BMW GS: Υγρόψυξη στον Boxer

Από το

Μαύρο Σκύλο

5/9/2011

Έχουν περάσει μήνες από την πρώτη “κατασκοπική” φωτογραφία της νέας υγρόψυκτης GS που ετοιμάζει η BMW. Τώρα υπάρχουν άλλες δυο -από το εξειδικευμένο πρακτορείο της Brenda Priddy σε αυτού του είδους τις αποκαλυπτικές φωτογραφήσεις- όπου η νέα μοτοσυκλέτα φαίνεται καλύτερα. Η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά το νέο boxer που αφήνοντας πίσω του μια παράδοση σχεδόν ενενήντα ετών -η BMW κατασκευάζει μοτοσυκλέτες με αυτή τη διάταξη στον κινητήρα τους συνεχώς από το 1923- πέρασε στην υγρόψυξη. Μπορεί να έμειναν λίγες ψευδοψύκτρες στους δυο κυλίνδρους και τα δυο ψυγεία να είναι κρυμμένα πίσω από τα πλαστικά του εμπρός μέρους, ώστε η εικόνα του κινητήρα να συνδέεται με αυτήν του υπάρχοντος, χωρίς αυτό όμως να αλλάζει την ουσία.
O νέος κινητήρας -σύμφωνα με πληροφορίες από το γερμανικό Motorrad, που κάποιες παραπάνω πληροφορίες έχει από την BMW- θα έχει 1250 κυβικά. Έχει δημιουργηθεί μια απεικόνισή του από το σχεδιαστικό γραφείο S-Kraft όπου διακρίνεται η κίνηση των εκκεντροφόρων μέσω μικτού συστήματος από καδένα και γρανάζια, όπως και ο πολύδισκος συμπλέκτης. Ακόμη μια ουσιαστική διαφορά υπάρχει και στις βαλβίδες, όπου τώρα ο ένας εκκεντροφόρος ανοίγει αυτές της εισαγωγής και ο άλλος αυτές της εξαγωγής. Στην τελευταία τετραβάλβιδη έκδοση του αερόψυκτου κάθε εκκεντροφόρος άνοιγε μια βαλβίδα εισαγωγής και μια εξαγωγής. Με τη σειρά της έχει αλλάξει και η χωροταξία των αυλών, με αυτόν της εισαγωγής να βρίσκεται εντελώς κάθετα πάνω από κάθε κεφαλή, ενώ της εξαγωγής βρίσκεται απέναντι αναγκάζοντας τον σωλήνα εξαγωγής να κατευθύνεται αρχικά προς το έδαφος. Είναι μια ασυνήθιστη εικόνα, όμως ο χώρος που ελευθερώθηκε από την απουσία του αυλού από το πίσω μέρος του κυλίνδρου, θα προσφέρει αυξημένη εργονομία και ευρυχωρία. Μια ακόμη έντονη διαφοροποίηση έχει να κάνει με την τοποθέτηση του μονόμπρατσου ψαλιδιού και του άξονα της τελικής μετάδοσης που περνά μέσα από αυτό. Στην υγρόψυκτη GS βρίσκεται στην αριστερή πλευρά και όχι στη δεξιά, όπως στους αερόψυκτους, και αντίστοιχα το τελικό της εξάτμισης ήρθε δεξιά.
Άλλη εμφανής αλλαγή αφορά τα φρένα, όπου στην υγρόψυκτη έκδοσηοι δαγκάνες έχουν ακτινική στήριξη. Από τις φωτογραφίες φαίνεται ότι το υποπλαίσιο θα είναι πλέον αφαιρούμενο. Η νέα μοτοσυκλέτα καλείται να συνεχίσει την πολύ επιτυχημένη πορεία της μοτοσυκλέτας που στις διάφορες εκδόσεις της υπάρχει περισσότερα από τριάντα χρόνια στην γκάμα της εταιρείας. Η GS1200 πρόσφατα ξεπέρασε τις 100.000 μονάδες που έχουν βγει από τις γραμμές παραγωγής του Μονάχου.

Aprilia Tuono 457 Special Edition στην Ινδία με νέο μαύρο χρώμα και εργονομικές βελτιώσεις

Η Special Edition αφορά τόσο στο γκρίζο χρώμα (Puma Grey), που διατίθεται και στην Ελλάδα, όσο και στο νέο κατάμαυρο (Mamba Black)
aprilia_tuono_457
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

24/6/2026

To Tuono 457 υποδέχεται μια νέα ειδική έκδοση στην Ινδία, χώρα στην οποία κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Piaggio στη Baramati.

aprilia_tuono_457

Ωστόσο η ειδική έκδοση δεν μένει μόνο στα χρώματα, καθώς ενσωματώνει μερικές αποκλειστικές βελτιώσεις που περιλαμβάνουν κοντό ανεμοθώρακα, νέο αφρώδες για τη σέλα που δηλώνει ανετότερο στην πολύωρη παραμονή πάνω της, τιμόνι τοποθετημένο ελαφρώς ψηλότερα, ρυθμιζόμενη μανέτα μπροστινού φρένου και νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις για περισσότερη άνεση χάρη σε ελαφρώς μαλακότερες αποσβέσεις.

aprilia_tuono_457

Επί του παρόντος η Special Edition του Tuono 457 συνιστά ινδική αποκλειστικότητα, καθώς στην Ευρώπη το μοντέλο διατίθεται σε τρεις χρωματισμούς – Puma Grey (γκρι), Piranha Red (κόκκινο) και το φετινό νέο Mantis Purple (μωβ) που δεν έχει φτάσει στην Ελλάδα – χωρίς τα επιπλέον στοιχεία που διακρίνουν την ειδική έκδοση.

 

Ετικέτες