Νέο YAMAHA XSR 900 GP 2024: Το R9 που θέλαμε με εμφάνιση TZR

Ήρθε η ώρα των τρικύλινδρων supersport
1
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

24/10/2023

Το έδειξαν ως πρωτότυπο στο Goodwood Festival σε μαύρο/γκρι χρώμα και τώρα ήρθε η στιγμή να το δούμε στην τελική του μορφή. Μιλάμε φυσικά για το XSR900 GP του 2024, την τρικύλινδρη supersport μοτοσυκλέτα της Yamaha με την ρετρό εμφάνιση, που οι αναγνώστες  του ΜΟΤΟ γνώριζαν πως θα ερχόταν ήδη από την παρουσίαση του νέου XSR900 στην Ιταλία πριν δύο χρόνια.

Παρά το γεγονός πως βασίζεται στα μηχανικά μέρη του XSR900, το XSR900 GP μας φέρνει και ορισμένα νέα τεχνολογικά στοιχεία για την οικογένεια των MT-09/XSR, με σημαντικότερο όλων τους νέους διακόπτες στο τιμόνι και την νέα έγχρωμη οθόνη 5” που υποστηρίζει την πλοήγηση turn-by-turn μέσω συνδρομής στο Garmin StreetCross.

17

Πολύ σημαντικό για τους λάτρεις της σπορ οδήγησης είναι τα αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά, καθώς το XSR900 GP έχει την IMU έξι αξόνων του R1, χαρίζοντάς του σύγχρονη συμπεριφορά στον δρόμο και την πίστα.

2

Άξιο λόγου είναι και το τρίτης γενιάς Quick-Shifter Up/Down, για άμεσες αλλαγές ταχυτήτων χωρίς την χρήση συμπλέκτη.

Τα νέα φλας έχουν δύο λειτουργίες, όπου μπορείς να τα ενεργοποίησες για λίγα δευτερόλεπτα για να αλλάξεις λωρίδα κυκλοφορίας ή να τα ενεργοποιήσεις όταν περιμένεις για να στρίψεις στο φανάρι, όπου σβήνουν μόνα τους μόλις κάνεις τα επόμενα 150 μέτρα.

Η μοτοσυκλέτα στις φωτογραφίες δεν φαίνεται να έχει μαρσπιέ συνεπιβάτη, όμως υπάρχουν οι βάσεις για να μπουν τα μαρσπιέ του γυμνού XSR900 και το κάλυμμα της σέλας του συνεπιβάτη είναι αφαιρούμενο.

3

Εννοείται πως η εργονομία της θέσης οδήγησης είναι εντελώς διαφορετική λόγω κλιπ-ον, όμως η Yamaha υποστηρίζει πως δεν είναι υπερβολικά κουραστική για οδήγηση σε δημόσιους δρόμους και εντός πόλης όπως στα R6 και R1.

Το σίγουρο είναι πως όσοι ήθελαν να φτιάξει η Yamaha ένα R9 με τον τρικύλινδρο κινητήρα των MT-09 μπορούν πλέον να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα και μάλιστα να κυκλοφορούν στο δρόμο με μια μοτοσυκλέτα που μοιάζει ίδια με τα θρυλικά YZR και TZR της δίχρονης εποχής των Grand Prix.   

5121314151619

 

Ετικέτες

Suzuki: Θα βγάλει νέα μοντέλα στα 350 και 500 κυβικά! Αντεπίθεση Hamamatsu

Έρχονται νέα μικρομεσαία μοντέλα από το Hamamatsu
Suzuki mid range expansion
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

1/12/2025

Η ιαπωνική εταιρεία εξετάζει την είσοδό της σε μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες μοτοσυκλετών, με τα οικονομικά, εύκολα στη απόκτηση και χρήση μοντέλα να κερδίζουν συνεχώς έδαφος τόσο στην Ευρώπη, όσο και στην Ασία.

Κατά την πρόσφατη έκθεση EICMA στο Μιλάνο, ο Πρόεδρος της Suzuki, Toshihiro Suzuki, και ο Γενικός Διευθυντής Marketing και Σχεδιασμού Μοτοσυκλετών, Akira Kyuji, μίλησαν για την πιθανή επέκταση της εταιρείας στην κατηγορία 350 έως 500 κυβικών.

"Είναι μια κατηγορία που γίνεται όλο και πιο δημοφιλής στους πελάτες," δήλωσε ο Kyuji. "Φυσικά, κατασκευαστές όπως εμείς, πρέπει να κινηθούμε προς τα εκεί. Αν υπάρχει ζήτηση, πρέπει να ανταποκριθούμε."

