Η Suzuki φτιάχνει το δικό της Tracer! Έρχεται το νέο crossover μοντέλο της GSX-S 1000 X

Μετά τις φωτογραφίες, ήρθαν και τα έγγραφα που το επιβεβαιώνουν!
Η Suzuki φτιάχνει το δικό της Tracer! Έρχεται το νέο crossover μοντέλο της GSX-S 1000 X
Από το

motomag

13/9/2023

Σύμφωνα με έγγραφα που κατέθεσε η Suzuki για την ευρωπαϊκή έγκριση τύπου, και είδαν το φως της δημοσιότητας, φαίνεται ότι μαζί με τα ήδη γνωστά μας GSX-S 1000 και GSX-S 1000 GT, τα οποία χρησιμοποιούν τον τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 999 κυβικών, έρχεται να προστεθεί ένα ακόμα για την crossover κατηγορία.

Πριν λίγους μήνες είχαμε δημοσιεύσει φωτογραφίες του γερμανικού περιοδικού MOTORRAD, με δύο καμουφλαρισμένα μοντέλα της Suzuki στο Grossglockner της Αυστρίας, μία περιοχή που γνωρίσαμε καλύτερα φέτος το καλοκαίρι, ταξιδεύοντας οδικώς από την Ελλάδα με CAN-AM Spyder.

Όπως είχαμε δει σε εκείνες τις φωτογραφίες τότε, επρόκειτο για ένα crossover μοντέλο, το οποίο έμοιαζε με το GSX-S 1000 GT, αλλά με ψηλότερες αναρτήσεις και φαρδύτερη σέλα για τον συνεπιβάτη. Όπως δηλώνεται στα έγγραφα, ο τετρακύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 999 κυβικών παραμένει ίδιος με του GSX-S 1000 GT, μαζί με το σύστημα εξαγωγής και το τελικό της εξάτμισης. Έτσι, η απόδοση των 152 ίππων στις 11.000 στροφές και των 10,8 χιλιογραμμόμετρων στις 9.250 στροφές, διατηρείται αμετάβλητη. Αυτό σημαίνει ότι, εκτός της ευκολότερης και οικονομικότερης διαδικασίας που χρειάζεται να ακολουθήσει η Suzuki για να λάβει την ευρωπαϊκή έγκριση καλύπτοντας τους Euro5 κανονισμούς, περνάει αυτομάτως στα χωράφια των Ευρωπαίων crossover ανταγωνιστών της. Με το Versys 1000 της Kawasaki να έχει μέγιστη ισχύ 120 ίππους και το Tracer 9 της Yamaha 119 ίππους, το επερχόμενο GSX-S 1000 X πλησιάζει τους 165 ίππους της BMW S 1000 XR, ενώ μία ασφαλής εικασία είναι ότι θα είναι αρκετά οικονομικότερο στην απόκτησή του από το μοντέλο των Βαυαρών.

Η Suzuki φτιάχνει το δικό της Tracer! Έρχεται το νέο crossover μοντέλο της GSX-S 1000 X
το GSX-S 1000 GT είναι μία αξιόλογη μοτοσυκλέτα που έλειπε από την αγορά, όπως είδαμε κατά την δοκιμή του στο MOTO

Το πλαίσιο είναι επίσης κοινό με του GSX-S 1000 GT, όμως πιθανότατα θα υπάρχει αλλαγή με διαφορετικό συνδυασμό γραναζιών και αλυσίδας, για αύξηση του μεταξονίου κατά 10mm, στα 1470. Όσον αφορά το συνολικό μήκος της μοτοσυκλέτας, βλέπουμε ότι στο GSX-S 1000 X είναι 2.150mm, 10mm μακρύτερο από το GSX-S 1000 GT και 35mm περισσότερα από το σπορ γυμνό GSX-S 1000. Το παρόμοιο μήκος με το GT υποδηλώνει στην ουσία ότι το X θα μοιράζεται την ίδια ουρά, σέλα και βάση πινακίδας.

Το πλάτος των 925mm του GSX-S 1000 X, είναι 100mm μεγαλύτερο από του GT, αποδεικνύοντας το φαρδύ τιμόνι και της χούφτες που θα υπάρχουν στο crossover μοντέλο. Στο μεταξύ, μεγάλη διαφορά βρίσκουμε και στο ύψος το οποίο για το X κυμαίνεται 1.290 – 1.350mm ανάλογα την θέση της ζελατίνας. Σε σύγκριση με τα 1.280mm του GT, φαίνονται τόσο η μεγαλύτερη διαδρομή των αναρτήσεων, όσο και η ψηλότερη ζελατίνα. Έκπληξη δεν αποτελεί και η αύξηση του βάρους κατά 6 κιλά, φτάνοντας τα 232 κιλά – από τα 226 του GT.

Η Suzuki φτιάχνει το δικό της Tracer! Έρχεται το νέο crossover μοντέλο της GSX-S 1000 X
η καταχύρωση του ονόματος από την SUZUKI

Το μόνο σημείο που το X έχει μικρότερο αριθμό στα έγγραφα, σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα που μοιράζονται την ίδια μηχανική πλατφόρμα, είναι η τελική ταχύτητα. Ενώ λοιπόν, τα GSX-S 1000 GT και GSX-S 1000 φτάνουν μέχρι τα 240 χ.α.ω., το GSX-S 1000 X σταματάει στα 213 χ.α.ω. Αυτό, ίσως να οφείλεται σε πιο κοντή σχέση τελικής μετάδοσης ή σε ηλεκτρονικό περιορισμό που έχει βάλει η Suzuki για να “κόβει” την τελική του.

Έχοντας ολοκληρώσει την διαδικασία έγκρισης τύπου, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να δούμε την Suzuki να παρουσιάζει το GSX-S 1000 X ως μοντέλο του 2024, μαζί με το επερχόμενο GSX-8R, το οποίο θα βασίζεται στο GSX-8S. . Το αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον ως ανταγωνιστή του δημοφιλούς Tracer, αν και πάγιο πρόβλημα των Suzuki μοτοσυκλετών όπως επανειλημμένα έχουμε τονίσει, είναι η αδυναμία σχεδιασμού ευρείας αποδοχής. Και για να το πούμε και πιο ξεκάθαρα, δεν σχεδιάζουν όμορφες μοτοσυκλέτες σε αντίθεση με την Yamaha.

Η Suzuki φτιάχνει το δικό της Tracer! Έρχεται το νέο crossover μοντέλο της GSX-S 1000 X
ο κινητήρας της Suzuki που βασίζεται στο GSXR!

 

Aprilia SR 400 GT - Έρχεται crossover-adventure scooter στα 400 κ.εκ. από το Noale

Στα πρότυπα του μικρότερου μοντέλου - Με μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων και 16άρη εμπρός τροχό
Spy Aprilia SR 400 GT
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

18/6/2025

H Aprilia ετοιμάζεται να εισάγει την δική της πρόταση για την ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία των adventure/crossover scooters με το ερχόμενο SR 400 GT διευρύνοντας παράλληλα προς τα πάνω την ομώνυμη σειρά.

Η Aprilia διαθέτει ήδη στην γκάμα των σκούτερ της, SR GT στα 125 και 200 ​​κ.εκ. Η εμφάνιση ενός πρωτοτύπου δοκιμών στο Βένετο υποδηλώνει τώρα μια επέκταση της σειράς. Το νέο μοντέλο, που θα ονομάζεται πολύ πιθανά SR 400 GT, μοιάζει να είναι μια εναλλακτική λύση στα μεσαία crossover όπως το Honda ADV350.

Spy Aprilia SR 400 GT

Οι γραμμές του έντονα καμουφλαρισμένου μοντέλου προπαραγωγής θυμίζουν την τελευταία γενιά της RSV4 - το μπροστινό μέρος, ειδικότερα που είναι τυπικό της Aprilia και αυτό που βλέπουμε και το μικρότερο SR GT. Όλα μοιάζουν αεροδυναμικά σχεδιασμένα μπροστά και ένα μοντέρνο, λεπτό πίσω μέρος συμπληρώνει το σύνολο. Το παραδοσιακό πίσω φανάρι, όπως είναι πλέον κοινή πρακτική, παραλείπεται και η λειτουργία του φαίνεται να έχει ενσωματωθεί στα φλας. Για την εργονομία της θέσης του αναβάτη φαίνεται πως έχει γίνει πρόβλεψη και για την όρθια στάση, με το μεγάλο τιμόνι να βρίσκεται σχετικά ψηλά, αν και δεν βλέπουμε έξτρα πίσω μαρσπιέ

Spy Aprilia SR 400 GT

Το SR 400 GT στηρίζεται στο υπάρχον Piaggio Beverly 400 και η Aprilia θα χρησιμοποιήσει τον μονοκύλινδρο κινητήρα των 399 κ.εκ. του ομίλου που αποδίδει 36 ίππους. Το ψαλίδι και τα μέρη του πλαισίου προέρχονται επίσης από το αδελφό μοντέλο. Ωστόσο, η Aprilia ακολουθεί τον δικό της δρόμο με το σύστημα πέδησης και τις αναρτήσεις για να προσδώσει πιο ουσιαστικά crossover χαρακτηριστικά στο μοντέλο της: μπροστά έχει τοποθετηθεί διαφορετικό σύστημα πέδησης, ενώ νέο είναι και το ανεστραμμένο πιρούνι με μεγαλύτερη διαδρομή. Υπάρχουν επίσης νέα διπλά αμορτισέρ με δοχείο αζώτου που έχουν και αυτά μεγαλύτερη διαδρομή έναντι εκείνων του Beverly. Το διπλό σωληνωτό πλαίσιο και το κιβώτιο ταχυτήτων CVT παραμένουν αμετάβλητα, με το πλαίσιο να έχει δεχτεί ενισχύσεις για να ανταπεξέρθει και στην εκτός δρόμου οδήγηση. Η τρέχουσα εξάτμιση δείχνει να προέρχεται από το Beverly χωρίς αυτό να σημαίνει πως θα υιοθετηθεί στην παραγωγή και τουλάχιστον το κάλυμμα του τελικού θα είναι διαφορετικό.

Spy Aprilia SR 400 GT

Σημαντικό είναι το μέγεθος των τροχών με το μεγάλο SR GT να έχει ζάντα 16 ιντσών μπροστά και όχι μικρότερη, στα πρότυπα της GT κατηγορίας. To νέο crossover scooter των Ιταλών φαίνεται να βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης, ίσως όχι τόσο για να κάνει την εμφάνισή του στην ερχόμενη EICMA τον Νοέμβριο.