Το δαγκωμένο μήλο δαγκώνει εταιρία μοτοσυκλετών; UPDATE: Τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά!

Από τον

Βασίλη Καραχάλιο

20/10/2015

Η εταιρία είναι η Mission Motors (ιδρύθηκε το 2007, και παρουσίασε την πρώτη της μοτοσυκλέτα το 2009), πρώην κατασκευαστής γρήγορων ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, με συμμετοχές στο Isle of Man και κάτοχος ρεκόρ ταχύτητας. Όχι πως δεν είχαν τις δυσκολίες τους, έψαχναν για χρηματοδότες για να ξεκινήσουν παραγωγή, μετά από χρόνια έρευνας και εξέλιξης. Ήταν στο τσακ να κάνουν το μεγάλο άλμα, το πέρασμα στην παραγωγή, όταν η Apple, που εξελίσσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο, χρειάστηκε μηχανολόγους εξειδικευμένους στα ηλεκτρικά...

 

Τι μπορεί να κάνει μια μικρή εταιρία απέναντι σε μια τόσο τεράστια που δεν ξέρει τι να κάνει τα χρήματά της; Τίποτα. Κι όταν η μεγάλη αποφασίζει πως "αυτή την ομάδα μηχανολόγων από την Mission την θέλουμε", ε, την αγοράζει. To Reuters μεταδίδει πως πήρε "μισή ντουζίνα", χωρίς όμως να ξέρουμε αν αυτοί ήταν όλοι, οι μισοί ή τα τρία τέταρτα των μηχανολόγων της Mission. Τώρα πια όμως, δεν έχει σημασία: Χωρίς τους εγκεφάλους της, η Mission έπεσε σε βαθύ κώμα, κοινώς έχει κηρύξει πτώχευση. Κρίμα, ειδικά για μια εταιρία που παρείχε τεχνογνωσία τόσο στην Harley Davidson για το project LiveWire, όσο και στο Team Mugen (λέγε με Honda). Αυτό όμως συντέλεσε στην πτώση της: Ήταν πολύ καλή! Kι αντί η οποιαδήποτε Apple να αγοράσει όλη την εταιρία (κοστίζει πολύ), αγόρασε τα στελέχη της (κοστίζουν λιγότερο).

 

Το ψείρισμα στελεχών της Mission από την Apple είχε ξεκινήσει το 2012, και μόνο μέσα στο 15 έχασε και την κρίσιμη "μισή ντουζίνα" (τι άθλιος τρόπος να αναφέρεσαι σε ομάδα ανθρώπων, λες κι είναι αυγά σε χαρτόνι...). Όπως και νά’χει, το γεγονός είναι πως προφανώς και η Apple έκανε μια πολύ συμφέρουσα προσφορά στους ανθρώπους της Mission, που δεν είχαν αναστολές για να την δεχτούν (ή κι αν είχαν, τις ξεπέρασαν...), αποφασίζοντας έτσι κι αυτοί από την μεριά τους να φέρουν σε πολύ δύσκολη θέση την εταιρία για την οποία εργάζονταν.

 

H Apple φαίνεται πως ετοιμάζει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που "δεν θα είναι εξέλιξη των ήδη υπαρχόντων, αλλά κάτι εντελώς διαφορετικό" και "θα βασίζεται πολύ στο software", ενώ δια στόματος του Tim Cook θεωρεί πως "είναι πολύ σημαντική για το μέλλον η αυτόνομη κίνηση των αυτοκινήτων", που έτσι θα δικαιώσουν πλήρως την ονομασία τους. Φανταστείτε τους δρόμους του μέλλοντος γεμάτους με αυτο-οδηγούμενα, με τους επιβάτες τους να ασχολούνται πια ανενόχλητοι με τα κινητά τους. Κι ανάμεσά τους θα κυκλοφορούν... μοτοσυκλέτες που θα κάνουν ό,τι γουστάρουν; Έ;  

 

 

 

 

 

UPDATE: Apple vs Mission, νέα δεδομένα

 

Κάτι ήξεραν τα ποντίκια

Ευτυχώς που βάλαμε ερωτηματικό στον τίτλο, κάτι που δεν έκαναν όλοι όσοι αναμετέδωσαν το άρθρο του πρακτορείου Reuters για τον ρόλο που έπαιξε η Apple στο κλείσιμο της Mission Motorcycles.

