EICMA 2023: Moto Guzzi Stelvio - Η On-Off έκδοση του V100 Mandelo, κομπλέ με ραντάρ [Video]

Με τον γνωστό υγρόψυκτο V2 κινητήρα των 1.042 κ. εκ. απόδοσης 115 ίππων
motomag EICMA 2023: Moto Guzzi Stelvio - Η On-Off έκδοση του V100 Mandelo, κομπλέ με ραντάρ
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

7/11/2023

Το Moto Guzzi Stelvio έφτασε κοντά μας αν και είχε ήδη παρουσιαστεί εδώ και μέρες, με το νέο μοντέλο της ιταλικής εταιρείας να ετοιμάζεται να εισέλθει στην ανταγωνιστική κατηγορία των μεγάλων Adventure.

Με βάση το V100 Mandelo το οποίο παρουσιάστηκε το 2022, το Stelviο χρησιμοποιεί τον εγκάρσια τοποθετημένο υγρόψυκτο V2 κινητήρα 90 μοιρών των 1.042 κ. εκ. απόδοσης 115 ίππων με ροπή 10,7 kgm, με τη μοτοσυκλέτα να παράγεται στην επαρχιακή πόλη Mandello del Lario, έδρα της Moto Guzzi. Ο κινητήρας ο οποίος προέρχεται όπως είπαμε από το αδερφάκι V100 Mandelo, ενώ έχει κάποιες μικρές αλλαγές ώστε να ταιριάζει στην τουριστική χρήση. Η κλιμάκωση του 6ταχυτου κιβωτίου σύμφωνα με την ιταλική εταιρεία επιτρέπει στον χρήστη να πετύχει μια κατανάλωση της τάξης των 5.1 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα ενώ ταυτόχρονα κάνει το ταξίδι άνετο και απολαυστικό. Στο ηλεκτρονικό οπλοστάσιο του Moto Guzzi Stelvio υπάρχουν πέντε riding modes -Rain, Touring, Road, Sport, Off Road-, traction control το οποίο ρυθμίζεται σε τέσσερα επίπεδα ενώ μπορεί να απενεργοποιηθεί, φρένο κινητήρα το οποίο ρυθμίζεται σε τρία επίπεδα, cornering ABS τριών επιπέδων το οποίο απενεργοποιείται στον πίσω τροχό, ενώ όλα αυτά ελέγχονται από την οθόνη TFT 5 ιντσών η οποία παρέχει δυνατότητα συνδεσιμότητας.

 

‘Οσον αφορά τον σχεδιασμό σύμφωνα με την ιταλική εταιρεία χρειάστηκαν 1.500 ώρες προσομοίωσης μέσω χρήσης προγράμματος υπολογιστικής ρευστοδυναμικής CFD, για να πάρει το Stelvio την τελική του μορφή ενώ δαπανήθηκαν πολλές ακόμη ώρες στην αεροδυναμική σήραγγα της εταιρείας. Ο λόγος που έγινε αυτό ήταν ένας, το Stelvio να είναι μία αεροδυναμική μοτοσυκλέτα η οποία θα παρέχει στον χρήστη ένα άνετο ταξίδι ενώ ταυτόχρονα θα βοηθά στις επιδόσεις της. Ο ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενος ανεμοθώρακας του Stelvio -υπάρχει αυξομείωση του ύψος κατά 90 χλστ. έως τις ταχύτητες των 150 χλμ./ώρα- έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να απωθεί τον αέρα χωρίς να ενοχλεί τον αναβάτη και τη μοτοσυκλέτα.

