BMW S1000R 2017 - Οι πρώτες φωτογραφίες

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

15/9/2016

Ένα S1000R, με αλλαγές που υποδεικνύουν ότι πρόκειται για το μοντέλο του 2017, βρέθηκε παρκαρισμένο σε πίστα, στην Β. Γερμανία. Είναι λίγο περίεργο να εκτίθεται απροστάτευτο ένα μοντέλο προπαραγωγής, που μπορεί να σημαίνει ότι δεν είναι ακριβώς αυτό που θέλουμε, όμως τα αυτοκόλλητα στο πλαίσιο και η συνομιλία των Γερμανών που πήραν τις φωτογραφίες, δεν αφήνουν πολλές αμφιβολίες. Όπως όλα δείχνουν, αυτό είναι το νέο S1000R.

Επιπρόσθετα γνωρίζουμε ήδη με βεβαιότητα ότι η BMW ανανεώνει φέτος το S1000RR, το οποίο και θα παρουσιάσει επίσημα στην Κολονία. Άλλωστε, έπειτα από τις νέες προτάσεις των Yamaha και Kawasaki και με την Honda να προχωρά επιτέλους στην ανανέωση του δικού της superbike, ήταν αναμενόμενη μία ανανέωση για την καλύτερη μοτοσυκλέτα της κατηγορίας. Η αλλαγή λοιπόν θα γινόταν, χωρίς να βάλει κανείς και την παράμετρο των νέων κανονισμών. Με την ανανέωση του νέου S1000RR, συμπαρασύρεται και το γυμνό μοντέλο και οι φωτογραφίες δείχνουν τι θα πρέπει να περιμένουμε, που δεν είναι και πάρα πολλά…

Σημαντικότερη αλλαγή, φαίνεται να είναι το πλαίσιο που προέρχεται από το τωρινό μοντέλο S1000RR. Είναι άγνωστο ακόμα αν στο superbike του ’17 το πλαίσιο αλλάζει και πάλι, αν όμως βλέπουμε το σωστό S1000R 2017, τότε το γυμνό μοντέλο ανανεώνεται με το πλαίσιο του S1000RR 2015. Είναι λοιπόν λογικό να υποθέσουμε ότι θα ακολουθήσουν και οι αλλαγές στην κεφαλή που έγιναν στο superbike το ’15 και δεν υπήρχαν στο γυμνό, μαζί με την τροφοδοσία και το φιλτροκούτι με τις εισαγωγές του αέρα. Σε αυτή την περίπτωση θα μιλάμε για μικρή αύξηση της ιπποδύναμης, που πραγματικά όμως δεν χρειάζεται να είναι και μεγάλη, για δύο λόγους. Πρώτα γιατί είναι σε απευθείας αντιπαράθεση με την αφρόκρεμα του ανταγωνισμού, όπως το Tuono της Aprilia, και δεύτερο και σημαντικότερο γιατί τα νούμερα της ιπποδύναμης, αρχίσουν να ξεφεύγουν από τα πρακτικά δεδομένα της κατηγορίας και να έχουν νόημα εντυπωσιασμού από εδώ και πέρα.

Νέος συλλέκτης στην εξάτμιση και ογκώδες τελικό της Akrapovic, που μπορεί ωστόσο να μην είναι αυτό ακριβώς που θα συνοδεύει τον πρόσθετο εξοπλισμό του τελικού μοντέλου. Μικρές είναι και οι αλλαγές στο φαίρινγκ, ενώ στην συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα είναι τοποθετημένο και το νέο quick shifter της BMW που δουλεύει και στα κατεβάσματα.

Μόνος τρόπος για να επιβεβαιωθούν τα παραπάνω, είναι η έκθεση της Κολονίας σε λίγες μέρες, ενώ σε συνάντηση που θα έχει το MOTO με τους σχεδιαστές της street σειράς στην γκάμα της BMW, θα μας βοηθήσει να λύσουμε όλες μας τις απορίες για τις εξελίξεις των μοντέλων!

