Ήρθε η Vespa Elettrica 70km/h

Με καλύτερες επιδόσεις
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

15/5/2020

Η Piaggio Hellas ανακοίνωσε την άφιξη της Vespa Elettrica 70km/h στην Ελλάδα, της πιο δυνατής έκδοσης του ηλεκτρικού scooter που συνδυάζει το κλασσικό και διαχρονικό στιλ των Vespa, με την σύγχρονη τεχνολογία των ηλεκτρικών κινητήρων. Παρακάτω μπορείτε να βρείτε αναλυτικές λεπτομέρειες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες της Elettrica:

 

Δελτίο τύπου

 

VESPA ELETTRICA

 

ΑΘΟΡΥΒΗ, ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΣΗΣ. Η ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΠΟΤΕ ΤΟΣΟ ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΗ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΞΙΕΣ VESPA ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗ VESPA ELETTRICA.

ΔΙΑΘΕΣΙΜΗ ΚΑΙ Η NEA ΕΚΔΟΣΗ VESPA ELETTRICA 70KM/H

 

Δεν είναι απλά ένα ηλεκτρικό σκούτερ, είναι η Vespa Elettrica. Ένα έργο τέχνης με καρδιά που κτυπά στους ρυθμούς της προηγμένης τεχνολογίας, που δημιουργήθηκε για να συμβολίσει τη σύγχρονη εποχή Vespa, αλλά και το συναρπαστικό μέλλον της.

Η Vespa Elettrica είναι ο πλέον σύγχρονος θρύλος της ιταλικής τεχνολογίας και είναι συνώνυμη με την προηγμένη συνδεσιμότητα και την αθόρυβη λειτουργία, τη δυνατότητα για προσωπικές επεμβάσεις, την προσβασιμότητα, τον σεβασμό προς το περιβάλλον και το μοναδικό στυλ. Η Vespa ανέκαθεν ενσωμάτωνε αυτές τις αξίες, οι οποίες τώρα εκφράζονται πλήρως στη Vespa Elettrica, επιβεβαιώνοντας ότι η Vespa ως μάρκα είναι πάντα μπροστά από την εποχή της.

Η Vespa Elettrica χαρακτηρίζεται από την ευκολία στον χειρισμό και αποτελεί την πιο εκλεπτυσμένη έκφραση της έρευνας του Piaggio Group στον τομέα της ηλεκτρικής μετακίνησης - ως ανταπόκριση στη διαρκώς αυξανόμενη περιβαλλοντολογική ευαισθησία - με στόχο την παροχή τεχνολογικών λύσεων για ένα όλο και πιο αυτάρκες και βιώσιμο αστικό περιβάλλον

Πάντα καινοτόμος, η Vespa Elettrica συνεχίζει να εξελίσσεται: παράλληλα με την αρχική έκδοση που δημιουργήθηκε για καθαρά αστική χρήση και ταξινομείται ως μοτοποδήλατο με μέγιστη ταχύτητα τα 45km/h, είναι πλέον διαθέσιμη και η Vespa Elettrica 70 km/h.

VESPA ELETTRICA 70 KM/H: ΑΚΟΜΗ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΗ ΚΑΙ ΑΘΟΡΥΒΗ

 

Αθόρυβη, οικολογική, καινοτομική και τώρα με περισσότερη ισχύ: αποτέλεσμα της εμπειρίας του Piaggio Group στους ηλεκτροκινητήρες και τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, η Vespa Elettrica είναι πλέον διαθέσιμη και στη νέα έκδοση 70 km/h.

