Δοκιμή: Harley Davidson Roadster 1200 Screamin’ Eagle Stage VI

Με “αγωνιστικές” διαθέσεις
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

7/11/2018

Η Harley Davidson Athena δεν είναι ένα τυπικό κατάστημα πώλησης μοτοσυκλετών, αξεσουάρ και service. Ζουν με τις μοτοσυκλέτες που πουλάνε και είναι πραγματικά δύσκολο να ξεχωρίσεις μέσα στο κατάστημα της Πειραιώς ποιος είναι ο πελάτης και ποιος είναι ο πωλητής. Από εκεί παίρνουμε για δοκιμή τα νέα μοντέλα της Harley Davidson και αυτοί είναι που έφεραν τις δικές τους μοτοσυκλέτες στο φετινό test Ride Event στην πίστα των Μεγάρων για να τις οδηγήσουν οι αναγνώστες μας.

Πέρα όμως από τις εμπορικές δραστηριότητες, οι άνθρωποι αυτοί έχουν μεγάλο πάθος για το customizing και ήδη μετράνε διεθνής επιτυχίες με την συμμετοχή τους σε διαγωνισμούς όπως το Wheels and Waves, όπου η custom μοτοσυκλέτα με την ονομασία ΝΥΧΤΑ κέρδισε πανηγυρικά την κατηγορία της. Αυτή την φορά, το τηλέφωνό μας χτύπησε για να μας ενημερώσουν πως έχουν βάλει το χεράκι τους σε ένα Roadster 1200 και μας ρώτησαν αν θέλουμε να το κάνουμε μια σύντομη δοκιμή. Προφανώς έχετε ήδη καταλάβει τι απαντήσαμε…

Πάμε πίστα!

Το Roadster 1200 είναι η πιο σπορ έκδοση της οικογένειας των Sportster. Πέρα από το Upside-Down πιρούνι, τα ισχυρά δύο δισκόφρενα εμπρός και τα ρυθμιζόμενα πίσω αμορτισέρ, έχει ταυτόχρονα και τα μεγαλύτερα περιθώρια κλίσης από οποιαδήποτε άλλη Harley Davidson, χάρη στον σχεδιασμό των εξατμίσεών του. Είναι χωρίς αμφιβολία η πιο “ευρωπαϊκή” σε στήσιμο και συμπεριφορά αμερικάνικη μοτοσυκλέτα που έχουμε δοκιμάσει μέχρι σήμερα. Πάνω σε αυτή την μοτοσυκλέτα δούλεψαν, με στόχο τις ακόμα καλύτερες επιδόσεις στις ευθείες και στις στροφές. Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα έχει περάσει από αρκετά στάδια αλλαγών και όπως μας πληροφόρησαν, θα ακολουθήσουν ακόμα περισσότερα.

Στο σημείο που βρίσκεται τώρα το Project, έχει τοποθετηθεί το κιτ Screamin’ Eagle τέταρτου σταδίου στον κινητήρα, που περιλαμβάνει εκτός των άλλων, ολόκληρες κεφαλές, εκκεντροφόρους, φίλτρο ελευθέρας ροής και ηλεκτρονική με κόφτη στροφών στις 8.000rpm.

Η εξάτμιση είναι από την RSD (Ronald Sands Desing) όπως και η billet τάπα της βενζίνης και οι ρυθμιζόμενες μανέτες. Το τιμόνι του Roadster 1200 έχει αλλάξει με την τοποθέτηση clip-on στα καλάμια του πιρουνιού και τα μαρσπιέ έχουν φύγει από το κέντρο του πλαισίου και έχουν πάει πίσω, κοντά στον άξονα του ψαλιδιού. Εκεί πίσω συναντάμε και τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της σειράς Screamin’Eagle (κατασκευής FOX).

Οδηγώντας την μοτοσυκλέτα μέσα στους δρόμους της Αθήνας, σε εντυπωσιάζουν δύο πράγματα. Το ένα είναι το μικρό πλάτος της που την βοηθάει να τρυπώνει ανάμεσα στα αυτοκίνητα, προκαλώντας την έκπληξη των ντελιβεράδων που δεν μπορούν να πιστέψουν ότι τους ακολουθεί μια Harley μέσα στην πυκνή κίνηση. Το άλλο που σε εντυπωσιάζει είναι πως ο δυνατός ήχος της εξάτμισης σε προστατεύει από τους πεζούς και οδηγούς-ζόμπι!

Τα μπάπα-μπούπα και οι πυροβολισμοί τους αναγκάζουν να ξεκολλήσουν το smartphone από το αυτί και να κοιτάξουν γύρο τους πριν περάσουν τον δρόμο ή πριν αλλάξουν λωρίδα… Safety Feature!

