Η Nipponia ήταν η μοναδική ελληνική εταιρεία μοτοσυκλετών με συμμετοχή στην Intermot, καθώς πρόκειται για ένα παγκόσμιο brand που με έδρα την Ελλάδα που δραστηριοποιείται αποκλειστικά με εξαγωγές στο εξωτερικό. Και μπορεί τα σκούτερ και οι μοτοσυκλέτες της να μην πωλούνται στην ελληνική αγορά και να μην υπάρχει εμπορικό ενδιαφέρον στο ελληνικό κοινό, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν αξίζει να τονίσουμε την δυναμική παρουσία της και την επιτυχημένη πορεία της σε όλη την υφήλιο. Άλλωστε ποτέ κανείς δεν διαβάζει το ΜΟΤΟ ή τα άρθρα του motomag.gr ως οδηγό αγοράς, αλλά γιατί εδώ βρίσκει άποψη και ολοκληρωμένη ενημέρωση.
Στην Intermot λοιπόν, η Nipponia παρουσίασε δύο νέες μοτοσυκλέτες, που αποτελούν μια διαφορετική προσέγγιση από αυτή που είχε μέχρι τώρα, ή μια "κομψή γνωριμία" όπως αναφέρει η εταιρεία, στον κόσμο των μοτοσυκλετών. Πρόκειται για το Duel των 125 κυβικών, ένα commuter που πληροί τις προδιαγραφές Euro4, διαθέτει συνδυασμένο σύστημα φρένων (CBS) και ψηφιακά όργανα, και το Tremor, ένα μικρό μοτοσυκλετάκι επίσης 125cc, που στην ουσία είναι ένα fun bike το οποίο ακολουθεί την φιλοσοφία του Honda MSX, στοχεύοντας σε ένα πιο νεανικό κοινό.
Παράλληλα, παρουσίασε και το πρώτο της maxi scooter, την ναυαρχίδα της γκάμας της, το Status των 300 κυβικών εκατοστών. Ο υγρόψυκτος κινητήρας είναι κατασκευασμένος από την αρχή ειδικά για το Status, με έμφαση στον συνδυασμό χαμηλής κατανάλωσης και επιδόσεων. Τα όργανα είναι ψηφιακά με ενσωματωμένο GPS, τα φρένα διαθέτουν ABS, υπάρχει θύρα USB, τα φώτα είναι τεχνολογίας LED, ενώ η ζελατίνα του είναι ρυθμιζόμενη. Η σχεδίασή του ακολουθεί μια πιο επιθετική προσέγγιση με πολλές γωνίες και επιφάνειες, με τον όγκο του να προδιαθέτει για μεγάλο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα.
Τέλος, η Nipponia προτίμησε την Intermot για το ντεμπούτο των δύο ηλεκτρικών σκούτερ που κατασκεύασε και προορίζονται για τις ευρωπαϊκές αγορές. Το Volty έχει επιδόσεις αντίστοιχες με ένα σκούτερ 50 κυβικών και διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα της Bosch 1500W που προσφέρει αυτονομία έως και 100 χιλιόμετρα, χάρη στις δύο μπαταρίες λιθίου με τις οποίες είναι εφοδιασμένο.
Το Terranova είναι ουσιαστικά ένα ηλεκτρικό maxi scooter με αυτονομία πάνω από 100 χιλιόμετρα και μέγιστη ισχύ 24Kw (32,2hp). Τα όργανά του προσφέρουν την δυνατότητα διασύνδεσης με smart phone και ενσωματωμένο GPS.
BMW F 450 GS: Το MOTO εξασφάλισε τις πρώτες φωτογραφίες σε δημόσιο δρόμο
Σε δοκιμές το μοντέλο προπαραγωγής
Από τον
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
20/5/2025
Το μικρό και ομολογουμένως ενδιαφέρον σχεδιαστικά F 450 GS που είδαμε στην EICMA, πραγματοποιεί αυτή την περίοδο δοκιμές κοντά στις εγκαταστάσεις της BMW στο Μόναχο. Εκεί το απαθανάτισε και ο φωτογράφος, φανερώνοντας τώρα τις μικρές αλλαγές σχετικά με το μη λειτουργικό πρωτότυπο που υπήρχε στο Μιλάνο.
Θυμίζουμε πως το F 450 GS κατασκευάζεται από την TVS, μία πληροφορία που μετέδωσε πρώτο το MOTO, μία ινδική εταιρεία, η ίδια που κατασκευάζει και το G 310 GS, για το οποίο είμασταν ιδιαίτερα επικριτικοί από την πρώτη στιγμή που το δοκιμάσαμε και δυστυχώς η άποψη αυτή παρέμεινε και για την επόμενη γενιά του.
Θέλουμε να πιστεύουμε όμως πως το F 450 GS θα μας συστηθεί εκ νέου με καλύτερες προοπτικές και αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής.
Για αυτό άλλωστε βρίσκεται στο Μόναχο, εκεί όπου σχεδιάζεται και τελειοποιείται η μοτοσυκλέτα και μαζί γίνεται και το “tooling” η διαδικασία σχεδιασμού των ειδικών εργαλείων που απαιτεί κάθε νέο μοντέλο κατά την σχεδίαση της γραμμής παραγωγής του. Όλα αυτά μεταφέρονται έπειτα στην TVS όπου υπό την επιτήρηση των Γερμανών ξεκινά η παραγωγή.