Όπως γράφει ο Jensen Beeler στο asphaltandrubber.com, ένας άνθρωπος που γνώριζε την Mission και τους ανθρώπους της από το ξεκίνημά της, το να λέμε πως η Apple ευθύνεται για το κλείσιμο της Mission είναι σαν να λέμε πως το πλοίο Καρπάθια, που έσπευσε να μαζέψει ναυαγούς του Τιτανικού, θα πρέπει να κατηγορηθεί γι’ αυτό. Όπως φαίνεται, το άρθρο του Reuters βασίστηκε σε δηλώσεις ενός εκ των πρώην προέδρων της Mission Motors, κάτι που ο Beeler παραλληλίζει με το ανέκδοτο όπου ο καπετάνιος κατηγορεί το παγόβουνο που πετάχτηκε ξαφνικά μπροστά του.  

Όπως φαίνεται από αυτά που γράφει ο Beeler, η Mission θα έκλεινε έτσι κι αλλιώς, ανεξάρτητα από το που πήγαν οι μηχανολόγοι της. Κι εδώ, ο παραλληλισμός με τα ποντίκια που εγκαταλείπουν το πλοίο που βυθίζεται δεν είναι καθόλου άστοχος. Φαίνεται όμως πως μια ιστορία όπου ένας γίγαντας τα βάζει με έναν μικρό και τον σκοτώνει, είναι ακαταμάχητη για τα media όλου του κόσμου, ξεκινώντας από το Reuters.    

Αυτά που δεν γράφτηκαν, γιατί κι εμείς στο ΜΟΤΟ δεν τα ξέραμε, είναι τα εξής:

- Η μοτοσυκλέτα δεν ήταν ποτέ έτοιμη για παραγωγή. Είχε μεγάλα προβλήματα διάρκειας ζωής των μπαταριών της.

- Η ίδια η Mission Motors είχε εσωτερικά διοικητικά προβλήματα και διαμάχες, καθώς τα χρήματα των επενδυτών δεν πήγαιναν στην εξέλιξη μοτοσυκλετών, αλλά για την εξέλιξη εξαρτημάτων για τρίτους κατασκευαστές.  Η ιδρυτική επικεφαλής ομάδα είχε φύγει από την εταιρία. 

- Οι πελάτες της ήταν ελάχιστοι και το προσωπικό πολύ, τα κόστη μεγάλα. Η παρακμή είχε αρχίσει από χρόνια, κι ένα αποτέλεσμά της ήταν ο διαχωρισμός της σε Mission Motors και Mission Motorcycles.

- O Beeler θεωρεί τον πρόεδρο της Mission Motorcycles μεγάλο απατεώνα, τον μεγαλύτερο που έχει συναντήσει στο χώρο! Βρίσκεται στα δικαστήρια με πολλούς από τους πρώην εργαζόμενούς του.

Αυτό που τελικά σκότωσε την Mission Motors ήταν οι εσωτερικές διαμάχες, η έλλειψη ξεκάθαρων στόχων και συγκέντρωσης, και γενικά η ανεπαρκής διοίκηση ενός δύσκολου εγχειρήματος σε δύσκολους καιρούς. Όπως φαίνεται, η Apple απλά επωφελήθηκε, κι όπως ήδη γράψαμε, οι μηχανολόγοι της Mission μάλλον είναι ευτυχείς που άλλαξαν εργοδότη. Κάτι ξέρουν τα ποντίκια, κι αυτό το λέω ως κοπλιμέντο, και για τους μηχανολόγους της Mission, και για τα ποντίκια.

 

 

 

 

 

ZXMOTO 820R: Παρουσιάζεται στην Κίνα - Μόνο εξωτερικώς διαφέρει από τη supersport 820RR των 134 hp και 270 km/h!

