BMW R 1200 GS 2018

Τα νέα ψηφιακά όργανα (VIDEO)
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

25/7/2017

Αυτό είναι το επίσημο video από την παρουσίαση των καινούριων ψηφιακών οργάνων του R 1200 GS που θα πωλείται από το τέλος Αυγούστου του 2017 έως και τον Αύγουστο του 2018, αφού οι τελευταίες φήμες λένε ότι ο boxer κινητήρας θα αυξήσει τον κυβισμό του, ώστε να πλησιάσει τα 1300 κυβικά όπως οι ανταγωνιστές της (KTM 1290 ADV και Ducati Multistrada 1260). Για τις αλλαγές των νέων GS είχατε μάθει πρώτοι από εδώ, όπως και για τα νέα όργανα. Τώρα υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες για το Connectivity.

Τα νέα αυτά ήρθαν από την BMW λίγο μετά από την διάσταση που είχε πάρει το γεγονός του προβλήματος με το πιρούνι του GS. Για το οποίο το ελληνικό κοινό πληροφορήθηκε για πρώτη φορά από εδώ, και πήρε συγκεντρωμένη την ιστορία μίας περίπτωσης που πήρε έκταση εδώ. Πριν λοιπόν ακόμα γίνει ανάκληση! Η εταιρία άφησε επίσης να εννοηθεί πως η επόμενη γενιά, θα έχει νέα συνδεσμολογία στο πιρούνι, σε ερωτήσεις δημοσιογράφων κατά την παρουσίαση του Connectivity.

Μάλιστα οι φήμες επιμένουν ότι ο αναβαθμισμένος κινητήρας του μοντέλου που θα μπει στην παραγωγή τον Αύγουστο του 2018 ή μέσα στο 2019, θα έχει και σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων. Εδώ να συμπληρώσουμε, ότι η Alpha Racing που ήταν υπεύθυνη για τα εργοστασιακά Superbike S 1000 RR έως το 2012, είχε δείξει στην τελευταία έκθεση της Κολωνίας ένα Bolt-On κιτ μετατροπής των κεφαλών του boxer κινητήρα με εκκεντροφόρο εισαγωγής μεταβλητού χρονισμού. Ισχυριζόταν ότι η ιπποδύναμη έφτανε τους 143 ίππους, από 125 του νορμάλ μοντέλου.

Τα εργοστάσια της BMW ξεκινούν κάθε Αύγουστο την παραγωγή των μοντέλων της επόμενης χρονιάς, οπότε μέχρι τον Αύγουστο του 2018 δεν προβλέπεται να δούμε τον νέο κινητήρα. Επίσης, φέτος δεν γίνεται έκθεση στη Γερμανία και δεν νομίζουμε να βιαστούν να δείξουν τη μοτοσυκλέτα τους στο Μιλάνο. Άλλωστε προηγείται το εντελώς νέο F 650/800 GS που ήδη βρίσκεται στα τελευταία στάδια εξέλιξης. Μέχρι τότε έχουμε μπόλικο χρόνο να παρακολουθήσουμε το video με την παρουσίαση των νέων οργάνων που θα έχουν από εδώ και πέρα τα μεγάλα BMW

Η BMW είχε πρωτοπορήσει όταν παρουσίασε την σειρά K1600, εκτός από τον σύγχρονο εξακύλινδρο δηλαδή, και στα όργανα, με μία μεγάλη έγχρωμη οθόνη, που όμως είχε τους περιορισμούς της εποχής. Ξεπεράστηκε από την KTM που φέτος έφερε μία τεράστια έγχρωμη οθόνη με χαρακτηριστικά και γραφικά, αντίστοιχα ενός tablet κι έτσι έπρεπε να ετοιμάσει την απάντησή της.

Σε όλες αυτές τις οθόνες, όπως και των λιγότερο σύγχρονων, των Aprilia και Ducati, το βασικό για εμάς δεν είναι τόσο τα όμορφα γραφικά, όσο ο τρόπος χειρισμού και η ευχρηστία του μενού. Σε αυτό τον τομέα η BMW έχει το προτέρημα να χρησιμοποιεί το πρώτο “joystick”, ένα χειριστήριο τεσσάρων αξόνων που έχει σχεδιάσει χρόνια πριν για τον χειρισμό του GPS και έχει βραβευτεί για την πατέντα της αυτή.

Με τον τρόπο αυτό, με την ευκολία των χειριστηρίων που ήδη υπάρχουν, σχεδίασε ένα μενού που να κινείται σε τέσσερις κατευθύνσεις και το εκμεταλλεύτηκε πλήρως. Έτσι οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες θα μπορούν να πραγματοποιήσουν κλήσεις από το συνδεδεμένο κινητό, και όχι απλά να απαντήσουν σε μία εισερχομένη.

Επίσης μέσα από κατάλληλη εφαρμογή του κινητού τηλεφώνου, ο αναβάτης θα έχει πληροφορίες GPS παράλληλα όμως με δεδομένα κίνησης, τοπικού ενδιαφέροντος κτλ, που θα τροφοδοτούνται από το κινητό. Η BMW έχει δώσει επίσης ένα κουμπί συντομεύσεων, ώστε όσο «μέσα» κι αν είσαι στο μενού, να μπορείς να επιστρέψεις στο αρχικό επίπεδο κι έπειτα πάλι πίσω.

Αναμένουμε να διαπιστώσουμε την ευχρηστία του μενού, το κατά πόσο ευανάγνωστη είναι η οθόνη αλλά κι αν δημιουργεί αντανακλάσεις. Το μόνο σίγουρο είναι πως από τα σκούτερ, μέχρι κάθε κατηγορία μοτοσυκλέτας, θα ξεπηδούν οθόνες οργάνων που θα συνδέονται με το κινητό και θα παρέχουν αυξημένες πληροφορίες στον αναβάτη.

 

KTM 690 Rally – Πλησιάζει η αναβίωση του 640 Adventure

Χρόνια το περιμένουμε και επιτέλους έρχεται το νέο LC4 Adventure
ktm 690 rally
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

24/3/2026

Μέχρι το 2007 η ΚΤΜ είχε στη γκάμα της το 640 Adventure, ένα μοντέλο στημένο πάνω στο δημοφιλέστατο on-off μοντέλο με τον μονοκύλινδρο LC4 κινητήρα την εποχή που μεσουρανούσε στην ελληνική αγορά προ κρίσης με 625 cc.

Όταν αυτός έδωσε τη θέση του στη νέα γενιά LC4 με 690 cc και ονομαστική απόδοση άνω των 70 ίππων ωστόσο, μονοκύλινδρο Adventure μοντέλο δεν ξαναείδαμε από την ΚΤΜ, η οποία στη συνέχεια επένδυσε στους δικύλινδρους εν σειρά (LC8c) για να αναπτύξει την adventure γκάμα της.

Στα χρόνια που πέρασαν επικράτησε αρκετή ησυχία επί του θέματος, ώσπου η προοπτική εξέλιξης ενός νέου μοντέλου με τον μονοκύλινδρο κινητήρα των 690 κυβικών επανήθλε στην επικαιρότητα. Και ιδού τώρα η μοτοσυκλέτα σε δοκιμές στο αυστριακό οδικό δίκτυο.

Σύμφωνα με τον Τύπο της Αυστρίας η ΚΤΜ ονομάζει το νέο της μοντέλο 690 Rally και είναι εν πολλοίς βασισμένο στα δομικά στοιχεία του 690 Enduro R. Αυτό σημαίνει την τελευταία γενιά του μονοκύλινδρου κινητήρα LC4 με 693 cc και 79 hp, καθώς και αναρτήσεις WP με πιρούνι 48 mm Xplor.

Σχεδιαστικώς τα αγωνιστικά ράλι της ΚΤΜ είναι η αναπόφευκτη αφετηρία, ενώ διακρίνεται ένα ρεζερβουάρ σαφώς μεγαλύτερο από αυτό του 690 Enduro R και πιθανότατα χωρισμένο στα δύο, με δύο τάπες για την πλήρωσή του. Αυτό πιθανότατα θα μεταφράζεται και σε λίγα παραπάνω κιλά από τα 162 υγρά του Enduro μοντέλου.

Όσο για την εξάτμιση της Akrapovic που διακρίνεται στις εικόνες που μας έρχονται από την Αυστρία, μοιάζει πάρα πολύ με το slip-on τελικό που διατίθεται μέσω του καταλόγου Power Parts της ΚΤΜ για το 690 Enduro R.

Ο χρόνος άφιξης του νέου 690 Rally στην αγορά δεν είναι σαφής, αν και η εμφάνισή του δείχνει πως δεν απέχει πολύ από την τελική του μορφή παραγωγής, κάτι που θα μπορούσε να σημαίνει παρουσίαση μέσα στη φετινή χρονιά με στόχο να είναι στη γκάμα του 2027.

Φωτογραφία: Bernhard M. Hoehne
All photos and text © Bernhard M. HoehneAll photos and text © Bernhard M. Hoehne

Ετικέτες