Το G 310 GS λοιπόν δεν αναβαθμίζεται σε Euro 5+ και αντικαθίσταται με το F 450 GS που μπορεί να τα πάει καλύτερα απέναντι στον αυξημένο ανταγωνισμό, όπως επίσης και να ακολουθήσει την σχεδιαστική γραμμή του νέου R 1300 GS, δημιουργώντας έτσι μία ενιαία εικόνα για την οικογένεια των GS, από το μικρότερο έως το μεγαλύτερο.
Θεωρώ μάλιστα πως το στιλ του νέου προβολέα της BMW μπορεί να γίνει στο μικρό GS πιο εύκολα αποδεκτό από την πλειοψηφία.
Παρόλο που είναι καμουφλαρισμένος ο προβολέας, μπορεί κανείς να διακρίνει το "Χ" και άρα την ομοιομορφία με τα μεγάλα GS
Το F 450 GS θα έχει ένα τετράχρονο δικύλινδρο κινητήρα σε σειρά με ισχύ 48 hp, ώστε να έρθει με μέγιστη επιτρεπόμενη ισχύ για την ευρωπαϊκή κατηγορία άδειας οδήγησης A2.
Ενώ στους δρόμους της Ινδίας είχαν ήδη κυκλοφορήσει για πρώτες δοκιμές ορισμένα πολύ καμουφλαρισμένα πρωτότυπα της νέας BMW F 450 GS, τα πρώτα πρωτότυπα της νέας BMW F 450 GS, όλα μαύρα που οι Γερμανοί έβγαλαν στους δρόμους του Μονάχου, είναι λιγότερο καμουφλαρισμένα.
Έχουμε έτσι την ευκαιρία να δούμε περισσότερες λεπτομέρειες για το πώς θα είναι η τελική έκδοση και θυμίζουμε εδώ τις εικόνες από την EICMA με τα χρώματα και τα γραφικά που έχει στόχο να βγάλει η BMW στην παραγωγή:
Ξύπνησε και η BMW στην μικρό- μεσαία κατηγορία: Νέο πρωτότυπο δικύλινδρο 450GS! #bmw #motomagazine #motomaggr #motomag #motomagazinegreece #motomagazine #eicma #EICMA2024 BMW Motorrad Hellas
Ενώ το BMW F 450 GS Concept παρουσιάστηκε με μεγάλη διαδρομή ανάρτησης, τροχούς με ακτίνες και κατάλληλα ελαστικά, προσελκύοντας την προσοχή με την υπόσχεση για πραγματικά off-road εξοπλισμό, η έκδοση παραγωγής φαίνεται μάλλον απογοητευτική. Η βασική έκδοση έχει σημαντικά μικρότερη διαδρομή ανάρτησης, τροχούς από χυτό αλουμίνιο και στάνταρ ελαστικά που προορίζονται περισσότερο για χρήση στο δρόμο παρά για χρήση εκτός δρόμου. Η ζελατίνα που ήταν εγκατεστημένη στο πρωτότυπο θα είναι διαθέσιμη ως προαιρετικός εξοπλισμός. Ωστόσο, η ψηφιακή οθόνη οργάνων που φαίνεται σε μερικές από τις φωτογραφίες, θα ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρχουν διαφορετικές εκδόσεις.
ιδιοκτησία: motomag.gr
Θεωρώ πως η BMW θα κάνει στο μικρό GS, ότι και στο μεγάλο, θα ανακοινώσει μία έκδοση με πολύ βασικό εξοπλισμό και ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή που θα είναι το δέλεαρ για να στρέψει κανείς την προσοχή του και έπειτα θα προτείνει το χτίσιμο της μοτοσυκλέτας με εξοπλισμό που θα ξεφεύγει σε κόστος. Η βασική όμως έκδοση αναμένω πως θα είναι σοκαριστικά -για BMW- προσιτή.
Ελπίζουμε τα κάγκελα αυτά να αλλάξουν στην τελική έκδοση
Όσον αφορά το φαίριγνκ, παραμένει πιστό στο concept παρόλο που λεπτομέρειες όπως τα γράμματα GS κάτω από το ρεζερβουάρ έχουν κρυφτεί αλλά με πιο προσεκτική ματιά στις φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης εξακολουθούν να είναι αναγνωρίσιμα. Η εξάτμιση βρίσκεται σημαντικά χαμηλότερα από ό,τι στο Concept, αλλά φαίνεται έτοιμη για μαζική παραγωγή, καθώς το τρέχον σχέδιο των μοντέλων GS αντικατοπτρίζεται και εδώ. Η χαμηλότερη θέση της εξάτμισης σε σχέση με το Concept οφείλεται στο γεγονός ότι το πίσω μέρος είναι ελαφρώς φαρδύτερο από ό,τι στο Concept και, ως εκ τούτου, προσφέρει επαρκή χώρο για τις πλαϊνές αποσκευές.
Η νέα BMW F 450 GS θα κατασκευαστεί από τον συνεργάτη της BMW, TVS, στην Ινδία και αναμένεται να παρουσιαστεί στην φετινή EICMA τον Νοέμβριο του 2025. Αναμένονται επίσης και άλλα μοντέλα, όπως η BMW F 450 R (γυμνή μοτοσυκλέτα) και η BMW F 450 RR (πλήρως φαιριγκάτο σπορ μοντέλο).
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες που έχει εξασφαλίσει για την Ελλάδα το MOTO: