Vyrus Alyen 988: Η δυναμική επιστροφή της Vyrus

Με πάνω από 200 άλογα!
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

7/4/2020

Η Vyrus είναι μία από τις ελάχιστες "βιοτεχνίες" μοτοσυκλετών στον κόσμο που κάθε δημιουργία της θα μπορούσε κάλλιστα να κοσμεί τις προθήκες κάποιου μουσείου μοντέρνας τέχνης. Από τις κεντρικές εγκαταστάσεις της στο Rimini της Ιταλίας, έχουν δει το φως του ήλιου πραγματικά εντυπωσιακές μοτοσυκλέτες, με σήμα κατατεθέν της εταιρείας το hub steering.

Από την τελευταία φορά που η Vyrus έκανε τον κόσμο να μείνει με το στόμα ανοιχτό ήταν πριν από αρκετά χρόνια, αλλά φέτος η… boutique βιοτεχνία κάνει την επιστροφή της  με έναν ιδιαίτερα εντυπωσιακό τρόπο που ακούει στο όνομα Alyen 988, έχοντας στα σωθικά του έναν δικύλινδρο V κινητήρα της Ducati που παράγει 202 άλογα!

Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για τον δικύλινδρο V-90 των 1.285cc και εκεί σταματά οτιδήποτε έχει να κάνει με δεσμούς με συμβατικές μοτοσυκλέτες. Όπως συμβαίνει σε κάθε μοτοσυκλέτα της Vyrus, το Alyen διαθέτει δύο ψαλίδια, ένα εμπρός κι ένα πίσω, ελέω hub steering. Το σύστημα διεύθυνσης του μπροστινού τροχού συνδέεται μέσω συνδέσμων και υδραυλικών κυκλωμάτων με το τιμόνι. Τα οφέλη του hub steering είναι ευρέως γνωστά, διαχωρίζοντας τις δυνάμεις των φρένων και τις ανάρτησης με την κατεύθυνση, με ευεργετικά αποτελέσματα στα φρένα υπό κλίση. Σε αυτές τις συνθήκες τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά επηρεάζονται ελάχιστα, προσφέροντας το μέγιστο επίπεδο αίσθησης και πρόσφυσης στον αναβάτη. Από την άλλη, τα μειονεκτήματα μιας τέτοιας λύσης είναι μια μικρή ασάφεια στο τιμόνι και το μικρό κόψιμο του τιμονιού.

Στην περίπτωση του Alyen το πλαίσιο έχει σχήμα "διπλού Ω", κατασκευασμένο από μαγνήσιο, ενώ ολόκληρη η κατασκευή βρίθει… εξωτισμού (πολύ περισσότερο ακόμη κι από το αντίστοιχο Bimota Tesi), από τους ανθρακονημάτινους τροχούς, μέχρι τα υπέροχα τελικά των εξατμίσεων που βγαίνουν ψηλά κάτω από τη σέλα. Αν μη τι άλλο, το Alyen είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό και θα κάνει τα κεφάλια να γυρίσουν, αν και όχι απαραίτητα πάντα για τους σωστούς λόγους.

Σε αντίθεση με το προηγούμενο Vyrus –επίσης με hub steering- το 983 C3 4V το οποίο είχε μια πολύ κομψή και στενή όψη, το Alyen έχει μια high-end τεχνολογικά εμφάνιση, αλλά με πολύ μεγάλο όγκο. Η μετωπική επιφάνεια είναι τεράστια, όπως τεράστιες είναι και οι χούφτες στο τιμόνι, κάνοντάς το να θυμίζει ξεχειλωμένο Hypermotard.

Εδώ να θυμίσουμε ότι η εταιρεία είχε ανακοινώσει το 2011, ότι θα κατασκεύαζε μια αγωνιστική μοτοσυκλέτα για την κατηγορία της Moto2. Το Vyrus 982 M2 Factory ήταν μια ιδιαίτερα εντυπωσιακή μοτοσυκλέτα, "χτισμένη" με μικρές διαστάσεις γύρω από τον κινητήρα του Honda CBR600RR, με τον οποίο έτρεχε εκείνη την εποχή η κατηγορία. Με βάρος μόλις στα 135 κιλά, ήταν η μοναδική μοτοσυκλέτα χωρίς πιρούνι που έριχνε το γάντι στο κορυφαίο πρωτάθλημα του κόσμου, εδώ και πολλά χρόνια. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η Vyrus δεν κατάφερε ποτέ να βρει κάποιον για να επενδύσει στο project και να τρέξει με αυτή την μοτοσυκλέτα. Έτσι, όλα τα πρωτότυπα πουλήθηκαν και το πλάνο εγκαταλείφθηκε. Θα ήταν πάντως εξαιρετικά ενδιαφέρον να δούμε τι θα μπορούσε να συμβεί απέναντι σε όλες τις άλλες μοτοσυκλέτες με συμβατικό μπροστινό, μέσα στους αγώνες.

Προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί τιμή για το Alyen, αλλά με δεδομένα ότι τα προηγούμενα μοντέλα της Vyrus κόστιζαν κοντά στις 90.000 ευρώ, θα είναι δύσκολο να κοστίζει λιγότερο από αυτό.

 

 

QJ Motor COV 125: Στην Ελλάδα το νέο μικρό κινέζικο motard με τιμή κάτω από 3.000 ευρώ

Ήρθε στην χώρα μας, με απόδοση 15 ίππους στα 129 κιλά
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

14/11/2025

Η QJ Motor φέρνει μία νέα motard μοτοσυκλέτα που αποδίδει 15 ίππους, οδηγείται με δίπλωμα A1 και έχει τιμή απόκτησης, κάτω από 3.000 ευρώ.

Η COV 125 φέρει έναν υγρόψυκτο κινητήρα 124,8 κυβικών εκατοστών που αποδίδει 15 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και 1,23 kg.m ροπής στις 7.000 σ.α.λ. και συνδυάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων.

Στις αναρτήσεις, μπροστά βρίσκουμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 43 mm και διαδρομής 225 mm και πίσω ένα monoshock αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης.

QJ Motor

Οι τροχοί είναι φυσικά 17 ιντσών τόσο μπροστά, όσο και πίσω, το ύψος της σέλας είναι στα 885 mm και το βάρος της μοτοσυκλέτας είναι 129 κιλά, με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 8 λίτρων.

Όσον αφορά το σύστημα πέδησης, η μοτοσυκλέτα φέρει δίσκο 320 mm με διπίστονη δαγκάνα μπροστά και δίσκο 220 mm με μονοπίστονη δαγκάνα πίσω.

Η COV 125 είναι εξοπλισμένη με LED φώτα, δικάναλο ABS και LCD Οθόνη.

Η μοτοσυκλέτα είναι διαθέσιμη σε δύο χρώματα, κόκκινο και λευκό και η τιμή της έχει οριστεί στα 2.895 ευρώ.