KTM 1290 Super Adventure 2020!

Κατασκοπευτικές φωτό από την ναυαρχίδα της ΚΤΜ
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

10/1/2019

Μερικές καινούργιες κατασκοπευτικές φωτογραφίες από τη νέα γενιά της ναυαρχίδας της ΚΤΜ, το 1290 Super Adventure που δημοσίευσαν το MoreBikes και το TopSpeed, μαρτυρούν μερικές σημαντικές αλλαγές που θα έχει το μοντέλο του 2020. Αυτό που γίνεται άμεσα αντιληπτό, είναι φυσικά το τεράστιο φαίρινγκ του –κι ας είναι καμουφλαρισμένο για τα αδιάκριτα βλέμματα- το οποίο καλύπτει μεγαλύτερο μέρος της μοτοσυκλέτας σε σχέση με το υφιστάμενο μοντέλο. Μάλιστα είναι εμφανές ότι αντλεί έμπνευση από το 790 Adventure, φτάνοντας να καλύπτει κι ένα μεγάλο μέρος του κινητήρα.


Το ρεζερβουάρ δείχνει να κατεβαίνει πιο χαμηλά, δηλώνοντας έτσι και την προσπάθεια της ΚΤΜ να φορτίσει με παραπάνω βάρος τον μπροστινό τροχό, με στόχο να αποκομίσει οφέλη στην συμπεριφορά του μεγάλου δικύλινδρου. Στις φωτογραφίες, φαίνεται κι ένα μεγάλο αλουμινένιο κουτί, στην πίσω αριστερή μεριά της μοτοσυκλέτας, αλλά κατά πάσα πιθανότητα έχει τοποθετηθεί εκεί για να κρύψει ή να φιλοξενήσει κάποια από τα όργανα των μετρήσεων για τις δοκιμές, οπότε λογικά δεν θα υπάρχει κάτι αντίστοιχο στην έκδοση παραγωγής. Από την άλλη μεριά υπάρχει το μεγάλο τελικό της εξάτμισης, το οποίο μπορεί να κρύψει αντίστοιχα καλώδια και εξαρτήματα και κατ' επέκταση δεν χρειάστηκε να τοποθετηθεί κάτι αντίστοιχο.


Το μούτρο είναι επανασχεδιασμένο με πιο φαρδιά πλαστικά, όπως επανασχεδιασμένη είναι και η ζελατίνα η οποία φαίνεται ότι θα διαθέτει χειροκίνητη ρύθμιση όπως στην έκδοση που υπάρχει τώρα στην αγορά. Ο μικρός προβολέας που έχει τοποθετηθεί, είναι ξεκάθαρα στοιχείο που δεν θα υπάρχει στο μοντέλο παραγωγής, καθώς το σχήμα στη μάσκα προϊδεάζει για τους δύο προβολείς που διαθέτει και το υπάρχον μοντέλο. Στις φωτογραφίες μπορούμε να διακρίνουμε επίσης και την οθόνη που είναι μεγαλύτερη και TFT, ακριβώς πίσω από την ζελατίνα. Επανασχεδιασμένα δείχνουν τόσο η σέλα όσο και η γενικότερη εργονομία της θέσης οδήγησης, με την ΚΤΜ να εστιάζει λίγο περισσότερο στο ζήτημα της άνεσης.


Με δεδομένο ότι από το 2020 θα μπουν σε εφαρμογή οι πιο αυστηρές Euro5 προδιαγραφές, η ΚΤΜ έχει ξεκινήσει ήδη τις δοκιμές με το νέο 1290 Super Duke, με το οποίο θα έχουν τον ίδιο κινητήρα. Μια από τις εμφανείς αλλαγές είναι το μεγαλύτερο ψυγείο, προκειμένου να υπάρχει πιο αποδοτική απαγωγή θερμότητας και κατ' επέκταση πιο σωστό θερμοκρασία του μίγματος, ώστε να επιτευχθεί η μείωση των ρύπων κατά 30%, όπως ορίζουν οι επερχόμενες Euro5 προδιαγραφές. Θεωρούμε βέβαιο το ότι η ΚΤΜ θα έχει επιστρατεύσει επιπλέον ηλεκτρονικά βοηθήματα, για να ανταποκρίνεται ο κινητήρας στις νέες απαιτήσεις και ταυτόχρονα να μην θυσιάσει μέρος της ισχύος του. Όλα αυτά όμως παραμένουν στη σφαίρα των υποθέσεων και θα αναμένουμε τις κινήσεις των Αυστριακών μέσα στη χρονιά, προκειμένου να επιβεβαιώσουμε του λόγου το αληθές.

