Ducati Multistrada 1260

Θα παρουσιαστεί ως μοντέλο 2018
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

17/7/2017

Ελαφρύτερο, δυνατότερο και με περισσότερα κυβικά! Αυτά είναι τα στοιχεία του νέου Multistrada που θα παρουσιαστεί κατά πάσα πιθανότητα στην φετινή EICMA, ως μοντέλα του 2018.

Η διαρροή έγινε από τα έγγραφα του California Air Resources Board τα οποία κατατέθηκαν από την Ducati για το Multistrada 1260. Όπως προκύπτει από τα συγκεκριμένα έγγραφα ο V-2 κινητήρας θα έχει χωρητικότητα 1262cc (αντί των 1198 του υφιστάμενου μοντέλου). Αυτό σημαίνει ότι όπως επιβεβαιώνουν οι διαστάσεις (106mm διάμετρος και 71,5mm διαδρομής, αντί των 67,9mm του τωρινού Multistrada) θα φοράει τον ίδιο κινητήρα DVT του ΧDiavel. Να υπενθυμίσουμε ότι στο XDiavel ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδίδει 152 ίππους στις 9.500 στροφές –ακριβώς όπως το Multistrada- και ροπή 12,8kgm στις 5.000, αντί των 13kgm στις 7.500 του μεγάλου on-off.

Προφανώς όμως οι ρυθμίσεις στο νέο Multistrada θα είναι διαφορετικές από το XDiavel. Όπως μαρτυρούν και πάλι τα έγγραφα, οι εκπομπές καυσαερίων αν και θα είναι εντός των ορίων, θα βρίσκονται ψηλότερα από αυτές του XDiavel, λόγω του διαφορετικού προσανατολισμού σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις. Μετατοπίζοντας το σημείο που αποδίδεται η μέγιστη ροπή ψηλότερα στην κλίμακα των στροφών, παράλληλα αυξάνεται και η ιπποδύναμη, με τα νούμερα των 160 ίππων και των 13,7 χιλιογραμμόμετρων να δείχνουν απολύτως φυσιολογικά για τις δυνατότητες του κινητήρα, χωρίς να αλλοιωθούν τα χαρακτηριστικά της απόδοσης και της συμπεριφοράς.

Ανατρέχοντας και πάλι στα έγγραφα, βλέπουμε ότι όπως συμβαίνει μέχρι και σήμερα θα συνεχίσουν να υφίστανται οι τρεις εκδόσεις των Multistrada με τος τροχούς των 17'' (Multistrada, Multistrada Pikes Peak, Multistrada S). Αντιθέτως, στα χαρτιά για την έγκριση τύπου δεν γίνεται καμία αναφορά για την έκδοση Enduro ή την Enduro Pro, γεγονός που ενδεχομένως να σημαίνει ότι οι δύο αυτές εκδόσεις θα διατηρήσουν τον κινητήρα των 1.198cc.

Άλλη μια πληροφορία που μπορούμε με ασφάλεια να εξάγουμε, είναι πως τα καινούργια Multistrada θα είναι κατά 10 κιλά ελαφρύτερα από τις υπάρχουσες εκδόσεις. Το στοιχείο ΕΙΜ (Estimated Inertial Mass, υπολογισμένη αδρανειακή μάζα) δεν είναι και πολύ σύνηθες για τα δικά μας δεδομένα, αλλά είναι ένα σημείο αναφοράς καθώς στο προηγούμενο Multistrada ήταν 350kg, ενώ στα Multistrada 1260 είναι 340kg. Κάνοντας την αναγωγή, καταλήγουμε στο ότι τα Multistrada του 2018 θα ζυγίζουν στα 222 κιλά γεμάτα (ή 199 κενά), αντί των 233 (γεμάτων) και 209 (κενών) κιλών των Multistrada που πωλούνται σήμερα στις αγορές. Από αυτό επίσης μπορούμε να υποθέσουμε ότι οι αλλαγές στον κινητήρα δεν αρκούν από μόνες τους να δώσουν μια τέτοια διαφορά, οπότε ίσως θα πρέπει να περιμένουμε και σχεδιαστικές διαφορές στα πλαστικά και το φαίρινγκ, αν και μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία διαρροή για την εμφάνιση.