Οι βελτιωμένες επιδόσεις της Vespa Elletrica 70 km/h, που ταξινομείται ως μοτοσυκλέτα, προκύπτουν από τη γενική βελτιστοποίηση όλων των εξαρτημάτων: ηλεκτροκινητήρας, σύστημα διαχείρισης οχήματος και  συστοιχία των μπαταριών. Το αποτέλεσμα είναι η υψηλότερη τελική ταχύτητα χωρίς καμία επίπτωση στην χαρακτηριστική επιτάχυνση της Vespa Elettrica και με σχεδόν την ίδια αυτονομία. Σε λειτουργία ECO mode, με περιορισμένη ταχύτητα 45 km/h, η Vespa Elettrica 70 km/h προσφέρει αυτονομία που φτάνει έως και 100 χλμ., ενώ σε λειτουργία Power η αυτονομία φτάνει τα 70 χλμ.

Η μπαταρία διατηρεί τις διαστάσεις και το βάρος της αρχικής έκδοσης, αλλά έχει υποστεί αλλαγές στα εσωτερικά εξαρτήματα με στόχο την επίτευξη υψηλότερης συνεχούς ισχύος, στο οποίο συμβάλλουν και οι παρεμβάσεις στο λογισμικό ελέγχου του ηλεκτροκινητήρα. Αυτές οι εξελίξεις κατέστησαν δυνατή την επιμήκυνση της σχέσης της τελικής μετάδοση, παρέχοντας μία σειρά πλεονεκτημάτων: υψηλότερη ταχύτητα, διατηρώντας τις ίδιες επιδόσεις στην επιτάχυνση και την επιτάχυνση από στάση, και επίσης πιο αθόρυβη λειτουργία, δεδομένου ότι με την ίδια ταχύτητα οι στροφές κινητήρα είναι χαμηλότερες.

Η Vespa Elettrica 70 km/h ξεχωρίζει από συγκεκριμένες στυλιστικές λεπτομέρειες: το ελατήριο του εμπρόσθιου αμορτισέρ είναι βαμμένο σε κόκκινο χρώμα, όπως και οι ρίγες στο κάλυμμα του ηλεκτροκινητήρα και το λογότυπο ‘Elettrica’.

 

I AM THE POWER

 

Η καρδιά της Vespa Elettrica κτυπά στους ρυθμούς ενός ηλεκτροκινητήρα με δυνατότητα παραγωγής συνεχούς ισχύος 3,6 kW και μέγιστης ισχύος 4 kW. Αυτές οι αξίες συνδυάζονται με ροπή που ξεπερνά τα 200 Nm και προσφέρουν ανώτερες επιδόσεις από ένα παραδοσιακό σκούτερ 50 κ.εκ. Ειδικά η επιτάχυνση και η δύναμη στις ανηφόρες επωφελούνται από την τυπική ζωηρή απόδοση των ηλεκτροκινητήρων. Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα την ευέλικτη και διασκεδαστική, αθόρυβη οδήγηση σε αστικό περιβάλλον. Πράγματι, η Vespa Elettrica είναι εντελώς αθόρυβη και συμβάλλει στη δημιουργία πιο φιλικών και βιώσιμων πόλεων, αντιμετωπίζοντας το πρόβλημα του θορύβου και της μόλυνσης του περιβάλλοντος.

Η Vespa Elettrica προσφέρει αυτονομία που φτάνει έως τα 100 χλμ., χάρη στη σύγχρονη μπαταρία ιόντων λιθίου και το αποδοτικό Σύστημα Ανάκτησης Ενέργειας - KERS (Kinetic Energy Recovery System), το οποίο φορτίζει τη μπαταρία  κατά τις επιβραδύνσεις. Η διαδικασία φόρτισης είναι εξαιρετικά απλή: η μπαταρία ιόντων λιθίου λειτουργεί όπως η μπαταρία των σύγχρονων smartphones και δεν απαιτεί ειδικές προφυλάξεις. Για να τη φορτίσετε, απλά βγάζετε το καλώδιο κάτω από τη σέλας, που παραδοσιακά υπήρχε η τάπα του ρεζερβουάρ, και το συνδέετε σε μια τυπική οικιακή πρίζα ή σε έναν δημόσιο σταθμό φόρτισης. Ο συνήθης χρόνος που απαιτείται για μια πλήρη φόρτιση είναι 4 ώρες (με τάση 220 V).

