DAYTONA MIRO 125 - Ευέλικτο και οικονομικό αστικό εργαλείο

Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

27/6/2022
Λιτό κι απέριττο, το DAYTONA MIRO 125 είναι ένα εξαιρετικά οικονομικό αλλά παράλληλα καλοσχεδιασμένο scooter για το κέντρο της πόλης, που διαθέτει αξιοσημείωτες μεταφορικές ιδιότητες παρά το μικρό του μέγεθος.
 
Ακολουθεί το δελτίο τύπου της Daytona Motors:
 
"H ανυπέρβλητη γοητεία της απλότητας
 
Το MIRO 125 της DAYTONA είναι ξεκάθαρα προσανατολισμένο και απόλυτα αφοσιωμένο στο στόχο του, που δεν είναι άλλος από το να προσφέρει πρακτικές λύσεις στον αναβάτη του, αποφεύγοντας κάθε περιττή υπερβολή και εντυπωσιασμό. Αντιθέτως, καταφέρνει να εντυπωσιάζει με την προσήλωσή του στην απλότητα και στις ουσιαστικές δυνατότητες που διαθέτει, αποτελώντας ένα απόλυτα χρηστικό και πρακτικό scooter.
Παρά τις μικρές συνολικά διαστάσεις του, το επίπεδο πάτωμα και οι προεκτάσεις για την τοποθέτηση των ποδιών, ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα και οι δύο μικρότεροι ανοιχτοί χώροι στο εσωτερικό της ποδιάς, μαζί με τους δύο γάντζους για την ανάρτηση μικρών αποσκευών, ανεβάζουν κατακόρυφα το επίπεδο της πρακτικότητας του MIRO. Παράλληλα, η ενσωματωμένη αλουμινένια σχάρα που διευκολύνει την τοποθέτηση top case, δίνει την δυνατότητα για ακόμη περισσότερες επιλογές φόρτωσης του χρηστικού scooter.
 
Για την ασφαλή στάθμευση, το MIRO διαθέτει μηχανικό μηχανισμό χειρόφρενου στην μανέτα του πίσω φρένου, ώστε να το παρκάρει με ασφάλεια ο αναβάτης του ακόμη και σε δρόμους με κλίση.
Επιπλέον, υπάρχουν και δύο αντικλεπτικές δικλείδες ασφαλείας, όπως το μαγνητικό κλείδωμα της κεντρικής κλειδαριάς και ο διακόπτης που κόβει την παροχή ρεύματος κάτω από τη σέλα.
 
Ο μονοκύλινδρος, τετράχρονος, αερόψυκτος κινητήρας, αποδίδει 8,2 ίππους στις 8.000 στροφές και 8Nm ροπής στις 6.500 στροφές αντίστοιχα, ενώ για την εκκίνησή του διαθέτει μίζα και μανιβέλα, διασφαλίζοντας την απρόσκοπτη λειτουργία του ακόμη και όταν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας βρίσκεται χαμηλά.
 
Η μέση κατανάλωση είναι στα εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα των 2,6L/100km (WMTC3) και το χαμηλό βάρος των 110kg σε συνδυασμό με την διάσταση των 13'' για τους τροχούς, καθιστούν το MIRO 125 ένα εξαιρετικά ευέλικτο scooter μέσα στο αστικό περιβάλλον.
Το δισκόφρενο των 170mm και το ταμπούρο πίσω με την συνδυασμένη λειτουργία CBS (μπροστά διαθέτει μία δαγκάνα τριών εμβόλων, με το τρίτο έμβολο να ενεργοποιείται και με την πίεση στην μανέτα του πίσω φρένου) εγγυώνται την ασφαλή πέδηση κάτω από όλες τις συνθήκες, ενώ το χαμηλό ύψος της σέλας, συμβάλλει τα μέγιστα στην ευκολία της κίνησης και τους ελιγμούς στους ασφυκτικά γεμάτους δρόμους του αστικού ιστού.
 
Η τιμή του DAYTONA MIRO 125 είναι στα €1.935 και μπορείτε να το βρείτε στο δίκτυο συνεργατών της ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε."
 
Τεχνικά Χαρακτηριστικά  
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Μονοκύλινδρος, 4Τ, Α/Ε. 4Β/Κ
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ 52.4mm Χ 57.8mm
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ EFI BOSCH 
ΕΚΚΙΝΗΣΗ Μίζα-Μανιβέλα
ΙΣΧΥΣ 8.2 PS / 8000 rpm
ΡΟΠΗ 8.0 Nm / 6500 rpm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 6 L
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 2.6 L / 100 km (WMTC3)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 1900x 690 x 1110
ΒΑΡΟΣ (ΠΛΗΡΕΣ ΥΓΡΩΝ) 110kg
ΦΡΕΝΑ ΕΜΠΡΟΣ Δίσκος 170 mm
ΦΡΕΝΑ ΠΙΣΩ Ταμπούρο 130mm + CBS
ΕΜΠΡ. ΑΝΑΡΤΗΣΗ Τηλεσκοπικό Πιρούνι
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ – ΔΙΑΔΡΟΜΗ 90mm – 33mm
ΟΠ. ΑΝΑΡΤΗΣΗ Μονό Αμορτισέρ
ΔΙΑΔΡΟΜΗ 87mm – 32mm
ΕΛΑΣΤΙΚΑ 3.50-10 – 51J

