BMW GS: Υγρόψυξη στον Boxer

Από το

Μαύρο Σκύλο

5/9/2011

Έχουν περάσει μήνες από την πρώτη “κατασκοπική” φωτογραφία της νέας υγρόψυκτης GS που ετοιμάζει η BMW. Τώρα υπάρχουν άλλες δυο -από το εξειδικευμένο πρακτορείο της Brenda Priddy σε αυτού του είδους τις αποκαλυπτικές φωτογραφήσεις- όπου η νέα μοτοσυκλέτα φαίνεται καλύτερα. Η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά το νέο boxer που αφήνοντας πίσω του μια παράδοση σχεδόν ενενήντα ετών -η BMW κατασκευάζει μοτοσυκλέτες με αυτή τη διάταξη στον κινητήρα τους συνεχώς από το 1923- πέρασε στην υγρόψυξη. Μπορεί να έμειναν λίγες ψευδοψύκτρες στους δυο κυλίνδρους και τα δυο ψυγεία να είναι κρυμμένα πίσω από τα πλαστικά του εμπρός μέρους, ώστε η εικόνα του κινητήρα να συνδέεται με αυτήν του υπάρχοντος, χωρίς αυτό όμως να αλλάζει την ουσία.
O νέος κινητήρας -σύμφωνα με πληροφορίες από το γερμανικό Motorrad, που κάποιες παραπάνω πληροφορίες έχει από την BMW- θα έχει 1250 κυβικά. Έχει δημιουργηθεί μια απεικόνισή του από το σχεδιαστικό γραφείο S-Kraft όπου διακρίνεται η κίνηση των εκκεντροφόρων μέσω μικτού συστήματος από καδένα και γρανάζια, όπως και ο πολύδισκος συμπλέκτης. Ακόμη μια ουσιαστική διαφορά υπάρχει και στις βαλβίδες, όπου τώρα ο ένας εκκεντροφόρος ανοίγει αυτές της εισαγωγής και ο άλλος αυτές της εξαγωγής. Στην τελευταία τετραβάλβιδη έκδοση του αερόψυκτου κάθε εκκεντροφόρος άνοιγε μια βαλβίδα εισαγωγής και μια εξαγωγής. Με τη σειρά της έχει αλλάξει και η χωροταξία των αυλών, με αυτόν της εισαγωγής να βρίσκεται εντελώς κάθετα πάνω από κάθε κεφαλή, ενώ της εξαγωγής βρίσκεται απέναντι αναγκάζοντας τον σωλήνα εξαγωγής να κατευθύνεται αρχικά προς το έδαφος. Είναι μια ασυνήθιστη εικόνα, όμως ο χώρος που ελευθερώθηκε από την απουσία του αυλού από το πίσω μέρος του κυλίνδρου, θα προσφέρει αυξημένη εργονομία και ευρυχωρία. Μια ακόμη έντονη διαφοροποίηση έχει να κάνει με την τοποθέτηση του μονόμπρατσου ψαλιδιού και του άξονα της τελικής μετάδοσης που περνά μέσα από αυτό. Στην υγρόψυκτη GS βρίσκεται στην αριστερή πλευρά και όχι στη δεξιά, όπως στους αερόψυκτους, και αντίστοιχα το τελικό της εξάτμισης ήρθε δεξιά.
Άλλη εμφανής αλλαγή αφορά τα φρένα, όπου στην υγρόψυκτη έκδοσηοι δαγκάνες έχουν ακτινική στήριξη. Από τις φωτογραφίες φαίνεται ότι το υποπλαίσιο θα είναι πλέον αφαιρούμενο. Η νέα μοτοσυκλέτα καλείται να συνεχίσει την πολύ επιτυχημένη πορεία της μοτοσυκλέτας που στις διάφορες εκδόσεις της υπάρχει περισσότερα από τριάντα χρόνια στην γκάμα της εταιρείας. Η GS1200 πρόσφατα ξεπέρασε τις 100.000 μονάδες που έχουν βγει από τις γραμμές παραγωγής του Μονάχου.

Hyosung GV250X Roadster: Το νέο V2 cruiser που φέρει ιμάντα αντί για αλυσίδα

Αποδίδει 25,5 ίππους και έχει στάνταρ Traction Control
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

8/4/2026

Η GV250X Roadster της Hyosung αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Ιούνιο του 2026 και πρόκειται για μία cruiser 250 κ.εκ. που φέρει δικύλινδρο V κινητήρα και ιμάντα στην τελική μετάδοση, αντί για αλυσίδα.

Η μοτοσυκλέτα φέρει έναν δικύλινδρο υγρόψυκτο V κινητήρα με περιεχόμενη γωνία κυλίνδρων 60 μοιρών και 248,4 κυβικά που αποδίδει 25,5 ίππους στις 9.500 στροφές και 2,04 kg.m ροπής στις 7.000 στροφές.

Το πρωτοποριακό cruiser φέρει ιμάντα μετάδοσης κίνησης και όχι αλυσίδα, κάτι που σίγουρα θα εκτιμηθεί από τους μοτοσυκλετιστές που δεν αρέσκονται στην συντήρησή της. Στις αναρτήσεις βρίσκουμε ανεστραμμένο πιρούνι 41 mm μπροστά και δύο αμορτισέρ πίσω, ενώ στο σύστημα πέδησης βλέπουμε τετραπίστονη δαγκάνα με δίσκο 270 mm μπροστά.

Hyosung

Το βάρος της μοτοσυκλέτας ανέρχεται στα 180 κιλά και το ύψος σέλας στα μόλις 740 mm, ενώ οι τροχοί της είναι διαστάσεων 16 ιντσών μπροστά και 15 πίσω.

Ο εξοπλισμός του Hyosung GV250X Roadster περιλαμβάνει Traction Control, LED φώτα, θύρα USB  και οθόνη LCD. Το νέο cruiser θα είναι σε πρώτη φάση διαθέσιμο στην Ιαπωνία τον Ιούνιο και η τιμή του εκεί θα είναι 3.950 ευρώ. Αναμένουμε νεότερα για το αν θα εισαχθεί στην ευρωπαϊκή αγορά.