Ετικέτες

Η Suzuki βγάζει GSX500 στην Κίνα! Γιατί είναι σημαντικό μοντέλο και ποια είναι η Haojue

Θα ξυπνήσουμε στο 1980!
Η Suzuki βγάζει GSX500 στην Κίνα! Γιατί είναι σημαντικό μοντέλο και ποια είναι η Haojue
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

21/7/2025

Ασχέτως τι προσπαθεί να πουλήσει το marketing ορισμένων από τις κινέζικες εταιρείες που έχουν έρθει εδώ, η αλήθεια είναι πως η μεγαλύτερη εταιρεία δικύκλων εντός Κίνας είναι η άγνωστη σε εμάς Haojue που έχει σχηματίσει κοινοπραξία με την Suzuki. Η Suzuki είναι επίσης ο πρώτος Ιάπωνας κατασκευαστής που έπραξε εκείνο που έχουμε πει στο MOTO πως είναι η κόκκινη γραμμή για ένα μέλλον όπου η Ευρωπαϊκή αγορά μοτοσυκλέτας περνά σε 2η μοίρα: Έδωσε λιγότερη βάση στην ανάπτυξη μοντέλων για την Ευρώπη, έναντι στις ασιατικές αγορές. Από επιχειρηματική άποψη ήταν το σωστό αν αναλύσει κανείς τα νούμερα - αυτή είναι δυστυχώς η αλήθεια. Η Suzuki βγάζει από τα μικρά δίκυκλα στην Κίνα ένα τεράστιο έσοδο που δεν γίνεται να ξεπεραστεί, ακόμη και οι μισοί από εμάς εδώ, ξεκινήσουμε να κυκλοφορούμε με Hayabusa. Που κατά επέκταση, είναι άλλος ένας λόγος για το γεγονός της εξαφάνισης του μοντέλου αυτού από την Ευρωπαϊκή αγορά για μία χρονική περίοδο, καθώς περίμεναν να εξισώσουν τις προδιαγραφές με την Ινδία όπου επίσης πωλείται πριν το ανανεώσουν. Η Hayabusa κατασκευάζεται στην Ιαπωνία αλλά υπάρχει και CKD γραμμή παραγωγής στην Ινδία και για να μην μπουν σε διπλά έξοδα, έκοψαν για λίγο το μοντέλο από την Ευρώπη, μέχρι να χρειαστεί να γίνουν οι αλλαγές και στην αγορά της Ινδίας.

Όλα αυτά εξηγούν το πόσο σημαντικό είναι να επιστρέφει μία μοτοσυκλέτα που ήταν κάποτε μία από εκείνες που εξέφραζαν το UJM, το Universal Japanese Motorcycle. Τον όρο δηλαδή που γέννησε ο αγγλικός Τύπος της εποχής για να περιγράψει τους νέους τότε κατασκευαστές που έμελλε να σκοτώσουν την Αγγλική βιομηχανία μοτοσυκλέτας.

Φωτογραφία που διέρρευσε μέσα από συνάντηση στελεχών, δείχνει πως η Haojue-Suzuki, ετοιμάζεται να βγάλει στην Κίνα το GSX500 ξυπνώντας μνήμες από την δεκαετία του ΄80.

Τότε βέβαια υπήρχε το GSX550 όπως και το φανταστικό GPz550 με το οποίο είχαν κόντρα. Τώρα μόνο το όνομα θα συνεχίσει η Suzuki καθώς δεν πρόκειται να κάνει την κίνηση για έναν πολύστροφο τετρακύλινδρο που θα βγάζει κοντά εξήντα ίππους πολύ ψηλά στο στροφόμετρο.

Το νέο GSX550 θα είναι ένα μοντέλο με έναν δικύλινδρο εν σειρά που έχει αναπτύξει η Suzuki και μάλιστα το πρώτο από μία σειρά άλλων μοντέλων, ανάμεσά τους και ένα τύπου On-Off.

Η Suzuki βγάζει GSX500 στην Κίνα! Γιατί είναι σημαντικό μοντέλο και ποια είναι η Haojue
Το πρώτο βήμα για επέκταση της πετυχημένης συνεργασίας και εκτός Κίνας και ταυτόχρονα προάγγελος ενός V-Strom 500!

Για άλλους λόγους είναι πολύ σημαντική αυτή η κίνηση. Διότι αποδεικνύει αυτό που λέμε εδώ και καιρό, την δημιουργία μοτοσυκλετιστικής κουλτούρας στην κινέζικη αγορά.

Για να μπει στην διαδικασία η Haojue-Suzuki που παράγει 3 εκατομμύρια μικρά δίκυκλα, από σκούτερ και τρίκυκλα μέχρι παπιά και μικρές μοτοσυκλέτες, να φτιάξει κάτι πιο εξελιγμένο, σημαίνει πως υπάρχει τοπική ζήτηση καθώς δεν ασχολείται -ακόμη- με εξαγωγές.

