σεζόν του Supercross 2025 ξεκίνησε ιδανικά, με νίκη στον πρώτο γύρο στο Anaheim. Ήταν η πρώτη του νίκη στα 250SX με την ομάδα Honda HRC Progressive και η τρίτη της καριέρας του. Στον επόμενο αγώνα στο San Diego, κράτησε για πρώτη φορά το κόκκινο αριθμοτάμπελο του πρωτοπόρου στο πρωτάθλημα. Ωστόσο, τα πράγματα άλλαξαν γρήγορα, δοκιμάζοντας τόσο τη σωματική όσο και την ψυχική του δύναμη.
“Στο San Diego είχα σπάσει το μικρό μου δάχτυλο όταν χτύπησα σε πινακίδα των pit. Ήταν πραγματικά στενάχωρο, γιατί ηγούμουν του πρωταθλήματος, ένιωθα καλά, είχα αυτοπεποίθηση, η μοτοσυκλέτα ήταν καλή και ξαφνικά όλα σταμάτησαν, χωρίς να το ελέγχω. Ήταν δύσκολο να το δεχτώ εκείνη τη στιγμή, αλλά συνέχισα να αγωνίζομαι για να μαζέψω όσους βαθμούς μπορούσα. Τώρα υπάρχει το SMX που συνδυάζει βαθμούς από Supercross και Pro Motocross και ίσως αν δεν είχα συνεχίσει, να μην είχα την ευκαιρία να διεκδικήσω τον τίτλο. Τη στιγμή που έσπασα το χέρι δεν ήταν καθόλου καλό, αλλά τώρα που το βλέπω πίσω, χαίρομαι που πίεσα τον εαυτό μου και συνέχισα”.
Ακολούθησαν δύσκολοι αγώνες και, παρά το γεγονός ότι δεν είχε αποθεραπευτεί πλήρως, πάλεψε μέχρι το τέλος, ολοκληρώνοντας τη σεζόν του Supercross στην τέταρτη θέση της κατάταξης 250 West.
Στο outdoor Pro Motocross ήρθαν πολλές νίκες και βάθρα, με τον Shimoda να δείχνει το πραγματικό του δυναμικό. Στον πρώτο γύρο στο Fox Raceway ξεκίνησε δυναμικά με αποτέλεσμα 2-2 και δεύτερη θέση γενικής. Στο RedBud, σε αγώνα με χορηγό τη Honda, πέτυχε το απόλυτο, κατακτώντας την πρώτη του συνολική νίκη για το 2025 με νίκες και στα δύο σκέλη.
“Για μένα ήταν μια μεγάλη βελτίωση φέτος, στη δεύτερη χρονιά μου με την HRC. Μαζί με την ομάδα κάναμε πολύ καλή δουλειά, διορθώσαμε όσα χρειαζόταν και είχαμε σταθερή πρόοδο, κάτι που με βοήθησε πολύ. Όσο περισσότερο χρόνο περνάω με την ομάδα, τόσο καλύτερα γίνονται τα πράγματα”.
Ο Shimoda ολοκλήρωσε τη σεζόν δεύτερος στο πρωτάθλημα Pro Motocross 250, μια δίκαιη ανταμοιβή για τη σκληρή δουλειά μετά από ένα απαιτητικό Supercross.
Στον πρώτο γύρο των SuperMotocross Playoffs, κατάφερε να τερματίσει τρίτος παρά την πτώση του στο πρώτο σκέλος και ήταν έτοιμος να παλέψει στο δεύτερο, το οποίο όμως ακυρώθηκε λόγω ακραίων καιρικών συνθηκών.
Η ψυχική του αντοχή φάνηκε ξεκάθαρα στον δεύτερο γύρο στο St. Louis, όπου αγωνίστηκε άρρωστος αλλά κατάφερε ένα εντυπωσιακό 2-2, αρκετό για να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Το αποτέλεσμα αυτό τον έφερε επικεφαλής της βαθμολογίας των 250 με διαφορά 10 βαθμών πριν τον τελικό.