Ως μια ακόμη επιβεβαίωση του πόσο εύκολη στον χειρισμό και φιλική προς τον αναβάτη είναι η Vespa Elettrica, ο ηλεκτροκινητήρας και η μπαταρία δεν χρειάζονται καμία συντήρηση. Η μπαταρία παρέχει τέλεια αποδοτικότητα για περισσότερους από 1.000 κύκλους φόρτισης. Αυτό μεταφράζεται σε ένα εύρος μεταξύ 50.000 και 70.000 χλμ,, το οποίο ισοδυναμεί με περίπου 10 χρόνια λειτουργίας του οχήματος σε περιβάλλον πόλης. Ακόμη και μετά από τους χίλιους κύκλους φόρτισης, η μπαταρία διατηρεί το 80% της απόδοσής της και παραμένει απόλυτα λειτουργική. Η μικρών διαστάσεων μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από τον αποθηκευτικό χώρο, κάτω από τη σέλα της Vespa Elettrica, όπου μπορεί να αποθηκευτεί ένα κράνος jet.

To Ride by Wire ηλεκτρονικό γκάζι ελέγχει την απόδοση της ισχύος του ηλεκτροκινητήρα της Vespa Elettrica: πατώντας το κουμπί RIDING MODE που βρίσκεται στο δεξί χειριστήριο, ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ ECO και Power, αλλά και του Reverse mode (όπισθεν) για διευκόλυνση του χειρισμού στους ελιγμούς. Το ECO mode εξοικονομεί ενέργεια και αυξάνει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Η ταχύτητα περιορίζεται στα 30 χλμ./ώρα (ή 45 χλμ./ώρα για την έκδοση μοτοσυκλέτας) και η επιτάχυνση γίνεται πιο προοδευτική. Το Power είναι το βασικό riding mode και εκμεταλλεύεται την πλήρη ισχύ του ηλεκτροκινητήρα.

VESPA ELETTRICA, ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

 

Η Vespa Elettrica δεν είναι απλά ένα αθόρυβο οικολογικό και προηγμένο τεχνολογικά όχημα. Πάνω από όλα, είναι πλήρως συνδεδεμένο. Τα πολλά χαρακτηριστικά που παρέχονται από τη VESPA MIA, το σύστημα πολυμέσων που συνδέει το smartphone με το όχημα, μπορούν να ελεγχθούν μέσω μιας μονάδας διασύνδεσης αναβάτη-οχήματος που περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη TFT 4.3 ιντσών. Η οθόνη είναι πάντα ευανάγνωστη, χάρη στον ειδικό αισθητήρα μειωμένου φωτισμού, ο οποίος προσαρμόζει το φόντο και το χρώμα των χαρακτήρων ανάλογα με τις συνθήκες φωτισμού (day/night mode) και στη δυνατότητα ρύθμισης σε τέσσερα επίπεδα φωτεινότητας.

Οι πολυάριθμες πληροφορίες που εμφανίζονται είναι ταξινομημένες σε ένα εντυπωσιακό και απόλυτα λογικό διάγραμμα με γραφικά. Στο κέντρο της οθόνης εμφανίζονται πάντα οι κύριες πληροφορίες, όπως είναι η ταχύτητα, ο επιλεγμένος τύπος οδήγησης (riding mode), η υπολειπόμενη απόσταση σε χιλιόμετρα και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας (%). Η αξιολόγηση κατανάλωσης ενέργειας κατά την οδήγηση και το επίπεδο της ενέργειας που παρέχεται ή ανακτάται από την μπαταρία κίνησης, εμφανίζονται στην αριστερή και τη δεξιά πλευρά του ταμπλό. Επιπλέον η χρήση της ειδικά σχεδιασμένης εφαρμογής (Vespa App) για smartphone και η σύνδεση με το όχημα μέσω Bluetooth, επιτρέπουν στον αναβάτη να επωφελείται πλήρως από τα πλεονεκτήματα που παρέχει η οθόνη TFT. Περιλαμβάνονται οι ειδοποιήσεις εισερχόμενων κλήσεων και μηνυμάτων, που εμφανίζονται στο κέντρο της οθόνης.

