Honda Africa Twin με τεχνολογία ραντάρ το 2022!

Κατοχυρώθηκε η πατέντα
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

11/3/2021

Το έχουμε πει και θα το ξαναπούμε: Το νέο "ρεύμα" στην τεχνολογία των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, είναι η χρήση των ραντάρ και του adaptive cruise control. Ήδη, η μία εταιρεία μετά την άλλη, έχουν αρχίσει να ανακοινώνουν τα μοντέλα τους που θα είναι εφοδιασμένα με αυτή την τεχνολογία, ενώ έχουμε ήδη οδηγήσει τα πρώτα δείγματα γραφής, πάνω στο νέο KTM 1290 Super Adventure.

Μέσα στα μοντέλα που έχουν ανακοινώσει στην τεχνολογική προίκα τους το συγκεκριμένο σύστημα, είναι και το ανανεωμένο Honda Gold Wing, αλλά όπως δείχνουν τα πράγματα δεν θα είναι το μοναδικό μοντέλο της Honda που θα διαθέτει τέτοια τεχνολογία. Οι πατέντες που κατοχυρώθηκαν πρόσφατα από το ιαπωνικό εργοστάσιο, μαρτυρούν ότι έχει πάρει ήδη σειρά το επόμενο μοντέλο που δεν είναι άλλο από το δημοφιλές Afrrica Twin.

Στα σχέδια βλέπουμε ότι το κεντρικό ραντάρ είναι τοποθετημένο κάτω από τους δίδυμους προβολείς, ενώ υπάρχει κι άλλη μία μονάδα τοποθετημένη στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας. Για να είμαστε μάλιστα πιο ακριβείς, είναι δύο οι μονάδες που έχουν τοποθετηθεί εκεί.

Το μπροστινό ραντάρ είναι αυτό που ουσιαστικά θα δίνει τις πληροφορίες για την λειτουργία του adaptive cruise control, ενώ τα δύο πίσω θα έχουν τον ρόλο να ανιχνεύουν οχήματα που πλησιάζουν και βρίσκονται στα "τυφλά" σημεία του αναβάτη και της μοτοσυκλέτας, καθώς και εκείνα που πλησιάζουν από πίσω με πολύ μεγάλη ταχύτητα. Όπως φαίνεται στα σκίτσα των πατεντών, οι δύο πίσω μονάδες έχουν τοποθετηθεί κατακόρυφα η μία απέναντι στην άλλη, καλύπτοντας έτσι ένα πολύ πιο ευρύ πεδίο ανίχνευσης.

Μια δεύτερη διαφάνεια από τις πατέντες που αφορά το μπροστινό μέρος, δείχνει μια άλλη μονάδα τοποθετημένη, πιο φαρδιά από αυτή του πρώτου σκίτσου, γεγονός που μπορεί να σημαίνει πως στο πλάι του ραντάρ θα υπάρχει και μία κάμερα. Γιατί αυτό; Γιατί προφανώς το ραντάρ μπορεί να ανιχνεύει αποστάσεις και μεγέθη, ενώ η κάμερα θα μπορεί να καταγράφει και να μεταφέρει δεδομένα και από άλλους παράγοντες που παίζουν σημαντικό ρόλο, όπως τα φώτα των φρένων των προπορευόμενων οχημάτων, τους φωτεινούς σηματοδότες κλπ.

Προς το παρόν, δεν γνωρίζουμε αν το συγκεκριμένο σύστημα θα συμπεριλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό του Africa Twin του 2022 ή θα ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό, κι αυτό είναι κάτι που θα το δούμε στα μεγάλα Σαλόνια Μοτοσυκλέτας του φθινοπώρου, όπου ήδη έχει δηλώσει η Honda πως θα δώσει το παρών.

Honda CB125R 2026 - Νέα χρώματα για τη μικρή commuter των 14,8 ίππων

Πλήρης ανανέωση στη χρωματική παλέτα της Α1 μοτοσυκλέτας
Honda CB125R 2026 - νέα χρώματα
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/12/2025

Το CB125R συνεχίζει την πορεία του με τις αλλαγές που δέχτηκε το 2024, όμως ανανεώνει πλήρως τις χρωματικές επιλογές με τις οποίες θα είναι διαθέσιμο το 2026.

Με το νεορετρό look και το μικρό του βάρος το Honda CB125R εξακολουθεί να αποτελεί την μοτοσυκλέτα της Honda για την A1 κατηγορία διπλώματος έχοντας παρουσιαστεί για πρώτη φορά το 2018, ενώ σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία είναι η δεύτερη σε πωλήσεις μοτοσυκλέτα στην κατηγορία στην Ευρώπη.

Για το 2026 το CB125R ανανεώνει πλήρως τη χρωματική του παλέτα και θα είναι διαθέσιμο στα εξής χρώματα/γραφικά:

-Mat Rock Gray
-Mat Lucent Silver Metallic
-Zefiro Blue Metallic
-Mat Pearl Diaspro Red

Honda CB125R 2026 - νέα χρώματα

Το Euro 5+ CB125R δεν έχει δεχτεί καμία αλλαγή στον υγρόψυκτο κινητήρα του με τους δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής στην 4βάλβδιδη κεφαλή του. Η ισχύς φτάνει στους 14,75 ίππους και η ροπή στο 1,18 kg.m στις 10.000 και 8.000 σ.α.λ. αντίστοιχα με την κατανάλωση κατά το πρότυπο WMTC να βρίσκεται στα 2,19 λτ./100 χλμ., με το βάρος της μικρής μοτοσυκλέτας να μην ξεπερνά τα 130 κιλά με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 10,1 λίτρων.

Το CB125R έχει μήκος και πλάτος στα 2.025 και 820 χλστ. αντίστοιχα με ύψος στα 1.055 χλστ. και μεταξόνιο στα 1.345 χλστ. Το πλαίσιο του έχει τη γρήγορη γεωμετρία που περιμένει κανείς από μία μοτοσυκλέτα που θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της στους δρόμους της πόλης με κάστερ στις 24,2 μοίρες και ίχνος στα 90,2 χλστ., ενώ η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 140 χλστ.

Την ανάρτηση αναλαμβάνει ένα ανεστραμμένο SFF-BP πιρούνι της Showa με διάμετρο καλαμιών στα 41 χλστ. και ένα αμορτισέρ, ενώ κανένα από τα δύο δεν ρυθμίζεται. Στα φρένα έχουμε δίσκους 296 και 220 χλστ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα με το εμπρός δισκόφρενο να συνεργάζεται με δαγκάνα ακτινικής τοποθέτησης τεσσάρων εμβόλων της Nissin και το πίσω με μονοπίστονη δαγκάνα.

Honda CB125R 2026 - νέα χρώματα

Ο αναβάτης, τέλος πληροφορείται από τη γνωστή TFT οθόνη των πέντε ιντσών της ιαπωνικής εταιρείας, την οποία πρόσθεσε στον εξοπλισμό του το 2024 και προέρχεται από το CB1000R, ενώ τότε άλλαξε και διακόπτες στο τιμόνι. Το 2024 ήταν που προσαρμόστηκε στις Euro 5+ προδιαγραφές και άλλαξε τον καταλύτη του με νέο.

Ετικέτες