BMW GS: Υγρόψυξη στον Boxer

Από το

Μαύρο Σκύλο

5/9/2011

Έχουν περάσει μήνες από την πρώτη “κατασκοπική” φωτογραφία της νέας υγρόψυκτης GS που ετοιμάζει η BMW. Τώρα υπάρχουν άλλες δυο -από το εξειδικευμένο πρακτορείο της Brenda Priddy σε αυτού του είδους τις αποκαλυπτικές φωτογραφήσεις- όπου η νέα μοτοσυκλέτα φαίνεται καλύτερα. Η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά το νέο boxer που αφήνοντας πίσω του μια παράδοση σχεδόν ενενήντα ετών -η BMW κατασκευάζει μοτοσυκλέτες με αυτή τη διάταξη στον κινητήρα τους συνεχώς από το 1923- πέρασε στην υγρόψυξη. Μπορεί να έμειναν λίγες ψευδοψύκτρες στους δυο κυλίνδρους και τα δυο ψυγεία να είναι κρυμμένα πίσω από τα πλαστικά του εμπρός μέρους, ώστε η εικόνα του κινητήρα να συνδέεται με αυτήν του υπάρχοντος, χωρίς αυτό όμως να αλλάζει την ουσία.
O νέος κινητήρας -σύμφωνα με πληροφορίες από το γερμανικό Motorrad, που κάποιες παραπάνω πληροφορίες έχει από την BMW- θα έχει 1250 κυβικά. Έχει δημιουργηθεί μια απεικόνισή του από το σχεδιαστικό γραφείο S-Kraft όπου διακρίνεται η κίνηση των εκκεντροφόρων μέσω μικτού συστήματος από καδένα και γρανάζια, όπως και ο πολύδισκος συμπλέκτης. Ακόμη μια ουσιαστική διαφορά υπάρχει και στις βαλβίδες, όπου τώρα ο ένας εκκεντροφόρος ανοίγει αυτές της εισαγωγής και ο άλλος αυτές της εξαγωγής. Στην τελευταία τετραβάλβιδη έκδοση του αερόψυκτου κάθε εκκεντροφόρος άνοιγε μια βαλβίδα εισαγωγής και μια εξαγωγής. Με τη σειρά της έχει αλλάξει και η χωροταξία των αυλών, με αυτόν της εισαγωγής να βρίσκεται εντελώς κάθετα πάνω από κάθε κεφαλή, ενώ της εξαγωγής βρίσκεται απέναντι αναγκάζοντας τον σωλήνα εξαγωγής να κατευθύνεται αρχικά προς το έδαφος. Είναι μια ασυνήθιστη εικόνα, όμως ο χώρος που ελευθερώθηκε από την απουσία του αυλού από το πίσω μέρος του κυλίνδρου, θα προσφέρει αυξημένη εργονομία και ευρυχωρία. Μια ακόμη έντονη διαφοροποίηση έχει να κάνει με την τοποθέτηση του μονόμπρατσου ψαλιδιού και του άξονα της τελικής μετάδοσης που περνά μέσα από αυτό. Στην υγρόψυκτη GS βρίσκεται στην αριστερή πλευρά και όχι στη δεξιά, όπως στους αερόψυκτους, και αντίστοιχα το τελικό της εξάτμισης ήρθε δεξιά.
Άλλη εμφανής αλλαγή αφορά τα φρένα, όπου στην υγρόψυκτη έκδοσηοι δαγκάνες έχουν ακτινική στήριξη. Από τις φωτογραφίες φαίνεται ότι το υποπλαίσιο θα είναι πλέον αφαιρούμενο. Η νέα μοτοσυκλέτα καλείται να συνεχίσει την πολύ επιτυχημένη πορεία της μοτοσυκλέτας που στις διάφορες εκδόσεις της υπάρχει περισσότερα από τριάντα χρόνια στην γκάμα της εταιρείας. Η GS1200 πρόσφατα ξεπέρασε τις 100.000 μονάδες που έχουν βγει από τις γραμμές παραγωγής του Μονάχου.

KTM 990 SMT: Κατασκοπικές φωτογραφίες σε Ευρωπαϊκό έδαφος

Με αναρτήσεις και φρένα της WP
990
Από τον

Παύλο Καρατζά

14/4/2026

Οι Αυστριακοί φαίνεται πως θέλουν να ενισχύσουν περαιτέρω τη γκάμα τους με ένα μοντέλο που το αναμέναμε πέρυσι και πρόκειται για το 990 SMT που εντοπίστηκε σε δοκιμές στην Ευρώπη.

Στις φωτογραφίες διακρίνεται ο κεντρικός LED προβολέας της μοτοσυκλέτας, κάτω από τον οποίο βρίσκεται και το ραντάρ της, που αυτομάτως σημαίνει πως το νέο KTM 990 SMT θα έρχεται προικισμένο με συστήματα όπως Adaptive Cruise Control και Forward Collision Warning.

Η μοτοσυκλέτα φέρει όπως ήταν αναμενόμενο τροχούς 17 ιντσών μπροστά και πίσω, ανεστραμμένο πιρούνι και monoshock αμορτισέρ της WP, ενώ της ίδιας εταιρείας είναι και οι ακτινικές δαγκάνεςκαθώς η WP έχει πια μπει και στον τομέα της πέδησης.

wp

Τη μοτοσυκλέτα κινεί ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας LC8c των 947 κυβικών που έχουμε δει στα 990 Duke και 990 RC, με απόδοση 121 και 126 ίππων αντίστοιχα, οπότε και η ιπποδύναμη της 990 SMT αναμένεται να βρίσκεται σε αυτό το επίπεδο. Το μοντέλο θα είναι πιθανότατα διαθέσιμο αργότερα μέσα στο 2026 και περιμένουμε σύντομα περισσότερες πληροφορίες και τεχνικά χαρακτηριστικά.