Ηλεκτρικό ποδήλατο από την Triumph!

Το πρώτο βήμα…
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

19/6/2020

Η Triumph έκανε το πρώτο βήμα για ένα καινούργιο πεδίο της αγοράς, σε ένα πεδίο που δεν την είχαμε δει ποτέ. Το Trekker GT είναι το πρώτο ηλεκτρικό ποδήλατο της εταιρείας, το οποίο όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες προορίζεται για αστική χρήση, με την… τσιμπημένη τιμή του να είναι καθορισμένη για την Ευρώπη στα 3.259 ευρώ.

Ο σχεδιασμός του είναι λιτός και μοντέρνος, με την μπαταρία, τα καλώδια και την μετάδοση να είναι κρυμμένα μέσα στους αλουμινένιους σωλήνες του πλαισίου, οι οποίοι έχουν διαμορφωθεί με τη μέθοδο της υδροστατικής πίεσης. Η Triumph ανακοινώνει ότι το Trekker GT "είναι η τέλεια επιλογή για κάθε είδους δρόμο, για μετακίνηση, για άσκηση και καθημερινή διασκέδαση".

Το σασμάν προέρχεται από την γνωστή στους ποδηλατικούς κύκλους Shimano, ενώ ο κινητήρας των 250W (όπως προβλέπει η νομοθεσία για κυκλοφορία χωρίς δίπλωμα) αποδίδει 6,1 χιλιογραμμόμετρα ροπής. Η μπαταρία Ε8035 504Wh, επίσης της Shimano, προσφέρει αυτονομία περίπου 150 χιλιομέτρων, ενώ ολόκληρο το σύστημα ζυγίζει 3 κιλά. Το συνολικό βάρος του ποδηλάτου είναι στα 24 κιλά, με σκελετό μεγέθους medium.

Από τη Shimano προέρχεται και η οθόνη των ενδείξεων, η οποία προσφέρει τέσσερις διαφορετικές επιλογές στον αναβάτη που συμπεριλαμβάνουν την προβολή της ταχύτητες, της απόστασης, της διάρκειας της βόλτας, την επιλεγμένη σχέση και το υπολειπόμενο ποσοστό της μπαταρίας.

Τα φρένα είναι Shimano Deore M6000 με δίσκους των 180 και 160mm εμπρός-πίσω αντίστοιχα, ενώ το πιρούνι είναι το Paragon της RockShox με 65mm διαδρομής, το οποίο διαθέτει ρύθμιση απόσβεσης και κλείδωμα της ανάρτησης.

Η Triumph ανακοινώνει επίσης ότι ο συνδυασμός του πλαισίου με το στενό τιμόνι και σέλα της Selle Royal Vivo, προσφέρουν μια εξαιρετική εργονομία και απόλυτο έλεγχο στον αναβάτη. Από τα χαρακτηριστικά του Trekker GT που ξεχωρίζουν είναι τα LED φώτα, τα μαύρα ματ φτερά και η σχάρα και φυσικά το αλουμινένιο έμβλημα της Triumph!

Μπορεί το ηλεκτρικό ποδήλατο της Triumph να ξενίζει αρχικά ως ιδέα, αλλά για όσους γνωρίζουν δεν αποτελεί κάτι πρωτόγνωρο για την Ιστορία του εργοστασίου. Μάλιστα, η Triumph ξεκίνησε ουσιαστικά ως εταιρεία κατασκευής ποδηλάτων το 1884, στο Coventry, ενώ η πρώτης της μοτοσυκλέτα κατασκευάστηκε το 1902. Το εργοστάσιο σταμάτησε να παράγει ποδήλατα με το έμβλημα της φίρμας στα μέσα της δεκαετίας του '70 και το Trekker GT είναι το πρώτο από τότε που συνεχίζει την παράδοση. Το εύλογο ερώτημα που δημιουργείται αν αυτό θα είναι απλώς η αρχή για ένα νέο, ηλεκτρικό κεφάλαιο γενικότερα στην Triumph, το οποίο θα μπορούσε να περιλαμβάνει και ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες. Ο χρόνος θα δείξει…

Honda CB1000F 2026 – Η "επιστροφή" των CB750/900F Bol d’Or! [Video+Gallery]

Πλαίσιο, κινητήρας και περιφερειακά από CB1000 Hornet – 122 ίπποι για 214 κιλά
Honda CB1000F 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

13/10/2025

Ύστερα από τόσους μήνες που βλέπαμε το CB1000F ως concept η Honda προχώρησε στην αποκάλυψη και της μοτοσυκλέτας παραγωγής αποκαλύπτοντας παράλληλα όλα τα τεχνικά της χαρακτηριστικά.

Αδύνατο να κοιτάξει κανείς το CB1000F και να μην πάει το μυαλό του αμέσως στα θρυλικά CB 750/900 F Bol d’Or με τη νέα 1000άρα Honda να απευθύνεται σε όλους εκείνους που δεν μπορούν να χωνέψουν την αισθητική των μοντέρνων γυμνών, ενώ θέλουν και μια μοτοσυκλέτα με πιο “καθημερινή” θέση οδήγησης.

