Αποκλειστικές πληροφορίες για το Aprilia Tuareg 660

Θα μπει σφήνα σε ΚΤΜ και Honda
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

20/2/2020

Το είδαμε κρυμμένο στην EICMA μέσα σε ένα “ενυδρείο με πικροδάφνες” όπου το μόνο που φαινόταν ήταν ο εμπρός μεγάλος τροχός των 21 ιντσών με off-road τρακτερωτό ελαστικό και το μακρύ αλουμινένιο ψαλίδι. Μιλάμε φυσικά για το νέο Tuareg 660 που θα εμφανιστεί ως μοντέλο παραγωγής στην επόμενη έκθεση της EICMA, όπως μας επιβεβαίωσαν οι άνθρωποι του Piaggio Group στο οποίο ανήκει η Aprilia, κατά την διάρκεια της δημοσιογραφικής παρουσίασης των Medley 125/150. Εκεί είχαμε μια μεγάλης διάρκειας κουβέντα μαζί τους όπου μάθαμε πολλά και ενδιαφέροντα για την νέα μεσαία on-off της Aprilia και τις σκέψεις των Ιταλών για αυτή. Πρώτα απ΄όλα οι άνθρωποι του Piaggio Group θέλουν η μοτοσυκλέτα τους να τοποθετηθεί στην αγορά ανάμεσα στο KTM 790 και το Honda Africa Twin 1100. Ακούγεται κάπως παράξενα αυτό, κυρίως επειδή ο κυβισμός του νέου δικύλινδρου εν σειρά κινητήρα είναι μικρότερος από αυτές τις δύο μοτοσυκλέτες και πιο κοντά στο Yamaha Tenere 700. Όμως σύμφωνα με το δικό τους σκεπτικό, το Tuareg 660 θα έχει ονομαστική ιπποδύναμη στο φάσμα των 85-95 ίππων και όπως ξέρουμε η νέα Africa Twin 1100 έβγαλε στο δυναμόμετρό μας 89,2 ίππους στις 7.500 στροφές και το 790 Adventure έβγαλε 84,8 ίππους στις 8.300 στροφές. Άρα με κριτήριο την ιπποδύναμη, όντως το Tuareg 660 είναι ανταγωνιστής τους και όχι του Yamaha Tenere 700 που έχει 58,89 ίππους στον πίσω τροχό. Βέβαια για να βγάλεις τόσα άλογα από 660 κυβικά χρειάζεσαι πολλές στροφές, κάτι που δεν ταιριάζει τόσο πολύ με τον χαρακτήρα των on-off. Η απάντηση του Piaggio Group σε αυτό, είναι πως έχουν αποφασίσει το Tuareg 660 να έχει ξεκάθαρα σπορ χαρακτήρα, διότι φοβόντουσαν πως αν το έκαναν πιο mainstream θα γινόταν ανταγωνιστής του Moto Guzzi  V85TT. Αυτή η λογική “ομίλου” για τις εταιρείες τους που έχουν οι άνθρωποι της Piaggio ίσως έχει κάποια αξία στην τοπική ιταλική αγορά, όμως σε όλες τις υπόλοιπες αγορές του κόσμου, ο πελάτης που θα κοιτάξει μία Moto Guzzi δεν πρόκειται ποτέ να ασχοληθεί με καμία μοτοσυκλέτα της Aprilia, όπως φυσικά το κοινό της Aprilia δεν πρόκειται ποτέ να μπει στο δίλημμα να αγοράσει μια Moto Guzzi. Κι αυτό γιατί οι δύο αυτές εταιρείες έχουν πολύ ισχυρό DNA, που υψώνει ολόκληρο εμπορικό τοίχος ανάμεσά τους ακόμα κι αν είναι παρκαρισμένες δίπλα-δίπλα στο ίδιο κατάστημα. Δυστυχώς όμως οι Ιταλοί δεν το καταλαβαίνουν αυτό, με αποτέλεσμα να βλέπουμε τεράστια κενά στην γκάμα μοντέλων της Aprilia, τα οποία νομίζουν πως καλύπτονται από τα μοντέλα των άλλων εταιρειών του ομίλου.

