Ducati Monster 1200 25ο Anniversario

25 χρόνια Ιστορίας
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

27/6/2018

Η πρώτη εμφάνιση του Ducati Monster έγινε το 1992 κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Μοτοσυκλέτας στην Κολονία, όπου παρουσιάστηκε ως μοντέλο του 1993 με την παραγωγή του να ξεκινά στις 5 Μαρτίου εκείνης της χρονιάς. Δεν χρειάστηκε να περάσει πολύς καιρός και το δημιούργημα του Miguel Galluzzi θεμελίωσε τη θέση του ως ένα από τα ορόσημα του ιταλικού εργοστασίου. Ήταν ο γενάρχης μιας ολόκληρης κατηγορίας, των Naked, δημιουργώντας παράλληλα γενεές ολόκληρες από ένα φανατικό κοινό των Monster.


Φέτος συμπληρώνονται 25 χρόνια από την γέννηση του θρύλου και η Ducati για να γιορτάσει αυτή την σημαντική επέτειο, δημιούργησε μια σπέσιαλ έκδοση του Monster 1200, την "25ο Anniversario". Θα είναι μια έκδοση περιορισμένης παραγωγής, καθώς θα κατασκευαστούν μόλις 500 κομμάτια, τα οποία θα αποτελούν –σύμφωνα με την Ducati- την μέγιστη έκφανση των σπορ, γυμνών μοτοσυκλετών. Ιδιαίτερος θα είναι ο χρωματικός συνδυασμός με τα τρία χρώματα της ιταλικής σημαίας (κόκκινο, άσπρο και πράσινο) πάνω στο μικρό φαίρινγκ, το ρεζερβουάρ και το κάλυμμα της σέλας του συνεπιβάτη, αντλώντας έμπνευση από το Monster S4RS Testastretta Tricolore του 2008. Το λογότυπο των 25 ετών θα κοσμεί την σέλα, ενώ το πλαίσιο θα είναι βαμμένο χρυσό, όπως και οι ζάντες της Marchesini. Από τον εξοπλισμό του ιδιαίτερου αυτού Monster ξεχωρίζουν επίσης οι κατεργασμένοι από μασίφ αλουμίνιο καθρέφτες, τα αντίβαρα του τιμονιού, οι τάπες στις ενώσεις των σωλήνων του πλαισίου και η τάπα του ρεζερβουάρ. Αλουμινένιες είναι επίσης οι μανέτες και η βάση της πινακίδας, ενώ τα φτερά, το κάλυμμα του διακόπτη και τα προστατευτικά της εξάτμισης είναι φτιαγμένα από ανθρακόνημα.


Σε ό,τι αφορά τις αναρτήσεις του Monster 1200 25° Anniversario, οι Ιταλοί επέλεξαν την αφρόκρεμα του είδους. Το πιρούνι είναι ένα πλήρως ρυθμιζόμενο 48mm της Öhlins, όπως και το αμορτισέρ που διαθέτει κι αυτό πλήρεις ρυθμίσεις, ενώ από την Öhlins προέρχεται και το σταμπιλιζατέρ του τιμονιού. Τα φρένα έχει αναλάβει η Brembo με δύο δίσκους 330mm και ακτινικές Μ50 monobloc δαγκάνες εμπρός, ενώ πίσω υπάρχει ένας δίσκος 245mm.
Ο κινητήρας είναι ο γνωστός Testastretta 11° DS με απόδοση 147 ίππους στις 9,250 στροφές και 12,6 χιλιογραμμόμετρα ροπής στις 7.750 στροφές αντίστοιχα. Το ηλεκτρονικό πακέτο βοηθημάτων περιλαμβάνει τρία riding modes (Sport, Touring και Urban), ενώ διαθέτει και μονάδα IMU που συνεργάζεται με το cornering ABS της Bosch και το DWC (Ducati Wheelie Control). Διαθέτει επίσης traction control (DTV), αλλά και quickshifter δύο κατευθύνσεων (DQS).
Η έγχρωμη TFT οθόνη βρίθει πληροφοριών και ενδείξεων, με ένα λειτουργικό και χρηστικό μενού. Το Monster 1200 25° Anniversario διαθέτει ακόμη DRL (LED φώτα ημέρας) και η διάθεσή του θα αρχίσει στην Ευρώπη τον Σεπτέμβριο, στην ιαπωνία τον Οκτώβριο ,ενώ τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο θα είναι διαθέσιμο σε Η.Π.Α. και Αυστραλία αντίστοιχα.