Η CB1000 είναι επί της ουσίας ένα CB1000 Hornet με διαφορετικό κοστούμι και μια ματιά στο ατσάλινο πλαίσιο τύπου διαμάντι και τα γεωμετρικά του χαρακτηριστικά αποκαλύπτει ακριβώς αυτό: η γεωμετρία δεν έχει αλλάξει στο ελάχιστο με το μεταξόνιο να φτάνει στα 1.455 χλστ., ενώ ίχνος και κάστερ βρίσκονται στα 98 χλστ. και στις 25 μοίρες αντίστοιχα. Η απόσταση από το έδαφος παραμένει στα 135 χλστ., ενώ η διαφορετική σέλα φέρνει μαζί της και διαφορετική απόσταση από το έδαφος, μικρότερη κατά 14 χλστ. στα 795 χλστ.

Οι μηχανικοί της Honda επικέντρωσαν την προσοχή τους στον εν σειρά 4κύλινδρο των 1.000 κ.εκ., ο οποίος ρυθμίστηκε εκ νέου για πιο γεμάτη απόδοση χαμηλά, έχασε αρκετή από την ονομαστική ισχύ του και έπεσε από τους 149,65 στους 122 ίππους στις 9.000 σ.α.λ., με τη μέγιστη τιμή να κάνει την εμφάνισή της 2.000 σ.α.λ. χαμηλότερα έναντι του Hornet. Παράλληλα, η μέγιστη ροπή κρατήθηκε στο ίδιο επίπεδο και βρίσκεται στα 10,5 kg.m – από 10,6-, ενώ και εδώ η μέγιστη τιμή εμφανίζεται χαμηλότερα, στις 8.000 σ.α.λ. -9.000 σ.α.λ. στο Hornet.

Honda CB1000F 2026

Το CB1000F παρουσιάζεται στα χαρτιά 3 κιλά βαρύτερο, στα 214 κιλά πλήρες υγρών, βάρος που προέρχεται από τα μεγαλύτερα πλαστικά τμήματα του “κοστουμιού”, το διαφορετικό ρεζερβουάρ των 16 λίτρων που χωρά ένα λίτρο λιγότερη βενζίνη, ενώ μεγαλύτερη είναι και η μπαταρία του.

Και εδώ το πιρούνι είναι το ανεστραμμένο Showa USD SFF-BP με διάμετρο καλαμιών στα 41 χλστ. και διαδρομή στα 130 χλστ. με το αμορτισέρ να έχει Pro Link μοχλικό και διαδρομή τροχού στα 140 χλστ.

Αλλαγές δεν έχουμε ούτε στα φρένα με δίσκους 310 χλστ. και 4πίστονες δαγκάνες ακτινικής τοποθέτησης Nissin μπροστά. Από την ίδια εταιρεία προέρχεται και η ενός εμβόλου δαγκάνα του πίσω φρένου που συνεργάζεται με δίσκο 240 χλστ.

Στον στάνταρ εξοπλισμό του CB1000F περιλαμβάνεται η γνωστή TFT οθόνη των πέντε ιντσών που βλέπουμε στις περισσότερες μοτοσυκλέτες της Honda, έχει συνδεσιμότητα και έχει τοποθετηθεί και στο Hornet. Καλή και χρηστικότατη η συγκεκριμένη οθόνη, όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση θα προτιμούσαμε φυσικά, αναλογικά όργανα με “κλασική” γραμματοσειρά, που θα ταίριαζαν περισσότερο και με το κλασικό παρουσιαστικό της μοτοσυκλέτας, όπως και έναν LED προβολέα αντίστοιχης φιλοσοφίας σε σχεδίαση με την υπόλοιπη μοτοσυκλέτα, καθώς αυτό που έχει τείνει περισσότερο στο νεορετρό. 

Honda CB1000F 2026

Στάνταρ είναι και η IMU μονάδα έξι αξόνων που βοηθά το ABS να προσαρμόζει τη λειτουργία του ανάλογα με την κλίση της μοτοσυκλέτας με τον αναβάτη να έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα λειτουργία για ηλεκτρονικά και μοτέρ (Standard, Rain και Sport) και δύο ακόμη που μπορεί να εξατομικεύσει.

Τη μοτοσυκλέτα συνοδεύει ένας αρκετά μακρύς κατάλογος από έξτρα αξεσουάρ, αλλά και τρία διαφορετικά πακέτα (Sports. Travel και Comfort), που κάνουν πιο εύκολη την επιλογή για τον αναβάτη.

Τα έξτρα αξεσουάρ έχουν ως εξής:

-Σέλα Comfort
-Προστασία κινητήρα
-Μικρό φαίρινγκ
-Κουκούλα
-Κεντρικό σταντ
-quickshifter
-Προστασία ψυγείου
-Ανακλαστικά αυτοκόλλητα ρεζερβουάρ
-Συναγερμός
-Θερμαινόμενα γκριπ
-Τσάντα σέλας
-Μαλακές πλαϊνές τσάντες 10 λίτρων
-Tank pad
-Tank bah 3 λίτρων