Η αλήθεια είναι λίγο διαφορετική βέβαια, από κατασκευαστές όπως εσάς, περιμένει κανείς να έχετε κινηθεί εκεί δημιουργώντας την ζήτηση ή ανιχνεύοντας τα πρώτα ψήγματα, όχι να απαντάτε κατόπιν πρόκλησης. Η Suzuki είχε κάποτε την γκάμα περισσότερο συμπληρώμενη από τώρα με απίστευτα αξιόπιστες μικρές ON-OFF, όπως το V-Strom 250, που συνεχίζει στις αγορές της Ασίας αλλά σταμάτησε λόγο κόστους στην Ευρώπη. Ουσιαστικά δηλαδή άφησαν την πόρτα ανοικτή και τα σκυλιά δεμένα, οπότε τώρα απλά διορθώνουν το λάθος εκείνο.

Φέτος, η Suzuki παρουσίασε το επερχόμενο SV-7GX, μια sport touring μεσαίου βάρους και κυβισμού μοτοσυκλέτα, εμφυσώντας και άλλη ζωή στον 645cc V-twin κινητήρα που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1999, φέρνοντας την απέναντι στην Yamaha Tracer 7.

Suzuki mid range expansion

Η Suzuki διαθέτει ήδη έναν μονοκύλινδρο κινητήρα 398cc με ψεκασμό καυσίμου για τα μοντέλα DR-Z4S και DR-Z4SM, ο οποίος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε νέα μοντέλα με τις απαραίτητες προσαρμογές. Η ισχύς του φτάνει τους 37,5 ίππους και είναι συμβατός με τα τελευταία πρότυπα Euro5+.

"Η ζήτηση για μοτοσυκλέτες μεταξύ 350 και 500 κυβικών αυξάνεται συνεχώς, όχι μόνο στην Ευρώπη," παραδέχτηκε ο Kyuji, σημειώνοντας ότι αγορές όπως η Κίνα έχουν δει μεγάλη άνοδο σε μοτοσυκλέτες αυτής της χωρητικότητας λόγω αλλαγών στη νομοθεσία.

Η δημοτικότητα των μικρότερων μοτοσυκλετών φαίνεται καθαρά μέσα από τις κινήσεις εταιρειών όπως η Royal Enfield, Triumph, BMW και KTM, οι οποίες συνεργάζονται με ινδικές εταιρείες για την παραγωγή προσιτών μικρομεσαίων μοτοσυκλετών.

Suzuki mid range expansion

Η Suzuki έχει ήδη ισχυρή παρουσία στην Ινδία, έχοντας κατασκευάσει πάνω από εννέα εκατομμύρια μοτοσυκλέτες από το 2006. To νέο εργοστάσιο στη Kharkhoda της Haryana αναμένεται να ανοίξει με αρχική παραγωγική ικανότητα 750.000 μονάδων ετησίως.

Πολλά από τα νέα μοντέλα επιλέγουν retro σχεδιασμό, αντλώντας ιστορικά ονόματα από το παρελθόν των εταιρειών προσπαθώντας να προβάλουν μια συνέχεια, ακόμα και εκεί που έχει κοπεί, ενώ μένει να δούμε εάν η προσέγγιση της Suzuki θα είναι αντίστοιχη.

"Δεν μπορούμε να αποκαλύψουμε σχέδια μελλοντικών μοντέλων. Αλλά η ζήτηση είναι ζήτηση, και η δουλειά μας είναι να την καλύψουμε," πρόσθεσε ο Kyuji.

Ο Toshihiro Suzuki τόνισε επίσης την ταχεία ανάπτυξη της κινεζικής βιομηχανίας μοτοσυκλετών και τη σημασία να παρακολουθούν τις καινοτομίες της.

Suzuki mid range expansion

Παρά την παραγωγή νέων δικύλινδρων εν σειρά κινητήρων 776cc με 82 ίππους, η Suzuki αποφάσισε να συνεχίσει να εξελίσσει τον 26 ετών 645cc V-twin κινητήρα για το SV-7GX του 2026.

"Τεχνικά, ένας δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας με γωνία κομβίων στροφαλοφόρου στις 270 μοίρες μπορεί να προσφέρει απόδοση σχεδόν σαν V-twin, αλλά το πλεονέκτημα του V κινητήρα είναι η συμπαγής σχεδίασή του. Η φιλοσοφία μας είναι να φτιάχνουμε μοτοσυκλέτες με χαμηλότερες σέλες, νομίζω ότι το πλεονέκτημα αυτού του V-twin κινητήρα είναι απλώς το μέγεθος της μοτοσυκλέτας, λεπτή και συμπαγής εσωτερική του σχεδίαση.

Ο νέος κινητήρας συνδυάζεται με ride-by-wire και αμφίδρομο quickshifter. Όσο για μελλοντικά SV650 ή πιο σπορ S εκδόσεις, ο Πρόεδρος δήλωσε, "Αυτός ο V-twin κινητήρας είναι ένας θησαυρός για τη Suzuki, και θέλουμε να τον διατηρήσουμε και να τον αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο τρόπο, γιατί οι άλλοι κατασκευαστές δεν έχουν κάτι αντίστοιχο."