Το σύστημα επιτρέπει επίσης τη χρήση των φωνητικών εντολών για την πραγματοποίηση κλήσεων ή την επιλογή μουσικής από λίστα. Όλες οι λειτουργίες ελέγχονται μέσω ενός εύχρηστου MODE joystick που βρίσκεται  στο δεξί χειριστήριο. Για να απολαμβάνετε πλήρως όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, μπορείτε να προμηθευτείτε το ειδικά σχεδιασμένο κράνος jet με ενσωματωμένα ακουστικά και διασύνδεση Bluetooth, το οποίο διατίθεται στον προαιρετικό εξοπλισμό. 

Ωστόσο, η δυνατότητα σύνδεσης με τον κόσμο δεν περιορίζεται στις διάφορες λειτουργίες πληροφόρησης και αναψυχής (Infotainment). Χάρη στην ειδικά σχεδιασμένη εφαρμογή (Vespa App), μόλις συνδεθεί με τη Vespa Elettrica, το smartphone σας γίνεται μια εξαιρετική πηγή παραμέτρων σε πραγματικό χρόνο, καθώς και άλλων χρήσιμων πληροφοριών για το όχημα. Περιλαμβάνονται ο χρόνος και η απόσταση ταξιδιού, το ποσοστό χρήσης του φορτίου της μπαταρίας, στατιστικά των 30 πιο πρόσφατων διαδρομών, ειδοποιήσεις για την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, ο αριθμός των κύκλων φόρτισης και πολλά επιπλέον. 

VESPA ELETTRICA, ΠΑΝΤΑ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΚΑΙ ΜΕ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗΣ

 

Η Vespa Elettrica σχεδιάστηκε με τις ίδιες ασύγκριτες γραμμές που έχουν κάνει τη Vespa σύμβολο κομψότητας και στυλ σε όλο τον κόσμο και έχουν κερδίσει τις καρδιές σε ολόκληρες γενιές νέων.

Το σχήμα του ατσάλινου σώματος ακολουθεί την παράδοση της Vespa και τονίζεται από ένα αποκλειστικό κουστούμι: η Vespa Elettrica διατίθεται με ειδικό γκρι φινίρισμα, στο οποίο μπορεί να επιλέξει ο ιδιοκτήτης για να προσαρμόσει μοναδικής αισθητικής λεπτομέρειες. Το προφίλ που διατρέχει την περίμετρο της ποδιάς, οι γρίλιες της χαρακτηριστικής διακοσμητικής “γραβάτας”, η περίμετρος των τροχών, το περίγραμμα του λογοτύπου "Elettrica" και το κορδόνι της σέλας διατίθενται σε 6 χρωματικές επιλογές: Γαλάζιο Azzurro Elettrico (βασικό χρώμα στη Vespa Elettrica), Πράσινο Verde Boreale, Κίτρινο Giallo Lampo, Χρώμιο Cromo, Μαύρο Nero Profondo και Γκρι Grigio Fumo.

Η Vespa Elettrica 70 km/h διατίθεται στο Giallo Lampo (βασικό χρώμα) και σε τρεις παραλλαγές: Azzurro Elettrico, Cromo και Nero Profondo.