 

 

EICMA: Yadea Velax 2026 - Στην Ευρώπη η νέα σειρά σκούτερ – Σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις

Δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου - Αυτονομία έως και 110 χλμ.
Yadea Velax EICMA 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

17/11/2025

Η Yadea φέρνει στην Ευρώπη τη σειρά Velax που απαρτίζεται από τρία νέα μοντέλα τα Velax U, Velax H και Velax H-Fast Charge, ενισχύοντας περαιτέρω την γκάμα της.

Οι τρεις εκδόσεις του Velax δεν έχουν διαφορές αναφορικά με τις διαστάσεις με το μήκος και το πλάτος να βρίσκεται για όλα στα 1.944 και 704 χλστ. αντίστοιχα. Το μεταξόνιο είναι επίσης ίδιο στα 1.331 χλστ. και οι τροχοί έχουν ζάντες 14 ιντσών και ελαστικά 90/90 εμπρός και 100/90 πίσω.

Στα φρένα έχουμε συνδυασμένο σύστημα πέδησης με δίσκους 220 χλστ. και στα δύο άκρα, με το συμβατικό πιρούνι και τα διπλά αμορτισέρ να φροντίζουν για την ανάρτηση του Velax.

Τα Velax έχουν σύστημα που επιτηρεί την κατάσταση της μπαταρίας τους διαρκώς, ακόμη και όταν δεν λειτουργούν και μπορούν να ενημερώνουν τον αναβάτη μέσω της σχετικής εφαρμογής για smartphone της κινέζικης εταιρείας, προσφέροντας έτσι τη δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου, όπως για παράδειγμα το ξεκλείδωμα του σκούτερ από απόσταση.

Μέσω της ίδιας εφαρμογής το Velax μπορεί να ενημερώσει σε πραγματικό χρόνο τον αναβάτη στην περίπτωση που το σκούτερ κουνηθεί από τη θέση του, ενώ το ηλεκτρικό του σύστημα μπορεί να δεχτεί ενημερώσεις επίσης απομακρυσμένα.

Το Velax ξεκλειδώνει μέσω Bluetooth ασύρματα, σε όλες τις εκδόσεις του, έχει συνδυασμένο σύστημα πέδησης -το ABS απουσιάζει- με δίσκους 220 χλστ. και στα δύο άκρα, ασύρματο σύστημα εκκίνησης και τροχούς 14 ιντσών.

Τα τρία Velax διαφέρουν μεταξύ τους ως προς τις επιδόσεις που προσφέρουν και τον τρόπο που φορτίζουν. Η έκδοση U έχει ηλεκτρικό κινητήρα που αποδίδει σταθερά τέσσερεις ίππους και 6,6 ίππους μέγιστη ισχύ και η τελική του φτάνει τα 80 χλμ./ώρα. Το ηλεκτρικό μοτέρ τροφοδοτείται από δύο αποσπώμενες μπαταρίες λιθίου NMC (θετικό ηλεκτρόδιο από νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο) των 2,07 kWh έκαστη, οι οποίες, σύμφωνα με τη Yadea, του προσφέρουν αυτονομία έως και 110 χλμ., ενώ χρειάζονται επτά ώρες για να φορτίσουν από οικιακή πρίζα.
 
Η εκδοση είναι η βασική έκδοση της σειράς με κινητήρα 2,68 ίππων (2 kW), μέγιστη ισχύ στους 4,3 ίππους και τελική ταχύτητα στα 60 χλμ./ώρα. Εδώ η μπαταρία είναι LFP (ηλεκτρόδιο φωσφορικού λιθίου σιδήρου -LiFePO4), που έχει χαμηλότερο κόστος, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και φορτίζει σχετικά πιο αργά και χωρητικότητα 2,16 kWh. Και εδώ για μία πλήρη φόρτιση χρειάζονται επτά ώρες, η αυτονομία φτάνει έως τα 66 χλμ. και το βάρος του σκούτερ ανακοινώνεται στα 92 κιλά.

Ακολουθεί η H που έχει επίσης μπαταρία LFP στα 2,28 kWh, όμως αυτή είναι 76 Volt (από 72) και προσφέρει δυνατότητα ταχυφόρτισης. Η Yadea αναφέρει ότι μπορεί να φορτίσει από το 20 στο 80% σε 20 λεπτά και προσφέρει την ίδια αυτονομία των 66 χλμ. με την έκδοση H να έχει και λίγο μεγαλύτερη τελική στα 65 χλμ./ώρα.

Στην EICMA η Yadea παρουσίασε και το οικοσύστημα που έχει δημιουργήσει για τα ηλεκτρικά της μοντέλα με σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών που λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο όλη την εβδομάδα, όπως και μία νέα μπαταρία που μπορεί να λειτουργήσει με -20 βαθμούς Κελσίου.