Πηγή: www.bmw-motorrad-bilder.de

 

 

Aprilia SR 400 GT - Έρχεται crossover-adventure scooter στα 400 κ.εκ. από το Noale

Στα πρότυπα του μικρότερου μοντέλου - Με μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων και 16άρη εμπρός τροχό
Spy Aprilia SR 400 GT
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

18/6/2025

H Aprilia ετοιμάζεται να εισάγει την δική της πρόταση για την ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία των adventure/crossover scooters με το ερχόμενο SR 400 GT διευρύνοντας παράλληλα προς τα πάνω την ομώνυμη σειρά.

Η Aprilia διαθέτει ήδη στην γκάμα των σκούτερ της, SR GT στα 125 και 200 ​​κ.εκ. Η εμφάνιση ενός πρωτοτύπου δοκιμών στο Βένετο υποδηλώνει τώρα μια επέκταση της σειράς. Το νέο μοντέλο, που θα ονομάζεται πολύ πιθανά SR 400 GT, μοιάζει να είναι μια εναλλακτική λύση στα μεσαία crossover όπως το Honda ADV350.

Spy Aprilia SR 400 GT

Οι γραμμές του έντονα καμουφλαρισμένου μοντέλου προπαραγωγής θυμίζουν την τελευταία γενιά της RSV4 - το μπροστινό μέρος, ειδικότερα που είναι τυπικό της Aprilia και αυτό που βλέπουμε και το μικρότερο SR GT. Όλα μοιάζουν αεροδυναμικά σχεδιασμένα μπροστά και ένα μοντέρνο, λεπτό πίσω μέρος συμπληρώνει το σύνολο. Το παραδοσιακό πίσω φανάρι, όπως είναι πλέον κοινή πρακτική, παραλείπεται και η λειτουργία του φαίνεται να έχει ενσωματωθεί στα φλας. Για την εργονομία της θέσης του αναβάτη φαίνεται πως έχει γίνει πρόβλεψη και για την όρθια στάση, με το μεγάλο τιμόνι να βρίσκεται σχετικά ψηλά, αν και δεν βλέπουμε έξτρα πίσω μαρσπιέ

Spy Aprilia SR 400 GT

Το SR 400 GT στηρίζεται στο υπάρχον Piaggio Beverly 400 και η Aprilia θα χρησιμοποιήσει τον μονοκύλινδρο κινητήρα των 399 κ.εκ. του ομίλου που αποδίδει 36 ίππους. Το ψαλίδι και τα μέρη του πλαισίου προέρχονται επίσης από το αδελφό μοντέλο. Ωστόσο, η Aprilia ακολουθεί τον δικό της δρόμο με το σύστημα πέδησης και τις αναρτήσεις για να προσδώσει πιο ουσιαστικά crossover χαρακτηριστικά στο μοντέλο της: μπροστά έχει τοποθετηθεί διαφορετικό σύστημα πέδησης, ενώ νέο είναι και το ανεστραμμένο πιρούνι με μεγαλύτερη διαδρομή. Υπάρχουν επίσης νέα διπλά αμορτισέρ με δοχείο αζώτου που έχουν και αυτά μεγαλύτερη διαδρομή έναντι εκείνων του Beverly. Το διπλό σωληνωτό πλαίσιο και το κιβώτιο ταχυτήτων CVT παραμένουν αμετάβλητα, με το πλαίσιο να έχει δεχτεί ενισχύσεις για να ανταπεξέρθει και στην εκτός δρόμου οδήγηση. Η τρέχουσα εξάτμιση δείχνει να προέρχεται από το Beverly χωρίς αυτό να σημαίνει πως θα υιοθετηθεί στην παραγωγή και τουλάχιστον το κάλυμμα του τελικού θα είναι διαφορετικό.

Spy Aprilia SR 400 GT

Σημαντικό είναι το μέγεθος των τροχών με το μεγάλο SR GT να έχει ζάντα 16 ιντσών μπροστά και όχι μικρότερη, στα πρότυπα της GT κατηγορίας. To νέο crossover scooter των Ιταλών φαίνεται να βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης, ίσως όχι τόσο για να κάνει την εμφάνισή του στην ερχόμενη EICMA τον Νοέμβριο.