Moto Morini Super Scrambler Concept 2020 - EICMA: Φόρος τιμής στα Scrambler

Βασισμένο στον V2 των 1.187cc
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

5/11/2019

Από το 2012 που η Moto Morini μηδένισε το κοντέρ της μέσα απ’ την εξαγορά της απ’ την Zhogneng, ξεκίνησε να ξαναγράφει ιστορία παρουσιάζοντας νέα μοντέλα. Φέτος, παρουσίασε το πολλά υποσχόμενο X-Cape και το Scrambler 6 ½ Seiemmezzo, κάνοντας τα πρώτα επεκτατικά της βήματα στις μικρότερες κατηγορίες. Ωστόσο, δεν παρέλειψε να παρουσιάσει και ένα Concept με τον κλασσικό πλέον V2 κινητήρα των 1.187cc, το Super Scrambler!

Για τη δημιουργία του ακολούθησε την ιστορία των scramblers και τον τρόπο που προέκυψαν. Μέχρι να εξελιχθούν σε μια ξεχωριστή κατηγορία με τη δική τους ταυτότητα, τα scramblers δεν ήταν τίποτα παραπάνω από μοτοσυκλέτες δρόμου εφοδιασμένες με χωμάτινα ελαστικά, μεγάλο τιμόνι, εξατμίσεις που βγαίνουν ψηλά κάτω από τη σέλα του συνεπιβάτη και τροποποιημένες αναρτήσεις. Επάνω σε αυτά τα χαρακτηριστικά πάτησε η Moto Morini και χρησιμοποιώντας τον τετραβάλβιδο V2 των 1.187 με 2ΕΕΚ δημιούργησε το Super Scrambler Concept. Οι κεφαλές του κινητήρα είναι φτιαγμένες από αλουμίνιο και οι εκκεντροφόροι παίρνουν κίνηση από τις άκρες ενός άξονα που βρίσκεται πάνω από το στρόφαλο.

Η περιεχόμενη γωνία των κυλίνδρων είναι 87 μοίρες και εξυπηρετεί στο να μην χρησιμοποιείται αντικραδασμικός άξονας με τον κινητήρα να έχει καλύτερη ευστροφία, ενώ παράλληλα αυξάνεται και το μέγιστο όριο περιστροφής του. Ειδικότερα, για να επιτευχθεί η αύξηση του ορίου, έπαιξε ρόλο και η διάμετρος των εμβόλων που φτάνει τα 107 χιλιοστά και έτσι μπόρεσαν να χρησιμοποιηθούν μεγαλύτερες βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής, μεταφέροντας τον κόφτη πιο ψηλά. Ως εκ τούτου, η Moto Morini υπόσχεται πως ο κινητήρας της αποδίδει τη δύναμή του σε ένα ιδιαίτερα ευρύ φάσμα στροφών, χωρίς να υπάρχει απώλεια ισχύος στις υψηλές στροφές. Το πλαίσιο από την άλλη, είναι μελετημένο ώστε να έχει βελτιωμένη συμπεριφορά στους επαρχιακούς δρόμους, ενώ στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας ο αναβάτης μπορεί να εκμεταλλευτεί στο έπακρο και την ιπποδύναμη του κινητήρα.

Ο περιφερειακός εξοπλισμός περιλαμβάνει LCD οθόνη πέντε ιντσών και LED φωτιστικά σώματα. Το Super Scrambler διαθέτει ένα πλήρες ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 46mm και διαδρομής 120mm. Πίσω, το αμορτισέρ είναι πλήρως ρυθμιζόμενο και έχει υδραυλική τηλεπροφόρτιση, ενώ η διαδρομή του είναι 110mm. Όπως φαίνεται για τη δημιουργία του πρωτότυπου, η Moto Morini δεν έκανε εκπτώσεις και έτσι και τα φρένα αποτελούνται από δύο δίσκους εμπρός των 320mm και τις ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων της Brembo. Πίσω η δαγκάνα δύο εμβόλων είναι της ίδιας εταιρείας και δένει πάνω στο δίσκων των 220mm, ενώ η μονάδα ABS είναι η ΜΡ9.1 της Bosch και ο αναβάτης έχει τη δυνατότητα να το απενεργοποιεί.  

Δείτε στο τέλος του άρθρου το πλούσιο φωτογραφικό υλικό

Η Moto Morini έκλεισε την παρουσίασή της λέγοντας πως το Super Scrambler είναι μια μοτοσυκλέτα που σέβεται την ιστορία της και πως ο κινητήρας δεν διαθέτει ηλεκτρονικά βοηθήματα, προσφέροντας έτσι μια κλασσική εμπειρία τόσο στον τρόπο λειτουργίας του όσο και στον τρόπο οδήγησης. Μάλιστα, έχει δημιουργήσει και μια σειρά από αξεσουάρ για το Concept, οπότε είναι αρκετά πιθανό το μοντέλο να μπει στη γραμμή παραγωγής στο άμεσο μέλλον. Αυτό που μένει να δούμε είναι κατά πόσο θα περάσει ο ακριβός περιφερειακός εξοπλισμός στο μοντέλο παραγωγής.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ             Super Scrambler Concept
Αντιπρόσωπος:
HELLINMOTO A.B.E.E.O
 