Moto Guzzi Stelvio 2024

To Moto Guzzi Stelvio όπως είναι λογικό ακολουθεί τις προσταγές της μεγάλης κατηγορίας Adventure, έχοντας μεγάλες διαστάσεις. Το φαίρινγκ είναι αρκετά ογκώδες με τον προβολέα του Stelvio να προέρχεται από το V100 Mandello ενώ για πρώτη φορά σε μοντέλο της Moto Guzzi συναντάμε ραντάρ. Συγκεκριμένα αυτό προέρχεται από τη θυγατρική εταιρεία της Piaggio την Piaggio Fast Forward, η οποία ασχολείται με την έρευνα και την εξέλιξη υψηλής ρομποτικής τεχνολογίας. Το PFF Rider Assistance Solution μέσω του ραντάρ απεικόνισης 4D θα υποστηρίζει την πλατφόρμα συστημάτων ασφαλείας στην οποία υπάρχουν το Vehicle Forward Collision System, το Lane Change Decision Alert System, το Blind Spot Information System. Το BLIS (Blind Spot Information System) εντοπίζει μέσω του ραντάρ άλλα οχήματα τα οποία κινούνται στις τυφλές γωνίες των πλαϊνών καθρεπτών σε απόσταση 30 μέτρων, ενημερώνοντας τον αναβάτη για την πιθανότητα ενδεχόμενης επικίνδυνης προσέγγισης οχημάτων πίσω από το όχημα. Όσον αφορά το LCDAS, ενημερώνει τον αναβάτη πως πλησιάζει κάποιο όχημα είτε αριστερά είτε δεξιά με ταχύτητα ώστε να αποφύγει την απότομη αλλαγή λωρίδας. Το Vehicle Forward Collision System, ενημερώνει τον αναβάτη πως το όχημα που βρίσκεται σε πολύ κοντινή απόσταση με ένα άλλο ενδέχεται να συγκρουστεί. Μέσω του VFCS, ο αναβάτης θα λαμβάνει προειδοποίηση ώστε να αλλάξει έγκαιρα λωρίδα ή να μειώσει την ταχύτητα του ώστε να αποφύγει την σύγκρουση. Τα full led φώτα τα οποία ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό σύμφωνα με την Moto Guzzi βοηθούν ώστε να παραμένει ξεκούραστος ο χρήστης της μοτοσυκλέτας κατά τις βραδινές ώρες.

EICMA 2023: Moto Guzzi Stelvio - Η On-Off έκδοση του V100 Mandelo, κομπλέ με ραντάρ [Video]

Το μεταξόνιο του Stelvio είναι στα 1.520 χλστ., με το βάρος της νέας μοτοσυκλέτας να ανέρχεται στα 246 κιλά. Το ύψος της σέλας βρίσκεται στα 830 χλστ. κάτι που σημαίνει ότι και οι κοντύτεροι αναβάτες θα μπορούν να οδηγήσουν το νέο ιταλικό μοντέλο χωρίς το άγχος της πτώσης, ενώ το ρεζερβουάρ έχει πληρότητα 21 λίτρα (3,5 λίτρα είναι η ρεζέρβα). Όσον αφορά τις αναρτήσεις μπροστά έχουμε ανεστραμμένο πιρούνι Sachs 46 χλστ. πλήρως ρυθμιζόμενο με διαδρομή 170 χλστ., ενώ πίσω έχουμε αμορτισέρ της KYB, πλήρως ρυθμιζόμενο κι αυτό, με διαδρομή 170 χλστ. Οι τροχοί είναι 19 ιντσών μπροστά και 17 ινστών πίσω με ακτινωτές ζάντες, με το σύστημα πέδησης να προέρχεται από το V100 Mandelo και να αποτελείται από τετραπίστονες δαγκάνες Brembo μπροστά με δίσκους 320 χλστ., και δαγκάνα δύο εμβόλων πίσω με δίσκο 280 χλστ. Το ABS το οποίο προέρχεται από την Continental μπορεί να απενεργοποιηθεί και στους δύο τροχούς με τη βοήθεια του Off Road Riding Mode. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Anakee Adventure της Michelin.

EICMA 2023: Moto Guzzi Stelvio - Η On-Off έκδοση του V100 Mandelo, κομπλέ με ραντάρ [Video]

Το Moto Guzzi Stelvio θα διατίθεται σε δύο χρωματισμούς: μαύρο-γκρι με κίτρινες λεπτομέρειες Nero Vulcano, και πορτοκαλί-γκρι με μαύρες λεπτομέρειες Giallo Savana, ενώ μια πληθώρα after market αξεσουάρ θα είναι διαθέσιμα από την Moto Guzzi. Αυτά θα περιλαμβάνουν βαλίτσες, θερμαινόμενη σέλα οδηγού και συνοδηγού, θερμαινόμενα γκριπ, προστατευτικά κινητήρα, κεντρικό σταντ, προβολείς, tpms, quick shifter, θύρα USB, ηλεκτρονικό αντικλεπτικό σύστημα, κουκούλα προστασίας και πολλά άλλα.