Στις 26 Ιουνίου θα παρουσιαστεί η γυμνή τρικύλινδρη 820R στην πατρίδα της
zxmoto 820r
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

22/6/2026

Η ΖΧΜΟΤΟ έχει καταφέρει ένα μοναδικό επίτευγμα: όλος ο κόσμος συζητά γι’ αυτήν παρότι ουδείς έχει καβαλήσει μοτοσυκλέτα της, τουλάχιστον εκτός Κίνας. Η εταιρεία του Zhang Xue, πρώην διευθυντή της Kove, δεν έχει καν συμπληρώσει δύο χρόνια ζωής, έχει όμως καταθέσει τα διαπιστευτήριά της με τον καλύτερο τρόπο, νικώντας μέσα στις πίστες. Και όχι όποιες κι όποιες πίστες.

Η τρικύλινδρη supersport 820RR είναι εδώ και καιρό το κεντρικό θέμα συζήτησης στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supersport, καθώς ο Valentin Debise έχει ήδη καταφέρει να πάρει έξι νίκες σε σύνολο 14 αγώνων στο φετινό πρωτάθλημα, με τον Γάλλο αναβάτη να είναι δεύτερος τη βαθμολογία και πλέον διεκδικητής του τίτλου, ενώ η ΖΧΜΟΤΟ είναι τρίτη στην κατάταξη των κατασκευαστών, μπροστά από Triumph, Kawasaki, Honda και MV Agusta! Μιλάμε για το πρωτάθλημα που προαλειφόταν ως μια μονομαχία μεταξύ Yamaha R9 και Ducati Panigale V2 πριν εμφανιστεί ο μπαλαντέρ-έκπληξη.

ZXMOTO 820R

Μοιραία λοιπόν, ενόσω περιμένουμε να δούμε ποιος θα είναι ο αντιπρόσωπός της στην Ελλάδα – όπου δίνεται μια μάχη αυτή τη στιγμή με αρκετούς ενδιαφερόμενους και δύο φαβορί – το ενδιαφέρον του κοινού έχει πέσει πάνω στην 820RR, μοτοσυκλέτα που ωστόσο ακόμη δεν έχει φτάσει στην Ευρώπη, ενώ άρχισε να πωλείται στην Κίνα τον περασμένο Απρίλιο.

Στο μεταξύ η ΖΧΜΟΤΟ είχε δείξει στο Μιλάνο και την EICMA και τη γυμνή παραλλαγή, 820R, η οποία είναι η επόμενη που θα βγει από τις γραμμές παραγωγής της Chongqing, ως προέβλεπε το αρχικό πλάνο. Η εταιρεία του Xue θα παρουσιάσει τη μοτοσυκλέτα σε συνέντευξη Τύπου την Παρασκευή 26 Ιουνίου στην Κίνα, όπου εκεί θα επιβεβαιωθούν τα τελικά της χαρακτηριστικά, θα ανακαλύψουμε την κινέζικη τιμή της και ό,τι άλλο ενδιαφέρον τυχόν αποκαλυφθεί, όπως λ.χ. το χρονοδιάγραμμα εξαγωγών.

ZXMOTO 820R

Επί του παρόντος η μοτοσυκλέτα εμφανίζεται να είναι απλά η γυμνή παραλλαγή της 820RR με την ιταλική λογική, όπως δηλαδή νοούν τα streetfighters εταιρείες όπως οι Aprilia (Tuono) και Ducati (Streetfighter): όλη η δύναμη, όλος ο εξοπλισμός, μείον τα φέρινγκ.

Έτσι η 820R αναμένεται με το φουλ πακέτο 134 ίππων και 8,2 χιλιογραμμόμετρων, με αδρανειακή κεντρική μονάδα ελέγχου έξι αξόνων (IMU), ηλεκτρονική γκαζιέρα με διάφορες ride modes, Cornering ABS Bosch, ρυθμιζόμενο Cornering traction control, keyless κεντρικό διακόπτη και τελική ταχύτητα 270 km/h!

Για τα υπόλοιπα ας κάνουμε λίγη υπομονή ως την Παρασκευή 26/6.

 

Ετικέτες