BMW M 1000 R 2023 - 210 Hp και 199 γεμάτα κιλά

Με στόχο τον τίτλο του κορυφαίου γυμνού σπορ μοντέλου
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

12/10/2022

Η M 1000 R, ή η M R όπως την αποκαλεί χάριν συντομίας η BMW, είναι η δεύτερη Μ μοτοσυκλέτας της φίρμας. Βασίζεται στην S 1000 R και στην S 1000 RR, με δυνατότερο χαρτί της την αχαλίνωτη αύξηση της ιπποδύναμης σε σχέση με το προηγούμενο γυμνό μοντέλο της BMW. Με 210 hp, 199 γεμάτα κιλά, κοντύτερο γρανάζωμα και Μ εξαρτήματα είναι έτοιμη να συγκλονίσει, ενώ ως κερασάκι έχουμε και το aftermarket M Competition πακέτο που τα κάνει… carbon όλα!

Στα τέλη του 2018, η BMW Motorrad εισήγαγε στις μοτοσυκλέτες της την Μ στρατηγική που αρχικά είχαμε γνωρίσει στους τέσσερις τροχούς, και έκτοτε παρέχει M εξαρτήματα υψηλών επιδόσεων, που παλαιότερα ονόμαζε HP.

Τώρα, μετά την παρουσίαση της M 1000 RR το 2020, βγαίνει στην παραγωγή το δεύτερο Μ μοντέλο μοτοσυκλέτας. Το M Roadster.

Με απόδοση του τετρακύλινδρου Shift cam κινητήρα που φτάνει τους ονομαστικούς 210 hp / 13.750 rpm -45 hp περισσότερους από ότι η S 1000 R-, και τα 11,5 kgm / 11.000 rpm, με βάρος 199 κιλών με υγρά, κορυφαίες αναρτήσεις και αεροδυναμικά βοηθήματα (φτεράκια), η νέα M R ρίχνει το βλέμμα της κυρίως σε μεγάλες και ανοιχτές πίστες, απαιτώντας αναβάτη με εξαιρετικά γυμνασμένους δελτοειδείς, τραπεζοειδείς, και στερνοκλειστομαστοειδείς μύες -εσείς τροχαλία κάνετε καθόλου στο γυμναστήριο;

Σε σύγκριση με την S 1000 R οι μέγιστες στροφές της M R φτάνουν τώρα τις 14.600 rpm, ενώ κοντύτερη είναι η τελική μετάδοση, με τη μοτοσυκλέτα να έχει πίσω γρανάζι με 47 δόντια αντί για τα 45 της S 1000 R, ενώ κοντύτερες είναι και οι τελευταίες τρεις σχέσεις του κιβωτίου (4η, 5η και 6η).

Τα M φτεράκια (φτερούκλες πείτε καλύτερα) και οι εκτροπείς αέρα που φέρει η M R βοηθούν τον αναβάτη να φρενάρει πιο αργά και να ανοίγει νωρίτερα το γκάζι καθώς κρατούν τον μπροστινό τροχό περισσότερη ώρα στο έδαφος περιορίζοντας τις σούζες.

Η BMW αναφέρει πως τα φτεράκια φορτίζουν τον μπροστινό τροχό με 11 κιλά στα 220 χλμ/ώρα, ενώ η αυξημένη αεροδυναμική αντίσταση των φτερών και των νέων πλαστικών αντισταθμίζεται από έναν εκτροπέα αέρα μπροστά από τα όργανα. Ο αναβάτης μπορεί να βελτιώσει ακόμα περισσότερο την αεροδυναμική με το aftermarket M Competition Package.

Η μοτοσυκλέτα φέρει πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, που περιλαμβάνουν και ένα νέο ρυθμιζόμενο σταμπιλιζατέρ, φαρδύτερο τιμόνι και μικρούς καθρέπτες που πιάνουν στα άκρα του.

Το αλουμινένιο πλαίσιο βασίζεται σε εκείνο του S 1000 R, ενώ το ανεστραμμένο πιρούνι έχει διάμετρο 45 mm και “All black” design, ενώ είναι κλειστού φυσιγγίου.

Νέα είναι η τιμονόπλακα, νέες είναι και οι μπότες του πιρουνιού για να δεχτούν τις νέες μπλε Μ ακτινικές δαγκάνες φρένων, στην εξάτμιση βρίσκουμε τελικό τιτανίου και η αλυσίδα είναι η γνωστή Μ της BMW. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται και keyless σύστημα (μόνο για την ανάφλεξη) ελαφριά Μ μπαταρία λιθίου, USB θύρα φόρτισης πίσω, full LED φώτα, ηλεκτρονικό cruise control και… θερμαινόμενα γκριπ.

Τα Μ φρένα περιλαμβάνουν δίσκους 320 mm και πάχους 5 mm, αλλά και  ακτινική τρόμπα, οι τροχοί είναι σφυρήλατοι αλουμινένιοι, ενώ υπάρχει και επιλογή για carbon τροχούς στο M Competition πακέτο.