Το δεύτερο σκέλος του τελικού SMX, κάτω από τα φώτα του Las Vegas, ήταν γεμάτο δράμα. Ο βασικός του αντίπαλος για τον τίτλο, Haiden Deegan, έκανε αρκετές επιθετικές κινήσεις, με αποτέλεσμα και οι δύο να πέσουν. Παρ’ όλα αυτά, ο Shimoda συνέχισε να πιέζει μέχρι τον τερματισμό και με προσπέραση στον τελευταίο γύρο τερμάτισε 1-2, κατακτώντας τον τίτλο AMA SMX 250 και γράφοντας ιστορία ως ο πρώτος Ιάπωνας που το πετυχαίνει.
“Νιώθω ότι έκανα καλή δουλειά στο να παραμείνω ήρεμος και συγκεντρωμένος. Για μένα, το πιο σημαντικό με την κατάκτηση του τίτλου ήταν ότι πέτυχα κάτι ουσιαστικό. Αυτό έψαχνα περισσότερο από τα χρήματα ή μια επέκταση συμβολαίου”.
Ο Shimoda έγραψε ιστορία όχι μόνο στα AMA SX/MX, αλλά και στο Motocross of Nations, κατακτώντας τη δεύτερη θέση στην κατηγορία Open στο Ironman Raceway των ΗΠΑ. Στην πρώτη του εμφάνιση σε αγώνα 450, με τη CRF450RWE, εκπροσώπησε την Ιαπωνία απέναντι στους κορυφαίους αναβάτες του κόσμου.
Στον δεύτερο αγώνα (MX2 + Open) τερμάτισε δεύτερος, ενώ στον τρίτο (MXGP + Open) έκτος, παίρνοντας μάλιστα το holeshot μπροστά από τις εργοστασιακές 450. Συνολικά κατέλαβε τη δεύτερη θέση ατομικά στην κατηγορία, πίσω από τον ομοσταυλό του στην Honda HRC, Hunter Lawrence, βοηθώντας παράλληλα την εθνική του ομάδα να φτάσει στην 11η θέση.
Οι εμφανίσεις του μέσα στη χρονιά απέδειξαν την αποφασιστικότητά του που ανταμείφθηκε με τον τίτλο και με νέο συμβόλαιο με την Honda HRC Progressive για το 2026.
“Σημαίνει πάρα πολλά για μένα. Η HRC είναι από τις πιο προηγμένες ομάδες στον χώρο και το να είμαι μέλος της είναι κάτι πραγματικά ξεχωριστό. Στη Suszuka, εκεί όπου μεγάλωσα, το όνομα της Honda είναι παντού, το HRC είναι δίπλα στο σπίτι μου. Όλα αυτά έχουν ιδιαίτερη σημασία.
Φέτος αγωνίστηκα με τραυματισμό στο χέρι, πίεσα τον εαυτό μου. Αγωνίστηκα άρρωστος στο St. Louis και στο SMX. Όλα αυτά πιστεύω ότι με δυνάμωσαν ψυχολογικά. Και φυσικά, μπαίνοντας στην τρίτη μου χρονιά με την ομάδα, ανυπομονώ για τη συνέχεια”.
Ο Jo Shimoda βρίσκεται σε φάση αποκατάστασης μετά από σοβαρό τραυματισμό, που υπέστη σε ατύχημα κατά την διάρκεια προπόνησης του, στην Florida, στις 25 Νοεμβρίου.
Η σφοδρή πτώση δημιούργησε κατάγματα σε σπονδύλους του άτυχου αναβάτη, συγκεκριμένα στην περιοχή του άνω μέρους της πλάτης και του κατώτερου αυχένα.
Την επόμενη ημέρα του τραυματισμού του, υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση που κρίθηκε επιτυχής, χωρίς να υπάρξει κάκωση του νωτιαίου μυελού, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς διατηρεί πλήρη κινητικότητα και την αίσθηση.
Αυτή την περίοδο ακολουθεί πρόγραμμα αποθεραπείας και φυσικής αποκατάστασης, με την ομάδα του να δίνει απόλυτη προτεραιότητα στην πλήρη ανάρρωση πριν από οποιαδήποτε επιστροφή στην αγωνιστική δράση, χωρίς να έχει ανακοινωθεί ακόμη συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα επιστροφής αν και είναι πιθανό να μην καταφέρει να είναι σε πλήρη αγωνιστική φόρμα για το άνοιγμα της σεζόν Super Motocross 2026 στην California στις 10 Ιανουαρίου.