Επιπλέον, ολοκληρώνοντας την πρωσοποποιημένη εμφάνιση, το κράνος jet που έχει σχεδιαστεί ειδικά για τη Vespa Elettrica, ταιριάζει απόλυτα με τα φινιρίσματα του οχήματος και διατίθεται στα εργοστασιακά χρώματα. Αυτό το κράνος ξεχωρίζει όχι μόνο για το στυλ, αλλά και για την προηγμένη τεχνολογία του. Διαθέτει ενσωματωμένα ακουστικά Bluetooth για να μπορεί ο αναβάτης να χρησιμοποιεί το smartphone του και να ακούει μουσική μέσω του συστήματος VESPA MIA.

Ο προβολέας τεχνολογίας LED, η μονάδα οπίσθιου φωτισμού και οι χαρακτηριστικοί αλουμινένιοι τροχοί 12 ιντσών μπροστά και 11 ιντσών πίσω, χαρίζουν ακόμη πιο έντονη προσωπικότητα στη Vespa Elettrica. Η άνεση για τον οδηγό και τον συνεπιβάτη ενισχύεται από το ειδικής κατασκευής υλικό της σέλας και την άριστη εργονομία. Το τηλεχειριζόμενο κλειδί διαθέτει ενσωματωμένο ανιχνευτή οχήματος (Bike Finder) που αναβοσβήνει αυτόματα τα φλας και λειτουργία ανοίγματος της σέλας. Ο χώρος αποθήκευσης κάτω από τη σέλα διαθέτει θύρα USB για τη φόρτιση smartphone ή άλλων ηλεκτρονικών συσκευών.

 

Η Vespa Elettrica είναι διαθέσιμη στα σημεία πώλησης Vespa με ενδεικτικές τιμές λιανικής:

Vespa Elettrica 45 km/h       -      € 6.390

Vespa Elettrica 70km/h -       € 6.590

Και στις δύο εκδόσεις προσφέρεται δωρεάν η διετής επέκταση της εργοστασιακής εγγύησης.

 

www.vespa.com

 

 

 

Vespa Elettrica – Τεχνικά χαρακτηριστικά
 
Κινητήρας
Ηλεκτρικό μοτέρ brushless (χωρίς ψήκτρες) με σύστημα ανάκτησης ενέργειας KERS (Kinetic Energy Recovery System) στην επιβράδυνση
Ισχύς
Συνεχής 3,6 kW (αιχμής 4 kW)
Ροπή
200 Nm στον τροχό
Μπαταρία
Piaggio 4,2 kWh ιόντων λιθίου, κυψέλες από την LG Chem, ενσωματωμένος φορτιστής
Τάση μπαταρίας
48 V
Χωρητικότητα μπαταρίας
86 Ah
Χρόνος φόρτισης
4 ώρες (με τάση 220 V)
Πλαίσιο
Ατσάλινο αυτοφερόμενο με συγκολλητές ενισχύσεις
Ανάρτηση εμπρός
Μονόμπρατσο με ελικοειδές ελατήριο και μονό υδραυλικό αμορτισέρ
Ανάρτηση πίσω
Mονό υδραυλικό αμορτισέρ
Τροχός εμπρός
Χυτός κράματος αλουμινίου 3,00x12”
Τροχός πίσω
Χυτός κράματος αλουμινίου 3,00x11”
Ελαστικό εμπρός
Χωρίς αεροθάλαμο 110/70-12"
Ελαστικό πίσω
Χωρίς αεροθάλαμο 120/70-11"
Φρένο εμπρός
Υδραυλικό, δισκόφρενο ø 200 mm από ανοξείδωτο ατσάλι
Φρένο πίσω
Μηχανικά ρυθμιζόμενο ταμπούρο ø 140 mm
Μήκος/Πλάτος
1870/735 mm
Υψος σέλας
790 mm
Μεταξόνιο
1350 mm

 

 

Aprilia SR 400 GT - Έρχεται crossover-adventure scooter στα 400 κ.εκ. από το Noale

Στα πρότυπα του μικρότερου μοντέλου - Με μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων και 16άρη εμπρός τροχό
Spy Aprilia SR 400 GT
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

18/6/2025

H Aprilia ετοιμάζεται να εισάγει την δική της πρόταση για την ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία των adventure/crossover scooters με το ερχόμενο SR 400 GT διευρύνοντας παράλληλα προς τα πάνω την ομώνυμη σειρά.

