Η BMW κατοχύρωσε το Transcontinental για μελλοντικό μοντέλο

H τουριστική έκδοση του R18
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

2/12/2020

Τον περασμένο Μάρτιο, πολύ πριν γίνει η επίσημη παρουσίαση του R18 First Edition της BMW, είχαν κυκλοφορήσει σκίτσα που αποτύπωναν δύο διαφορετικές εκδόσεις της μοτοσυκλέτας. Το ένα από αυτά ήταν το R18, όπως το ξέρουμε σήμερα, ενώ το άλλο ήταν ένα τύπου bagger με φαίρινγκ, το οποίο όμως προς το παρόν δεν έχει παρουσιαστεί. Να θυμίσουμε όμως ότι σε αυτή τη μορφή είχε εντοπιστεί από το αμερικάνικο "RideApart.com" να δοκιμάζεται στον δρόμο τον περασμένο Φεβρουάριο.

Τώρα όμως η BMW κατοχύρωσε ένα όνομα, το οποίο κάλλιστα θα μπορούσε να αφορά την συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, το Transcontinental. Πιο συγκεκριμένα, η BMW κατέθεσε αίτηση για το λογότυπο στην Ευρώπη, ειδικά για την χρήση σε μοτοσυκλέτες και μοτοσυκλετιστικά εξαρτήματα, και όλα δείχνουν πως είναι ένα όνομα που ταιριάζει γάντι στο νέο μοντέλο.

Συγκριτικά με το R18, η bagger έκδοση έχει σημαντικές διαφορές. Αρχικά, η γωνία κάστερ είναι πιο ανοιχτή, γεγονός που μαρτυρά αλλαγές στο πλαίσιο, ενώ και το "κοστούμι" είναι εντελώς διαφορετικό. Πέρα από το φαρδύ, στηριγμένο στο τιμόνι φαίρινγκ (όπως στο Street Glide της Harley), το ρεζερβουάρ είναι μεγαλύτερο, τα φτερά έχουν κι αυτά μεγαλύτερο μήκος, η σέλα είναι νέα και φυσικά έχουν τοποθετηθεί μεγάλες πλαϊνές βαλίτσες, με τις εξατμίσεις της έκδοσης Classic First Edition να συνδυάζονται καλύτερα ώστε να βγαίνουν χαμηλά κάτω από αυτές.

Η ύπαρξη του συγκεκριμένου φαίρινγκ δίνει την δυνατότητα για πιο ολοκληρωμένο σύστημα οργάνων, σε σχέση με το R18 που διαθέτει ένα στρογγυλό όργανο με συνδυασμό αναλογικών και ψηφιακών ενδείξεων. Στο Transcontinental εκτός από τα δύο στρογγυλά, αναλογικά όργανα, υπάρχει και μία TFT οθόνη κάτω από αυτά, η οποία προφανώς θα προβάλλει πλήθος πληροφοριών, καθώς και το σύστημα πλοήγησης.

Αν και στις πατέντες με τα σκίτσα δεν φαίνεται, η συγκεκριμένη έκδοση θα προσφέρεται στους υποψήφιους αγοραστές έχοντας στον προαιρετικό εξοπλισμό της το σύστημα των ραντάρ για το αυτορυθμιζόμενο cruise control, που θα κάνει το ντεμπούτο του στο R1250RT. Η μονάδα με το ραντάρ θα είναι τοποθετημένη πάνω από τον προβολέα μπροστά, εκεί που στα σχέδια φαίνεται ένα τραπεζοειδές κομμάτι πλαστικού.

Αν η BMW πράγματι σκέφτεται να χρησιμοποιήσει το όνομα Transcontinental στη νέα έκδοση του R18, σημαίνει ότι η παρουσίαση του μπορεί να καθυστερήσει λίγους μήνες ακόμη, καθώς οι υπηρεσίες κατοχύρωσης πνευματικών δικαιωμάτων, δίνουν ένα περιθώριο τριών μηνών από την ημέρα της δημοσίευσης, μην τυχόν υπάρξουν ενστάσεις, και έπειτα δίνουν την άδεια σ' αυτόν που έχει υποβάλλει την αίτηση. Αν λοιπόν πάνε όλα βάσει προγράμματος, η BMW θα πάρει την άδεια για χρήση του ονόματος τον Μάρτιο και δεν θα πρέπει να περιμένουμε νωρίτερα από τότε κάποιο νέο από την πλευρά των Βαυαρών.

