Kawasaki Ninja ZX-4R - Η δυνατότερη τετρακύλινδρη 400 της ιστορίας με 79 hp!

Σε τρεις εκδόσεις, με κορυφαίες τις ZX-4R SE & Ninja ZX-4RR
Kawasaki ZX-4RR
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

2/2/2023

Το Akashi κάνει ένα ακόμα τολμηρό βήμα μετά το τετρακύλινδρο ZX-25R, παρουσιάζοντας τον μεγαλύτερο αδελφό ZX-4R -το μοναδικό τετρακύλινδρο σύγχρονο μοντέλο στην κατηγορία κυβισμού του-, με την Kawasaki να κάνει λόγο για συγκλονιστική απόδοση 79 ίππων με τη χρήση Ram Air.

Η ύπαρξη του τετρακύλινδρου ZX-4R καλυπτόταν από πέπλο μυστηρίου μέχρι και την επίσημη παρουσίαση του, καθώς δεν υπήρχε καμία “spy pic” παρά μόνο πληροφορίες εκ των έσω, κυρίως στον ιαπωνικό τύπο και κάποια χαρτιά προδιαγραφών για νέο ZX-4R χωρίς να διευκρινίζεται αν θα είναι δικύλινδρο ή τετρακύλινδρο. Τελικά, το απόγευμα της πρώτης Φεβρουαρίου του 2023, η Kawasaki έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες (της κορυφαίας έκδοσης RR) και τα αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά του ZX-4R, που είναι τόσο εντυπωσιακά όσο τα φανταζόμασταν -κι ας έχουν αρκετές ελλείψεις για την ώρα.

Για τους μεγαλύτερους σε ηλικία, το νέο ZX-4R σίγουρα φέρνει αναμνήσεις από τα τετρακύλινδρα σπορ τετρακοσάρια των δεκαετιών 1980-1990, με πιο γνωστά τα Kawasaki ZXR400 (64.1 hp / 13.000 rpm και 159 στεγνά κιλά -κοντά στα 178 γεμάτα), Honda CBR400RR (59 hp / 13.000 rpm και 179 γεμάτα κιλά), Honda RVF400 / NC30 (59 hp / 13.000 rpm και 165 στεγνά κιλά), Suzuki GSX-R400 (60 hp, 167 στεγνά κιλά) και Yamaha FZR400 (59 hp / 12.000 rpm και 157 στεγνά κιλά). Το νέο ZX-4R με τους 79 hp ανεβάζει κατά πολύ τον πήχη, για να πάρει τον τίτλο της δυνατότερης τετράχρονης τετρακύλινδρης σπορ μοτοσυκλέτας παραγωγής στην ιστορία, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως είοναι δυνατότερη ακόμα και από το δικύλινδρο... Ninja 650 των 67 hp!). Μιλάμε για 198 ίππους στο λίτρο! Μαζί με τα 188-189 γεμάτα κιλά του, και με τον σύγχρονο εξοπλισμό και τα ηλεκτρονικά του βοηθήματα έρχεται να αναβιώσει τις pocket-rocket εποχές του 1980-1990, προσθέτοντας όλα τα πλεονεκτήματα που έχει φέρει η εξέλιξη του σήμερα σε πλαίσια, αναρτήσεις, φρένα και… “μπλιμπλίκια”.

Kawasaki ZX-4RR

Σημειώστε πως πέρα από τις εντυπωσιακές επιδόσεις που διαχωρίζουν το ZX-4R από τον δικύλινδρο (Kawasaki Ninja 400, 44,4 hp / Yamaha R3 41,4 hp / CFMOTO 450SR, 49,6 hp / Honda CBR500RR, 47 hp), και μονοκύλινδρο (KTM RC 390, 44 hp) ανταγωνισμό, η τιμή της “πράσινης” τετρακύλινδρης μοτοσυκλέτας αναμένεται να είναι αρκετά υψηλότερη από την κατηγορία, δημιουργώντας ουσιαστικά τη δική του υποκατηγορία. Αντίστοιχα ακριβότερο θα είναι και το κόστος συντήρησης του τετρακύλινδρου μοτέρ, ενώ περιμένουμε να δούμε αν την κίνηση της Kawasaki θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι κατασκευαστές.