Η Aprilia διαθέτει ήδη στην γκάμα των σκούτερ της, SR GT στα 125 και 200 ​​κ.εκ. Η εμφάνιση ενός πρωτοτύπου δοκιμών στο Βένετο υποδηλώνει τώρα μια επέκταση της σειράς. Το νέο μοντέλο, που θα ονομάζεται πολύ πιθανά SR 400 GT, μοιάζει να είναι μια εναλλακτική λύση στα μεσαία crossover όπως το Honda ADV350.

Spy Aprilia SR 400 GT

Οι γραμμές του έντονα καμουφλαρισμένου μοντέλου προπαραγωγής θυμίζουν την τελευταία γενιά της RSV4 - το μπροστινό μέρος, ειδικότερα που είναι τυπικό της Aprilia και αυτό που βλέπουμε και το μικρότερο SR GT. Όλα μοιάζουν αεροδυναμικά σχεδιασμένα μπροστά και ένα μοντέρνο, λεπτό πίσω μέρος συμπληρώνει το σύνολο. Το παραδοσιακό πίσω φανάρι, όπως είναι πλέον κοινή πρακτική, παραλείπεται και η λειτουργία του φαίνεται να έχει ενσωματωθεί στα φλας. Για την εργονομία της θέσης του αναβάτη φαίνεται πως έχει γίνει πρόβλεψη και για την όρθια στάση, με το μεγάλο τιμόνι να βρίσκεται σχετικά ψηλά, αν και δεν βλέπουμε έξτρα πίσω μαρσπιέ

Spy Aprilia SR 400 GT

Το SR 400 GT στηρίζεται στο υπάρχον Piaggio Beverly 400 και η Aprilia θα χρησιμοποιήσει τον μονοκύλινδρο κινητήρα των 399 κ.εκ. του ομίλου που αποδίδει 36 ίππους. Το ψαλίδι και τα μέρη του πλαισίου προέρχονται επίσης από το αδελφό μοντέλο. Ωστόσο, η Aprilia ακολουθεί τον δικό της δρόμο με το σύστημα πέδησης και τις αναρτήσεις για να προσδώσει πιο ουσιαστικά crossover χαρακτηριστικά στο μοντέλο της: μπροστά έχει τοποθετηθεί διαφορετικό σύστημα πέδησης, ενώ νέο είναι και το ανεστραμμένο πιρούνι με μεγαλύτερη διαδρομή. Υπάρχουν επίσης νέα διπλά αμορτισέρ με δοχείο αζώτου που έχουν και αυτά μεγαλύτερη διαδρομή έναντι εκείνων του Beverly. Το διπλό σωληνωτό πλαίσιο και το κιβώτιο ταχυτήτων CVT παραμένουν αμετάβλητα, με το πλαίσιο να έχει δεχτεί ενισχύσεις για να ανταπεξέρθει και στην εκτός δρόμου οδήγηση. Η τρέχουσα εξάτμιση δείχνει να προέρχεται από το Beverly χωρίς αυτό να σημαίνει πως θα υιοθετηθεί στην παραγωγή και τουλάχιστον το κάλυμμα του τελικού θα είναι διαφορετικό.

Spy Aprilia SR 400 GT

Σημαντικό είναι το μέγεθος των τροχών με το μεγάλο SR GT να έχει ζάντα 16 ιντσών μπροστά και όχι μικρότερη, στα πρότυπα της GT κατηγορίας. To νέο crossover scooter των Ιταλών φαίνεται να βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης, ίσως όχι τόσο για να κάνει την εμφάνισή του στην ερχόμενη EICMA τον Νοέμβριο.