Honda WN7 2026 - Η πρώτη ηλεκτρική της Honda, στην παραγωγή τέλη 2025

Με 24 ίππους και 10,2 kg.m ροπής - 217 κιλά και 130+ χλμ. αυτονομία
Honda WN7 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

16/9/2025

Η Honda προχώρησε στην αποκάλυψη του ονόματος της ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας WN7, την οποία και έδειξε χωρίς καμουφλάζ για πρώτη φορά και αυτό το συμπλήρωσε με αρκετά στοιχεία για τα τεχνικά χαρακτηριστικά της, όχι όμως και όλα.

Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών στον κόσμο παρουσιάζει την πρώτη του -κανονικού μεγέθους- αμιγώς ηλεκτρική μοτοσυκλέτα για τις αγορές όλου του κόσμου με τη Honda WN7 να ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τους Ιάπωνες.

Η έμπνευση για το όνομα "WN7" προέρχεται από την εξέλιξη του concept "Be the Wind" που οδήγησε σε αυτή τη μοτοσυκλέτα, τη λέξη "Naked", επειδή είναι γυμνή και τον αριθμό "7" που υποδεικνύει κλάση ισχύος.

Τελικά το λάθος που έκαναν οι Ιάπωνες δείχνοντας την TFT οθόνη της μοτοσυκλέτας σε βίντεο πριν από λίγες ημέρες επιβεβαίωσε αυτά που σας γράφαμε για την αυτονομία που θα προσφέρει η WN7 με την μπαταρία της πλήρως φορτισμένη και τη Honda να κάνει επίσημα λόγο για 130+ χιλιόμετρα. Η οθόνη είναι η πέντε ιντσών που βλέπουμε και στις συμβατικές μοτοσυκλέτες της εταιρείας και προσφέρει συνδεσιμότητα και πλοήγηση μέσω της εφαρμογής RoadSync, ενώ τα φώτα δεν θα μπορούσαν να μην είναι full LED.

Honda WN7 2026

Η CCS2 φόρτιση δίνει τη δυνατότητα να "γεμίσει" η συστοιχία μπαταριών της WN7 από το 20% στο 80% μέσα σε 30 λεπτά σε 22άρη φορτιστή, ενώ σε λιγότερες από τρεις ώρες μπορεί να γίνει η φόρτιση σε τυπικό Wall Box, στο σπίτι των 7,2 kW. Οι Ιάπωνες δεν ανακοίνωσαν ενεργειακή χωρητικότητα για την μπαταρία, όμως αν κρίνουμε από τα νούμερα της φόρτισης, αυτή δεν θα ξεπερνά τις ωφέλιμες 20 kWh.

Ο υγρόψυκτος ηλεκτρικός κινητήρας της μοτοσυκλέτας που έχει βάρος 217 κιλών αποδίδει 24 ίππους (18 kW), που δεν λένε όλη την αλήθεια για την απόδοσή της στον δρόμο αφού πιο σημαντικό νούμερο στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η ροπή που ξεπερνά τα 10 χιλιογραμμόμετρα. Η Honda αναφέρει ότι η απόδοση του κινητήρα είναι συγκρίσιμο με κινητήρα εσωτερικής καύσης 600 κ.εκ., χωρίς να προσδιορίζει κυλίνδρους, ακόμη και με 1000άρη! Θα κρατήσουμε μικρό καλάθι, από τη στιγμή που γνωρίσουμε ότι αυτό ακόμη και αν ισχύει θα είναι για συγκεκριμένες μετρήσεις και μέχρι συγκεκριμένα χλμ./ώρα. 

Honda WN7 2026

Η Honda δεν ανακοίνωσε επιδόσεις ωστόσο η τελική της μοτοσυκλέτας θα είναι περιορισμένη, όπως συμβαίνει με όλα τα δίτροχα ηλεκτρικά μοντέλα, σε κάθε περίπτωση όχι αυτή που περιμένει κανείς από μια μοτοσυκλέτα με 10 και πλέον kg.m ροπής.

Με την κάσα της μπαταρίας να παίζει και δομικό ρόλο, η WN7 φέρει ανεστραμμένο εμπρός πιρούνι, όμορφο μονόμπρατσο ψαλίδι και η τελική μετάδοση γίνεται με ιμάντα, κάτι που συνεισφέρει ακόμη περισσότερο στην ησυχία κατά τις μετακινήσεις. Σε γενικές γραμμές η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα δείχνει λεπτή και κομψή με σχεδίαση που δεν την κάνει να ξεχωρίζει πολύ από τις συμβατικές Honda και αυτό μάλλον λειτουργεί υπέρ της.

Οι προπαραγγελίες έχουν ξεκινήσει και όσοι παραγγείλουν την WN7 έως και τις 4 Νοεμβρίου θα λάβουν δώρο και μια τσάντα για τη σέλα.

Υπομονή μέχρι την EICMA όταν και θα αποκαλυφθούν όλες οι λεπτομέρειες.