Δοκιμή Yamaha R6 2017

Την οδηγήσαμε στα Μέγαρα
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

30/5/2017

Ακόμα δεν έχει στεγνώσει η φόρμα από τον ιδρώτα και η αίσθηση από την οδήγηση του νέου R6 στην πίστα των Μεγάρων πριν λίγη ώρα είναι εξίσου νωπή. Ανυπομονούσαμε να οδηγήσουμε αυτή τη μοτοσυκλέτα από την πρώτη μέρα που την είδαμε στις διεθνείς εκθέσεις και είχαμε κάνει τα αδύνατα δυνατά για να βρεθούμε στην παγκόσμια περουσίασή της που είχε γίνει στην Αλμερία, χωρίς όμως επιτυχία. Βλέπετε, η άλλοτε δημοφιλή κατηγορία των supersport 600 δεν έχει πλέον κανένα εμπορικό ενδιαφέρον και τα εργοστάσια την έχουν παρατήσει εντελώς.

Όμως η Yamaha ήταν η μόνη που πήγε κόντρα στο ρεύμα και ανανέωσε μια μοτοσυκλέτα που πάντα λατρεύουμε να οδηγάμε μέσα σε πίστα. Ευτυχώς οι αλλαγές που έκανε η ιαπωνική εταιρεία δεν κατέστρεψαν το καθαρόαιμο αγωνιστικό στήσιμο του πλαισίου.

Περισσότερο έκανε βελτιώσεις στα σημεία που είχε μείνει πίσω και αυτό ήταν που χρειαζόταν το R6. Που έπασχε; Στη συνολική απόδοση των φρένων, στην απουσία σύγχρονων ηλεκτρονικών και στην ποιότητα λειτουργίας των αναρτήσεων σύμφωνα με τις νέες δυνατότητες των σύγχρονων ελαστικών.

Οπότε έχουμε ολόκληρο το εμπρός πιρούνι του R1-S (43mm αντί 41mm) μαζί με τα ακτινικά της φρένα, ρυθμιζόμενο Traction Control, Quick-Shifter (μόνο για τα ανεβάσματα) νέο προγραμματισμό και σώματα ψεκασμού ride by wire και εντελώς επανασχεδιασμό φαίρινγκ, με μικρές διαφοροποιήσεις στην εργονομία της θέσης οδήγησης.

Εμείς οδηγήσαμε δύο διαφορετικά R6. Το ένα ήταν εντελώς normal με ελαστικά δρόμου Dunlop Sportmax 214 και το άλλο είχε slick επίσης της Dunlop. Η διαφορά στη συμπεριφορά των δύο μοτοσυκλετών ήταν αρκετά μεγάλη λόγω των ελαστικών, όπως επίσης και η αίσθηση από τον κινητήρα, καθώς η μοτοσυκλέτα με τα slick είναι πιο κοντή σε τελική μετάδοση.

Θα πούμε αναλυτικά και λεπτομερώς για αυτές τις διαφορές στο αντίστοιχο τεστ που θα δημοσιεύσουμε στο περιοδικό, όμως εδώ αξίζει να πούμε πόσο πολύ μας έχουν λείψει τα Supersport 600. Καλό και άγιο το γκάζι των Superbike, αλλά τίποτα δεν μπορεί να σε κάνει να χαμογελάσεις περισσότερο σε μια πίστα από ένα καλοστημένο Supersport 600. Ακόμα και η R6 με τα ελαστικά δρόμου που παρουσίαζαν υπερθέρμανση μετά από 6-7 γύρους ήταν απόλαυση! Η Yamaha λέει ότι η νέα R6 είναι η πιο αεροδυναμική μοτοσυκλέτα που έχει φτιάξει στην ιστορία της.

Εμείς να προσθέσουμε ότι είναι και κούκλα!

EICMA:  Benda P51 2026 - Υβριδικό custom 250 κ.εκ. με… 62 hp και 10,2 kgm!

Και ισχυρισμός για επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 3,7 δευτερόλεπτα
Benda P51
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

10/11/2025

Η κινέζικη Benda έχει γίνει γνωστή τα τελευταία χρόνια με τα εντυπωσιακά custom μοντέλα της, αλλά και με τις τεχνολογικές ανησυχίες της, έχοντας παρουσιάσει μοτοσυκλέτες από 250 έως 700 κυβικά αλλά και πατέντες για turbo στην κεφαλή, σύστημα συμπλέκτη τύπου E-Clutch, σύστημα DCT, εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας, κ.α. Σειρά έχει το P51, ένα εντυπωσιακό σε design υβριδικό μικρό custom 250 κυβικών, με δύναμη από τη μεσαία κατηγορία και ροπή από… χιλιάρι.

Το P51 ίσως είναι τυχαίο το ότι ο τίτλος του θυμίζει το κλασικό BMW R51, με τους Κινέζους να κάνουν λόγο για φόρο τιμής στο P-51 Mustang, το αμερικανικό πολεμικό αεροπλάνο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Η μοτοσυκλέτα έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο της στην CIMA 2025 στην Κίνα, και το ευρωπαϊκό ντεμπούτο της στην EICMA 2025, όπου και εντυπωσίασε τόσο με το design της όσο και με τα τεχνικά χαρακτηριστικά που ανακοίνωσε η Benda.

Benda P51

Η μικρή custom μοτοσυκλέτα διαθέτει έναν δικύλινδρο boxer κινητήρας, στα πρότυπα της BMW, που συνδυάζεται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα που βρίσκεται από κάτω του, που σε εμφάνιση θυμίζει κινητήρα από το… Star Trek Enterprise.

Benda P51

Το P51 μπορεί να κινηθεί τόσο ως αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, με αυτόματη μετάδοση, όσο και ως υβριδική μοτοσυκλέτα για μέγιστες επιδόσεις. Όσον αφορά στο βάρος του P51 η Benda κάνει λόγο για μόλις 178 κιλά -φανταζόμαστε χωρίς υγρά.

Benda P51

Κι αν οι 62 ίπποι ακούγονται εντυπωσιακοί για την κατηγορία (το Honda Rebel 250 που κυκλοφορεί στην Ιαπωνία αποδίδει 25,5 hp, και το CMX 500 Rebel 46), τι να πει κανείς για την ανακοινώσιμη ροπή των 10,2 kgm. Για σύγκριση το Rebel 250 αποδίδει 2,2 kgm, το 500 4,4 kgm, και το 1100… 10 kgm. Εντυπωσιαζόμαστε, αλλά την ίδια στιγμή κρατάμε μικρό καλάθι και περιμένουμε να επιβεβαιώσουμε ή να απορρίψουμε τους ισχυρισμούς των Κινέζων, όταν και αν η μοτοσυκλέτα φτάσει και στη χώρα μας.

Benda P51

Αλουμινένιο είναι το πλαίσιο, ατσάλινο το υποπλαίσιο, και μονόμπρατσο το ψαλίδι, με τις αναρτήσεις να αποτελούνται από τηλεσκοπικό πιρούνι με έξυπνο design ώστε να θυμίζει Hossack, και με μονό αμορτισέρ πίσω.

Benda P51

Ο θεαματικός προβολέας θυμίζει τουρμπίνα ενώ έχει ένα τεράστιο σε πάχος δαχτυλίδι DRL LED φωτός. Στην concept μορφή που παρουσιάστηκε στην EICMA, το P51 είναι μονόσελο, και ανυπομονούμε να δούμε τη συνέχεια όσον αφορά στην κυκλοφορία της μοτοσυκλέτας στην παραγωγή.

Ετικέτες