Δυστυχώς τα μαρπιέ είναι τα ίδια με αυτά που έχει η Roadster 1200 από το εργοστάσιο και είναι υπερβολικά μεγάλα σε μήκος, με αποτέλεσμα να σε δυσκολεύουν να βάλεις και να βγάλεις τα πόδια σου από πάνω τους όταν σταματά και ξεκινάς από τα φανάρια.

Αυτά τα μαρσπιέ ήταν και το μόνο πρόβλημα που είχαμε μέσα στην πίστα των Μεγάρων, καθώς έβρισκαν εύκολα στην άσφαλτο και περιόριζαν την κλίση της μοτοσυκλέτας. Το πλαίσιο, τα φρένα και ο κινητήρας έχουν πραγματικά πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες!

Σαφώς δεν είναι supersport μοτοσυκλέτα, όμως οι ικανότητές της στις στροφές είναι πολύ παραπάνω από αυτές που φαντάζεται ο περισσότερος κόσμος και η γενική αίσθηση είναι αυτή μιας γεροδεμένης μοτοσυκλέτας. Προφανώς δεν είναι η γρηγορότερη μοτοσυκλέτα που έχουμε οδηγήσει στην πίστα, όμως ήταν σίγουρα μια από τις πιο διασκεδαστικές εμπειρίες που είχαμε μέσα στην πίστα των Μεγάρων. Προσωπικά πέρασα καλύτερα πάνω στην σέλα αυτής της Harley, παρά πάνω στη σέλα του GSX-R 1000R που δεινοπαθούσε να βγάλει την δύναμή του στα σαμαράκια και στα μπαλώματα των Μεγάρων και με παρακάλαγε να πάμε στις Σέρρες…    

  

EICMA: Honda 2026 - E-Clutch και νέα χρώματα για τα μεσαία μοντέλα

Το E-Clutch θα φορεθεί σε XL750 Transalp, CB750 Hornet, NX500, CBR500R και CB500 Hornet
Honda - E-Clutch στα μεσαία κυβικά
Από τον

Παύλο Καρατζά

4/11/2025

Η Honda τοποθετεί πλέον ευρέως τον ηλεκτρονικό συμπλέκτη E-Clutch στην γκάμα των μεσαίων κυβικών της, και συγκεκριμένα στις μοτοσυκλέτες XL750 Transalp, CB750 Hornet, NX500, CBR500R και CB500 Hornet, ενώ για το 2026 τα προαναφερθέντα μοντέλα θα κυκλοφορήσουν και σε νέα χρώματα.

Λίγες ημέρες μόλις πριν δημοσιεύσαμε ένα τεχνικό άρθρο για το E-Clutch της Honda και σήμερα η ιαπωνική εταιρεία ανακοινώνει πως θα χρησιμοποιήσει ευρέως τον ηλεκτρονικό συμπλέκτη σε επιπλέον πέντε μοντέλα της! Σημειώστε πως τουλάχιστον για την ώρα θα συνεχίσουν να διατίθενται και οι εκδόσεις με τον συμβατικό συμπλέκτη στις πέντε παραπάνω μοτοσυκλέτες, για όλους όσους προτιμούν την κλασική εκδοχή αλλαγής ταχυτήτων.

Θυμίζουμε πως το E-Clutch σου δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις τη μανέτα του συμπλέκτη μόνο αν έτσι επιθυμείς καθώς έχεις τη δυνατότητα να... αγνοήσεις τη μανέτα, ανεβάζοντας και κατεβάζοντας ταχύτητες μόνο με τη χρήση του λεβιέ στο πόδι σαν να χρησιμοποιείς quickshifter διπλής κατεύθυνσης.

Hornet E-Clutch

Τα μοντέλα Transalp 750 και Hornet 750 διαθέτουν για το 2026 το Honda E-Clutch σε συνδυασμό με το Throttle-by-Wire. Αυτό επιτρέπει στο σύστημα να ρυθμίζει την απόκριση του γκαζιού, προσαρμόζοντας τις στροφές του κινητήρα στην ταχύτητα του πίσω τροχού για ακόμα πιο ομαλή αλλαγή ταχυτήτων.

NX E-clutch

Το σύστημα Honda E-Clutch θα είναι επίσης διαθέσιμο για πρώτη φορά ως προαιρετικό σε τρία μοντέλα των 500cc και συγκεκριμένα τα CB500 Hornet, NX500 και CBR500R.

Μάλιστα, είναι η πρώτη φορά που το E-Clutch θα είναι διαθέσιμο σε μοντέλα που απαιτούν δίπλωμα A2.