EICMA 2023: Moto Guzzi Stelvio - Η On-Off έκδοση του V100 Mandelo, κομπλέ με ραντάρ [Video]

 

Ετικέτες

Husqvarna Vitpilen/Svartpilen 801/901 – Μας αποκαλύπτει την μορφή του!

Ένα teaser βίντεο με μπόλικη δράση στον πάγο, μας δείχνει τί να περιμένουμε
motomagHusqvarna Vitpilen/Svartpilen 801/901 – Μας αποκαλύπτει την μορφή του
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

23/2/2024

Πάγος, λάστιχα με καρφιά και το Vitpilen/Svartpilen 801/901 μας δείχνει το πώς θα μοιάζει, ακολουθώντας την σχεδιαστική ταυτότητα που ξέρουμε από τα μικρότερα μέλη των δύο οικογενειών, αλλά και τον προκάτοχό του Vitpilen 701, με την Husqvarna να μας κρατάει σε αγωνία τόσο για τον κυβισμό όσο και για το τελικό όνομα που θα δώσει στο νέο της μοντέλο.

Όπως γνωρίζουμε ήδη το νέο Vitpilen/Svartpilen 801/901 θα παρουσιαστεί στις 5/3, όμως η Husqvarna θέλει να δημιουργήσει ακόμα περισσότερο hype. Με ένα μικρής διάρκειας teaser βίντεο (reel) στα κοινωνικά της δίκτυα, η εταιρεία του Pierer Group, μας προϊδεάζει για τον χαρακτήρα της νέας της μοτοσυκλέτας.

Το βίντεο ξεκινά με ένα κοντινό πλάνο, στα καρφιά τα οποία σπάνε τον πάγο για να βρουν πρόσφυση. Συνεχίζοντας, βλέπουμε τον πίσω τροχό να σπινάρει στην εκκίνηση, με τον θαρραλέο αναβάτη να οδηγεί επιθετικά την μοτοσυκλέτα πάνω στην ολισθηρή επιφάνεια.

Όπως βλέπουμε στα πλάνα, η εμφάνιση θυμίζει αρκετά αυτή του μοντέλου προπαραγωγής, το οποίο έχουμε δει κατά καιρούς σε κατασκοπευτικές φωτογραφίες. Έτσι, ο στρογγυλός προβολέας παραμένει, μαζί με ένα προστατευτικό μασκάκι μπροστά του, το οποίο δεν γίνεται σαφές αν θα ανήκει στον βασικό εξοπλισμό. Προχωρώντας προς τα πίσω, γίνεται εμφανής η επίδραση των αγώνων flat-track στον σχεδιασμό της μοτοσυκλέτας, με τις καμπύλες να απουσιάζουν. Το παραλληλόγραμμο πίσω μέρος, φιλοξενεί ένα ίδιας διάταξης φανάρι, ενώ στα δεξιά του έρχεται το ψηλά τοποθετημένο τελικό. Αν και η βάση της πινακίδας απουσιάζει, υπολογίζουμε ότι πιθανότατα θα βγαίνει κάτω από την ουρά και όχι πάνω στον πίσω τροχό, όπως στον προκάτοχό του Vitpilen 701.

Όσον αφορά τον χρωματισμό, δυστυχώς η Husqvarna φρόντισε να καλύψει με καμουφλάζ όλα τα πλαστικά του Vitpilen/Svartpilen 801/901, κρατώντας την αγωνία για την τελική εμφάνιση μέχρι την παρουσίαση του μοντέλου. Ο ήχος, όμως, ο οποίος ξεφεύγει σε μερικά πλάνα, μας δηλώνει ότι πρόκειται ξεκάθαρα για δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα, τον οποίο όπως μας έχει συνηθίσει θα δανείζεται από την όμορη εταιρεία, KTM.

Δείτε το μικρής διάρκειας teaser βίντεο:

Ετικέτες