Kawasaki ZX-4RR

Οι τρεις εκδόσεις της μοτοσυκλέτας (ZX-4R, ZX-4R SE & ZX-4RR) αναμένονται στην Ευρώπη το Φθινόπωρο του 2023.

Πλαίσιο και αναρτήσεις βασίζονται στο ZX-25R, που έτσι κι αλλιώς ήταν over-engineered για τον κινητήρα των 250 κυβικών, ενώ παρόμοια είναι και η εμφάνιση -στα πρότυπα της Ninja οικογένειας.

Η Kawasaki αποκαλεί το ZX-4R “Apex Predator”, ήτοι κυνηγό στροφών, προσωνύμιο που είχε χρησιμοποιήσει πρώτη η... Suzuki στο GSX-S 750 του 2017!

Kawasaki ZX-4RR engine

Αυτό που διαφοροποιεί το ZX-4R απ’ όλα τα σπορ 400άρια μοντέλα της αγοράς, είναι φυσικά ο τετρακύλινδρος υγρόψυκτος και ψεκαστός κινητήρας των 399 κ.εκ., με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής και Ram Air που του χαρίζει 76 hp (77 ps) χωρίς τη χρήση Ram Air και 79 hp (80 ps) με Ram Air. Για την ώρα η Kawasaki δεν δίνει τις στροφές στις οποίες αποδίδεται η μέγιστη ισχύς, αναφέρει όμως πως ο κινητήρας ανεβάζει “πάνω από 15.000 rpm”! Επιπλέον οι “πράσινοι” δεν μας δίνουν ούτε το νούμερο της ροπής, με το δελτίο τύπου να αναφέρει πως “ο κινητήρας διαθέτει γεμάτη καμπύλη ροπής σε όλη την κλίμακα στροφών για όλες τις συνθήκες, από την καθημερινή αστική χρήση έως τη χρήση πίστας”.

Kawasaki ZX-4RR

Οι αεραγωγοί του Ram Air βρίσκονται στην αριστερή πλευρά του πιρουνιού, κατευθύνοντας με πίεση τον αέρα στο φιλτροκούτι.

Το πλαίσιο είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα (αντί για τα αλουμινένια δυο δοκών των τετρακοσαριών του 1980-1990), ενώ το κουρμπαριστό μακρύ ψαλίδι είναι αλουμινένιο.

Στις αναρτήσεις το ZX-4R φέρει ανεστραμμένο πιρούνι SFF-BP της Showa χωρίς ρυθμίσεις, με τις 2 κορυφαίες εκδόσεις να έχουν επιπλέον ρύθμιση προφόρτισης, ενώ για την ώρα η Kawasaki δεν αναφέρει τη διάμετρο των καλαμιών, ούτε και τη διαδρομή των αναρτήσεων.

Kawasaki ZX-4RR

Πίσω βρίσκεται ένα οριζόντια τοποθετημένο αμορτισέρ, ενώ το ZX-4RR διαθέτει διαφορετικό αμορτισέρ Showa BFRC-lite. Για την ώρα η Kawasaki δεν αναφέρεται στις ρυθμίσεις των δυο αμορτισέρ, ενώ απ' ότι αναφέρει η Kawasaki Η.Π.Α., το higher-spec εξάρτημα του RR έχει πλήρεις ρυθμίσεις.

Όσον αφορά στα φρένα, μπροστά έχουμε δυο (ευτυχώς) δίσκους των 290 mm με ακτινικές monobloc τετραπίστονες δαγκάνες, ενώ πίσω έχουμε δίσκο 220 mm. Φυσικά το δικάναλο ABS είναι στάνταρ. Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι 120/70-17 και 160/60-17.

Kawasaki ZX-4RR

Στον εξοπλισμό του ZX-4RR περιλαμβάνονται τα full LED φώτα, το KTRC (Kawasaki Traction Control), και τα 4 Power Modes (Sport, Road, Rain, και Rider), συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης, ενώ τα 2 ακριβότερα μοντέλα διαθέτουν ως στάνταρ και KQS (Kawasaki Quick Shifter), για αλλαγές χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη τόσο στα ανεβάσματα όσο και στα κατεβάσματα.

