Ανανεώνεται το Honda CBR250RR ελέω… Kawasaki!

Η απάντηση της Big-H στο Kawasaki ZX-25R!
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

3/2/2020

Η κόντρα της Honda με την Kawasaki στη μικρή κατηγορία των supersport των 250cc έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια, όταν η Big-H παρουσίασε στο Tokyo Motor Show το δικύλινδρο CBR250RR για τις ασιατικές αγορές. Τότε, το ΜΟΤΟ ήταν εκεί και μιλώντας από κοντά με τους ανθρώπους της Kawasaki σχετικά με τη νέα μοτοσυκλέτα της Honda, σας είχαμε μεταφέρει πως το εργοστάσιο απ’ το Akashi είχε κι αυτό στα πλάνα του να δημιουργήσει κάτι αντίστοιχο, όμως ήθελε πρώτα να βολιδοσκοπήσει την εμπορική επιτυχία που θα είχε μια supersport των 250cc πριν παρουσιάσει τη δική του πρόταση.

Τα χρόνια πέρασαν και το CBR250RR έγινε ένα απ’ τα best seller στις ασιατικές αγορές, ενώ την ίδια ώρα οι πληροφορίες για το supersport της Kawasaki ερχόντουσαν απ’ την Άπω Ανατολή με το σταγονόμετρο. Πέρσι, στο Tokyo Motor Show, παρά την παρουσίαση του άκρως εντυπωσιακού ZH2, την προσοχή έκλεψε το ZX-25R της Kawasaki, η μοναδική τετρακύλινδρη supersport σε αυτή τη κατηγορία, με έναν πλούσιο εξοπλισμό. Πρόσφατα μάλιστα, το ZX-25R είχε εμφανιστεί στην πίστα της Jerez για τη δημιουργία του promo video των “Πράσινων” και κέρδισε για άλλη μια φορά την προσοχή.

Με τον ανταγωνισμό να αυξάνεται κατακόρυφα στις ασιατικές αγορές απ’ την έλευση του ZX-25R, η Honda δεν θέλει να χάσει το τρένο της εξέλιξης και γι' αυτό ανανεώνει το CBR250RR. Οι πρώτες πληροφορίες προέρχονται απ’ την συνάντηση των αντιπροσώπων της, μαζί με μερικές φωτογραφίες. Η ιπποδύναμη του δικύλινδρου supersport έχει αυξηθεί στους 41 ίππους απ’ τους 38 που είχε στο παρελθόν και παρότι δεν φτάνει τους 45 του ZX-25R, είναι αρκετοί για να κάνουν τη διαφορά σε αυτή τη κατηγορία. Παράλληλα, το CBR250RR εκσυγχρονίζεται και αποκτά quickshifter, μονόδρομο υποβοηθούμενο συμπλέκτη και ηλεκτρονικό έλεγχο του γκαζιού (με τρία riding modes, Comfort, Sports και Sports+). Τα όργανα ακολουθούν τη φιλοσοφία αυτών της σειράς CB500, ενώ όπως φαίνεται θα είναι διαθέσιμο σε τρεις χρωματικές εκδόσεις, όλες με χρυσές ζάντες: Μαύρο με κόκκινα αυτοκόλλητα, τρικολόρε με τα χρώματα του HRC και λευκό με κόκκινο πλαίσιο. Δυστυχώς για εμάς και τους υπόλοιπους Ευρωπαίους, δεν υπάρχουν ακόμη χειροπιαστές αποδείξεις που να υπονοούν ότι θα εισαχθούν στην Γηραιά ήπειρο.

Ετικέτες

KTM E-Duke: Πρωτότυπο πήρε θέση στο ΚΤΜ Μotohall - Προσθήκη στην γκάμα των ηλεκτρικών! [VIDEO]

Το πιο πρόσφατο βήμα της ΚΤΜ στην ηλεκτροκίνηση παρατάχθηκε στην έκθεση Motohall
KTM E-Duke
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

28/5/2025

Η πρώτη ηλεκτρική έκδοση της KTM Duke έκανε την δημόσια εμφάνισή της στην Αυστρία, στο Motohall της KTM στο Mattighofen, και αποτελεί το πιο πρόσφατο βήμα της εταιρείας στον κόσμο των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών.