Ήδη η αγορά της Κίνας στην κατηγορία των άνω 500ων κυβικών έχει αρχίσει να προσπερνά την Ευρώπη και είναι ο λόγος που οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές τους άνοιξαν την πόρτα εδώ. Δεν ξέρω αν το ακούτε για πρώτη φορά, αλλά οι Κινέζοι δεν ήρθαν εδώ έτσι απλά, προσκλήθηκαν από τους Ευρωπαίους με στόχο να μπουν και εκείνοι στην αγορά τους. Ο λόγος; Ελπίζουν σε ένα μικρό ποσοστό εκεί. Όλα δείχνουν πως μπορούν εύκολα οι Κινέζοι να φτάσουν τα 2 εκατομμύρια μεσαίες και μεγάλες μοτοσυκλέτες τα επόμενα χρόνια, μέσα σε μία αγορά που αγγίζει κατά διαστήματα τα 20 εκατομμύρια δίκυκλα. Τα 2 εκατομμύρια είναι ένα τεράστιο νούμερο, πολλαπλάσιο του μεγέθους της Ευρώπης και μπορεί να υποστηρίξει αντίστοιχα νούμερα εξέλιξης.

Η Haojue-Suzuki μπαίνει λοιπόν στην κατηγορία των 500ων με κάτι πιο εξελιγμένο και όχι με ένα απλό μοντέλο για την τοπική αγορά, γιατί βλέπει αυτό το μέλλον να έρχεται. Μάλιστα κάνει το βήμα μόνο όταν υπάρχει ήδη αγοραστικό κοινό, δηλαδή όταν η αλλαγή της αγοράς έχει ξεκινήσει. Άλλες εταιρείες, όπως η CFMOTO ξεκίνησαν ελπίζοντας να γίνει αυτό το βήμα, και έπεσαν μέσα κάνοντας την διαφορά. Η Haojue-Suzuki είχε ήδη το όνομα και ένα τεράστιο πελατολόγιο, στο μέλλον θέλει να βρει και την χάρη στις μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες.

Το GSX550 θα είναι επίσης ένα από τα πρώτα μοντέλα που θα φτιάχνει το οποίο μπορεί να έχει ευρωπαϊκή πορεία. Ιδιαίτερα αν δούμε και ένα V-Strom 500 με αυτόν τον κινητήρα, τώρα που δεν θα υπάρχει 650, μόλις λίγα στοκ παραμένουν πλέον διαθέσιμα.

Με την κατηγορία αυτή να πιέζεται πολύ τιμολογιακά, το Made in Japan V-Strom 800 μπορεί να παίξει τον ρόλο του ενδιάμεσου ανάμεσα σε ένα μικρότερο που θα φτιάχνεται στην Κίνα και ένα μεγαλύτερο που συνεχίζει από την Ιαπωνία.

Το GSX550 θα το δούμε τον Σεπτέμβριο να εμφανίζεται σε μία σημαντική εμπορική Έκθεση και θα είναι διαθέσιμο από τον Οκτώβριο στην τοπική αγορά. Δεν είναι δύσκολο να γίνει απευθείας και ευρωπαϊκό λανσάρισμα, ιδιαίτερα από την στιγμή που η Kawasaki θα έχει στις αρχές του νέου έτους, έτοιμο το KLE500.

Όπως έχω πει πολλές φορές Suzuki και Kawasaki κοιτούν ο ένας τον άλλο και προχωρούν με κοινά βήματα. Το έκαναν αυτό πριν από την μεταξύ τους συνεργασία, η οποία βασίστηκε ακριβώς σε αυτή την σχέση, και το κάνουν και τώρα. Οι Ιάπωνες κινούνται σε δύο παράλληλους άξονες, τον Honda-Yamaha και τον Suzuki-Kawasaki και δεν αποκλείεται να βλέπουμε το πρώτο βήμα στην απάντηση της Suzuki να πιάσει το άλμα που σκοπεύει να κάνει η Kawasaki με το προσιτό οικονομικά KLE500 που θα κατασκευάζει στην Ταϊλάνδη. Απλά θυμηθείτε όταν γίνει, πως πρώτη φορά το διαβάσατε εδώ.

GSX550 λοιπόν τον Οκτώβριο, με πρώτη εμφάνιση σε Εκθέσεις, στα μέσα Σεπτεμβρίου.

Ετικέτες