Aprilia RS 660 Concept 2019: EICMA 2018

Νέος κινητήρας από την Aprilia που την επαναφέρει στη μεσαία κατηγορία
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

6/11/2018

Το RS 660 είναι ίσως το πιο σημαντικό concept σε αυτή την έκθεση του Μιλάνου, καθώς μέσα στο πλαίσιό του έχει έναν νέο δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 660 κυβικών. Αυτό σημαίνει πως η Aprilia επιστρέφει στις μοτοσυκλέτες μεσαίου κυβισμού, καθώς είναι βέβαιο, πως θα δημιουργηθεί μια ολόκληρη σειρά μοντέλων με αυτόν τον κινητήρα, που θα περιλαμβάνει από γυμνά streetfighter μέχρι μεσαία on-off.

Pρόκειται για τον κινητήρα του RSV4 και Tuono 1100 που του έχουν αφαιρέσει τους δύο πίσω κύλινδρους, αλλά με μεγαλύτερη διαδρομή εμβόλων ώστε ο κυβισμός να ανέβει στα 660 κυβικά. Ήδη γίνονται δοκιμές στο δρόμο, αλλά ακόμα δεν είναι βέβαιο αν θα έχει αυτά τα κυβικά ή θα είναι μικρότερος. Σύμφωνα με την Aprilia η κατηγορία των 500cc θα είναι η πιο καυτή στο άμεσο μέλλον σε πωλήσεις και έχουν ήδη στα σχεδιαστήριά τους μια on-off και μια sport μοτοσυκλέτα με αυτόν τον κινητήρα. Πιθανότατα το πλάνο τους είναι να μπουν απέναντι από τα Honda CB 500 που μορχοπουλάνε σε όλη την Ευρώπη στις τρεις εκδόσεις τους. Τα βαμμένα κόκκινα κάρτερ δύσκολα κρύβουν τις ομοιότητες με τον V4 κινητήρα, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Κάθε άλλο! Αν έχει τις μπιέλες της Pankl και τα έμβολα της Mahle όπως τα V4 από το 2016 και μετά, θα είναι από τους πιο ποιοτικούς κινητήρες σε αυτή την κατηγορία. Ελπίζουμε η Aprilia να προχωρήσει πολύ γρήγορα στην παρουσίαση των μοντέλων παραγωγής, καθώς η απουσία της από την μεσαία κατηγορία κυβισμού (που πλέον βρίσκεται σε ανοδική πορεία!) είναι αισθητή τα τελευταία χρόνια. 

 

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να δείτε video της παρουσίασης του ομίλου Piaggio όπου στο τέλος του ο Max Piaggi παρουσιάζει το νέο concept

Ετικέτες

EICMA: Zontes 552-H 2026 - Σπορ δικύλινδρο maxi scooter με 51 ίππους και 178 κιλά με υγρά!

Κινητήρας πίσω, μονό αμορτισέρ και compact μέγεθος
Zontes 552-H 2026 EICMA 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

6/11/2025

Στη φετινή EICMA οι νέες κινέζικες εταιρείες δίνουν ρεσιτάλ με τα δικύλινδρα σκούτερ που παρουσιάζουν, με ΤΕΣΣΕΡΑ διαφορετικά μοντέλα από τη Zontes άνω των 500 κ.εκ. και με το 55-2H να αποτελεί την πιο σπορ πρόταση.

Η πλατφόρμα “552” είναι η πρώτη απόπειρα της Zontes στα maxi scooters άνω των 500 κ.εκ. Η προσέγγιση της Zontes είναι πιο συντηρητική στην εφαρμογή τεχνικών λύσεων αφού ο κινητήρας δεν είναι τοποθετημένος κεντρικά στο πλαίσιο όπως στα TMAX, TL508 και ΑΚ550-575, αλλά πίσω με τη CVT μετάδοση να παίζει τον ρόλο του ενός από τα δύο μπράτσα του ψαλιδιού. Το άλλο μπράτσο είναι αλουμινένιο και πάνω του στηρίζεται το παράκεντρα τοποθετημένο αμορτισέρ που δεν έχει μοχλικό και είναι σχεδόν παράλληλα με το μπράτσο, με το μεταξόνιο να φτάνει τα 1.445 χλστ.

Το Zontes 552-H είναι το πιο σπορ δικύλινδρο scooter της Zontes που ανακοινώνει βάρος πλήρες υγρών (curb weight) στα μόλις 178 κιλά, με το μέγεθός του να είναι πιο κοντά σε μεσαίο σκούτερ. Δεν διευκρινίζεται σε αυτό το σημείο αν στο ανακοινώσιμο βάρος περιλαμβάνεται και η βενζίνη στο ρεζερβουάρ των 14,5 λίτρων, όμως ακόμη και αν το προσθέσουμε, το βάρος φτάνει στα 189 κιλά, περίπου 30 χαμηλότερα από ότι στο ΤΜΑΧ, στα χαρτιά τουλάχιστον και αντίστοιχο με των μονοκύλινδρων στα 300-400 κ.εκ. Ο δικύλινδρος κινητήρας αποδίδει 51 ίππους και 5,71 kg.m ροπής στις 7.250 και 5.500 σ.α.λ. αντίστοιχα και αυτά τα νούμερα δίνουν την καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο στα maxi scooters άνω των 500 κ.εκ.

Zontes 552-H 2026 EICMA 2025

Το 552-H έχει τροχούς με χυτές ζάντες 15 ιντσών και στα δύο άκρα και ελαστικά διατάσεων 120/70 και 160/60 εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Το πιρούνι είναι ανεστραμμένο και μπροστά βλέπουμε δίσκους 320 χλστ. και 4πίστονες δαγκάνες ακτινικής τοποθέτησης με το σήμα της Zontes. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων TFT οθόνη με συνδεσιμότητα και χειρισμό μέσω joystick στο αριστερό γκριπ, κάμερες εμπρός και πίσω, traction control που απενεργοποιείται.

Zontes 552-H 2026 EICMA 2025

Στο Μιλάνο η κινέζικη εταιρεία έχει φέρει και άλλες δύο εκδόσεις του “street” 552, τη Ζ και την S, οι οποίες έχουν πολύ μικρές διαφορές μεταξύ τους και είναι οι πιο τουριστικές εκδόσεις της πλατφόρμας “552”. Έναντι του H έχουν διαφορετικό πίσω φωτιστικό σώμα -είναι διαφορετικό και μεταξύ των δύο εκδόσεων!-, φαρδύτερο φαίρινγκ, διαφορετική σέλα με περισσότερο αφρώδες και για τους δύο και ξεχωριστή “πλάτη” για τον αναβάτη που ρυθμίζεται σε απόσταση, μεγαλύτερη σε μέγεθος ζελατίνα -ακόμη πιο μεγάλη στο S που είναι και λίγο διαφορετικό στο εμπρός μέρος με διαφορετικά φωτιστικά σώματα- και μεγαλύτερης χωρητικότητας ρεζερβουάρ που φτάνει τα 17 λίτρα. Οι δύο αυτές εκδόσεις ήρθαν στο Μιλάνο σε μορφή πρωτότυπου -οι σέλες τους ήταν κούφιες πλαστικές- και οι Zontes τα έφερε όλα για να βολιδοσκοπήσει αντιδράσεις και να δει πιο από αυτά θα καταλήξει στην παραγωγή.