Honda Deauville με κινητήρα από Africa!

Φήμες για αναβίωση του μοντέλου
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

24/7/2019

Το Honda Deauville δεν ήταν ακριβώς από τις μοτοσυκλέτες που "έσκισαν" με την εμπορική τους πορεία, ειδικά στην χώρα μας, αλλά παρ' όλα αυτά ήταν μια εξαιρετικά τίμια πρόταση για την κατηγορία των μεσαίου κυβισμού sport touring, διαθέτοντας όλα τα χαρακτηριστικά των μοτοσυκλετών της Big-H: Αξιοπιστία, φιλικότητα, ευκολία.
Η απουσία του από τον παγκόσμιο εμπορικό χάρτη πέρασε απαρατήρητη, αλλά πριν από λίγες μέρες –και μετά από τις ασυνήθιστα πολλές για τα δεδομένα της Honda φήμες περί νέων μοντέλων- κυκλοφόρησε η είδηση ότι η Honda σχεδιάζει να το επαναφέρει στο προσκήνιο, με βάση τον κινητήρα του Africa Twin. Η είδηση αυτή πρωτοκυκλοφόρησε από το γαλλικό μέσο Moto Station, το οποίο ισχυρίζεται ότι μια "πολύ αξιόπιστη πηγή" μέσα από την εταιρεία, επιβεβαίωσε πως το εργοστάσιο δουλεύει πάνω στην εξέλιξη μια μοτοσυκλέτας που τοποθετείται ένα σκαλί πιο κάτω από το υπερ-τουριστικό Gold Wing. Ουσιαστικά, θα πρόκειται για ένα entry level τουριστικό μηχανάκι, την στιγμή που η τάση θέλει τις τουριστικές μοτοσυκλέτες να μεγαλώνουν διαρκώς σε όγκο και κυβικά.
Η επιλογή του δικύλινδρου V από το CRF1000L φαντάζει ιδανική για μια τέτοιου είδους μοτοσυκλέτα, ειδικά με την δυνατότητα για μετάδοση DCT, ενώ σημαντικό ατού αποτελεί και το γεγονός ότι δεν υπάρχει κάποια αντίστοιχη μοτοσυκλέτα σε αυτή την κατηγορία κυβικών. Οι φήμες κάνουν λόγο επίσης για την χρήση άξονα για την τελική μετάδοση, αντί της αλυσίδας, κάτι που προσθέτει επιπλέον πόντους στην κλίμακα… ελκυστικότητας ενός touring bike. Το ερώτημα βέβαια είναι αυτό που αφορά την επωνυμία του νέου μοντέλου, καθώς το λογικό είναι να αποτελέσει συνέχεια του Deauville, αλλά στο παρελθόν, λόγω της εμφάνισης και των επιδόσεών του, το όνομα είχε παραφραστεί ευρέως σε… Dullville (σ.σ. βαρετό), κάτι που ίσως αποτελέσει φρένο για το τμήμα marketing. Αν όμως όντως επαληθευθούν οι πληροφορίες, τότε σίγουρα θα έχουμε να κάνουμε με μια ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα πρόταση.

Rieju MR Hard Enduro Replica Alfredo Gomez – Ξεχωριστή έκδοση περιορισμένης παραγωγής

Δημιουργήθηκε ως φόρος τιμής στον αναβάτη της εταιρείας, σε μόλις 100 αντίτυπα
motomagRieju MR Hard Enduro Replica Alfredo Gomez – Ξεχωριστή έκδοση περιορισμένης παραγωγής
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

26/4/2024

Χρησιμοποιώντας ως βάση το enduro μοντέλο της, MR Pro, η Rieju παρουσίασε μία ειδική hard enduro έκδοση θέλοντας να τιμήσει τον αναβάτη της Alfredo Gomez, η οποία θα παραχθεί σε μόλις 100 αντίτυπα, ενώ εξοπλίζεται με εξαρτήματα τα οποία έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά και μόνο για αυτή την έκδοση, κουβαλώντας πολλά στοιχεία που έρχονται κατευθείαν από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Αν και με παρόμοια βάση, οι μοτοσυκλέτες που χρησιμοποιούνται για τους Hard Enduro αγώνες έχουν ορισμένες σημαντικές διαφορές από τις “απλές” enduro. Τα πιο ουσιαστικά στοιχεία που βλέπουμε να διαφέρουν είναι ο τρόπος απόκκρισης του κινητήρα, αλλά και η αρκετά μεγαλύτερη προστασία των Hard Enduro μοντέλων, καθώς καλούνται να ανταπεξέλθουν σε ακόμη πιο σκληρές συνθήκες και εμπόδια.