Στα ηλεκτρονικά βοηθήματα της μοτοσυκλέτας ξεχωρίζει το νέο Brake Slide Assist, που βοηθά τον αναβάτη να ντριφτάρει στις εισόδους των στροφών με το φρένο, διατηρώντας την πλαγιολίσθηση. Τα Riding Modes είναι τα "Rain", "Road", "Dynamic", "Race" και "Race Pro1-3" με τη μοτοσυκλέτα να φέρει Dynamic Traction Control DTC και DTC wheelie control με IMU μονάδα αδρανειακών μετρήσεων 6 αξόνων.

Τρία είναι τα επίπεδα ρύθμισης απόκρισης του γκαζιού, τρία και του φρένου κινητήρα, στο "Race Pro" mode.

Το Shift Assistant Pro επιτρέπει ανεβάσματα και κατεβάσματα δίχως τη χρήση συμπλέκτη, ενώ έχουμε και Launch Control για τέλειες εκκινήσεις αλλά και Hill Start Control… γιατί μπορούμε, όχι απαραίτητα γιατί χρειάζεται.

Στα όργανα βρίσκουμε μια έγχρωμη ψηφιακή TFT οθόνη 6,5 ιντσών, με νέα απεικόνιση στροφών και OBD διεπαφή για τα M GPS Datalogger και M GPS Laptrigger -δηλαδή για την τηλεμετρία.

Η απεικόνιση των οργάνων προέρχεται από την M RR, ενώ έρχεται και με Μ animation στο άνοιγμα.

Οι χρωματικοί συνδυασμοί της μοτοσυκλέτας είναι δύο, οι οποίοι αποτελούνται από διαφορετική σύσταση του λευκού, του γαλάζιου, του μαύρου και του κόκκινου. Ο χρωματισμός Lightwhite non-metallic / M Motorsport δίνει βάρος στο λευκό χρώμα, ενώ ο Blackstorm metallic / M Motorsport στο μαύρο.

Αν παρόλα αυτά ο αναβάτης της M R είναι ανικανοποίητος και θέλει το κάτι παραπάνω, η BMW Motorrad διαθέτει για εκείνον το πακέτο M Competition που περιλαμβάνει M Carbon τροχούς, M ρυθμιζόμενα μαρσπιέ, M Carbon εξαρτήματα, όπως φτερά, κάλυμμα αλυσίδας, κάλυμμα για φιλτροκούτι, εκτροπέα αέρα μπροστά, κάλυμμα γραναζιού, κάλυμμα σέλας συνεπιβάτη, κ.α.

Τέλος πέρα από το Μ αγωνιστικό πακέτο, η BMW διαθέτει και αρκετά ακόμα έξτρα αξεσουάρ για τη νέα της M R.

Η BMW M 1000 R ξεκινά από τα 24.500 ευρώ στην Ελλάδα.

Ducati Formula 73: Νέα μοτοσυκλέτα για τα 100 χρόνια της εταιρείας

Φόρος τιμής στην 750 Supersport Desmo
Ducati
Από τον

Παύλο Καρατζά

18/12/2025

Η Ducati ετοιμάζεται να λανσάρει ένα νέο μοντέλο με την ονομασία Formula 73 για το 2026, στο πλαίσιο των εορτασμών για την 100ή επέτειό της. Το Formula 73 θα βασίζεται στο Ducati Scrambler και όπως υποδηλώνει το όνομά του αναμένεται να είναι ένα αφιερωμένο στο 750 Supersport Desmo που έκανε το ντεμπούτο του το 1973.

Η απόδειξη της ύπαρξης του νέου αυτού μοντέλου μας έρχεται από το California Air Resources Board (CARB), το οποίο πιστοποίησε το Ducati Scrambler του 2026, όμως στην ίδια λίστα βλέπουμε και το Ducati Formula 73 που διακρίνεται στο όνομα με ένα “T”, που υποδηλώνει εκδόσεις που κατασκευάζονται στην Ταϊλάνδη αντί για την Ιταλία.

Ducati

Η μοτοσυκλέτα θα φέρει τον ίδιο V δικύλινδρο κινητήρα 803 κυβικών με του Scrambler, όμως ενδέχεται να έχει διαφορετική εμφάνιση που θα μοιάζει με εκείνη της 750 Supersport Desmo του 1973.

Desmo

Η Ducati ανέπτυξε τη 750 SS Desmo μετά την κατάκτηση της πρώτης και δεύτερης θέσης από τους Paul Smart και Bruno Spaggiari στον πρώτο αγώνα Imola 200 το 1972. Οι Smart και Spaggiari αγωνίστηκαν με μοτοσυκλέτες αγώνων 750 Imola Desmo, τις πρώτες Ducati V-Twin με δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων. Η 750 Supersport Desmo ήταν τότε το πρώτο μοντέλο παραγωγής που χρησιμοποίησε αυτό που θα γινόταν το χαρακτηριστικό σύστημα βαλβίδων της Ducati. Το 1973, ο αγώνας Imola 200 ήταν ο πρώτος γύρος της σειράς FIM Formula 750, εξού και η σύνδεση με το όνομα Formula '73.

Πιθανότατα η Formula '73 θα είναι μία μοτοσυκλέτα περιορισμένης παραγωγής, που ίσως παραχθεί σε μόλις 100 μονάδες για τα 100ά γενέθλια της Ducati. Η επίσημη ανακοίνωση θα γίνει πιθανώς στις αρχές του 2026.

Ετικέτες