Kawasaki ZX-4RR

Στα όργανα βρίσκουμε μια ψηφιακή και έγχρωμη LCD οθόνη 4,3 ιντσών όπως αναφέρει η Kawasaki Europe, όμως στη σελίδα της Kawasaki Η.Π.Α. τουλάχιστον για την κορυφαία έκδοση αναφέρεται έγχρωμη οθόνη TFT, που περιλαμβάνει και track mode στο οποίο αναγράφονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για χρήση πίστας (χρόνοι, ένδειξη ταχύτητας κιβωτίου, και ευδιάκριτες ενδείξεις των στροφών κινητήρα πάνω από τις 10.000 rpm). Συμπεριλαμβάνεται και το σύστημα συνδεσιμότητας Kawasaki RIDEOLOGY, που συνδέεται με το smartphone του αναβάτη για ενδείξεις πλοήγησης, τηλεφωνίας, κ.α.

Οι δυο κορυφαίες εκδόσεις διαθέτουν τα εξής έξτρα χαρακτηριστικά:

Kawasaki ZX-4RR

Ninja ZX-4R SE

Βαφή και γραφικά με έμπνευση από την Kawasaki Racing Team (KRT) και ο ακόλουθος έξτρα εξοπλισμός: Dual direction KQS shifter, φιμέ ζελατίνα, USB θύρα, μανιτάρια.

Ninja ZX-4RR

Κι εδώ έχουμε βαφή και γραφικά με έμπνευση από την Kawasaki Racing Team (KRT), συν διαφορετικό πίσω αμορτισέρ (Showa's BFRC-lite), και Dual direction KQS shifter.

Η τιμή του ZX-4RR στην Ελλάδα ανακοινώθηκε στα 10.300 ευρώ, με την πιο οικονομική έκδοση ZX-4R στα 9.500 ευρώ. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
Μοντέλο Ninja ZX-4R / Ninja ZX-4R SE / Ninja ZX-4RR
Διαστάσεις 1,990mm×765mm×1,110mm
Μεταξόνιο 1,380mm
Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος 135mm
Ύψος σέλας 800mm
Κάστερ / Ίχνος 23.5° / 97mm
Κινητήρας Τετράχρονος, Τετρακύλινδρος, υγρόψυκτος, 2ΕΕΚ, 4Β/Κ
Χωρητικότητα 399 κ.εκ.
Διάμετρος x Διαδρομή 57.0×39.1mm
Συμπίεση 12.3:1
Εκκίνηση Μίζα
Σύστημα Λίπανσης Υγρό κάρτερ
Χωρητικότητα λαδιού 3.0L
Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός
Μετάδοση 6 σχέσεων
Συμπλέκτης Πολύδισκος, υδραυλικός
Σχέσεις 2.929 (41/14)
 
2.056 (37/18)
1.619 (34/21)
1.333 (32/24)
1.154 (30/26)
1.037 (28/27)
Πρωτεύουσα / τελική μετάδοση 2.029 (69/34) / 3.429 (48/14)
 
Πλαίσιο Ατσάλινο χωροδικτύωμα
Αναρτήσεις Μπροστά Ανεστραμμένο πιρούνι
Πίσω Ψαλίδι, οριζόντια τοποθετημένο μονό αμορτισέρ
Ελαστικά Μπροστά 120/70ZR17M/C (58W)
Πίσω 160/60ZR17M/C (69W)
Φρένα Μπροστά Δυο Δίσκοι 290mm
Πίσω Δίσκος 220mm
Κόψιμο τιμονιού δεξία / αριστερά 35° / 35°
Βάρος Ninja ZX-4R / Ninja ZX-4RR: 188kg
Ninja ZX-4R SE: 189kg
 
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 15L
Ετικέτες

KTM: Τρέχει η γραμμή παραγωγής - Στην ώρα τους τα νέα μοντέλα - Αναβολή μόνο για 1390GT

Το πλάνο για τα νέας γενιάς Street και Adventure μοντέλα
KTM New Models
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

12/9/2025

Η αυστριακή εταιρεία δίνει στη δημοσιότητα τις τελικές ημερομηνίες παραγωγής των πολυαναμενόμενων μοντέλων που παρουσιάστηκαν στην EICMA 2024, με την έναρξη να τοποθετείται από τον Οκτώβριο 2025 – ενώ η 1390 Super Duke GT μετατίθεται για το 2027.