Sanrivatti: Hypercar με θέση οδήγησης superbike

Υπόσχεται αίσθηση και επιδόσεις μοτοσυκλέτας με την ασφάλεια και την άνεση ενός hypercar
Sanrivatti
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/6/2026

Μπορεί άραγε ένα αυτοκίνητο να προσφέρει την αίσθηση μιας superbike; Η ολλανδική Sanrivatti υποστηρίζει πως ναι και παρουσιάζει ένα hypercar με θέση οδήγησης εμπνευσμένη από τις μοτοσυκλέτες, φιλοδοξώντας να γεφυρώσει δύο εντελώς διαφορετικούς κόσμους.

Για τους περισσότερους μοτοσυκλετιστές, η εμπειρία μιας superbike είναι αλληλένδετη με τα στοιχεία του καιρού, την αμεσότητα και την έκθεση. Ωστόσο, υπάρχει και ένα κοινό που γοητεύεται από τη θέση οδήγησης, την αίσθηση και την επαφή με το όχημα, χωρίς όμως να θέλει να αποχωριστεί την προστασία που προσφέρουν τέσσερις τροχοί, η οροφή, οι αερόσακοι και ο κλιματισμός.

Αυτό ακριβώς το ιδιαιτέρως συγκεκριμένο κοινό στοχεύει η Sanrivatti, μια νεοσύστατη εταιρεία από την Ολλανδία, η οποία αποκάλυψε τα πρώτα σχέδια ενός hypercar με εξαιρετικά ασυνήθιστη διάταξη. Αντί για τη συμβατική θέση οδήγησης, ο οδηγός τοποθετείται στο κέντρο του αυτοκινήτου (μη βιαστείτε να αναπολήσετε την F1 της McLaren), σε στάση που θυμίζει έντονα superbike, με τα πόδια προς τα πίσω και το σώμα σκυμμένο πάνω από το τιμόνι.

Sanrivatti

Η εταιρεία υποστηρίζει ότι σχεδιάζει το αυτοκίνητο "από τον άνθρωπο προς τα έξω", επαναπροσδιορίζοντας τη σχέση οδηγού και μηχανής. Στόχος δεν είναι να αντιγράψει μια μοτοσυκλέτα, αλλά να μεταφέρει ένα μέρος της εμπειρίας της σε ένα τετράτροχο όχημα.

Βέβαια, η πραγματικότητα απέχει αρκετά από τη θεωρία. Η εμπειρία οδήγησης μιας μοτοσυκλέτας δεν καθορίζεται μόνο από τη στάση του σώματος. Ο αναβάτης αγκαλιάζει το ρεζερβουάρ με τα γόνατα, πλαγιάζει, μεταφέρει συνεχώς το βάρος του στις στροφές, αντιστέκεται στον αέρα και γίνεται ουσιαστικά μέρος της ίδιας της μοτοσυκλέτας. Όλα αυτά δύσκολα μπορούν να αναπαραχθούν απλώς αλλάζοντας τη θέση του οδηγού μέσα σε ένα αυτοκίνητο.

Sanrivatti

Παράλληλα, η Sanrivatti δεν έχει ακόμη παρουσιάσει λειτουργικό πρωτότυπο. Μέχρι στιγμής υπάρχουν μόνο ψηφιακά προσχέδια και υποσχέσεις, γεγονός που αφήνει πολλά ερωτήματα αναπάντητα. Πώς θα εξασφαλίζεται η παθητική ασφάλεια σε μια τόσο ασυνήθιστη θέση οδήγησης; Πώς θα είναι η ορατότητα; Θα είναι εργονομικό σε πολύωρη χρήση; Και κυρίως, μπορεί όλο αυτό να περάσει ποτέ στην παραγωγή;

Από την άλλη, η αυτοκινητοβιομηχανία ανέκαθεν αποτελούσε πεδίο δοκιμών για τολμηρές ιδέες. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου ένα παράξενο concept εξελίχθηκε σε εμπορικό προϊόν ή έστω επηρέασε τον σχεδιασμό μελλοντικών μοντέλων.

Sanrivatti

Στην περίπτωση της Sanrivatti, πάντως, δύσκολα μπορεί κανείς να μιλήσει για εναλλακτική απέναντι σε μια μοτοσυκλέτα. Περισσότερο μοιάζει με μια προσπάθεια να προσφέρει ένα μικρό κομμάτι της εμπειρίας της οδήγησης δικύκλου σε ανθρώπους που δεν πρόκειται ποτέ να φορέσουν κράνος ή να αποδεχθούν τους συμβιβασμούς που έρχονται μαζί με μια superbike.

Αν τελικά το εγχείρημα φτάσει ποτέ μέχρι την παραγωγή, θα πρόκειται σίγουρα για ένα από τα πιο ιδιαίτερα hypercars που έχουμε δει. Αν όχι, θα παραμείνει μία ακόμη ενδιαφέρουσα άσκηση επί χάρτου με έμπνευση από τον κόσμο των μοτοσυκλετών.

 

Ετικέτες