Πριν από τρία χρόνια, η παρουσίαση επενδυτών της Pierer Mobility αποκάλυψε ότι η KTM εργαζόταν πάνω σε μια ηλεκτρική έκδοση της Duke ενώ αυτή είχε ήδη προ ετών θεαθεί στον δρόμο. Τώρα, για πρώτη φορά, ένα πρωτότυπο της E-Duke εμφανίστηκε δημοσίως μέσω βίντεο του επαγγελματία stunt rider Rok Bagoros, ο οποίος συνεργάζεται στενά με την KTM.

Το νέο πρωτότυπο παρουσιάζει σχεδιαστικά άλματα από εκείνο που είχε πιάσει ο φακός να κινείται σε δοκιμές της εταιρείας το 2017, που έφερε ελάχιστες διαφορές απο το Duke 390 της εποχής.

Το πλαίσιο και τα περισσότερα μηχανικά μέρη συνεχίζουν να προέρχονται από την ανανεομένη πλεον KTM 390 Duke, συμπεριλαμβανομένων του βασικού χωροδικτυώματος, του αλουμινένιου ψαλιδιού, του έκκεντρα τοποθετημένου πίσω αμορτισέρ, τους τροχούς και τα φρένα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2022, η E-Duke αναμένεται να εξοπλίζεται με ηλεκτρικό μοτέρ (ονομαστικής ισχύος) 10kW και μπαταρία 5.5kWh

Αν και αυτό υπόσχεται ζωντανή και άμεση απόκριση στο "γκάζι", η αυτονομία δύσκολα θα ξεπεράσει τα 100km σε πραγματικές συνθήκες, ειδικά αν ο αναβάτης δεν οδηγεί με ιδιαίτερα οικολογική διάθεση.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη RokBagoros | freestyle moto (@rokbagoros)

 

 

Η μπαταρία και ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένα χαμηλά, καταλαμβάνοντας την  παραδοσιακή θέση του θερμικού κινητήρα. Ενώ η τελική μετάδοση γίνεται μέσω αλυσίδας.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το μεγάλο κενό τμήμα στο εμπρός μέρος του "ρεζερβουάρ", το οποίο ενδεχομένως να λειτουργεί ως εισαγωγή αέρα για την ψύξη ηλεκτρικών μερών.

Αναμένεται η μοτοσυκλέτα να διαθέτει ενσωματωμένο καλώδιο φόρτισης και ενσωματωμένο φορτιστή στα πρότυπα του με του Bajaj Chetak καθώς αυτό θα ήταν μια ιδιαίτερα πρακτική λύση, εξαλείφοντας την ανάγκη μεταφοράς εξωτερικού φορτιστή.

Η αισθητική δείχνει να παραμένει πιστή στο DNA της KTM, με απόλυτες γραμμές, ογκώδες "ρεζερβουάρ", έντονες ακμές και επιθετικό προβολέα εμπνευσμένο από τις 990 Duke και 1390 Super Duke, δίνοντας έτσι μια δυναμική και μυώδη γραμμή στο πρωτότυπο.

Το υποπλαίσιο είναι νέο και η σέλα μοιάζει να είναι προϊόν τρισδιάστατης εκτύπωσης, δίνοντας μια πρωτοποριακή εικόνα και αφήνοντας ερωτηματικά για την πρακτικότητα ειδικά στο σκέλος του… καθαρισμού.

Ο αναβάτης έχει μπροστά του ένα μινιμαλιστικό cockpit με πλατύ τιμόνι και πιθανώς την οθόνη TFT 4.3 ιντσών από την 390 Enduro R. Ενδιαφέρον προκαλεί η επιλογή μανέτας φρένου για τον πίσω τροχό, σε στυλ scooter, μια λύση που ήδη χρησιμοποιείται στην ηλεκτρική enduro Freeride E-XC της KTM.

Εάν το project E-Duke φτάσει στην παραγωγή, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα κατασκευάζεται στην Ινδία από την Bajaj. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Bajaj πρόσφατα διέσωσε την KTM από χρεοκοπία μέσω δανεισμού και ενδέχεται σύντομα να είναι κύριος μέτοχος της αυστριακής εταιρείας.

Η KTM E-Duke ενσαρκώνει το ηλεκτρικό μέλλον της εταιρείας, συνδυάζοντας την επιθετική αισθητική της Duke με νέα τεχνολογία και οικολογικό χαρακτήρα. Φαίνεται πως πρόκειται για ένα στάδιο εξέλιξης που απέχει ακόμα από την γραμμή παραγωγής. Είναι έτσι δύσκολο να προσδιοριστεί  τόσο ο χρονικός ορίζοντας μέχρι να φτάσει εκεί αλλα και οι συμβιβασμοί που ενδέχεται να γίνουν έως εκεί.

Ετικέτες