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος (mm):
2.120
Μεταξόνιο (mm):
1.500
Ύψος σέλας (mm):
830
Ίχνος (mm):
110
Γωνία κάστερ (˚):
25
 
ΠΛΑΙΣΙΟ
Τύπος:
Ατσάλινο σωληνωτό
Πλάτος (mm):
930 (χωρίς καθρέπτες)
Βάρος κατασκευαστή, κενή / γεμάτη (kg):
-/202
 
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος:
Τετράχρονος, υγρόψυκτος δικύλινδρος V 87ο me 2EEK και 4B/K
Χωρητικότητα (cc):
1.187
Ισχύς (ΗΡ/rpm):
113,2/8.000
Ροπή (kg.m/rpm):
11/7.000
Ειδική ισχύς (ΗΡ/l):
95,3
Τροφοδοσία:
Ηλεκτρονικός ψεκασμός
Σύστημα εξαγωγής:
2 σε 2
Σύστημα λίπανσης:
Υγρό κάρτερ
Σύστημα εκκίνησης:
Μίζα
 
ΠΙΣΩ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ένα αμορτισέρ με μοχλικό
Διαδρομή (mm):
110
Ρυθμίσεις:
Πλήρως ρυθμιζόμενο
ΤΡΟΧΟΣ
Ζάντα:
5,50 x 17
Ελαστικό:
180/55-17
ΦΡΕΝΟ
Δίσκος 220mm με δαγκάνα δύο εμβόλων της Brembo και απενεργοποιήσιμο ABS
 
ΟΡΓΑΝΑ / ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
LCD οθόνη πέντε ιντσών, ABS MP9.1 της Bosch
 
ΕΜΠΡΟΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ανεστραμμένο πιρούνι
Διαδρομή/Διάμετρος (mm):
46/120
Ρυθμίσεις:
Πλήρως ρυθμιζόμενο
ΤΡΟΧΟΣ
Ζάντα:
3,5 x 17
Ελαστικό:
120/70-17
ΦΡΕΝΟ
Δύο δίσκοι 320mm με ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων της Brembo και απενεργοποιήσιμο ABS

 

Ετικέτες

CFMOTO Dual 250: Το αντί-Serow έρχεται Ελλάδα στη μισή τιμή των ανταγωνιστών της [VIDEO]

Με διάθεση να ανακατέψει την τράπουλα στις μικρού κυβισμού on-off
CFMOTO DUAL 250
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

27/11/2025

Η Dual 250, η μικρή On-Off μοτοσυκλέτα της CFMOTO, θα κυκλοφορήσει σε τιμή πολύ "δυνατή" σε σχέση τις προδιαγραφές της και αυτά που μπορεί να προσφέρει.

Αναμένεται η κυκλοφορία της μικρής και ελαφριάς CFMOTO Dual 250 με την τιμή απόκτησης να περιμένουμε, όπως είχαμε πει στο αναλυτικό άρθρο για την μικρή μοτοσυκλέτα, να βρίσκεται σημαντικά χαμηλότερα του ανταγωνισμού που προκύπτει στην κατηγορία των on-off 250-300 κ.εκ.

Με μοτοσυκλέτες στην κατηγορία να έχουν μέχρι και διπλάσια τιμή από αυτή που περιμένουμε για το CFMOTO Dual 250 (όπως το Honda CRF 300 L στα 6.300 ευρώ) σίγουρα δεν θα περάσει απαρατήρητη.

CFMOTO DUAL 250

Εάν επαληθευτούμε με βάση τον παραπάνω συλλογισμό και η μοτοσυκλέτα τιμολογηθεί στα 3.200 με 3.300 ευρώ, περίπου όσο ένα μικρό σκούτερ ή ένα παπί θα φέρει νέα δεδομένα στο τραπέζι στις προσιτές μοτοσυκλέτες και λοιπά δίκυκλα, εφόσον βέβαια η τιμή και η μοντέρνα σχεδίαση δεν είναι τα μόνα προσόντα της.

CFMOTO DUAL 250

H πρόταση της CFMOTO είναι μια οικονομική λύση για τόσο για νέους αναβάτες, όσο και σαν καθημερινό μέσο στην επαρχία, ενώ παραμένει και μια επιλογή για όσους ενδιαφέρονται να "πατήσουν" χώμα χωρίς μεγάλες απαιτήσεις σε δυνατότητες και χωρίς να τινάξουν φυσικά το budget.

CFMOTO DUAL 250

Μέχρι την επίσημη ανακοίνωση, δείτε την μοτοσυκλέτα προπαρασκευής που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε σε μια ακόμη Ευρωπαϊκή πρωτιά.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη MOTO Magazine (@motomag.gr)

Ετικέτες