Πιστή μένει η KTM στο αναθεωρημένο πρόγραμμα που είχε μετά την διακοπή της λειτουργίας της γραμμής παραγωγής. Ξεκίνησε μέσα στα τέλη του περασμένου Ιουλίου με τις Enduro και Motocross μοτοσυκλέτες για να καλύψει την τεράστια ζήτηση που υπήρχε σε ΗΠΑ, Αυστραλία, κυρίως και έπειτα και στις υπόλοιπες αγορές και από τις αρχές Οκτωβρίου ξεκινά σταδιακά την παραγωγή της και η γκάμα των μεγάλων μοτοσυκλετών που παράγει η KTM στην Αυστρία.

Όλα τα μοντέλα αυτά, που κανονικά θα είχαν έρθει στην αρχή του 2025 και είδαμε από κοντά τον Νοέμβριο του 2024 στην EICMA, άλλαξαν ημερομηνία και έγιναν μοντέλα 2026, από την πρώτη στιγμή που δημοσιοποιήθηκε το οικονομικό ζήτημα που αντιμετώπιζαν. Δεν είναι καινούριο νέο αυτό, αλλά το είχαμε συζητήσει στην αρχή της χρονιάς. Η επόμενη επίσημη ενημέρωση για την γραμμή παραγωγής ήταν τον Ιούλιο, επιβεβαιώνοντας προγενέστερο ρεπορτάζ του MOTO που είχε προηγηθεί της ανακοίνωσης, όπου γράφαμε πως θα ξεκινήσουν να εργάζονται τον Αύγουστο στην παραγωγή βάζοντας πρώτα τα Off Road μοντέλα τους.

Εκεί είχαμε εξηγήσει πως τα 2026 μοντέλα θα έρθουν νωρίτερα, δηλαδή μέσα στο 2025 και τώρα έχουμε ανακοίνωση που επιβεβαιώνει αυτές τις πληροφορίες.

Η μόνη αλλαγή που έρχεται σε όλα αυτά, αφορά την έκδοση GT του KTM 1390 Super Duke η οποία θα ξεκινήσει να παράγεται με διαφορά ενός χρόνου, οπότε το μοντέλο από 2026, γίνεται 2027.

Σύμφωνα με πληροφορίες που έχουμε συλλέξει, η ζήτηση που υπάρχει για τις Adventure σε συνδυασμό με το πρόγραμμα ορισμένων προμηθευτών που έχουν εξειδίκευση σε εξαρτήματα για την θηριώδη γυμνή μοτοσυκλέτα, δημιουργούν μία συνθήκη που δεν εξυπηρετεί το νέο πρόγραμμα. Με την KTM να ήταν ο βασικός τους πελάτης, ορισμένοι προμηθευτές έπρεπε να στραφούν σε νέο πεδίο για να εξασφαλίσουν την βιωσιμότητά τους και αυτά τα συμβόλαια είναι ετήσια. Ενώ η οικογένεια των Super Adventure δεν έχει κανένα ζήτημα, η λιγότερο εμπορική κατηγορία των streetfighter αναγκαστικά θα πρέπει να πάει πιο πίσω και έτσι η έκδοση GT που δεν είχε ξεκινήσει, σε αντίθεση με το 1390 Super Duke που υπάρχει διαθεσιμότητα, μεταφέρεται πιο κάτω και αποκτά τον τίτλο του 2027 μοντέλου.

Κι όμως, μερίδα του Ειδικού Τύπου αλλά και ορισμένοι που παίρνουν τον δημόσιο λόγο χωρίς να απαγγέλλονται κάτι συγκεκριμένα, κάνουν λόγο για εκ νέου αναβολή στο πρόγραμμα, ενώ κάτι τέτοιο ξεκάθαρα δεν υφίσταται. Παρόλο που τα δημοσιεύματά τους έχουν πέσει πανηγυρικά έξω στο θέμα της KTM, από ανυπόστατες θεωρίες περί εξαγοράς από την BMW, έως το οριστικό κλείσιμο που ποτέ όμως δεν ήταν επιλογή, συνεχίζουν το έργο της λασπολογίας την στιγμή που θα περίμενε κανείς να αναθεωρήσουν όσα έχουν αποδειχθεί ψευδή και τα υποστήριζαν με θέρμη!