Τα ευχάριστα νέα για του φίλους της Aprilia είναι πως η Piaggio έχει πάρει (ξανά….) την απόφαση να δώσει ολοκληρωμένη εμπορική οντότητα στην Aprilia. Σε αυτό το πλάνο αναβάθμισης εντάσσεται η επένδυση στα MotoGP, όπου φέτος έχουν ολοκαίνουρια μοτοσυκλέτα και το 2021 έχουν ζητήσει από την Dorna να υπογράψουν συμβόλαιο κανονικά ως κατασκευαστές, όπως φυσικά και η δημιουργία του δικύλινδρου εν σειρά κινητήρα των 660, που θα γίνει η βάση για μια ολόκληρη σειρά νέων μοντέλων στη μεσαία κατηγορία, από την οποία απουσίαζε ολοκληρωτικά η Aprilia τα τελευταία χρόνια. Κι αυτό είναι από τα μεγάλα παράδοξα του ομίλου Piaggio διότι τα Pegaso 600/650 με τον κινητήρα της Rotax και αργότερα τα Pegaso με τον κινητήρα του Yamaha XT 660 είχαν θαυμάσια εμπορική επιτυχία στις χώρες της Μεσογείου. Μια βασική αιτία γι΄αυτό, είναι το γεγονός πως η Aprilia είναι από τις λίγες ευρωπαϊκές εταιρείες που προσελκύει εύκολα πελάτες από τους ιάπωνες ανταγωνιστές. Σε κάθε περίπτωση, η Piaggio έχει πάρει τις τελικές της αποφάσεις για την προσωπικότητα του Tuareg 660, έστω κι αν στη διάρκεια της κουβέντας μας άφηναν ανοιχτό το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσουν το όνομα “Caponord” ή να επαναφέρουν το όνομα “Pegaso”. Το βέβαιο είναι πως η νέα μοτοσυκλέτα θα έχει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε ηλεκτρονικά βοηθήματα και ο εξοπλισμός της θα είναι αντίστοιχος των Mega On-Off.

Φυσικά ένα μεγάλο μέρος την κουβέντας αφορούσε την τιμή του, που σε αυτή την κατηγορία είναι υψίστης σημασίας… προς το παρόν. Λέμε “προς το παρόν” διότι φαίνεται πως στις αγορές όλης της Ευρώπης υπάρχει η ανάγκη δημιουργίας μιας νέας Premium υποκατηγορίας στα μεσαίου κυβισμού On-Off. Υπάρχει κόσμος που θεωρεί πλέον υπερβολικά τα Mega On-Off των 1200+ κυβισμών, όχι μόνο σε τιμή, αλλά κυρίως σε ιπποδύναμη και βάρος. Η BMW σχεδίασε τη νέα γενιά των F850GS έχοντας ακριβώς αυτό το σκεπτικό στο μυαλό της και ακολούθησαν από κοντά και η KTM με το 790 Adventure R, αλλά και η Ducati με το καινούριο Multistrada 950, όπου σε επίπεδο εξοπλισμού και τεχνολογίας είναι πανομοιότυπα με τα κτηνώδη Mega On-Off. Άρα το σκεπτικό της Piaggio να φτιάξει μια Premium μεσαία On-Off για όσους θέλουν τα πάντα εκτός από το υπερβολικό βάρος, τον υπερβολικό όγκο και την αντίστοιχα υπερβολική τιμή, έχει νόημα. Το νέο Tuareg 660 θα έχει σίγουρα έγχρωμα όργανα με Bluetooth και κάθε μορφής ρύθμιση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, που θα βασίζονται στην τεχνολογία την κεντρικής μονάδας IMU.

Οπότε περιμένουμε να δούμε ρυθμιζόμενο cornering ABS και αντίστοιχα ρυθμιζόμενης ευαισθησίας Traction Control. Ποια όμως θα είναι η τιμή του νέου Tuareg; Εννοείται πως δεν μας έδειξαν τιμοκατάλογο, αλλά από τα συμφραζόμενα έγινε παραπάνω από σαφές πως θα είναι αρκετά πιο ακριβό από το “σπαρτιάτικο” σε επίπεδο εξοπλισμού Yamaha Tenere 700. Μάλιστα η χαρακτηριστική φράση που ακούσαμε ήταν: “Εμείς δεν μπορούμε να φτιάξουμε τέτοια μοτοσυκλέτα στην Ιταλία με τιμή κάτω από 10.000€ όπως κάνουν οι Ιάπωνες (εννοούσε τη Yamaha). Είναι αδύνατον για εμάς”. Μια ρεαλιστική τιμή φαίνεται πως θα είναι μεταξύ 12.500-14.500€,  που θα το τοποθετεί ανάμεσα στο Tenere (10.500€) και στη βασική έκδοση του 790 Adventure (14.390€) στην ελληνική αγορά αυτή τη στιγμή. Μένει να δούμε αν ο κόσμος θα κρίνει την τιμή του με βάση την ιπποδύναμη και τον εξοπλισμό του νέου Tuareg 660 ή αν θα την κρίνει βάσει του κυβισμού του. Επίσης μένει να δούμε αν η ελληνική αντιπροσωπεία καταφέρει να κάνει για άλλη μια φορά το θαύμα της, καθώς αρκετές φορές έχει πετύχει σε κάποια μοντέλα (π.χ. στα Medley) οι τιμές τους στην Ελλάδα να είναι πιο κάτω από των υπόλοιπων Ευρωπαϊκών χωρών.