Ετικέτες

EICMA: Yadea Velax 2026 - Στην Ευρώπη η νέα σειρά σκούτερ – Σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις

Δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου - Αυτονομία έως και 110 χλμ.
Yadea Velax EICMA 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

17/11/2025

Η Yadea φέρνει στην Ευρώπη τη σειρά Velax που απαρτίζεται από τρία νέα μοντέλα τα Velax U, Velax H και Velax H-Fast Charge, ενισχύοντας περαιτέρω την γκάμα της.

Οι τρεις εκδόσεις του Velax δεν έχουν διαφορές αναφορικά με τις διαστάσεις με το μήκος και το πλάτος να βρίσκεται για όλα στα 1.944 και 704 χλστ. αντίστοιχα. Το μεταξόνιο είναι επίσης ίδιο στα 1.331 χλστ. και οι τροχοί έχουν ζάντες 14 ιντσών και ελαστικά 90/90 εμπρός και 100/90 πίσω.

Στα φρένα έχουμε συνδυασμένο σύστημα πέδησης με δίσκους 220 χλστ. και στα δύο άκρα, με το συμβατικό πιρούνι και τα διπλά αμορτισέρ να φροντίζουν για την ανάρτηση του Velax.

Τα Velax έχουν σύστημα που επιτηρεί την κατάσταση της μπαταρίας τους διαρκώς, ακόμη και όταν δεν λειτουργούν και μπορούν να ενημερώνουν τον αναβάτη μέσω της σχετικής εφαρμογής για smartphone της κινέζικης εταιρείας, προσφέροντας έτσι τη δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου, όπως για παράδειγμα το ξεκλείδωμα του σκούτερ από απόσταση.

Μέσω της ίδιας εφαρμογής το Velax μπορεί να ενημερώσει σε πραγματικό χρόνο τον αναβάτη στην περίπτωση που το σκούτερ κουνηθεί από τη θέση του, ενώ το ηλεκτρικό του σύστημα μπορεί να δεχτεί ενημερώσεις επίσης απομακρυσμένα.

Το Velax ξεκλειδώνει μέσω Bluetooth ασύρματα, σε όλες τις εκδόσεις του, έχει συνδυασμένο σύστημα πέδησης -το ABS απουσιάζει- με δίσκους 220 χλστ. και στα δύο άκρα, ασύρματο σύστημα εκκίνησης και τροχούς 14 ιντσών.

Τα τρία Velax διαφέρουν μεταξύ τους ως προς τις επιδόσεις που προσφέρουν και τον τρόπο που φορτίζουν. Η έκδοση U έχει ηλεκτρικό κινητήρα που αποδίδει σταθερά τέσσερεις ίππους και 6,6 ίππους μέγιστη ισχύ και η τελική του φτάνει τα 80 χλμ./ώρα. Το ηλεκτρικό μοτέρ τροφοδοτείται από δύο αποσπώμενες μπαταρίες λιθίου NMC (θετικό ηλεκτρόδιο από νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο) των 2,07 kWh έκαστη, οι οποίες, σύμφωνα με τη Yadea, του προσφέρουν αυτονομία έως και 110 χλμ., ενώ χρειάζονται επτά ώρες για να φορτίσουν από οικιακή πρίζα.
 
Η εκδοση είναι η βασική έκδοση της σειράς με κινητήρα 2,68 ίππων (2 kW), μέγιστη ισχύ στους 4,3 ίππους και τελική ταχύτητα στα 60 χλμ./ώρα. Εδώ η μπαταρία είναι LFP (ηλεκτρόδιο φωσφορικού λιθίου σιδήρου -LiFePO4), που έχει χαμηλότερο κόστος, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και φορτίζει σχετικά πιο αργά και χωρητικότητα 2,16 kWh. Και εδώ για μία πλήρη φόρτιση χρειάζονται επτά ώρες, η αυτονομία φτάνει έως τα 66 χλμ. και το βάρος του σκούτερ ανακοινώνεται στα 92 κιλά.

Ακολουθεί η H που έχει επίσης μπαταρία LFP στα 2,28 kWh, όμως αυτή είναι 76 Volt (από 72) και προσφέρει δυνατότητα ταχυφόρτισης. Η Yadea αναφέρει ότι μπορεί να φορτίσει από το 20 στο 80% σε 20 λεπτά και προσφέρει την ίδια αυτονομία των 66 χλμ. με την έκδοση H να έχει και λίγο μεγαλύτερη τελική στα 65 χλμ./ώρα.

Στην EICMA η Yadea παρουσίασε και το οικοσύστημα που έχει δημιουργήσει για τα ηλεκτρικά της μοντέλα με σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών που λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο όλη την εβδομάδα, όπως και μία νέα μπαταρία που μπορεί να λειτουργήσει με -20 βαθμούς Κελσίου.