Δεν υπάρχει λοιπόν νέα αναβολή, το αρχικό πλάνο στο οποίο θα ξεκινούσε η παραγωγή έχει τηρηθεί και μάλιστα στην διάρκεια του έτους τα νέα μοντέλα έρχονται και νωρίτερα από αυτό που θεωρούσαν βέβαιο στην αρχή της χρονιάς, όταν και τα μετέτρεψαν σε μοντέλα 2026.

Ο CEO της εταιρείας, Gottfried Neumeister δήλωσε:

 “Ο ενθουσιασμός γύρω από τη νέα γκάμα μοντέλων ήταν τεράστιος. Με την εστίασή μας στην πλήρη ετοιμότητα, είμαστε βέβαιοι ότι τα νέα μοντέλα θα προσφέρουν ανώτερες επιδόσεις και καινοτόμα τεχνολογία που θα θέσουν νέα πρότυπα στη βιομηχανία. Ανυπομονούμε να τα φέρουμε σύντομα στους αναβάτες που μας επιλέγουν.”

Αναλυτικά τα πρόγραμμα:

  • KTM 990 RC R – Οκτώβριος 2025
    Η διάδοχος της RC8 επιστρέφει σχεδόν 20 χρόνια μετά, ως μια supersport τόσο για πίστα όσο και δρόμο. Η 990 RC R δηλώνει ξεκάθαρα το READY TO RACE DNA της KTM.
    KTM New Models
  • KTM 1390 Super Adventure S – Οκτώβριος 2025
    Με 173 ίππους, νέα σχεδίαση και τεχνολογίες αιχμής, η S απευθύνεται σε αναβάτες που ζητούν αστραπή χωρίς να θυσιάζουν την άνεση, έχοντας κάθε στιγμή τον απόλυτο έλεγχο.
    KTM New Models

     

  • KTM 1390 Super Adventure S Evo – Οκτώβριος 2025
    Η τελευταία εξέλιξη του μοντέλου ενσωματώνει το επαναστατικό κιβώτιο AMT της KTM και θέλει να κερδίσει την ταξιδιωτική κατηγορία με περισσότερη δύναμη και τεχνολογία.
    KTM New Models

     

  • KTM 1390 Super Adventure R – Οκτώβριος 2025
    Η πλέον χωμάτινη έκφανση του μεγάλου αυστριακού Adventure, καμία άλλη εταιρεία δεν βγάζει έκδοση R για την μεγάλη της Adventure, και αυτό κάτι λέει για εκείνους που την επιλέγουν.
    KTM New Models

     

  • KTM 990 Duke R – Οκτώβριος 2025
    Η γυμνή πρόταση της ΚΤΜ, με 130 ίππους, αιχμηρή εργονομία αναρτήσεις, WP APEX και ανανεωμένα ηλεκτρονικά.
    KTM New Models

     

  • KTM 1390 Super Duke GT – Παραγωγή το 2027
    Η κορυφαία sport touring πρόταση της KTM καθυστερεί, με την υπόσχεση να είναι πιο δυνατή, ελαφριά και τεχνολογικά προηγμένη από ποτέ.
    KTM New Models

     

Ο Neumeister τόνισε: “Η απόφαση αυτή διασφαλίζει ότι κάθε μοντέλο θα είναι απόλυτα έτοιμο ώστε να ανταποκριθεί στα υψηλά στάνταρ που περιμένουν οι πελάτες μας.”

Παραδόσεις και επέκταση εγγύησης

Οι πρώτες παραδόσεις νέων μοντέλων αναμένονται στα τέλη του 2025 και στις αρχές του 2026. Παράλληλα, η KTM ενισχύει την εμπιστοσύνη των αναβατών με δωρεάν 4ετή εργοστασιακή εγγύηση σε όλα τα νέα μοντέλα LC8 και LC8c Street και Adventure από το 2023 έως και το 2026 – προσφέροντας δύο επιπλέον χρόνια κάλυψης πέρα από τη στάνταρ 2ετία.

KTM New Models