   


 

Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE

Ηλεκτρικό και πιο άσχημο από πριν αλλά με πολλές custom επιλογές
Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

2/9/2025

Έχουν ήδη περάσει είκοσι χρόνια από τότε που βγήκε το C1, το σκούτερ με κλωβό ασφαλείας και ζώνες ασφαλείας που μπορούσες να οδηγήσεις χωρίς κράνος. Η εμπορική του επιτυχία ήταν αντιστρόφως ανάλογη της προβολής που πήρε εκείνη την εποχή, όχι από τον Ειδικό Τύπο αλλά από τα γενικά μέσα ενημέρωσης. Καθότι μία ακριβή λύση όμως το C1 πέρασε εισπρακτικά την γραμμή της επιτυχίας και έκλεισε τον κύκλο του στην BMW με θετικό πρόσημο. Ακόμη και στην Ελλάδα έγιναν ρεπορτάζ σε δελτία ειδήσεων για το αν μπορεί το C1 να προστατέψει με επιτυχία τον αναβάτη του, υπερτονίζοντας τα 2 περιστατικά που καταγράφηκαν. Πανευρωπαϊκά υπήρχαν προφανώς περισσότερα, όπως φυσικά υπήρχαν και δυστυχήματα, ανακαλύπτοντας έπειτα τα ψιλά γράμματα στις οδηγίες της BMW που έλεγε επακριβώς που προστατεύει το C1 χωρίς κράνος και που θα πρέπει να χρησιμοποιείται με αυτό.

Πριν από έντεκα χρόνια επίσης, η BMW ξεκίνησε την σειρά των ηλεκτροκίνητων σκούτερ κρατώντας το γράμμα C φτάνοντας στο CE 04 που προηγήθηκε του CE 02. Χρειάζεται ωστόσο να τους αποδώσουμε εκείνο που αξίζουν και το ακριβό CE 04 είναι πράγματι η επιτομή των ηλεκτρικών σκούτερ αυτή την στιγμή αν και θα μπορούσε να το κάνει, θεωρώ, χωρίς να κοστίζει τρεις φορές επάνω. Μπορεί στα αυτοκίνητα να έχουν κατατροπωθεί πλήρως από την προηγμένη κινέζικη τεχνολογία και θα περίμενε κανείς να το πάθουν αυτό και στα σκούτερ που εκεί μετρούν εκατομμύρια πωλήσεις, συνολικά, αλλά από πλευράς τεχνολογίας και οδηγικής συμπεριφοράς, το CE 04 κατάφερε να γίνει το πρότυπο από το 2022 που το είδαμε για πρώτη φορά.

Εκείνο επίσης που χρειάζεται να τους αποδώσουμε, είναι η απύθμενη ανοησία που διακατέχει τις αποφάσεις του τμήματος marketing από την αρχή του έτους. Δεν έχω ανακαλύψει ακόμη τον απευθείας υπεύθυνο για τις αποφάσεις που έχουν πάρει από την αρχή της χρονιάς αλλά θα το κάνω γιατί κάποιος πρέπει να του το πει ευθέως: Να σταματήσει να λανσάρει μοντέλα με ΑΙ και με αμφιλεγόμενα μηνύματα. Το promo video του νέου Vision CE τελειώνει με το «Έρχεται σύντομα» και συνεχίζει λέγοντας «μπορεί και αργότερα, μπορεί και καθόλου». Αν μιλούσαμε για την νέα δημιουργία της Pop Mart μετά το Labubu, θα ήταν ένας όμορφος τρόπος να κλείσεις το Video που την λανσάρει. Τώρα είναι απλά αμήχανο… όπως το σκούτερ τους «και να που γράφετε αστεία και γελάτε με την διαφήμισή μας» θα απαντήσει ο υπεύθυνος για αυτό που είδαμε, διαβεβαιώνοντας έτσι πως δεν έχει πιάσει το νόημα.

Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE
Το κατάλληλο όχημα για το Burning Man

Άλλη μία παρουσίαση λοιπόν βασισμένη σε ψηφιακές φωτογραφίες για κάτι που πρέπει να του εμπιστευτείς την ασφάλειά σου για ένα δίκυκλο που είναι το μόνο όχημα στο οποίο ο άνθρωπος συμμετέχει ενεργά με ολόκληρο το σώμα του.

Βέβαια αυτό τώρα μειώνεται στο Vision CE γιατί έχει γυροσκόπια που κρατούν την ισορροπία εκείνα αντί για εσένα που το οδηγείς. Η BMW έχει προχωρήσει πολύ σε αυτή την τεχνολογία κάνοντας ένα R 1250GS να οδηγεί αυτόνομα και να ισορροπεί με ευκολία, οπότε μπορεί να φέρει στο Vision CE το πρώτο στάδιο της τεχνολογίας αυτής.

Συνδυαστικά με την πλατφόρμα CE 04 που έχει τα κατάλληλα μηχανικά μέρη, το νέο Vision CE θα μπορούσε να γίνει ο άξιος συνεχιστής του C1 κρατώντας την απρόσιτη τιμή απόκτησης φυσικά και επεκτείνοντας τον χαρακτήρα του χαμαιλέοντα που από την αρχή ήθελε η BMW να έχει το C1. Με σειρά από εργοστασιακά αξεσουάρ και προτρέποντας την δημιουργία νέων από τρίτους κατασκευαστές, το Vision CE έχει το όραμα να αποτελέσει την βάση και στην πράξη εκείνα που θα κυκλοφορούν στους δρόμους να είναι μοναδικά και τελείως διαφορετικά μεταξύ τους.

Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE
Οι μοναδικές φωτογραφίες που δείχνουν πως υπάρχει στα αλήθεια και μαζί και το πόσο κοντά είναι στο CE 04

Το αποκορύφωμα είναι η απεικόνιση που δείχνει πως η BMW δεν τα πηγαίνει πολύ καλά με το κόστος απόκτησης: Προτείνει το Vision CE ως κινητό μαγαζί πώλησης καφέ με 4 δολάρια το ποτήρι. Είναι μεγάλο το κόστος απόκτησης για κάποιον που θέλει να ζήσει πουλώντας καφέ στο πεζοδρόμιο, βέβαια με 4 δολάρια τον Εσπρέσο ίσως βγάλεις την αρχική επένδυση πριν χρειαστεί αλλαγή μπαταρίας, όσο για το που θα μπορείς να βρεις πελάτες με 4 δολάρια το Εσπρεσάκι όταν στα πιο τουριστικά σημεία της Ιταλίας το έχουν κάτω από 2 Ευρώ, είναι ένα άλλο ζήτημα. Ίσως βοηθά σε χώρες με τεράστια πάρκα στα οποία επιτρέπουν την κίνηση των ηλεκτρονικών δικύκλων σε ποδηλατόδρομους, αν πηγαίνεις από παγκάκι σε παγκάκι, τότε ναι, θα βρεις αρκετούς που θα πληρώσουν 4 δολάρια τον καφέ για να μην σηκωθούν, όπως επίσης και το delivery μπορεί να πάρει μία νέα τροπή: «Μην μας πεις στο τηλέφωνο πως τον πίνεις γιατί εμείς δεν φέρνουμε τον καφέ στον χώρο σου, αλλά την καφετιέρα ολόκληρη».

Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE
"Με 4 δολάρια το εσπρεσάκι, μπορεί να καταφέρεις να πληρώσεις το μηχανάκι"

Σε κάθε περίπτωση η BMW χρησιμοποιεί την ονομασία Vision στα πρωτότυπά της, όχι στα τελικά μοντέλα αν και προωθεί το Vision CE ως μοντέλο παραγωγής. Μπορεί λοιπόν να το βγάλει, μπορεί και όχι, θα δείξει, BMW Marketing είναι αυτό, μέχρι να δουν ότι στραβά αρμενίζουν και ο γιαλός είναι στη θέση τους, θα μείνουμε με την απορία.