Rieju MR Hard Enduro Replica Alfredo Gomez – Ξεχωριστή έκδοση περιορισμένης παραγωγής

Με αφορμή την ένταξη του Alfredo Gomez στους κόλπους της, η Rieju, με αρκετά μακρά πορεία στους εκτός δρόμου αγώνες, φέρνει την ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής MR Hard Enduro Replica Alfredo Gomez, η οποία εξοπλίζεται με πολλά εξαρτήματα, δημιουργημένα αποκλειστικά για αυτή την έκδοση. Σε αντίθεση με το Enduro, εδώ χρειαζόμαστε ακόμη πιο άμεση απόκριση, που θα διευκολύνει την διάβαση από μεγάλα τεχνητά εμπόδια. Για να το καταφέρουν αυτό, οι μηχανικοί της ισπανικής εταιρείας έκαναν αλλαγές στον κύλινδρο του δίχρονου κινητήρα, μεταφέροντας πιο χαμηλά την εισαγωγή. Η ειδικά κατασκευασμένη εξάτμιση OXA “Alfredo Gomez” συνδυάζεται με καρμπυρατέρ Keihin PWK 36. Όλα αυτά έχουν γίνει με μόνο ένα στόχο: την βελτιωμένη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας στις απαιτητικές συνθήκες του Hard Enduro.

Η παχιά και ανθεκτική ποδιά του MR Hard Enduro Replica Alfredo Gomez είναι πολυκαρμπονική, καλύπτοντας ολόκληρο το κάτω μέρος του κινητήρα, μέχρι και το μοχλικό του πίσω αμορτισέρ. Ο μπροστινός δίσκος προστατεύεται από ένα αεριζόμενο κάλυμμα, με τα ανοδιωμένα μαύρα πλαστικά προστατευτικά του πιρουνιού να έρχονται από την Polisport. Κάλυμμα έχουμε και για τον πίσω τροχό, κατασκευασμένο από αλουμίνιο ανωδιωμένο σε κόκκινο χρώμα, ίδιο με τον οδηγό της αλυσίδας AXP, για να ταιριάζουν με την υπόλοιπη μοτοσυκλέτα. Το ψυγείο έχει καλυφθεί από μεταλλικά προστατευτικά, τα οποία προστατεύουν το ευαίσθητο αυτό κομμάτι, ιδιαίτερα στις πλευρικές πτώσεις, που είναι και οι πιο συνήθεις. Το καπάκι του συμπλέκτη είναι ενισχυμένο, με στόχο να αντέχει τα χτυπήματα σε πέτρες και τσιμέντα, ενώ αποτελεί δημιουργία του αγωνιστικού τμήματος Rieju Power Parts Factory.

Rieju MR Hard Enduro Replica Alfredo Gomez – Ξεχωριστή έκδοση περιορισμένης παραγωγής

Ένα ακόμα στοιχείο που βρίσκεται αποκλειστικά στην περιορισμένης παραγωγής έκδοση είναι οι χειρολαβές στο μπροστινό φτερό και στο τελείωμα της σέλας πίσω, οι οποίες χρησιμεύουν για να τραβήξεις την μοτοσυκλέτα σε περίπτωση που βρεθείς κολλημένος σε μία δύσκολη κατάσταση. Τα μαρσπιέ είναι ατσάλινα, για μεγαλύτερη αντοχή, τόσο όσον αφορά το βάρος του αναβάτη, όσο και τα χτυπήματα που δέχονται στους αγώνες Hard Enduro.

Όπως και στο enduro μοντέλο βάσης, MR Pro, το ψυγείο εξοπλίζεται με ανεμιστήρα, ο οποίος ενεργοποιείται ηλεκτρονικά. Η μετάδοση έχει κοντύνει, με το μπροστινό γρανάζι να έχει 12 δόντια, έχοντας ως στόχο την πιο άμεση απόκριση και την αυξημένη ροπή από χαμηλά. Ο LED προβολέας έχει προστατευτικό κάλυμμα, που τον προστατεύει από πέτρες και πτώσεις. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Mitas Terraforce, ίδια με αυτά που χρησιμοποιεί ο Alfredo Gomez στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Rieju MR Hard Enduro Replica Alfredo Gomez – Ξεχωριστή έκδοση περιορισμένης παραγωγής

Οι αναρτήσεις της Kayaba έρχονται από το MR Pro, με το ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 48 χιλιοστών με τεχνολογία κλειστού φυσιγγίου να είναι πλήρως ρυθμιζόμενο. Τα καλάμια έχουν επίστρωση DLC για λιγότερες απώλειες από την τριβή και πιο σταθερή απόδοση. Ίδια η συνθήκη και για το μονό πίσω αμορτισέρ, το οποίο εδράζεται στο ψαλίδι με μοχλικό.

Κερασάκι στην τούρτα της περιορισμένης έκδοσης MR Hard Enduro Replica Alfredo Gomez αποτελεί ο αριθμός “89” στα πλαστικά, τον οποίο χρησιμοποιεί ο εργοστασιακός αναβάτης της Rieju.

Ετικέτες